• 31-01-2009, 20:22:18
    #64
    Üyeliği durduruldu
    Serkan Özduman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlerki zamanlarda en büyük kârlı iş enerji ve telekomünikasyon olacak
    Serkan bey'in dediği gibi olacak ki olamayacak olsa Türkiye'nin en zenginleri bu alana yönelmezlerdi
  • 31-01-2009, 20:22:20
    #65
    Kurumsal PLUS
    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fakat gelişmeler hep elektrik üzerine gidiyor bu ara (: Network cihazlarında çığır açacak, eskileri çöpe attıracak bir gelişme olmadıkça (ki ben beklemiyorum), şu anda bu sektöre yatırım yapan insanlar uzun vadede (elektrik yatırımları hariç) zarar etmezler.
    @Vivax konu o değil zaten.. İşini adam gibi yapan hiç zarar etmez.. Konu insanların alım gücünü ve Türk insanının hizmete değil paraya önem verdiğini düşünerek piyasayı öldüren 6 ay veya 1 yıl içinde bayrakları çeken firmalar..

    https://www.r10.net/datacenter/155233...post1058041952
  • 31-01-2009, 20:40:42
    #66
    Osman Bey Bu altyapıları kurmak işletmek ciddi özveri gerektiriyor.
    Bu konudaki mesajınıza katılıyorum.

    Yine de fiyatların birazcık daha ucuzlaması gerektiğini düşünüyorum. Merdiven altı dc 'ler artıp piyasa karışır. Karışabilir. Ama herkes yaptığı tercihlerin sonuçlarına katlanır.

    Nasıl ki siz tercihinizi yaptınız diğer kullanıcılar da benzeri tercihlerini yapacaklardır.

    Düzgün bir altyapı kuran firma biraz daha pahalı olur. Diğer yandan örneğin elektrik gitti mi kesinti olmaz. Ancak ucuz tercih edilen her an kesinti beklemek gerekir.

    Bir zamanlar herkesin bildiği bir isp. Battı mı batmadı mı bilmiyorum ama her hafta sonu kesinti beklemekteydik.
  • 31-01-2009, 20:46:35
    #67
    Duyduğum kadarı ile Grid' de de büyük bir elektrik sorunu varmış
  • 31-01-2009, 21:01:32
    #68
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @Vivax konu o değil zaten.. İşini adam gibi yapan hiç zarar etmez.. Konu insanların alım gücünü ve Türk insanının hizmete değil paraya önem verdiğini düşünerek piyasayı öldüren 6 ay veya 1 yıl içinde bayrakları çeken firmalar..
    https://www.r10.net/datacenter/155233...post1058041952
    Verdiğiniz linkle ne anlatmaya çalıştığınızı anlayamadım. Neyse..

    Doğru bir deyiş "işini adam gibi yapmak". Ama "iş" kısmını sadece pazarlamadan ibaret gören insanlar da var. Kişiliği, insan ilişkilerini, saygıyı unutan insanlar... Bence şu andaki tüm küçük çaplı DC'lar (Mars, Teklan, Radore, DGN vs.vs.) -küçük derken ne demek istediğimi herkes anlamıştır umarım- bazı ortak adımlar atmalılar. Neden? Çünkü bu piyasaya, son kullanıcıya direk hitap eden, ütopik kâr beklentisi olmayan zengin bir firma girerse, hepsini alaşağı edecek.
  • 31-01-2009, 21:24:25
    #69
    Kurumsal PLUS
    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Verdiğiniz linkle ne anlatmaya çalıştığınızı anlayamadım. Neyse..
    Doğru bir deyiş "işini adam gibi yapmak". Ama "iş" kısmını sadece pazarlamadan ibaret gören insanlar da var. Kişiliği, insan ilişkilerini, saygıyı unutan insanlar... Bence şu andaki tüm küçük çaplı DC'lar (Mars, Teklan, Radore, DGN vs.vs.) -küçük derken ne demek istediğimi herkes anlamıştır umarım- bazı ortak adımlar atmalılar. Neden? Çünkü bu piyasaya, son kullanıcıya direk hitap eden, ütopik kâr beklentisi olmayan zengin bir firma girerse, hepsini alaşağı edecek.
    Anlayamadığınıza üzüldüm oysaki herkesin anlayabileceği bir dilden yazmaya çalıştım terim kullanmadan..


    Saydığınız firmalardan biri yalnız zaten milyon dolarlık yatırım yapıyor bahsettiğiniz hayali firma biran önce çıkmazsa kendini paralasa bile 1-2 senede yetişemez o firmaya..
  • 31-01-2009, 21:40:53
    #70
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlayamadığınıza üzüldüm oysaki herkesin anlayabileceği bir dilden yazmaya çalıştım terim kullanmadan..


    Saydığınız firmalardan biri yalnız zaten milyon dolarlık yatırım yapıyor bahsettiğiniz hayali firma biran önce çıkmazsa kendini paralasa bile 1-2 senede yetişemez o firmaya..

    Birileri bir şeyleri yapıcağını söylerek reklam yapar. Birileride yatırımını göstermeden yapıp, bak biz bunu yaptık der.

    İsim vermeden ilerleyeceksek olaya ve bir şeyleri savunacaksak bizlerde bir şeylerden bahsedelim.

    GÖREV VE GSM GÖREV SÖZLEŞMESİ İMZALAYAN İŞLETMECİLER

    Adresini incelerseniz yurt dışından Türkiye sınırları içerisine hat getirebilen ve döşeyebilen firmaları görürsünüz.

