• 10-12-2023, 07:29:27
    #91
    R10 Sigortacısı
    Mustafakutlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki hocam şöyle basit bir şablon bırakayım size bakarsınız belki
    Hocam şablona çok güldüm.

    Aslına bakarsan gerçektende tüm bunları söyleyen sadece 1 kişi.

    Neyse bunlar derin konular. Benim garibime giden sadece inanmıyorum diyen birine ayet vb. Şeyler göndermek. Çok komiğime gidiyor. Adam diyor ki ben inanmıyorum, kitaba da inanmıyorum. Sen ona hala inanmadığı şeyden alıntı yaparak inandırmaya çalışıyorsun.
  • 10-12-2023, 12:32:56
    #92
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şablona çok güldüm.

    Aslına bakarsan gerçektende tüm bunları söyleyen sadece 1 kişi.

    Neyse bunlar derin konular. Benim garibime giden sadece inanmıyorum diyen birine ayet vb. Şeyler göndermek. Çok komiğime gidiyor. Adam diyor ki ben inanmıyorum, kitaba da inanmıyorum. Sen ona hala inanmadığı şeyden alıntı yaparak inandırmaya çalışıyorsun.
    hocam ben size daha çok güldüm okuduğunuzu anlamıyor ve okuduğunuz şeyde tarafları seçemiyorsunuz yorumları bir daha okuyun derim burada inanmayan kişi ben oluyorum yalnız ki burada kimseyi bir şeye inandırma gayesi yok
  • 10-12-2023, 12:36:56
    #93
    R10 Sigortacısı
    Mustafakutlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ben size daha çok güldüm okuduğunuzu anlamıyor ve okuduğunuz şeyde tarafları seçemiyorsunuz yorumları bir daha okuyun derim burada inanmayan kişi ben oluyorum yalnız ki burada kimseyi bir şeye inandırma gayesi yok
    Ben size tek kelime yorum yapmadım. Alıntı yapmamın tek nedeni eklediğiniz resim. Gerçekten mizahi bir anlatım olmuş güldüm. Gerisi de inanmayan kişilere ayet gönderilmesi hakkında bir eleştiri. Sizle uzaktan yakından alakası yok. Hatta sırf bu seviyesiz (okuduğunu anlamıyorsun) sohbetlere girmemek için konu hakkında yorum yapmadığımı da belirttim. Lütfen önce siz yazılanı anlayın sonra cevap verin.
  • 10-12-2023, 12:42:03
    #94
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben size tek kelime yorum yapmadım. Alıntı yapmamın tek nedeni eklediğiniz resim. Gerçekten mizahi bir anlatım olmuş güldüm. Gerisi de inanmayan kişilere ayet gönderilmesi hakkında bir eleştiri. Sizle uzaktan yakından alakası yok. Hatta sırf bu seviyesiz (okuduğunu anlamıyorsun) sohbetlere girmemek için konu hakkında yorum yapmadığımı da belirttim. Lütfen önce siz yazılanı anlayın sonra cevap verin.
    Peki şu soruyu sormamda sakınca yok sanırım benim inanmadığım bir şeye neden inanmam gerekiyor inananlar gözünde,inanmayanlara yapılan boş gereksiz muhabbet nedir? Sonuç olarak inanlarında büyük çoğunluğu korkudan ve cennet cehennem teorisinden korktuğu için inanıyor asıl konu şu başkasının inandıgı şeye benim inanma zorunluluğum yok benim konuma gelirsek burada böyle bir konu açıldı ve arkadaş herkese açık ve eleştirilebilir bir yorum yaptı Banada eleştirmek düştü
  • 10-12-2023, 12:45:40
    #95
    R10 Sigortacısı
    Mustafakutlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki şu soruyu sormamda sakınca yok sanırım benim inanmadığım bir şeye neden inanmam gerekiyor inananlar gözünde,inanmayanlara yapılan boş gereksiz muhabbet nedir? Sonuç olarak inanlarında büyük çoğunluğu korkudan ve cennet cehennem teorisinden korktuğu için inanıyor asıl konu şu başkasının inandıgı şeye benim inanma zorunluluğum yok benim konuma gelirsek burada böyle bir konu açıldı ve arkadaş herkese açık ve eleştirilebilir bir yorum yaptı Banada eleştirmek düştü
    Hocam hala anlamamakta inat ediyorsun. Ön yargılısın. Ben inanan veya inanmayan hakkında tek kelime etmedim. İnanmayan bir insanı inandırmak için ayet gönderenleri eleştirdim. İnanmadığı bir şeyin ayetinş gönderince inanmasını beklemesine inanamıyorum. Zaten inanmayan kitaba da inanmıyor. İnanmadığı kitaptan bir cümle paylaşınca nasıl inanmasını beklerler onu eleştirdim. İnanmayanlara tek kelime etmedim. Aksina inanan ve sürekli ayet alıntısı yapıp inandırmaya çalışanlara yönelik bir eleştiri sundum. Sanırım artık ifade edebilmişimdir.

