• 04-04-2015, 12:01:48
    #55
    KaRneL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bizimkiler o santrale girip kriz geçirdikten sonra kesin reaktörleri patlatır çok sakat işe geldik terör var ülkede direk santrali hedef alırlar?
    Dogru, cidden sakat bir durumdayiz.
  • 04-04-2015, 12:19:02
    #56
    batmanefsanesi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benzinde tehlikeli o halde otomobilde kullanmayalım Lpg de tehlikeli onuda kullanmıyalım olaya eleştirel yönde bakarsak daima gıdım yol alınmaz. Ki burada paylaşılan şeyler tamamen greenpeace'ın propagandası olmuş
    İşin açıkçası doğalgazdan daha çok endişeleniyorum. Bize ilk kurduklarında sayaca bağlı boruda kaçak varmış, kombiyi kapatıyoruz sayaç yine çalışıyordu. Kaç kere söyledik mümkünatı yok diyerek ilgilenmediler. Sonra gelip kontrol ettiler değiştirdiler boruyu. Bağladıkları alarm doğalgaz harici çoğu şeye ötüyor bundan dolayı komşular alarmı sökmüşler. Bunun bakımı gelecek kimse bakım yaptırmayacak sonra bir sızıntıda apartmanda felaket yaşanabilir. Her binada olduğunu düşünürsek kaza oranı da artıyor. Bunları düşünen yok sanırım ama iş nükleere gelince haklı sebepler dışında halka korku salıyorlar çevreciler yolu ile. Burada ki yapılacak şey korkmak değil gereken önlemleri maksimum düzeyde yerine getirmek. Zaten kuran biz değiliz. Ama söylentilere bakınca endişelenmemek elde değil umarım her şey yolunda gider. Bence daha da önemlisi yaşanabilecek olası bir kazada neler yapılması gerektiği ve alınacak tedbirler üstünde durulmalı. Çünkü kaza riski çok düşük olsa bile her zaman vardır, kaza olması değil kazanın bir felakete dönüşmemesi çok çok önemli.
  • 04-04-2015, 12:27:43
    #57
    Daha doğru dürüst elektrik vs yönetilemiyorken,o kadar iş kazası oluyorken nükleer intahar olur,hergün birçok yerde iş kazası oluyor ya bu işte de olursa ? bunun dönüşü olmaz hele birde ülkenin gidişatı bu yöndeyken aptallık olur nükleer...
  • 04-04-2015, 12:44:43
    #58
    30 tane ülke aktif kullanıyor, 20 tanesi inşa etme aşamasında, 30 tanesi kurmayı düşünüyor, orada 3 tane ülke deaktif etmiş bakın ülkeler vazgeçiyor demiş, hahah. ))
  • 04-04-2015, 12:47:28
    #59
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşin açıkçası doğalgazdan daha çok endişeleniyorum. Bize ilk kurduklarında sayaca bağlı boruda kaçak varmış, kombiyi kapatıyoruz sayaç yine çalışıyordu. Kaç kere söyledik mümkünatı yok diyerek ilgilenmediler. Sonra gelip kontrol ettiler değiştirdiler boruyu. Bağladıkları alarm doğalgaz harici çoğu şeye ötüyor bundan dolayı komşular alarmı sökmüşler. Bunun bakımı gelecek kimse bakım yaptırmayacak sonra bir sızıntıda apartmanda felaket yaşanabilir. Her binada olduğunu düşünürsek kaza oranı da artıyor. Bunları düşünen yok sanırım ama iş nükleere gelince haklı sebepler dışında halka korku salıyorlar çevreciler yolu ile. Burada ki yapılacak şey korkmak değil gereken önlemleri maksimum düzeyde yerine getirmek. Zaten kuran biz değiliz. Ama söylentilere bakınca endişelenmemek elde değil umarım her şey yolunda gider. Bence daha da önemlisi yaşanabilecek olası bir kazada neler yapılması gerektiği ve alınacak tedbirler üstünde durulmalı. Çünkü kaza riski çok düşük olsa bile her zaman vardır, kaza olması değil kazanın bir felakete dönüşmemesi çok çok önemli.
    güvenlik üst düzey olduğu sürece problem zaten olmaz. Ki nükler reaktörlerde güvenlik sorunu olacağını düşünmüyorum. Araştıranlar bilirler. Dünyadaki en üst düzey güvenlikli reaktörlerden olacak.

