• 15-04-2015, 18:48:36
    #73
    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kaynak anonim.
    Prensip olarak sözleşmeyi sadece para babalarına gösteriyorum.

    Konu yerinden sapmasın lütfen, yazdığım mesajların hiçbirinde siyasi anlam yoktu. Alıntıları da alıntı diye belirterek ekledim. Altında siyasi anlam aramayın.

    Herkes görüş bildirme hakkına sahip. Kimse kimsenin görüşünü değiştirmeye çalışmıyor/çalışamaz. Siz eğer nükleerin çok yararlı oldugu konusunda hemfikirseniz yazın, konu genişlesin, kaynak büyüsün.
    Bende bir siyasi mesaj veya nükleer santrali destekleyici bir mesaj yazmadım.
    Bende bol keseden yararlarını sallayayım kaynak anonim diyeyim.
    Bilginin kaynağını soruyorum. Bir iddia ortaya atıyorsanız kanıtlamakla yükümlüsünüz.
    He yok kanıtlayamazsanız hiç yazmayacaksınız
    Bir de yaptığınız doğru bir şey miş gibi para babalarına gösteriyorum diyorsunuz
    O zaman para için onun bunun yaptıklarınıza ses çıkarmayacaksınız...
    Sayın "DNSZ"
  • 15-04-2015, 19:11:05
    #74
    Üyeliği durduruldu
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bir siyasi mesaj veya nükleer santrali destekleyici bir mesaj yazmadım.
    Bende bol keseden yararlarını sallayayım kaynak anonim diyeyim.
    Bilginin kaynağını soruyorum. Bir iddia ortaya atıyorsanız kanıtlamakla yükümlüsünüz.
    He yok kanıtlayamazsanız hiç yazmayacaksınız
    Bir de yaptığınız doğru bir şey miş gibi para babalarına gösteriyorum diyorsunuz
    O zaman para için onun bunun yaptıklarınıza ses çıkarmayacaksınız...
    Sayın "DNSZ"
    Yazının kaynağı neresi diye sorsanız SEO Hocası (kaan gülten)'in facebook profilini atardım. Kaynağını paylaşmakla yükümlü değilim.

    Kendisi de tahmin ediyorum ki buradan almış, burası da başka bir yerden almış. Sonuna da benim gibi anonim oldugunu eklemiş. Yazan kişi paylaşırken nick eklenmesini istemiyor belliki.
    http://www.sonhaber.com.tr/kose-yazi...isliyoruz.html

    Ayrıca detaylarını içeren şöyle bir bağlantı var, burada yazıdaki içeriğin sağlamasını okuyabilirsiniz.
    http://www.aljazeera.com.tr/al-jazee...uyuda-ilk-adim

    Bu santrali yapanların hepsi cepleri kabardığı için yapıyor. Yani evet akkuyu santralini destekleyen biri olsaydım; para için onun bunun yaptıklarına ses çıkartmazdım. Fakat okuduğum kaynakların çoğunluğu bu santralin ülkemize zararı olacağı yönünde. Desteklemiyorum; para almadan sesimi çıkartmaya çalışıyorum gördüğünüz üzere.

    Birbirimizin kalbini kırmaya hiç gerek yok. Siz destekliyorsanız sizin bileceğiniz iş, bir patlama anında umarım ilk siz zarar görürsünüz demek yersiz olur. Ben istiyorum ki bir deprem anında ülkenin içine edecek, belki çocuk sahibi olmanızı dahi engelleyecek bir santral ülkemize hiç getirilmesin.

    Bundan sonraki mesajlarınızı cevaplamayacağım, moderatörler konu saptı diyerek kitliyor. Özelden yazın tartışalım.
  • 15-04-2015, 19:14:38
    #75
    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazının kaynağı neresi diye sorsanız SEO Hocası (kaan gülten)'in facebook profilini atardım. Kaynağını paylaşmakla yükümlü değilim.

