• 14-04-2015, 22:08:07
    #64
    Üyeliği durduruldu
    Konuya bir ekleme yapayım;

    3 dakikada Akkuyu Uranyum Santrali hakkında bilinmeyen 25 gerçek.
    (Nükleer destekçileri bile kabul edecektir)
    Bu şartlarda razı olur muydunuz? Bugün temeli atıldı bu projenin.
    * Mersin Akkuyu, bir fay hattı üzerinde bulunuyor.
    * Santrali yapan şirket Çernobil’in sorumlu şirketi: Rosatom.
    * ÇED (Çevre Etki Değerlendirme) Raporu sahte imzayla sunuldu, kısa sürede okunmadan kabul edildi.
    * Santralin Rus payı %51’nin altına düşmeyecek. Türkiye'nin santrali değil yani.
    * Dünyada en ucuz teklifi veren alır + Yap İşlet Sahiplen modeliyle kurulan tek santral. İşletim sırasında maliyetten kısılacak.
    * Dünyada daha önce denenmemiş bir reaktör modeli kullanılıyor.
    * Türkiye’nin Rusları denetleyebilecek ya da kalite kriteri koşabilecek kapasitede elemanı yok. Ancak "en güvenlisi olacak" gibi açıklamalar duyuluyor.
    * Ruslara 12.5 cent’ten 15 yıl (yani 70-80 milyar dolar) alım garantisi verildi. Dolar her geçen gün artıyor.
    * Yakıtta Rusya’ya bağımlı olacak, bizim az olan uranyumumuz kullanılamayacak. Doğalgaz bağımlılığı yerine uranyum bağımlılığı artacak.
    * Atıkları bertaraf etmeyi dünyada hiçbir ülke başaramadı.
    * Atıklar 100.000'lerce yıl boyunca deprem bölgesi olan Akkuyu su depolarında hasar görmeden korunmak zorunda. Rusya atıkları ülkesine almıyor.
    * Olası bir kaza durumunda 500.000.000.000 (500 milyar)$’lık hasarın sadece binde birinden Rusya sorumlu. Tüm masraflar Türkiye’den çıkacak.
    * Uranyum yakıt çubuklarının sürekli olarak su ile soğutulması gerekiyor. Soğutma elektrik kesintisi gibi bir sebeple duracak olursa kısa sürede Fukuşima ve Çernobil gibi kazalar meydana geliyor.
    * Türkiye tüm ülkeyi kapsayan elektrik kesintisinin sebebini bir hafta boyunca bulamamış bir ülke.
    * Türkiye, santrali olmadığı halde 3. seviyeden nükleer kaza yaşayan tek ülke.
    * Türkiye, topraklarında (Aliağa) sessiz sedasız radyoaktif gemi sökülüp hurdaları atılan bir ülke.
    * Türkiye, topraklarında uranyum işlenip normalin 400 katı radyasyon saçacak halde açık bırakılıp gidilen bir ülke.
    * Santralin hidrolik sistem ihalesini “Milletin a… koyacağız” diyen adamın şirketi kazandı.
    * Soma facia madenlerine sahip olan şirket bu projenin altyapısında yer alıyor.
    * Santral kazasız çalışırken dahi çevreye radyoaktif toz saçacağı için Mersin’de yetişen Çilek, muz gibi gıdalara “radyoaktif atık içerir” etiketi getirilecek.
    * Anlaşma teknoloji transferi öngörmüyor, yani Ruslar bize bu teknolojiyi de öğretmeyecek. Silah yaparız diye ümitlenmeyin.
    * Türkiye'nin elektrik fazlası olduğu gibi %15 kayıp-kaçak oranı var. Akkuyu ise %2'lik bir katkı sağlayacak.
    * Akkuyu bir ihtiyaç değil, siyasi bir tercih. Sadece altyapı şirketlerine gelir kapısı + Rusya'nın desteğini alma amacıyla yapılıyor.
    * Zira Avrupa ülkeleri tüm nükleer santrallerini aşamalı olarak kapatma ve yenilenebilir enerjiye geçme kararı aldı.
    İdarecimiz kim olursa olsun (siyasetten bağımsız düşünün), bu koşullarda yapılmasına razı mısınız?
    --Anonim
  • 15-04-2015, 01:00:00
    #65
    Gelsin 5 kafalı 3 kollu bebekler. Benim umrumda değil artık. Nasılsa uzağım oraya.
  • 15-04-2015, 02:27:19
    #66
    Nükleer enerji gerekliliktir buna karşı çıkmak saçma, hiçbir şekilde güneş enerjisi veya rüzgar enerjisi ana akım elektrik sisteminin yükünü kaldıracak seviyeye gelmedi. Fakat şöyle bir durum var, "Türk Aklı" denen kavram için nükleer santral oynanmayacak kadar büyük bir kumar neden mi ? Bizim ülkemizde hiçbir şekilde denetim, sorgulama yok. Zaten bunu da her gün onlarda kişinin iş kazasından öldüğünde görebiliyoruz. Ülkede kaç tane nükleer konusunda uzman mühendis var ? Kaç tane bu konuda donanımlı personel var ? Tabi Ruslar yapsın, parayı Ruslar alsın, bir şey olursa nasıl olsa bizim ülkede. Arkadaşlar bu ülkede sırf siyasi kaygılar yüzünden binlerce insan sorumsuzluktan vefat etti. Adım gibi eminim herhangi bir problem olduğunda hükümet bunu siyasi malzeme vermemek için gizleyecek üstünü örtecek. Allah sonumuzu hayretsin diyebileceğim tek şey bu.


