• 21-04-2015, 12:41:07
    #82
    ozanak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rus devlet şirketi Rosatom’un yapacağı 4.800 MW’lık Akkuyu Nükleer Santrali’nin 22 milyar dolara mal olacağına dikkat çeken güneş enerjisi yatırımcıları, 4.800 MW’lık kurulu gücün güneş enerjisinde sadece 5 milyar dolara mal olacağını, hükümetin güneş yerine nükleeri tercih ederek ülkeyi sadece bir nükleer santralde yaklaşık 17 milyar dolar zarara uğratacağını söyledi. Akkuyu’nun ardından yaklaşık 5 bin MW gücünde ikinci nükleer santral de Sinop’a yapılacak. Bu iki santral nedeniyle yurtdışına fazladan 34 milyar dolar kaynak transferi olacağından endişe ediliyor.

    Nükleer santrallerden çıkacak tehlikeli atığın nasıl ve nerede saklanacağı belli değil. Nükleerin hem yakıtının hem de kullanılmış yakıtının Rusya’dan taşınması ayrı ayrı risk taşıyor.

    Olası bir kaza durumunda ülkenin tümünü tehdit eden riskler kaçınılmaz olacak. Oysa güneş enerjisinin tehlikeli ya da tehlikesiz atığı yok. Hammadde gerekmiyor. Ayrıca, nükleer santraller inşaatlar hariç büyük ölçüde ithal kaynaklarla kurulacak. Üretimi yabancı firmalar yapacağı için kaynak ve kâr doğrudan yurtdışına transfer olacak. Güneş enerjisi ise paneller dahil yüzde 100’e varan oranlarda yerli kurulabiliyor.

    Üstelik nükleer santralin elektrik üretimi 8 yılı buluyor. Güneşte ise bir yıldan daha kısa sürede üretime geçilebiliyor.


    Kaynak: http://www.sozcu.com.tr/2015/gundem/...ucurdu-809602/
    Dar bakış açısı..

    Güneş enerjisi için kullanacağın alan ne kadar biliyor musun. Ayrıca Türkiye'de güneş ve rüzgar enerjisi heryerde kullanılamaz. Nükleer atığın diğer atıklara oranla %1 olduğunu biliyor muydun. Bende bilmiyordum yeni öğrendim.

    Güneş enerji panelleri nasıl yerli üretiliyor bana gösterir misin. Telefon şarj güneş paneli değil bu arkadaşım koca bir ülkeden bahsediyoruz.

    Dünya uçak gemilerinde bile nükleer kullanırken sen neleri savunuyorsun.

    Son bir soru, güneş panellerinin hiç atığı ve riski yok yazmışsınız.
    - Güneş enerji panellerinin ortalama ömrü 10-25 yıl arasıdır tabi bu arada arızaları saymazsak. Güneş yoksa enerji de yok ( bu arada İstanbul şu anda kaç derece düşün?) Nükleerin ömrünü yazmayayım onu da sen bul.

    Defalarca söyledim, söylüyorlar. Tehlikesiz diye birşey demiyoruz fakat gerekli olduğunu savunuyorum. 3. havalimanı, kanal istanbul ve 3. köprüye karşı çıkan (aynı zamanda metrobüse de karşı çıkan) zihniyet buna da karşı çıkıyor. Artık açın gözünüzü.
  • 21-04-2015, 14:49:13
    #83
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dar bakış açısı..

    Güneş enerjisi için kullanacağın alan ne kadar biliyor musun. Ayrıca Türkiye'de güneş ve rüzgar enerjisi heryerde kullanılamaz. Nükleer atığın diğer atıklara oranla %1 olduğunu biliyor muydun. Bende bilmiyordum yeni öğrendim.

    Güneş enerji panelleri nasıl yerli üretiliyor bana gösterir misin. Telefon şarj güneş paneli değil bu arkadaşım koca bir ülkeden bahsediyoruz.

    Dünya uçak gemilerinde bile nükleer kullanırken sen neleri savunuyorsun.

    Son bir soru, güneş panellerinin hiç atığı ve riski yok yazmışsınız.
    - Güneş enerji panellerinin ortalama ömrü 10-25 yıl arasıdır tabi bu arada arızaları saymazsak. Güneş yoksa enerji de yok ( bu arada İstanbul şu anda kaç derece düşün?) Nükleerin ömrünü yazmayayım onu da sen bul.