    İsteyen istediğine inanır, istediğine inanmaz. Benim tek tepkim başkasına karışana olur bu hayatta. Mesela starbuck basıp şov yapan barbarlar gibi. İnstagram hatta internet kullanma o zaman. Her ikisininde geliri bir şekilde o tarafa gidiyor. Onu yapamaz çünkü çıkarı var
  • 10-12-2023, 12:49:49
    #96
    DsquaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam gece gece kafam karıştı yıllardır aynı soruyo sorup duruyorum halen mantıklı bir cevap alamadım bana kalırsa yok olup gideceğiz ,doğumdan önce nasıl sonsuz bir karanlık hatırlıyorsak bence ölümden sonrada öyle olacak reankarnasyon vs bana kalırsa bunlar palavra ,sonsuz bir siyah duyuların organların bilincin olmadığı sonsuz bir boşlukta olacağız ,evrende o kadar küçüğüz ki bir toz tanesinin milyarda biri bile değiliz ama ne hikmetse kendimizi çok üstün görüyoruz. dinler bana kalırsa toplumda düzeni sağlamak için varlar, doğumumuzdan itibaren görmediğimiz bir şeye kalpten inanmamız söyleniyor ,peygamberimizin zamanında ayı 2 böldüğü söyleniyor fakat bugün ayı karış karış teleskoplar ve uydular ile inceleyen binlerce bilim adamı halen ayın yarıldığına dair bir veri bulamıyor bunu gibi tonlarca çelişen şeyler var. Bana kalırsa hayatın tadını çıkarın dolu dolu yaşayın her zaman mutlu son yoktur.
    Hocam ortalama 2 yıldır araştırma içindeyim ve sürekli bakıyorum ama lakin cidden ölüm hakkında pek düşüncem ve bilgim yok belirsizlik içindeyim çünkü bilinmez bir şey , ama insanlığa gelecek olursak dünyada insanlık var olduğundan beri 4-5 kere yok olmuştur bunun en basit örneği Nuh tufanı , Nuh tufanı onlarca destanda veya dinlerde geçen hikayelerde farklı farklı isimler ve anlatımlar ile anlatılıyor hikayeler farklı ama sonuç aynı , büyük bir tufan geliyor her yeri okyanuslar sular kaplıyor ve insanlık yok oluyor bunun bir çok kanıtını görebiliriz easter adasında metrelik heykellerin sadece kafasının dışarıda kalması altta kalan bölümünün incenlenmesi sonucunda erezyon veya toprak kayması ile gömüldüğü söyleniyor , kilometrelerce yükseklikte olan ant dağlarının zirvesinde deniz canlısı kalıntılarının bulunması vb daha bir çok olay var , ölümden sonrasını bilmem ama dünya kendini yeniliyor ve sıfırlıyor islam dininde bahsedilen kıyamet de bu yine bir şeyler olacak dünya sıfırlanacak insanlık tekrar sıfırdan başlayacak
  • 10-12-2023, 12:53:41
    #97
    white35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hala anlamamakta inat ediyorsun. Ön yargılısın. Ben inanan veya inanmayan hakkında tek kelime etmedim. İnanmayan bir insanı inandırmak için ayet gönderenleri eleştirdim. İnanmadığı bir şeyin ayetinş gönderince inanmasını beklemesine inanamıyorum. Zaten inanmayan kitaba da inanmıyor. İnanmadığı kitaptan bir cümle paylaşınca nasıl inanmasını beklerler onu eleştirdim. İnanmayanlara tek kelime etmedim. Aksina inanan ve sürekli ayet alıntısı yapıp inandırmaya çalışanlara yönelik bir eleştiri sundum. Sanırım artık ifade edebilmişimdir.