    SimdiHost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha doğru dürüst elektrik vs yönetilemiyorken,o kadar iş kazası oluyorken nükleer intahar olur,hergün birçok yerde iş kazası oluyor ya bu işte de olursa ? bunun dönüşü olmaz hele birde ülkenin gidişatı bu yöndeyken aptallık olur nükleer...
    Hocam iş kazası özel sektörde oluyor. Özel sektörü kamuyla karıştırmayın. İnşaat yapan bir müteahitin işçisinin başında nöbetmi tutacak devlet mantıklı olun lütfen. Büyük devletlere bakıyorsunuz diyorsunuz adamlar bizden e tabi büyük olacak enerjileri yönünde çok gelişmişler. Bugün bi Rusya, Japonya, Amerika büyükse bu reaktörlerin sağladığı enerji sayesindedir. Hem yaptırtmayın sonrada deyinki ülke gelişmiyor. Bu reaktörlerde kaç bin insan çalışacak ekmek yiyecek bunuda düşünüyormusunuz?
  • 04-04-2015, 13:00:41
    #60
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de zaten nükleer araştırma merkezi mevcut. Sanki bilgisiz insanlar mı kuracak sanıyorsunuz anlamıyorum. Madenlerle veya başka şeylerle karıştırmamak lazım. Bu işin standartları var ve uymaları gerekiyor.

    "Madenlerle veya başka birşeyle karıştırmamak lazım diyosun" Sadece 1 madende 301 insanımız öldü ya için cız etmedimi. Madenlerin standartı yok mu? Madenlerde yaşam odaları yapılması lazımken görmezden gelmedimi müfettişler. Neden görmezden geldi acaba? Siyasi otorite yüzünden olmasın? Bu işide ellerinize yüzüne bulaştıracaklar eminim. Balık baştan kokar der atalarımız.

    Türkiye ilerlesin bunu en çok biz istiyoruz ama altyapı yok, denetim yok, kalifiye elamanın yok! Neyin hayalini yaşıyorsunuz anlamıyorum. Zaten bu şekilde bu günlere gelinmedimi, hayaller satarak. Saray yaparkende,özel donanımlı uçaklar alırkende bunlar Türkiye'nin ilerlemesini istemiyorlar diye diye yapıldı tüm bu gösterişler. Teröristlerle anlaşma yaptıklarındada bunlar terörün bitmesini istemiyorlar diyorlardı. Peki sonuç? Cevabı siz verin.
  • 04-04-2015, 14:04:22
    #61
    @ozanak;

    Hangi yazdığına cevap vereyim. Sadece konu üstünden gidelim maden konusunda haksız değilsin ancak madende çalışan işçiler bana göre en başta suçlular. Aynı şeyi tekrarlıyorum devamlı göz göre göre ölüme gidiyorlar, bunu yazınca da ekmek parası mecbur diyorsunuz. Yapmayın etmeyin sizde biliyorsunuz ki vatandaş hakkını aramadığı sürece sizi kendinizden başka kimse düşünmez, düşünse bile yinede herkese yetişemezler. Daha kaza sonrası bile daha bir ay geçmemişken tekrar işçi başvuruları oldu hadi buna ne diyeceğiz o halde. Nükleer santralde çalışacak işçiler tam tersine bilinçli eğitimli kişilerdir sırf bizim gibi endişelenip ülkesine bir zarar gelmesin diye çalışan insanlar var, o insanlar oturdukları yerden bizim gibi konuşmuyorlar madem burası yapılacak o halde ben çalışacağım bizim gibi eğitimli bilinçli insanlar çalışacak diye düşünebiliyor.

    Standart var elbette ama uygulanmıyor ve işçilerde riskleri bildikleri halde sessiz kalıyorlar, kurduğun tesisleri sadece sen işletmeyeceksin sadece senin paran ile kurulmuyor ortağın var, sen istesen de orayı sadece senin aklına denetimine bırakmazlar çalışanlar ise madendeki işçiler gibi sessiz kalmazlar, sen ben ne kadar sesimizi çıkartıyorsak onlar fazlası ile çıkartır. Usulsüzlükler ise olmasa olur diye düşünüyorum Japonya'da bile kazadan sonra bazı şeyler çıktı ortaya her ülkede olabilir ve oluyor da zaten ama o halde kurmayalım diyemeyiz o zaman hiç bir iş yapmayalım, belirttiğim gibi burada çalışanlara bu işte görev alan herkese büyük sorumluluk düşüyor. Birisi aykırı bir davranışta bulunduğunda bir diğer kişi bunu açığa çıkartmalı. Japonya'daki kazadan sonra bir çok ülkede reaktörler geçici olarak kapatıldı tekrardan masaya yatırdılar, bazılarının bakımları yapıldı.