    Ayrıca herzaman ki gibi bu ülkede boşuna oksijen sarf eden arkadaşlar var aramızda, körü körüne futbol takımı tutar gibi herşeye eyvallah diyen, açık konuşuyorum inşallah yarın bir şey olduğunda ilk siz zarar görürsünüz inşallah.
  • 15-04-2015, 16:54:21
    #67
    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuya bir ekleme yapayım;

    3 dakikada Akkuyu Uranyum Santrali hakkında bilinmeyen 25 gerçek.
    (Nükleer destekçileri bile kabul edecektir)
    Bu şartlarda razı olur muydunuz? Bugün temeli atıldı bu projenin.
    * Mersin Akkuyu, bir fay hattı üzerinde bulunuyor.
    * Santrali yapan şirket Çernobil’in sorumlu şirketi: Rosatom.
    * ÇED (Çevre Etki Değerlendirme) Raporu sahte imzayla sunuldu, kısa sürede okunmadan kabul edildi.
    * Santralin Rus payı %51’nin altına düşmeyecek. Türkiye'nin santrali değil yani.
    * Dünyada en ucuz teklifi veren alır + Yap İşlet Sahiplen modeliyle kurulan tek santral. İşletim sırasında maliyetten kısılacak.
    * Dünyada daha önce denenmemiş bir reaktör modeli kullanılıyor.
    * Türkiye’nin Rusları denetleyebilecek ya da kalite kriteri koşabilecek kapasitede elemanı yok. Ancak "en güvenlisi olacak" gibi açıklamalar duyuluyor.
    * Ruslara 12.5 cent’ten 15 yıl (yani 70-80 milyar dolar) alım garantisi verildi. Dolar her geçen gün artıyor.
    * Yakıtta Rusya’ya bağımlı olacak, bizim az olan uranyumumuz kullanılamayacak. Doğalgaz bağımlılığı yerine uranyum bağımlılığı artacak.
    * Atıkları bertaraf etmeyi dünyada hiçbir ülke başaramadı.
    * Atıklar 100.000'lerce yıl boyunca deprem bölgesi olan Akkuyu su depolarında hasar görmeden korunmak zorunda. Rusya atıkları ülkesine almıyor.
    * Olası bir kaza durumunda 500.000.000.000 (500 milyar)$’lık hasarın sadece binde birinden Rusya sorumlu. Tüm masraflar Türkiye’den çıkacak.
    * Uranyum yakıt çubuklarının sürekli olarak su ile soğutulması gerekiyor. Soğutma elektrik kesintisi gibi bir sebeple duracak olursa kısa sürede Fukuşima ve Çernobil gibi kazalar meydana geliyor.
    * Türkiye tüm ülkeyi kapsayan elektrik kesintisinin sebebini bir hafta boyunca bulamamış bir ülke.
    * Türkiye, santrali olmadığı halde 3. seviyeden nükleer kaza yaşayan tek ülke.
    * Türkiye, topraklarında (Aliağa) sessiz sedasız radyoaktif gemi sökülüp hurdaları atılan bir ülke.
    * Türkiye, topraklarında uranyum işlenip normalin 400 katı radyasyon saçacak halde açık bırakılıp gidilen bir ülke.
    * Santralin hidrolik sistem ihalesini “Milletin a… koyacağız” diyen adamın şirketi kazandı.
    * Soma facia madenlerine sahip olan şirket bu projenin altyapısında yer alıyor.
    * Santral kazasız çalışırken dahi çevreye radyoaktif toz saçacağı için Mersin’de yetişen Çilek, muz gibi gıdalara “radyoaktif atık içerir” etiketi getirilecek.
    * Anlaşma teknoloji transferi öngörmüyor, yani Ruslar bize bu teknolojiyi de öğretmeyecek. Silah yaparız diye ümitlenmeyin.
    * Türkiye'nin elektrik fazlası olduğu gibi %15 kayıp-kaçak oranı var. Akkuyu ise %2'lik bir katkı sağlayacak.
    * Akkuyu bir ihtiyaç değil, siyasi bir tercih. Sadece altyapı şirketlerine gelir kapısı + Rusya'nın desteğini alma amacıyla yapılıyor.
    * Zira Avrupa ülkeleri tüm nükleer santrallerini aşamalı olarak kapatma ve yenilenebilir enerjiye geçme kararı aldı.
    İdarecimiz kim olursa olsun (siyasetten bağımsız düşünün), bu koşullarda yapılmasına razı mısınız?
    --Anonim
    Bu saydıklarınızın hepsi doğru değil, ağzı olan sallayıp konuşuyor ya!
  • 15-04-2015, 17:17:57
    #68
    Üyeliği durduruldu
    NedensizPostalar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu saydıklarınızın hepsi doğru değil, ağzı olan sallayıp konuşuyor ya!
    Yanlışları yaz da biz de faydalalanlım üstad. Mühendissin belliki.
  • 15-04-2015, 17:34:50
    #69
    Kurumsal PLUS
    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlışları yaz da biz de faydalalanlım üstad. Mühendissin belliki.
    Böyle boş bir sohbete daha doğrusu amaçsız siyasi bir tartışmaya girmek istemedim. Yinede girmeyip tek mesaj göndereceğim.