    İsteyen istediğine inanır, istediğine inanmaz. Benim tek tepkim başkasına karışana olur bu hayatta. Mesela starbuck basıp şov yapan barbarlar gibi. İnstagram hatta internet kullanma o zaman. Her ikisininde geliri bir şekilde o tarafa gidiyor. Onu yapamaz çünkü çıkarı var
    Yok yok hocam dediğinizi anladım dün bir tanesini özelden yazmıştı da biraz boş yapmıştı sizinle karıştırdım ondan biraz çıkıştım yani

    yani aslına bakacak olursak elde sadece anlatılan bir kaynak var net delil somut bir olay yok

    anlamadıkları olay şu ; tanrı eğer İslam’daki gibiyse , neden ademin yaptığı hatayı tüm insanlık çekiyor , tanrı bu kadar acımasız mı kendi yarattığı kulunu cezalandırmak istiyor çok çelişkili konular
  • 10-12-2023, 12:53:59
    #98
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayağına diken battığında bunu beyne ayak bildirmez beyne dahil olan sinir sistemi bildirir. Beyin tüm bedene yatılmış bir sinir sistemine sahiptir ayak dahil tüm derinin altında sinir uçları vardır
    .
    Kalp ile beynin ortak karar verdiği tek şey kan pompalamak için ne kadar basınçla dakikada kaç kere atım yapılacağıdır.

    Kalbin hiç bir duygusal süreçte yeri yoktur. Öyle olsa dünyada her sene 5000 kalp nakli yapılıyor. Bu insanların dini aşkı duygusu imanı değişirdi kalp naklinden sonra. Ya da kalbi hastalanın karakteri imanı duyguları değişirdi. Kalp hastası olduğu için davranışları duyguları değişen kimse yok ama beyni hastalanınca herkesimkarakteri duygusu tavırları değişir.

    Yani tüm düşünceler duygular ve inançlar beyindedir. Kalpte kan ve kastan başka duygu ve düşünce ile ilgili hiç bir şey yoktur.

    Evrende şartlar stabil değil. 13 milyar yıl içinde evrenin köşesinde rastgele bir gezegende şartlar tesadüfen yaşam için uygun hale geldiyse buna düzen denemez. Çünkü bu şartlar kalıcı değil. Dünyada defalarca kitlesel yokoluşlar yaşandı yine yaşanacaktır. Yani 2 trilyon galaksideki kaos içinde bir gezegende koşullar yaşama uygun diye evren düzen içinde denemez. Evren kozmik düzeyde de kuantum düzeydeki kadar kaos içinde ilerliyor…

    Hocam sen bu vücuda nasıl girdin? Ne oldu da bu vücudu yönetebiliyorsun? Nasıl oldu da bu vücudu hareket ettirebiliyorsun. Ne oldu da atıyorum 19XX yılında dünyaya geldin? Nasıl oldu da bu vücuda girdin? Bunları açıklayabilir misin ? Yani ortada maddeden başka bir şey olduğu gerçek. Fakat bu organlarımızdan bağımsız bir şey. Sanki bir ruh üflenmiş bedene.

    Bu vücudu yöneten bir insan, robot da değil. Robot olsaydık bile hissetmezdik sadece belirli programlandığımız şeylere odaklanırdık. Fakat bu halimizle hem kendimiz yönetiyoruz, hem de sadece bu vücudu yönetebiliyoruz. Beyin bir makina. Tamam duygu ve düşünceleri gerçekleştiriyor. O zaman beyinde öyle gizli bir bölüm var ki buraya ruh üflendi. Diğer türlü robottan farkı olmazdı kişinin. Yönetemezdik, hissedemezdik ruh olmasaydı kısaca. Veya yönetirdik ama hissedemezdik. Burada hissetmek ve yaşamak kavramlarının bilimsel açıklaması yok diye düşünüyorum.
  • 10-12-2023, 13:00:52
    #99
    R10 Sigortacısı
    Mustafakutlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    anlamadıkları olay şu ; tanrı eğer İslam’daki gibiyse , neden ademin yaptığı hatayı tüm insanlık çekiyor , tanrı bu kadar acımasız mı kendi yarattığı kulunu cezalandırmak istiyor çok çelişkili konular
    Hocam dinde mantık olmaz. Zaten ondan sorgulamasız teslim ol deniyor. Sorgularsan işin içinden çıkamazsın. Bu bir tercih meselesi bana göre. Önemli olan kimsenin kimseye müdahale etmemesidir. Örnek vereyim sokakta öpüşüyorlar hemde baya baya. Hemen burası müslüman ülke ayrılın. Ben yapmam bana ters. Ama yapandanda bana ne. Kimsenin kimseye karışmadığı bir dünya hayal ediyorum. Herkes istediği hayatı yaşasın. Diyorum ya bu ara starback zorbalarına bilendim. En sonunda biri dayak yedi içim rahatladı. Göstermelik şov yapan insancıklar. (O kadar samimi olan bilgisayar kullanmayacak, internete girmeyecek)