    Bu listede savunduğunuz firmayı göremedim. Fibertel adlı firma TSM'nin kollarından birisi. Yatırım yapmıyorlar mı sizce? Veya yapılmış yatırım yokmudur? Kırklareli'nde Fibertel'in pop noktası bulunmakta.

    Şimdi listedeki diğer firmalara bakıyoruz 16 firmadan 1 tanesi dışında hiç biri ciddi manada Istanbul'a ciddi bir internet kapasitesi getirememiştir. Getiremezde. TürkTelekom'un noktadan noktaya hizmet bedeli belli sonuçta.

    Istanbul'da faliyet gösteren bir firma olarak Çiklet hiçbir zaman Istanbul dışında sunucu barındırmaz. Benim makinelerimi Kırklareli'ne götürmem demek Hollanda'ya, Almanya'ya sunucu koymaktan farklı olmaz.

    Bazı noktalarda Türkiye piyasasına göre iş yapmak gerekiyor.
  • 31-01-2009, 21:45:15
    #71
    Bu firmalar mümkünse beraber adım atmasın !!!

    İçlerinden birtanesi benim canımı fena yaktı. Müşterisini dolandıran firmaları görmek dahi istemiyorum. Nefret ediyorum. Dolandırıcıların bu piyasadan silinmesini diliyorum. Ki dualarım kabul etkili oldu sanırım. Haram para yanlarına kar kalmamış.


    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Verdiğiniz linkle ne anlatmaya çalıştığınızı anlayamadım. Neyse..
    Doğru bir deyiş "işini adam gibi yapmak". Ama "iş" kısmını sadece pazarlamadan ibaret gören insanlar da var. Kişiliği, insan ilişkilerini, saygıyı unutan insanlar... Bence şu andaki tüm küçük çaplı DC'lar (Mars, Teklan, Radore, DGN vs.vs.) -küçük derken ne demek istediğimi herkes anlamıştır umarım- bazı ortak adımlar atmalılar. Neden? Çünkü bu piyasaya, son kullanıcıya direk hitap eden, ütopik kâr beklentisi olmayan zengin bir firma girerse, hepsini alaşağı edecek.
  • 31-01-2009, 21:53:16
    #72
    Kurumsal PLUS
    trickster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birileri bir şeyleri yapıcağını söylerek reklam yapar. Birileride yatırımını göstermeden yapıp, bak biz bunu yaptık der.
    İsim vermeden ilerleyeceksek olaya ve bir şeyleri savunacaksak bizlerde bir şeylerden bahsedelim.
    GÖREV VE GSM GÖREV SÖZLEŞMESİ İMZALAYAN İŞLETMECİLER
    Adresini incelerseniz yurt dışından Türkiye sınırları içerisine hat getirebilen ve döşeyebilen firmaları görürsünüz.
    Bu listede savunduğunuz firmayı göremedim. Fibertel adlı firma TSM'nin kollarından birisi. Yatırım yapmıyorlar mı sizce? Veya yapılmış yatırım yokmudur? Kırklareli'nde Fibertel'in pop noktası bulunmakta.
    Şimdi listedeki diğer firmalara bakıyoruz 16 firmadan 1 tanesi dışında hiç biri ciddi manada Istanbul'a ciddi bir internet kapasitesi getirememiştir. Getiremezde. TürkTelekom'un noktadan noktaya hizmet bedeli belli sonuçta.
    Istanbul'da faliyet gösteren bir firma olarak Çiklet hiçbir zaman Istanbul dışında sunucu barındırmaz. Benim makinelerimi Kırklareli'ne götürmem demek Hollanda'ya, Almanya'ya sunucu koymaktan farklı olmaz.
    Bazı noktalarda Türkiye piyasasına göre iş yapmak gerekiyor.
    Kimsenin savunuculuğunu yapmak bana düşmeyeceğinden ötürü bu konularla ilgili bilgiyi birinci kişiden almanız ve buna bağlı olarak bu konu hakkında yorum yapmanızı daha sağlıklı olacağını sanıyorum. Sonuç olarak alt yapı lisansı olmadan mevcut bir alt yapıyı kullanarak da hizmet verilebilir. Maddi durumu el veren ve kendine güvenen her şirket birkaç milyon dolar harcayarak bu tür işlere girişebilir..

    Bu ilk paragraf içindi.. TSM’nin yaptığı yatırım veya yatırımlar konusunda bilgi sahibi değilim konu belirli bir noktadan sonra başka bir noktaya kaydığından dolayı bir yorumda benden gelmiş oldu..

    Ayrıca alt yapı işletmeciliğinde TürkTelekom’dan başka firmalar oluşmaya başladı.. Noktadan noktaya hizmeti alt yapı işletmeciliği lisansına sahip firmanın kendi alt yapısından hizmet sağlanabilir.

    Sunucularınızı İstanbul dışında bir yerde neden barındıramadığınızı anlamadım fiziksel konular dışında tüm networkunuzu ve sunucularınızı sonuçta dünyanın öbür ucunda olsanız bile uzaktan yönetebilirsiniz. Çiklet den bahsetmişsin misal bizde diyoruz ki siz neredeyseniz datacenter’iniz orada.. adam sunucusunu formatını, rebootunu her işini uzaktan yapabiliyorsa sunucunun yanında durmasına ne gerek var?

    Tabi herkesin çalışma şekli farklı ona bir şey diyemem...