    Defalarca söyledim, söylüyorlar. Tehlikesiz diye birşey demiyoruz fakat gerekli olduğunu savunuyorum. 3. havalimanı, kanal istanbul ve 3. köprüye karşı çıkan (aynı zamanda metrobüse de karşı çıkan) zihniyet buna da karşı çıkıyor. Artık açın gözünüzü.
    Abi baskasina yazmissin ama ben de sana bir sey sorucam. Bu konudaki gorusum bir onceki sayfada mevcur ordan okuyabilirsin istersen. Ben bir sinoplu olarak sinopa yapilmasini istemiyorum. Sen de sanirim rizelisin. Rizeye yapilsa dogal guzelligi bozulacagindan dolayi ister miydin?
  • 21-04-2015, 15:04:07
    #84
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abi baskasina yazmissin ama ben de sana bir sey sorucam. Bu konudaki gorusum bir onceki sayfada mevcur ordan okuyabilirsin istersen. Ben bir sinoplu olarak sinopa yapilmasini istemiyorum. Sen de sanirim rizelisin. Rizeye yapilsa dogal guzelligi bozulacagindan dolayi ister miydin?
    2000 yılında kombasan lastik fabrikası kurulacaktı ortalama 35.000 istihdam sağlayacak bir proje. Proje iptal edildi. Sebep çevreyi kirletecekmiş. O günkü düşüncemizle "Ne güzel yaptı Mesut Yılmaz" diye alkışlamıştık, şimdi ise çevre kirliliğini aza indirip yapılsaydı diye vahlanıyoruz.

    Doğal güzellik elbette bozulmasın. Baraj da yapılmasın, hes de kurulmasın (Rize'de var örneğin) Rüzgar tribünleri bile kurulmasın fakat bu gereklilik, birşeylerden fedakarlık yapacağız. Dün akşam arkadaşımla konuşurken "Ecdadımız kazma kürek savaşa gitti" ne kadar doğru, ayakta ayakkabı yoktu, yiyecek ekmekleri yoktu aynı mı kalalım.

    Çok zeki bir iki insan buna cevap verecektir nükleerle mi olacak bu işler diye. Mübarek bir başlangıç yapalım yahu. Protokolün önünde çalışmadı diye iptal edilen araç projesi, şu anda soba üreten uçak fabrikası böyle mi olalım birşeyler üretelim biryerden başlayalım.

    Metroya biniyorum kartaldan amcanın bir tanesi asansörden inerken homurdanıyor "ul.an yer üstünde alan kalmadı 75 metre aşağı iniyor ben böyle belediyenin" diye saydırıyor. Bu zihniyet olmaz, bu bakış açısı olmaz.

    Doğal güzelliği bozmasın apartman da dikmeyelim arkadaşlar hem elektriğe ihtiyaç duymayız (nükleer sadece elektrik değil bu arada). hippiler gibi yaşarız ama yaşatmazlar.

    Söylediklerimi şahsi algılama rica ediyorum.
  • 23-04-2015, 10:25:50
    #85
    Ya patlarsa ?
  • 23-04-2015, 12:38:12
    #86
    cepoyunz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya patlarsa ?
    Bombamı bu ki patlayacak.
  • 23-04-2015, 13:42:39
    #87
    Patlarsa ölürüz beyler . Sıkıntı yoh. Ben orada yaşayan canlılara ve bitkilere üzülüyorum :'(
  • 23-04-2015, 14:32:09
    #88
    Patlayana kadar en iyisi nükleer enerji.

    Samsung Galaxy Note 2 telefonumdan Tapatalk Pro ile gönderildi.
  • 23-04-2015, 14:35:08
    #89
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2000 yılında kombasan lastik fabrikası kurulacaktı ortalama 35.000 istihdam sağlayacak bir proje. Proje iptal edildi. Sebep çevreyi kirletecekmiş. O günkü düşüncemizle "Ne güzel yaptı Mesut Yılmaz" diye alkışlamıştık, şimdi ise çevre kirliliğini aza indirip yapılsaydı diye vahlanıyoruz.

    Doğal güzellik elbette bozulmasın. Baraj da yapılmasın, hes de kurulmasın (Rize'de var örneğin) Rüzgar tribünleri bile kurulmasın fakat bu gereklilik, birşeylerden fedakarlık yapacağız. Dün akşam arkadaşımla konuşurken "Ecdadımız kazma kürek savaşa gitti" ne kadar doğru, ayakta ayakkabı yoktu, yiyecek ekmekleri yoktu aynı mı kalalım.

    Çok zeki bir iki insan buna cevap verecektir nükleerle mi olacak bu işler diye. Mübarek bir başlangıç yapalım yahu. Protokolün önünde çalışmadı diye iptal edilen araç projesi, şu anda soba üreten uçak fabrikası böyle mi olalım birşeyler üretelim biryerden başlayalım.

