• 31-01-2009, 19:50:48
    #55
    Kurumsal PLUS
    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapılan yatırımların maliyetini 1 senede çıkarmak, o işletmenin içine düşeceği en büyük hata olsa gerek. Misal bir ticari taksi aldığınızda, 1 yılda ona ödediğiniz parayı çıkarabilecek misiniz?
    Bu yüzden yatırımda özkaynak kullanmak çok önemli. Hele ki bu devirde, bu türden yatırımlar yapılacaksa işletmenin kendi özkaynakları ile yapılmalı. 3M $ özkaynağıyla piyasaya giren bir şirket, bugün datacenter'ım diye ortalıkta gezen birsürü şirketi piyasadan siler!
    Özkaynaklar olmadan zaten şu kiriz anında insanlar yaptıkları yatırımı veya projeleri 3-4 aydan daha uzun vadede görmüyor..

    Kimse elinde mevcut sermayesi dışında banka kredisi ile şu kriz döneminde böyle piskopat projelere zaten girmeye cesaret edemez ( tabi bu yine adamına göre değişir.. bkz TTNET )

    Adam elindeki parasını buraya yatırıp meyvelerini 5-10 sene sonra toplayacaksa o adamın aklına yanayım.. Bu şekilde 5-10 sene para kazanmıcakta 5-10 sene sonra gelecek paraya bakacağına elindeki parasını daha iyi bir sektörde çok daha güzel değerlendirebilir.

    Sonuçta bu yapılan her şeyden önce Ticarettir. Para kazanmayacağı yada uzun vadede başka yerden daha fazla para kazanacağı halde neden böyle bir işe girişir işletmeci? Ya harbiden çok parası var ve fantezi yapıyordur.. yada babamın uydurduğu bir laf var “akıl olmayınca fikir ne b*k yesin” adamda akıl yoktur.
  • 31-01-2009, 20:00:22
    #56
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özkaynaklar olmadan zaten şu kiriz anında insanlar yaptıkları yatırımı veya projeleri 3-4 aydan daha uzun vadede görmüyor..
    Kimse elinde mevcut sermayesi dışında banka kredisi ile şu kriz döneminde böyle piskopat projelere zaten girmeye cesaret edemez ( tabi bu yine adamına göre değişir.. bkz TTNET )
    Adam elindeki parasını buraya yatırıp meyvelerini 5-10 sene sonra toplayacaksa o adamın aklına yanayım.. Bu şekilde 5-10 sene para kazanmıcakta 5-10 sene sonra gelecek paraya bakacağına elindeki parasını daha iyi bir sektörde çok daha güzel değerlendirebilir.
    Sonuçta bu yapılan her şeyden önce Ticarettir. Para kazanmayacağı yada uzun vadede başka yerden daha fazla para kazanacağı halde neden böyle bir işe girişir işletmeci? Ya harbiden çok parası var ve fantezi yapıyordur.. yada babamın uydurduğu bir laf var “akıl olmayınca fikir ne b*k yesin” adamda akıl yoktur.

    Osman Bey, fikirlerinize saygı duyuyorum. Lakin atladığınız bazı noktalar var.

    Özkaynak ile yatırım yapan bir firma, bu yatırımların parasını 5 sene sonra amorti ederse, bu demek değildir ki o işletme 5 sene boşa çalıştı. Kâr etmesinin yanında 5 senede yatırım maliyetini de çıkarmış demektir ki bu da çoook büyük bir başarıdır. Zaten potansiyel müşterisi ve oturmuş bir sistemi, yapılmış bir yatırımı olan o firma, yaptığı yatırımın 3 katına elinizi öpene satılabilir. E o zaman ne olur bu firmanın kârı? 5 yıllık kârı + firmanın satış fiyatı. Satılırsa tabii.
  • 31-01-2009, 20:01:15
    #57
    Üyeliği durduruldu
    SayfaNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    illa projesini mi yazayım yaw
    Ortaya bir laf söylediniz gerisinide getirin sakıncası yoksa
  • 31-01-2009, 20:08:21
    #58
    Ben konuya biraz farklı bakmak istiyorum.

    Merak ediyorum neden bizde sürekli bir sömürme mantalitesi var. 5 ytl konuşuyorsun telefonda 30 ytl fatura ödüyorsun. 5 mbps metro ethernet 1.6 milyar.

    yurt dışında 100 mbps = 400 - 450 Euro.

    Bizde 100 mbps =10.000 YTL gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.

    800 - 900 YTL nere 10.000 YTL nere.

    Türk telekom ben olsam Veri merkezleri ile pazarlığa otururum. Onlara güzel fiyatlar sunarım. Ki bunun sonucunda yurt dışı trafiğim düşsün.

