• 31-01-2009, 22:01:13
    #73
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimsenin savunuculuğunu yapmak bana düşmeyeceğinden ötürü bu konularla ilgili bilgiyi birinci kişiden almanız ve buna bağlı olarak konu hakkında yorum yapmanızı daha sağlıklı buluyorum. Sonuç olarak alt yapı lisansı olmadan mevcut bir alt yapıyı kullanarak da hizmet verilebilir. Maddi durumu el veren ve kendine güvenen her şirket birkaç milyon dolar harcayarak bu tür işlere girişebilir..

    Bu ilk paragraf içindi.. TSM’nin yaptığı yatırım veya yatırımlar konusunda bilgi sahibi değilim konu belirli bir noktadan sonra başka bir noktaya kaydığından dolayı bir yazım olmuştu..

    Ayrıca alt yapı işletmeciliğinde TürkTelekom’dan başka firmalar oluşmaya başladı.. Noktadan noktaya hizmeti alt yapı işletmeciliği lisansına sahip ise kendi alt yapısından sağlayabilir..

    Sunucularınızı İstanbul dışında bir yerde neden barındıramadığınızı anlamadım fiziksel konular dışında tüm networkunuzu ve sunucularınızı sonuçta dünyanın öbür ucunda olsanız bile uzaktan yönetebilirsiniz. Çiklet den bahsetmişsin misal bizde diyoruz ki siz neredeyseniz datacenter’iniz orada.. adam sunucusunu formatını, rebootunu her işini uzaktan yapabiliyorsa sunucunun yanında durmasına ne gerek var?

    Tabi herkesin çalışma şekli farklı ona bir şey diyemem...

    Şimdi size bir kaç kalem çıkartayım;

    Öncelikle işletme ruhsatı alıyorsunuz (bu Allah'ın emri zaten...)
    Ardından geçeceğiniz noktalardaki tüm belediyeler ile anlaşıyorsunuz.
    Yeri kazdığınızdan ötürü yüz binlerce lira ödüyorsunuz.
    Şimdi geliyor beton kalıbı atmaya. Bir kanal kendiniz için açıyorsanız ikinci kanalı belediye için açıyorsunuz. (belediye'ye hibe)
    Gidiyorsunuz bir kablo üretim firmasına sizin için kilometrelerce kablo üretmesini istiyorsunuz.
    Bu kazma işini ve beton kalıbını yaptıracak taşeron buluyorsunuz.
    Aradan 10 yıl geçiyor ve belediyeye 10 yıl önce sizin kurduğunuz sistem için kiralama bedeli ödüyorsunuz.

    Şimdi bunu bir daha düşünün.


    Ben sunucuma uzaktan erişebilirim, tüm işlemlerimi yapabilirim ama bu demek değildir sunucum Dallas'ta olsun. Elimin altında olan şey benimdir.
  • 31-01-2009, 22:04:13
    #74
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlayamadığınıza üzüldüm oysaki herkesin anlayabileceği bir dilden yazmaya çalıştım terim kullanmadan..
    Saydığınız firmalardan biri yalnız zaten milyon dolarlık yatırım yapıyor bahsettiğiniz hayali firma biran önce çıkmazsa kendini paralasa bile 1-2 senede yetişemez o firmaya..
    Verdiğiniz linkte demedim, "linkle" dedim Osman Bey. Linke tıklayınca 5. sayfadaki tüm postlar açıldı çünkü.