    Peki kaza olmasaydı kapatılacakmıydı yada tedbirler artacak mıydı, güvenli ise neden kapatıldı? Neden kaza olmasını halkın ses çıkarılması beklendi? Meydana gelen ufak kazalar radyasyon sızıntıları halka açıklanıyor mu? Görüldüğü gibi diğer ülkeler de aman aman durmuyorlar bu konular üstünde. Eğer mesele enerji ise riskler minimuma indirilerek devam ediliyor kimse anahtarı çevirip sistemi kapatmıyor. Misal reaktör süresini doldurmuş maliyet göze alınarak süreleri uzatılıyor devletin kendisi yapıyor bunu. Senin kuracağın reaktörler ise sıfırdan kuruluyor ve 60 yıl çalışma süresi mevcut bildiğim kadarıyla, bu açıdan bakarsak diğer ülkelerden daha az riskleri olacak. Endişelerimiz olacaktır zaten olması da gerekiyor ki buna göre önlemler alınabilsin, ama abartılmaması gerekiyor neticede kuruluyor mu kuruluyor tartışmak boşuna. Neyi tartışırsın? eleştirirsin çünkü bu eleştiriye göre düzenlemeler yapılır. Bizim tartışmamız ney peki, sen haklısın yok ben haklıyım davası. Aslında onay verenlerin bir çoğu karşı çıkmasa çıkmıştır ilk zamanlar çünkü hepimizin korkuları mevcut lakin bugün kurulmasa yarın zorunlu olarak gelecek bu yüzden bize düşen vazife eleştiri yapıyor olsak bile bunu bir engelleme olarak değilde denetimlerin yerinde yapılması için olması gerekiyor. Bize kulak verenlerde bizi engellemek istiyorlar bahanesine sığınmak yerine korunma içgüdüsü ile hareket etmek yerine gözden kaçan şeyler varsa bunun üstünde durulur diye düşünüyorum. Ama bizim burada tartışmamız topyekün taş koymaya benziyor ve bu şekilde kimse hesaba almaz bizi.
  • 04-04-2015, 16:47:37
    #62
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Çok tehlikeli ve istenildiği kadar iyi kullanılsa da nükleer atıklar oluşacağı için karşıyım bende , ülkemizde yenilenebilir enerji kaynakları mevcut ancak 3. dünya ülkesi olduğumuz için topla tüfekle nükleerle güç elde edeceğini sanan liderler olduğu için bundan kaçış yok maalesef.
  • 04-04-2015, 17:56:12
    #63
    batmanefsanesi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    güvenlik üst düzey olduğu sürece problem zaten olmaz. Ki nükler reaktörlerde güvenlik sorunu olacağını düşünmüyorum. Araştıranlar bilirler. Dünyadaki en üst düzey güvenlikli reaktörlerden olacak.



    Hocam iş kazası özel sektörde oluyor. Özel sektörü kamuyla karıştırmayın. İnşaat yapan bir müteahitin işçisinin başında nöbetmi tutacak devlet mantıklı olun lütfen. Büyük devletlere bakıyorsunuz diyorsunuz adamlar bizden e tabi büyük olacak enerjileri yönünde çok gelişmişler. Bugün bi Rusya, Japonya, Amerika büyükse bu reaktörlerin sağladığı enerji sayesindedir. Hem yaptırtmayın sonrada deyinki ülke gelişmiyor. Bu reaktörlerde kaç bin insan çalışacak ekmek yiyecek bunuda düşünüyormusunuz?
    Evet haklısınız, kamuda çalışanlar zaten riske girecek bir iş yapmadığı için iş kazası özelde oluyor evet, toki de de iş kazası olur ama taşeron, nükleeri de taşeronlara verecekler vee ilerde illaki özelleştirecekler devlet kuracak birkaç yıla kalmaz özelleştirecek.İnşallah birilerinin ceplerini doldururken halkın canına kasdetmezler...