    Kendisi de tahmin ediyorum ki buradan almış, burası da başka bir yerden almış. Sonuna da benim gibi anonim oldugunu eklemiş. Yazan kişi paylaşırken nick eklenmesini istemiyor belliki.
    http://www.sonhaber.com.tr/kose-yazi...isliyoruz.html

    Ayrıca detaylarını içeren şöyle bir bağlantı var, burada yazıdaki içeriğin sağlamasını okuyabilirsiniz.
    http://www.aljazeera.com.tr/al-jazee...uyuda-ilk-adim

    Bu santrali yapanların hepsi cepleri kabardığı için yapıyor. Yani evet akkuyu santralini destekleyen biri olsaydım; para için onun bunun yaptıklarına ses çıkartmazdım. Fakat okuduğum kaynakların çoğunluğu bu santralin ülkemize zararı olacağı yönünde. Desteklemiyorum; para almadan sesimi çıkartmaya çalışıyorum gördüğünüz üzere.

    Birbirimizin kalbini kırmaya hiç gerek yok. Siz destekliyorsanız sizin bileceğiniz iş, bir patlama anında umarım ilk siz zarar görürsünüz demek yersiz olur. Ben istiyorum ki bir deprem anında ülkenin içine edecek, belki çocuk sahibi olmanızı dahi engelleyecek bir santral ülkemize hiç getirilmesin.

    Bundan sonraki mesajlarınızı cevaplamayacağım, moderatörler konu saptı diyerek kitliyor. Özelden yazın tartışalım.
    Haha ortaya laf atıp kaynak paylaşmakla yükümlü değilim demek çok güzel işmiş
    2. kez söylüyorum desteklediğimi söylemedim
    Kalp kırmayalım diyip aynı cümlede umarım ilk siz zarar görürsünüz demek yersiz olur demeniz çok manidar
    Hayırlı günler size de! yersiz değilse....
  • 15-04-2015, 22:24:04
    #76
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haha ortaya laf atıp kaynak paylaşmakla yükümlü değilim demek çok güzel işmiş
    2. kez söylüyorum desteklediğimi söylemedim
    Kalp kırmayalım diyip aynı cümlede umarım ilk siz zarar görürsünüz demek yersiz olur demeniz çok manidar
    Hayırlı günler size de! yersiz değilse....

    Bende bilgi paylaşıyorum.

    Nükleer Santralde, Uranyum yerine kömür kullanacakmışız.

    Alıntı, anonim ve kaynak belirtmek yükümlülüğüm yok.
  • 15-04-2015, 23:22:27
    #77
    Bide soyle dusunun cerbobil faciasina sebep olan firma bu santrali yapacak aslinda bu bir yandan iyi birsey cunku bu hatayi biliyorlar ve tecrubelilerdir diye dusunuyorum her nekadar sebebi bilmiyor densede bu sebebi halka aciklayacaklarini beklemeyin. Hatasi olmayan firmanin o hatayi yapma olasili daha fazladir sadece bu umut benimkisi
  • 16-04-2015, 05:03:32
    #78
    Sinopluyum, sonuna kadar memleketimin guzelligi bozulacagi icin karsiyim. Yoksa ha sinopa yapilmis ha istanbula. Bir sorunda zaten tum turkiye etki alaninda. Bu arada yapan firmayi cernobilden dolayi kotulemek bence yanlis cunku cernobil faciasinin temel sebebi muhendis hatasi. 40dk lik belgeseli var izlerseniz anlarsiniz.

    olayin siyasi, cikar, rant vs konularini hic konusmuyorum her sey zaten ortada. Biz gerze halki olarak ne yaptik ne ettik gerze termik santralini anadolu grubuna iade ettik, ama sinop merkez insani bizim gibi tepkisini gosteremiyor. Umarim santralin sogutucu bacalari gerzeden gozukmez.
  • 17-04-2015, 09:38:32
    #79
    Çorumda baraj kurulacağı zaman bu grup kıyameti kopardı,
    3. Havalimanı yapılırken aynı grup devrede,
    Köprü yapılacağı zaman aynı grup devrede,
    Nükleere geçişte aynı grup devrede,
    Gezi olaylarında 4 tane ağaç kesildi diye aynı grup devrede,
    Çayelinde kurulan HES'e protestoda aynı gurup ortalarda (önde durmadılar hemşehrilerim biraz sert yaptı )