    Arkası kuvvetli bir şirket çok büyük paralarla girse bu sektöre ve son kullanıcı ile direk muhattap olsa (leaseweb gibi vs.), diğerlerini yakalamasını geçin, sektörün dışına yuvarlaması 1-2 seneyi bulmaz. Biraz realist olalım, misal Tellcom işinin uzmanı bir ekiple Mars'ın veya herhangi bir DC'ın %30 ucuzuna hat satsa, kafa şehirlere de birer DC açsa? Ben şahsen gider koyarım sunucumu babalar gibi. Anlatmak istediğim şu.. Tellcom vs. gibi büyük şirketler, 3 DC açıp, her birinde 1000 adet sunucuyu sadece maliyetine 2 sene barındırsa bişey kaybetmez, çünkü diğerlerini sildikten sonra bu 2 yılı 2 ayda telafi edeceğini bilir. Ama böyle birşey olduğunda diğer DC lar 2 yıl dayanabilir mi orası tartışılır. Umarım anlatabilmişimdir.
  • 31-01-2009, 22:21:24
    #75
    Kurumsal PLUS
    trickster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi size bir kaç kalem çıkartayım;
    Öncelikle işletme ruhsatı alıyorsunuz (bu Allah'ın emri zaten...)
    Ardından geçeceğiniz noktalardaki tüm belediyeler ile anlaşıyorsunuz.
    Yeri kazdığınızdan ötürü yüz binlerce lira ödüyorsunuz.
    Şimdi geliyor beton kalıbı atmaya. Bir kanal kendiniz için açıyorsanız ikinci kanalı belediye için açıyorsunuz. (belediye'ye hibe)
    Gidiyorsunuz bir kablo üretim firmasına sizin için kilometrelerce kablo üretmesini istiyorsunuz.
    Bu kazma işini ve beton kalıbını yaptıracak taşeron buluyorsunuz.
    Aradan 10 yıl geçiyor ve belediyeye 10 yıl önce sizin kurduğunuz sistem için kiralama bedeli ödüyorsunuz.
    Şimdi bunu bir daha düşünün.
    Ben sunucuma uzaktan erişebilirim, tüm işlemlerimi yapabilirim ama bu demek değildir sunucum Dallas'ta olsun. Elimin altında olan şey benimdir.
    İşin maliyetini tahmin edebiliyorum 2005 yılında şimdiki Netinternet’in inşaatında sadece yola kum koymak için 350 TL gibi bir para ödemiştik belediyeye (yolu kullandığımız için)

    Yine bizim şirketin ortağı olan Yusuf bey (yani babam) 20 yıl gibi bir süre İzmir TürkTelekom da Yapı işleri teknik uzmanı olarak görev yaptı görevleri zaten bu kablo çekiminin Yapı kısmıydı… ne kadar çetrefilli bir iş olduğunu Yusuf beyden biliyorum zaten..

    Üst mesajımda da belirtmiştim kimsenin savunuculuğu bana düşmez birinci kişiden bilgi alırsınız bu konularda illa lisans alıp yola çıkıp kabloyu kendi çekecek değil mevcut bir alt yapı lisansı olan şirkettin alt yapısını kullanabilir.

    Son yazdığınızdan anlam çıkartamadım elinizin altında olan şey benimdir demişsiniz o zaman bizim hiçbir sunucumuz yok..
  • 31-01-2009, 22:25:52
    #76
    Görüşünüze katılmıyorum. Bu piyasada sanki maddi gücü çok üst düzeyde firma yokmuş gibi konuşmuşunuz.

    1-) DC Hizmeti veren ve parasının hesabını dahi bilmeyen firmalar var. İşnet. Bir ara reklam yaptı. 1 mbps 99 ytl. O sırada ben 1 mbps 200 ytl ödüyordum.

    2-) TTIDC ankarada açıldığında uzun süre fatura kesmeyeceğini biliyrodum. Ve tamamen bedava serverlarımı barındırabilirdim. Tanıdık olunca herşey olur bu memlekette bilirsiniz. Ancak ben nerede beleş oraya yerleş yapmadım.

    Bakın hiç bir firma parası ile bu piyasayı yok edemez. Zararına sattı farz edelim. Yine de çok kişi önce hizmet kalitesine bakar mevcut çalıştığı şirkette sorunsuz devam etmeyi tercih eder.

    Öyle burası ucuz hadi bana müsade demekle bu işler olmaz. Bu mantıkta olan kişiler bir süre sonra bir bakar tüm dc'leri dolaşmış dolaşacak başka bir dc kalmamış.

    Benim için birinci öncelik hizmet kalitesi, İkinci olarak ücret.

    Son olarak dön babam dönelim misali olmaz bu işler. Bu mantıktaki insanlar varsın gitsin ucuza. Bizde bir atasözü vardır. "en ucuzunu alacak kadar zengin değilim".

    Parayla pulla bu işler olmaz.

    Bu piyasada Ülker grubu var, türkcell grubu var, İş bankası var, Doğan grubu var ....

    Parayla olacak olsa bu şirketler 10 yıl boyunca da zararına satarlar. Hiç de bir şey olmaz. Bu firmalarda çalışan 10 mühendisin 1 aylık maaşı 1 gbps 'lik hat eder.

    O kadar kolay değil bu işler.




