Görüşünüze katılmıyorum. Bu piyasada sanki maddi gücü çok üst düzeyde firma yokmuş gibi konuşmuşunuz.
1-) DC Hizmeti veren ve parasının hesabını dahi bilmeyen firmalar var. İşnet. Bir ara reklam yaptı. 1 mbps 99 ytl. O sırada ben 1 mbps 200 ytl ödüyordum.
2-) TTIDC ankarada açıldığında uzun süre fatura kesmeyeceğini biliyrodum. Ve tamamen bedava serverlarımı barındırabilirdim. Tanıdık olunca herşey olur bu memlekette bilirsiniz. Ancak ben nerede beleş oraya yerleş yapmadım.
Bakın hiç bir firma parası ile bu piyasayı yok edemez. Zararına sattı farz edelim. Yine de çok kişi önce hizmet kalitesine bakar mevcut çalıştığı şirkette sorunsuz devam etmeyi tercih eder.
Öyle burası ucuz hadi bana müsade demekle bu işler olmaz. Bu mantıkta olan kişiler bir süre sonra bir bakar tüm dc'leri dolaşmış dolaşacak başka bir dc kalmamış.
Benim için birinci öncelik hizmet kalitesi, İkinci olarak ücret.
Son olarak dön babam dönelim misali olmaz bu işler. Bu mantıktaki insanlar varsın gitsin ucuza. Bizde bir atasözü vardır. "en ucuzunu alacak kadar zengin değilim".
Parayla pulla bu işler olmaz.
Bu piyasada Ülker grubu var, türkcell grubu var, İş bankası var, Doğan grubu var ....
Parayla olacak olsa bu şirketler 10 yıl boyunca da zararına satarlar. Hiç de bir şey olmaz. Bu firmalarda çalışan 10 mühendisin 1 aylık maaşı 1 gbps 'lik hat eder.
O kadar kolay değil bu işler.
Verdiğiniz linkte demedim, "linkle" dedim Osman Bey. Linke tıklayınca 5. sayfadaki tüm postlar açıldı çünkü.
Arkası kuvvetli bir şirket çok büyük paralarla girse bu sektöre ve son kullanıcı ile direk muhattap olsa (leaseweb gibi vs.), diğerlerini yakalamasını geçin, sektörün dışına yuvarlaması 1-2 seneyi bulmaz. Biraz realist olalım, misal Tellcom işinin uzmanı bir ekiple Mars'ın veya herhangi bir DC'ın %30 ucuzuna hat satsa, kafa şehirlere de birer DC açsa? Ben şahsen gider koyarım sunucumu babalar gibi. Anlatmak istediğim şu.. Tellcom vs. gibi büyük şirketler, 3 DC açıp, her birinde 1000 adet sunucuyu sadece maliyetine 2 sene barındırsa bişey kaybetmez, çünkü diğerlerini sildikten sonra bu 2 yılı 2 ayda telafi edeceğini bilir. Ama böyle birşey olduğunda diğer DC lar 2 yıl dayanabilir mi orası tartışılır. Umarım anlatabilmişimdir.