    Metroya biniyorum kartaldan amcanın bir tanesi asansörden inerken homurdanıyor "ul.an yer üstünde alan kalmadı 75 metre aşağı iniyor ben böyle belediyenin" diye saydırıyor. Bu zihniyet olmaz, bu bakış açısı olmaz.

    Doğal güzelliği bozmasın apartman da dikmeyelim arkadaşlar hem elektriğe ihtiyaç duymayız (nükleer sadece elektrik değil bu arada). hippiler gibi yaşarız ama yaşatmazlar.

    Söylediklerimi şahsi algılama rica ediyorum.
    Nükleer santral kurulması mantıklı fakat bizim yaptığımız gibi yapmak hiç mantıklı değil.Santrali kendi teknolojinle,kendi ham maddeni kullanarak yaparsan ekonomik olarak çok büyük avantaj elde edersin.Çünkü ciddi manada bir enerjiyi oldukça ucuza getirmiş olursun.Fakat bizim gibi 25-30 milyar doları basıp santral yaptırmak hiç mantıklı değil.Çünkü sonrasında o santralin işletmesi yine yapan firmaya ait olacak ayrıyetten ham maddeyi onlar karşılayacak.Yani bize elektrik satacaklar.

    Sorun enerji üretiminde değil.Sorun o enerji ithal mı değil mi?İthal ise bir anlamı yok mesele yerli olmasında. Doğalgaz ile elektrik üretimine göre bir miktar daha ucuz olacaktır ama bize yansıyacak bir şey yok gibi.
  • 23-04-2015, 15:43:35
    #90
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nükleer santral kurulması mantıklı fakat bizim yaptığımız gibi yapmak hiç mantıklı değil.Santrali kendi teknolojinle,kendi ham maddeni kullanarak yaparsan ekonomik olarak çok büyük avantaj elde edersin.Çünkü ciddi manada bir enerjiyi oldukça ucuza getirmiş olursun.Fakat bizim gibi 25-30 milyar doları basıp santral yaptırmak hiç mantıklı değil.Çünkü sonrasında o santralin işletmesi yine yapan firmaya ait olacak ayrıyetten ham maddeyi onlar karşılayacak.Yani bize elektrik satacaklar.

    Sorun enerji üretiminde değil.Sorun o enerji ithal mı değil mi?İthal ise bir anlamı yok mesele yerli olmasında. Doğalgaz ile elektrik üretimine göre bir miktar daha ucuz olacaktır ama bize yansıyacak bir şey yok gibi.
    Çoğu ülke bu teknolojiye sahip değil santral kuran 3-4 ülke var sadece. Ben kafamdan kendi teknolojim ile kurayım demen mümkün değil, yarısını kursan bile diğer yarısı için teknoloji almalısın bu şekilde de uyuşmazlıklar olacaktır. Hangi ülke sıfırdan bu teknolojiyi kurmuş dünya devlerini söylemiyorum ama onlarda zaten bu teknolojiyi geliştirirken bedellerini az yada çok ödemişlerdir. Yarın doğalgaz vanaları kapansa ne yapacaksın. Bunu kuruyorsun abi 60 yıl sana kesintisiz 100 de 100 verim ile enerji sağlıyor. Daha öncede söyledim mesele elektriğin ucuz olması değil kesintisiz bir enerji sağlayabilmek.


    Nükleer Santrallerin enerjide dışa bağımlı ülkeler için en avantajlı tarafı yakıtın üretim maliyetleri içinde %10 civarında küçük bir payı olduğundan yakıt fiyatlarındaki dalgalanmalardan nükleer elektrik üretim maliyetleri diğer fosil yakıtlı elektrik santralleri gibi etkilenmezler. Yakıt fiyatlarının iki katına çıkması nükleer üretim maliyetlerini %5-10 gibi etkilerken bu maliyet artışları doğal gaz santrallerinde %70-80, kömür santrallerinde %30-40 olmaktadır.

    Nükleer Santrallerin Avantajları Nelerdir?
    -İşletme maliyetinin küçük bir kısmını yakıtın oluşturuyor olması, enerji kaynakları yönünden fakir ülkelerin dışa bağımlılığını azaltır, paranın ülke içerisinde kalmasını sağlar.
    -Özellikle tıpta ve diğer birçok bilim dalında uygulama alanı olan ve gittikçe de daha büyük önem kazanan nükleer teknolojinin öğrenilmesine ve gelişmesine katkıda bulunur.
    -Fosil yakıtlar gibi dalgalanan fiyatlara sahip bir girdisi olmadığından ekonomik istikrarı güçlendirir.
    -Çok küçük bir alanda çok yüksek elektrik üretir, çevreye zarar vermez ve çevreyi kirletmez.

    Kaynak: Anonim