    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Verdiğiniz linkte demedim, "linkle" dedim Osman Bey. Linke tıklayınca 5. sayfadaki tüm postlar açıldı çünkü.
    Arkası kuvvetli bir şirket çok büyük paralarla girse bu sektöre ve son kullanıcı ile direk muhattap olsa (leaseweb gibi vs.), diğerlerini yakalamasını geçin, sektörün dışına yuvarlaması 1-2 seneyi bulmaz. Biraz realist olalım, misal Tellcom işinin uzmanı bir ekiple Mars'ın veya herhangi bir DC'ın %30 ucuzuna hat satsa, kafa şehirlere de birer DC açsa? Ben şahsen gider koyarım sunucumu babalar gibi. Anlatmak istediğim şu.. Tellcom vs. gibi büyük şirketler, 3 DC açıp, her birinde 1000 adet sunucuyu sadece maliyetine 2 sene barındırsa bişey kaybetmez, çünkü diğerlerini sildikten sonra bu 2 yılı 2 ayda telafi edeceğini bilir. Ama böyle birşey olduğunda diğer DC lar 2 yıl dayanabilir mi orası tartışılır. Umarım anlatabilmişimdir.
  • 31-01-2009, 22:26:52
    #77
    Kurumsal PLUS
    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Verdiğiniz linkte demedim, "linkle" dedim Osman Bey. Linke tıklayınca 5. sayfadaki tüm postlar açıldı çünkü.
    Arkası kuvvetli bir şirket çok büyük paralarla girse bu sektöre ve son kullanıcı ile direk muhattap olsa (leaseweb gibi vs.), diğerlerini yakalamasını geçin, sektörün dışına yuvarlaması 1-2 seneyi bulmaz. Biraz realist olalım, misal Tellcom işinin uzmanı bir ekiple Mars'ın veya herhangi bir DC'ın %30 ucuzuna hat satsa, kafa şehirlere de birer DC açsa? Ben şahsen gider koyarım sunucumu babalar gibi. Anlatmak istediğim şu.. Tellcom vs. gibi büyük şirketler, 3 DC açıp, her birinde 1000 adet sunucuyu sadece maliyetine 2 sene barındırsa bişey kaybetmez, çünkü diğerlerini sildikten sonra bu 2 yılı 2 ayda telafi edeceğini bilir. Ama böyle birşey olduğunda diğer DC lar 2 yıl dayanabilir mi orası tartışılır. Umarım anlatabilmişimdir.
    Özür dilerim yanlış anladım o zaman..

    Bahsettiğiniz durumu Tellcom istese şuan yapar ama işin pis kısmı veri merkezi hizmeti olduğundan sanırım son kullanıcıya internet hizmeti vermeyi şuanda ön planda tutmakta

    Demek istediğini başından beri anlıyorum ama işletmeci neden böyle bir işe girsin onu düşünüyorum.. Türkiye dünya pazarında ufak bir noktayı oluşturuyor (domain sayısını gösterip ilk 10 dayız demeyin sakın) Zaten müşteri sayısı belli kime ne kadar hizmet verebilecek.. Bu tür büyük firmalar bu işi ters tarafdan düşünüyor genelde.. Son kullanıcıya internet dağıtımı, DSL, VoIP benzeri hizmetleri düşünüyor..

    Türkiye de büyük bir müşteri potansiyeli olsa zaten durmazlar şimdiden yaparlardı..
  • 31-01-2009, 23:37:33
    #78
    hikmetg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görüşünüze katılmıyorum. Bu piyasada sanki maddi gücü çok üst düzeyde firma yokmuş gibi konuşmuşunuz.
    1-) DC Hizmeti veren ve parasının hesabını dahi bilmeyen firmalar var. İşnet. Bir ara reklam yaptı. 1 mbps 99 ytl. O sırada ben 1 mbps 200 ytl ödüyordum.
    2-) TTIDC ankarada açıldığında uzun süre fatura kesmeyeceğini biliyrodum. Ve tamamen bedava serverlarımı barındırabilirdim. Tanıdık olunca herşey olur bu memlekette bilirsiniz. Ancak ben nerede beleş oraya yerleş yapmadım.
    Bakın hiç bir firma parası ile bu piyasayı yok edemez. Zararına sattı farz edelim. Yine de çok kişi önce hizmet kalitesine bakar mevcut çalıştığı şirkette sorunsuz devam etmeyi tercih eder.
    Öyle burası ucuz hadi bana müsade demekle bu işler olmaz. Bu mantıkta olan kişiler bir süre sonra bir bakar tüm dc'leri dolaşmış dolaşacak başka bir dc kalmamış.
    Benim için birinci öncelik hizmet kalitesi, İkinci olarak ücret.
    Son olarak dön babam dönelim misali olmaz bu işler. Bu mantıktaki insanlar varsın gitsin ucuza. Bizde bir atasözü vardır. "en ucuzunu alacak kadar zengin değilim".
    Parayla pulla bu işler olmaz.
    Bu piyasada Ülker grubu var, türkcell grubu var, İş bankası var, Doğan grubu var ....
    Parayla olacak olsa bu şirketler 10 yıl boyunca da zararına satarlar. Hiç de bir şey olmaz. Bu firmalarda çalışan 10 mühendisin 1 aylık maaşı 1 gbps 'lik hat eder.
    O kadar kolay değil bu işler.
    Birkere bu sektörde son kullanıcıya direkt olarak hitap eden, fiyat listesini "ulan biz çok büyük firmayız, listemize acaip fiyatlar yazalım ki ciddi şirketler bizimle çalışsın" mantığında hazırlamayan, maddi gücü çok büyük bir firma yok evet! Gösterebilir misiniz lütfen?