    Siz demişsiniz ki mesajının sonunda siyasi düşünmeyin. Senin yazdığın mesaj zaten siyasi sana hangileri siyasi bir kaç tane yazayım;

    1. * Santralin hidrolik sistem ihalesini “Milletin a… koyacağız” diyen adamın şirketi kazandı.
    2. * Zira Avrupa ülkeleri tüm nükleer santrallerini aşamalı olarak kapatma ve yenilenebilir enerjiye geçme kararı aldı.
    3. * Soma facia madenlerine sahip olan şirket bu projenin altyapısında yer alıyor.
    4. * Türkiye tüm ülkeyi kapsayan elektrik kesintisinin sebebini bir hafta boyunca bulamamış bir ülke.
    5. * Santrali yapan şirket Çernobil’in sorumlu şirketi: Rosatom.
    6. * Mersin Akkuyu, bir fay hattı üzerinde bulunuyor.

    hızlıca baktığımda 6 madde ya yalan yada siyasi bir sataşma içeriyor. Bu maddeler birbirinden anlamsız ve gereksiz.

    1. Avrupa santralleri kapatma kararı almadı. Avrupada bir kaç ülke bu kararı kaldı. Bazıları almayı düşünüyor bazılarıda santral kurmaya devam ediyor. Konumuz ile hiç bir ilgisi yok.

    2. Çernobil faciyasının sebebi altyapı yada şirket değil. İnsan hatasıdır. Çernobili çok araştırdım. Pribyata gitme planları yaparken son anda vaz geçtim. Çernobil kazası dünyada tek örnektir ve insan hatasından kaynaklanmıştır. Üstelik 30-40 yıl öncesini teknoloji söz konusu. Günümüzde insan hatasına dahi pay bırakılmayacak teknoloji mevcut.

    3. Soma olayındaki şirket Soma Holding ve bu proje ile hiçbir bağını göremedim. Bu adamların işi madencilik ve maden işlemedir. Maden işletmeden kaynaklı bir hatayı nasıl olupta gider bir nükleer tehsis ile kıyaslayabilirsiniz akıl kâr bir kıyas değil. Sanki Reaktörü Soma Holding yönetecekmiş gibi lansa ediyorsunuz.

    Maddelere cevap vermek pek doğru değildi benim açımdan ki çok detaya girmedim. Sadece insanların yalan yanlış bilgiler ile nasıl yanıltılmaya çalışıldığını göstermek istedim. Siz mi yazdınız başkasından mı alıntı yaptınız bilemem. Sorumlular her kim ise biraz daha mantıklı davranmaya davet ediyorum. Eleştirininde bir dozu, çizgisi vardır.
  • 15-04-2015, 17:37:49
    #70
    Santralin hidrolik sistem ihalesini “Milletin a… koyacağız” diyen adamın şirketi kazandı.

    bu kısma amma güldürdü adam dediğini yapıyor ne diyelim alkışlıyoruz
  • 15-04-2015, 17:50:54
    #71
    DNSZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuya bir ekleme yapayım;