    hmmm. insan düşünüyor. İgdaş doğalgaz alt yapısıyla uğraşırken ve Rusya'dan almadığımız gazın parasını verirken (mesut yılmazın marifeti) bunların hiç sesi çıkmıyordu. Ne zaman ki gaz depoları kuruldu ve aldığımız gazın tamamını kullanmaya başladık o zaman bunlarda bir kıpırdanma oldu. burada forumdaki herkes doğalgaz ile ilgili olmuştur gidin herhangi bir şubesinde işler nasıl yürüyor hem insanlara saygı hem gaz denetimi.

    Arkadaş anonim demiş...

    Kaynak konusunda cem yılmaz'ın gösterisinden bir alıntı yapayım


    https://www.youtube.com/watch?v=xFjV8cD0mXI



    Bu iş şakaya gelmez gerçekten ciddi bir durum. Alternatif üretin arkadaş ürettiğiniz alternatifi de projelendirin. Bilip bilmeden ne atlıyorsunuz şöyle olsun böyle olsun şu güvenli bu değil. Güvenli değil tamam kabul etmeyen mi var ama GEREKLİ.

    İstanbul Tuzla Orhanlı'da büyük bir sanayi sitesinde çalışmıştım. Orada bir firma çatıyı komple elektrik panelleriyle döşeyip tüm enerjisini güneşten alacaktı. Projeler çizildi ama dehşet maliyetler. Neyse son gelinen noktayı ben söyleyeyim size firma burada bu işi yapamayız dedi. Neden sorusuna cevap şu "İstanbul'da bu denli bir elektrik üretecek alan yok (o fabrika için) orasının 2-4 katı daha alan gerekiyor.
    Ha şimdi sorayım o arkadaşlara. Rize'de ne rüzgar ne güneş, neyle enerji sağlayacağız o.surukla mı. (afedersiniz).

    Green bilmem ne önce kendi ülkesini eleştirsin. Gitsin israil'e bakalım eylem yapabiliyor mu, gitsin Amerika'ya nükleeri eleştirsin. Bu son cümlemden sonra hemen bir iki üfürükten video gösterenleri bekliyorum
  • 21-04-2015, 08:39:54
    #81
    Rus devlet şirketi Rosatom’un yapacağı 4.800 MW’lık Akkuyu Nükleer Santrali’nin 22 milyar dolara mal olacağına dikkat çeken güneş enerjisi yatırımcıları, 4.800 MW’lık kurulu gücün güneş enerjisinde sadece 5 milyar dolara mal olacağını, hükümetin güneş yerine nükleeri tercih ederek ülkeyi sadece bir nükleer santralde yaklaşık 17 milyar dolar zarara uğratacağını söyledi. Akkuyu’nun ardından yaklaşık 5 bin MW gücünde ikinci nükleer santral de Sinop’a yapılacak. Bu iki santral nedeniyle yurtdışına fazladan 34 milyar dolar kaynak transferi olacağından endişe ediliyor.

    Nükleer santrallerden çıkacak tehlikeli atığın nasıl ve nerede saklanacağı belli değil. Nükleerin hem yakıtının hem de kullanılmış yakıtının Rusya’dan taşınması ayrı ayrı risk taşıyor.

    Olası bir kaza durumunda ülkenin tümünü tehdit eden riskler kaçınılmaz olacak. Oysa güneş enerjisinin tehlikeli ya da tehlikesiz atığı yok. Hammadde gerekmiyor. Ayrıca, nükleer santraller inşaatlar hariç büyük ölçüde ithal kaynaklarla kurulacak. Üretimi yabancı firmalar yapacağı için kaynak ve kâr doğrudan yurtdışına transfer olacak. Güneş enerjisi ise paneller dahil yüzde 100’e varan oranlarda yerli kurulabiliyor.

    Üstelik nükleer santralin elektrik üretimi 8 yılı buluyor. Güneşte ise bir yıldan daha kısa sürede üretime geçilebiliyor.


    Kaynak: http://www.sozcu.com.tr/2015/gundem/...ucurdu-809602/