    1. O hizmeti veren DC'ın cahilliğidir masraflarını bilmemesi. Zaten masrafını kurtarmayan satışlar yapan firmalar eninde sonunda fiberini kesmek zorundadır.

    2. Para her kapıyı açar, çok para çok kapıyı açar, çok kapıyı da kapar beyefendi. Sizin TTIDC ile çalışmamanız, kimsenin çalışmayacağı manasına gelmez. Bugün TTIDC piyasaya göre uçuk fiyatlarla co-location hizmeti vermese, sırf Ankara müşterisiyle portföylerini 2 ye katlayabilirler.

    Hizmet kalitesi tabii ki önemlidir. Sözümden alıntı yapıp, sanki taban tabana zıt birşey söylemişim gibi yazmışsınız. Oysa ki ben ne demişim "İşinin uzmanı bir kadroyla".. Bu söz neler anımsatıyor size? Teknik desteğinden, pazarlamasına, müşteri ilişkilerinden, muhasebecisine uzman bir kadroydu anlatmak istediğim. E kardeşim, birisi aynı hizmeti, hatta daha kalitelisini daha ucuza sağlayacaksa enayi değil kimse, gider ucuzundan alır. Evet ucuz alacak kadar zengin değiliz ama, gündelik giyeceği bir spor ayakkabıya da kimse 500 TL bayılmaz mesela. Akıl var mantık var, göz var izan var yani. Umarım anlatabilmişimdir bu sefer.
  • 31-01-2009, 23:52:50
    #79
    nixcon neden kapatmıştı?

    en son, datacenterı aslında kara para aklamak için kurduklarını söylemişlerdi.
  • 01-02-2009, 00:23:36
    #80
    Üyeliği durduruldu
    SayfaNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    nixcon neden kapatmıştı?

    en son, datacenterı aslında kara para aklamak için kurduklarını söylemişlerdi.

    bunu kendilerimi söylediler yoksa forumlardan mı okudunuz merak ettim
  • 01-02-2009, 00:32:34
    #81
    Server Barındırma Kiralama hizmeti son kullanıcıya hitap etmez.
    Önce bunu bir öğrenin. Sonra belki bazı konuları anlayabilirsiniz.

    Saygılarımla,


    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birkere bu sektörde son kullanıcıya direkt olarak hitap eden, fiyat listesini "ulan biz çok büyük firmayız, listemize acaip fiyatlar yazalım ki ciddi şirketler bizimle çalışsın" mantığında hazırlamayan, maddi gücü çok büyük bir firma yok evet! Gösterebilir misiniz lütfen?
    1. O hizmeti veren DC'ın cahilliğidir masraflarını bilmemesi. Zaten masrafını kurtarmayan satışlar yapan firmalar eninde sonunda fiberini kesmek zorundadır.
    2. Para her kapıyı açar, çok para çok kapıyı açar, çok kapıyı da kapar beyefendi. Sizin TTIDC ile çalışmamanız, kimsenin çalışmayacağı manasına gelmez. Bugün TTIDC piyasaya göre uçuk fiyatlarla co-location hizmeti vermese, sırf Ankara müşterisiyle portföylerini 2 ye katlayabilirler.
    Hizmet kalitesi tabii ki önemlidir. Sözümden alıntı yapıp, sanki taban tabana zıt birşey söylemişim gibi yazmışsınız. Oysa ki ben ne demişim "İşinin uzmanı bir kadroyla".. Bu söz neler anımsatıyor size? Teknik desteğinden, pazarlamasına, müşteri ilişkilerinden, muhasebecisine uzman bir kadroydu anlatmak istediğim. E kardeşim, birisi aynı hizmeti, hatta daha kalitelisini daha ucuza sağlayacaksa enayi değil kimse, gider ucuzundan alır. Evet ucuz alacak kadar zengin değiliz ama, gündelik giyeceği bir spor ayakkabıya da kimse 500 TL bayılmaz mesela. Akıl var mantık var, göz var izan var yani. Umarım anlatabilmişimdir bu sefer.