    3 dakikada Akkuyu Uranyum Santrali hakkında bilinmeyen 25 gerçek.
    (Nükleer destekçileri bile kabul edecektir)
    Bu şartlarda razı olur muydunuz? Bugün temeli atıldı bu projenin.
    * Mersin Akkuyu, bir fay hattı üzerinde bulunuyor.
    * Santrali yapan şirket Çernobil’in sorumlu şirketi: Rosatom.
    * ÇED (Çevre Etki Değerlendirme) Raporu sahte imzayla sunuldu, kısa sürede okunmadan kabul edildi.
    * Santralin Rus payı %51’nin altına düşmeyecek. Türkiye'nin santrali değil yani.
    * Dünyada en ucuz teklifi veren alır + Yap İşlet Sahiplen modeliyle kurulan tek santral. İşletim sırasında maliyetten kısılacak.
    * Dünyada daha önce denenmemiş bir reaktör modeli kullanılıyor.
    * Türkiye’nin Rusları denetleyebilecek ya da kalite kriteri koşabilecek kapasitede elemanı yok. Ancak "en güvenlisi olacak" gibi açıklamalar duyuluyor.
    * Ruslara 12.5 cent’ten 15 yıl (yani 70-80 milyar dolar) alım garantisi verildi. Dolar her geçen gün artıyor.
    * Yakıtta Rusya’ya bağımlı olacak, bizim az olan uranyumumuz kullanılamayacak. Doğalgaz bağımlılığı yerine uranyum bağımlılığı artacak.
    * Atıkları bertaraf etmeyi dünyada hiçbir ülke başaramadı.
    * Atıklar 100.000'lerce yıl boyunca deprem bölgesi olan Akkuyu su depolarında hasar görmeden korunmak zorunda. Rusya atıkları ülkesine almıyor.
    * Olası bir kaza durumunda 500.000.000.000 (500 milyar)$’lık hasarın sadece binde birinden Rusya sorumlu. Tüm masraflar Türkiye’den çıkacak.
    * Uranyum yakıt çubuklarının sürekli olarak su ile soğutulması gerekiyor. Soğutma elektrik kesintisi gibi bir sebeple duracak olursa kısa sürede Fukuşima ve Çernobil gibi kazalar meydana geliyor.
    * Türkiye tüm ülkeyi kapsayan elektrik kesintisinin sebebini bir hafta boyunca bulamamış bir ülke.
    * Türkiye, santrali olmadığı halde 3. seviyeden nükleer kaza yaşayan tek ülke.
    * Türkiye, topraklarında (Aliağa) sessiz sedasız radyoaktif gemi sökülüp hurdaları atılan bir ülke.
    * Türkiye, topraklarında uranyum işlenip normalin 400 katı radyasyon saçacak halde açık bırakılıp gidilen bir ülke.
    * Santralin hidrolik sistem ihalesini “Milletin a… koyacağız” diyen adamın şirketi kazandı.
    * Soma facia madenlerine sahip olan şirket bu projenin altyapısında yer alıyor.
    * Santral kazasız çalışırken dahi çevreye radyoaktif toz saçacağı için Mersin’de yetişen Çilek, muz gibi gıdalara “radyoaktif atık içerir” etiketi getirilecek.
    * Anlaşma teknoloji transferi öngörmüyor, yani Ruslar bize bu teknolojiyi de öğretmeyecek. Silah yaparız diye ümitlenmeyin.
    * Türkiye'nin elektrik fazlası olduğu gibi %15 kayıp-kaçak oranı var. Akkuyu ise %2'lik bir katkı sağlayacak.
    * Akkuyu bir ihtiyaç değil, siyasi bir tercih. Sadece altyapı şirketlerine gelir kapısı + Rusya'nın desteğini alma amacıyla yapılıyor.
    * Zira Avrupa ülkeleri tüm nükleer santrallerini aşamalı olarak kapatma ve yenilenebilir enerjiye geçme kararı aldı.
    İdarecimiz kim olursa olsun (siyasetten bağımsız düşünün), bu koşullarda yapılmasına razı mısınız?
    --Anonim
    Kaynak anonim mi?
    Sözleşme örneği sanırım elinizde mevcut yollar mısınız? teşekkürler
  • 15-04-2015, 18:01:01
    #72
    Üyeliği durduruldu
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kaynak anonim mi?
    Sözleşme örneği sanırım elinizde mevcut yollar mısınız? teşekkürler
    Kaynak anonim.
    Prensip olarak sözleşmeyi sadece para babalarına gösteriyorum.

    Konu yerinden sapmasın lütfen, yazdığım mesajların hiçbirinde siyasi anlam yoktu. Alıntıları da alıntı diye belirterek ekledim. Altında siyasi anlam aramayın.

    Herkes görüş bildirme hakkına sahip. Kimse kimsenin görüşünü değiştirmeye çalışmıyor/çalışamaz. Siz eğer nükleerin çok yararlı oldugu konusunda hemfikirseniz yazın, konu genişlesin, kaynak büyüsün.