• 24-04-2015, 11:48:29
    Arkadaşlar bu konuyu tartışıp birbirinizi kırmanızın anlamı yok. Burada en iyi şekilde tartışsanız da yapılacaksa yapılacak.

    Sadece birkaç şey söylemek istiyorum.

    Güneş enerji demiş bir arkadaş. Güneş enerji sistemleri de yapılıyor ülkede. 18 Nisan'da Kayseri'de açıldı bir tane. Maliyeti de diğer arkadaşların söylediği gibi büyük değil.

    Devletlerin yavaş yavaş nükleerden vazgeçtiği yalanı internette dolaşıyor. Bu saçmalığa inanmayın lütfen arkadaşlar hepimiz internet üzerinden çalışan insanlarız, biraz araştırın. Yeni santrallerin planı yapılıp temeli atılırken vazgeçiyor diyene inanmak mantıksız olur.

    Nükleer enerji şu an güneş enerjisinden dahi çevreci ve daha az ölüme sebebiyet veren bir enerji türü fakat başımızdakilerin elinde atom bombasından farkı yok. Bu santrale karşı olan arkadaşların karşı olma sebebi bu sanırım. Bir arkadaş mühendislerimiz Rusya'ya öğrenmeye gittiler falan demişler yok öyle bir şey Rusya ile yaptığımız anlaşma işi öğrenmeye değil Rusların santrali yönetmesine yönelik.
  • 24-04-2015, 11:52:42
    Jane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Almanların rüzgar enerji projelerine hastayım. Hayli hayli bunun üzerine çalışıyorlar.
    Geçen haberlerde göreüm, denizin içinde rüzgar enerji üretiyorlardı. Öyle iki üç tane değil bizdekiler gibi, binlercesi konmuştu.

    En çok enerji ürettikleri rüzgardan olduklarını söylüyorlar. Onların hükümeti bizdeki gibi vatandaşlara yalan söylemez herkes biz mi?


    https://fiziginsahi.files.wordpress....10_10_13_m.jpg
    http://www.gazeddakibris.com/wp-cont...k-1074x483.jpg

    Daha yeni bir haber daha çıktı. Almanlar 20 rüzgar enerji parkı kuracak.

    Malzemeyide kendi üretirler, enerjiyi de ne güzel memlelet..
    Bunların yapılması nükleer santrallerin yapılmasına engel teşkil etmez. Bir nükleer santraldeki güce denk rüzgar gülü sayısı binlercedir. Kapladığı alanı düşün enerjinin verimini düşün maliyeti hiçte az değil. Bakım maliyeti ne kadar? Gerekli tedbirler alındığı vakit nükleer güçten korkmaya gerek yoktur. Kurulmaması için yenilenebilir enerji kaynaklarını bahane göstermek mantıklı değil çünkü o da yapılır onlarda yapılır sonuçta bunların hiç birisi tek başına enerji ihtiyacımızı karşılamayacak. Avrupa ülkeleri zaten nükleerden şu zamana kadar alacağını aldı ayrıca ellerinde yeteri kadar atom bombası var elbette alternatif enerjilerini geliştirecekler. Sende nükleer çalışmalarda kendini geliştir ondan sonra yenilenebilir enerjide çalışmaları hızlandırırsın. Milleti korkutup duruyorlar aman tehlikeli aman riskli yahu Amerika'da yüzü aşkın santral var ve hepsi yeni teknoloji bile değil. Onlardan neden ses çıkmıyor. Hiç mi kaza yaşamadılar hiç mi sızıntı olmadı sanıyorsunuz.
  • 24-04-2015, 12:01:10
    sewakldawk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar bu konuyu tartışıp birbirinizi kırmanızın anlamı yok. Burada en iyi şekilde tartışsanız da yapılacaksa yapılacak.

    Sadece birkaç şey söylemek istiyorum.

    Güneş enerji demiş bir arkadaş. Güneş enerji sistemleri de yapılıyor ülkede. 18 Nisan'da Kayseri'de açıldı bir tane. Maliyeti de diğer arkadaşların söylediği gibi büyük değil.

    Devletlerin yavaş yavaş nükleerden vazgeçtiği yalanı internette dolaşıyor. Bu saçmalığa inanmayın lütfen arkadaşlar hepimiz internet üzerinden çalışan insanlarız, biraz araştırın. Yeni santrallerin planı yapılıp temeli atılırken vazgeçiyor diyene inanmak mantıksız olur.

    Nükleer enerji şu an güneş enerjisinden dahi çevreci ve daha az ölüme sebebiyet veren bir enerji türü fakat başımızdakilerin elinde atom bombasından farkı yok. Bu santrale karşı olan arkadaşların karşı olma sebebi bu sanırım. Bir arkadaş mühendislerimiz Rusya'ya öğrenmeye gittiler falan demişler yok öyle bir şey Rusya ile yaptığımız anlaşma işi öğrenmeye değil Rusların santrali yönetmesine yönelik.
    Arkadasim rusyadaki nukleer santral egitimine giden bir muhendis. Dokuze eylul universitesinden

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 24-04-2015, 12:04:18
    sifirdb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadasim rusyadaki nukleer santral egitimine giden bir muhendis. Dokuze eylul universitesinden

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Evet haklısınız, akkuyu'nun sitesinden baktım şimdi. Yanlış biliyormuşum.
  • 24-04-2015, 12:10:59
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunların yapılması nükleer santrallerin yapılmasına engel teşkil etmez. Bir nükleer santraldeki güce denk rüzgar gülü sayısı binlercedir. Kapladığı alanı düşün enerjinin verimini düşün maliyeti hiçte az değil. Bakım maliyeti ne kadar? Gerekli tedbirler alındığı vakit nükleer güçten korkmaya gerek yoktur. Kurulmaması için yenilebilir enerji kaynaklarını bahane göstermek mantıklı değil çünkü o da yapılır onlarda yapılır sonuçta bunların hiç birisi tek başına enerji ihtiyacımızı karşılamayacak. Avrupa ülkeleri zaten nükleerden şu zamana kadar alacağını aldı ayrıca ellerinde yeteri kadar atom bombası var elbette alternatif enerjilerini geliştirecekler. Sende nükleer çalışmalarda kendini geliştir ondan sonra yenilebilir enerjide çalışmaları hızlandırırsın. Milleti korkutup duruyorlar aman tehlikeli aman riskli yahu Amerika'da yüzü aşkın santral var ve hepsi yeni teknoloji bile değil. Onlardan neden ses çıkmıyor. Hiç mi kaza yaşamadılar hiç mi sızıntı olmadı sanıyorsunuz.
    Ben şahsi fikrim istemiyorum, ha benim istememle değişmeyecek tabi ki. Niye peki istemiyorum.

    Bugün gökova körfezinde ne oluyor biliyor musunuz?

    http://4.bp.blogspot.com/-5nBLcsHNH2...p-SANY0061.JPG

    Böyle ahmaklık olur mu? Bu santralleri burada kurmak akıl işi mi? Dünyanın sayılı güzelliklerden bir tanesi olan gökovaya bunu kurmak akıllıca mı?

    Af edersin içine etmek zorundalar mı? mis gibi ülkemizde kurulacak hiç mi yer yok?

    Gökova yahu bu. Tarihteki tüm keşiflerin gökova hakkında neler denmiş bir bakın. Ama biz santraller kuralım.

    Yıllar sonra gökovanın halini görürüz. Zaten şikayet ediyor oranın halkı bunu çekmek zorundalar mı? Balkona çamaşır asamıyorlar bu havada.