    Düşünün bir mail gönderecek Ahmet mehmete. Mail çıkıyor istanbuldan, almanyaya gidiyor. oradan okyanusu geçiyor ve örneğin dallasa ulaşıyor. Mehmet de aynı şekilde dallastan geri alıyor.

    Bu yapı bence internetin mantığına da herşeyine de ters. KArdeşim ver ucuz hattı DC 'lere ahmetin maili istanbulda kalsın. tüm altyapı senin zaten. sıfır maliyet.

    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.
  • 31-01-2009, 20:14:45
    #59
    Kurumsal PLUS
    Vivax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Osman Bey, fikirlerinize saygı duyuyorum. Lakin atladığınız bazı noktalar var.
    Özkaynak ile yatırım yapan bir firma, bu yatırımların parasını 5 sene sonra amorti ederse, bu demek değildir ki o işletme 5 sene boşa çalıştı. Kâr etmesinin yanında 5 senede yatırım maliyetini de çıkarmış demektir ki bu da çoook büyük bir başarıdır. Zaten potansiyel müşterisi ve oturmuş bir sistemi, yapılmış bir yatırımı olan o firma, yaptığı yatırımın 3 katına elinizi öpene satılabilir. E o zaman ne olur bu firmanın kârı? 5 yıllık kârı + firmanın satış fiyatı. Satılırsa tabii.
    Tabiki kar etmedi demek değil ben işin işletmeci tarafından bakıyorum adam neden bunu yapsın? daha kısa sürede daha çok para kazanır…

    Bakalım... teknolojinin nereye varacağı belli değil.. bundan 3-4 yıl sonra ne olacağı şimdiden bilinmez.. Artık zaman içinde kim ne yapmış neyi ne kadara mal etmiş piyasaya çıkıp çalışmaya başladıklarında göreceğiz.

    Türk bir firma bile elektrik kullanımını %70 civarında azaltan bir cihaz yaptı.. Yine yabancı devletlerde Amerika da atom enerjisini bir kutuya soktular haber sitelerinden okuyoruz.. tüm bu olacak çalışmalar işler hemen olmayacağından zaman içinde göreceğiz kim ne yatırım yaparsa zarar eder.. Kim ne yatırım yaparsa ülkesine ve kendine ve de müşterisine yararlı bir firma olur..
  • 31-01-2009, 20:16:30
    #60
    OfisTech adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ortaya bir laf söylediniz gerisinide getirin sakıncası yoksa
    bunu burda anlatırsam "be adam sen niye yapmıyosun" dersin.

    bi gün marmarise gelirsen haberim olsun. anlatırım detaylıca
  • 31-01-2009, 20:18:10
    #61
    Kurumsal PLUS
    hikmetg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben konuya biraz farklı bakmak istiyorum.
    Merak ediyorum neden bizde sürekli bir sömürme mantalitesi var. 5 ytl konuşuyorsun telefonda 30 ytl fatura ödüyorsun. 5 mbps metro ethernet 1.6 milyar.
    yurt dışında 100 mbps = 400 - 450 Euro.
    Bizde 100 mbps =10.000 YTL gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.
    800 - 900 YTL nere 10.000 YTL nere.
    Türk telekom ben olsam Veri merkezleri ile pazarlığa otururum. Onlara güzel fiyatlar sunarım. Ki bunun sonucunda yurt dışı trafiğim düşsün.
    Düşünün bir mail gönderecek Ahmet mehmete. Mail çıkıyor istanbuldan, almanyaya gidiyor. oradan okyanusu geçiyor ve örneğin dallasa ulaşıyor. Mehmet de aynı şekilde dallastan geri alıyor.
    Bu yapı bence internetin mantığına da herşeyine de ters. KArdeşim ver ucuz hattı DC 'lere ahmetin maili istanbulda kalsın. tüm altyapı senin zaten. sıfır maliyet.
    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.
    TTNET Mantığı çok düzgün.. 100Mbps 450 Euro ama alınan kaç Gbps Hikmet bey..

    300 Mbit de mbit maliyeti 60 TL ise..

    100 Mbit'in 10.000 TL olması çok yerinde bir karar..

    Nedenlerini üst bir önceki sayfada anlattım

    1gbps de birim fiyat ile 5Mbit de birim fiyat aynı olursa piyasaya yine bu abuk sabuk fiyatları kıran elemanlar çıkacak..

    1gbps hattı olan adamın yatırım maliyeti ile 100mbit network yöneten adamın yatırım maliyeti bir olmayacağından tüm birim fiyatlar aynı olursa piyasa toptan çöker..
  • 31-01-2009, 20:19:36
    #62
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabiki kar etmedi demek değil ben işin işletmeci tarafından bakıyorum adam neden bunu yapsın daha kısa sürede daha çok para kazanır…
    Bakalım teknolojinin nereye varacağı.. bundan 3-4 yıl sonra ne olacağı şimdiden bilinmez.. Artık zaman içinde kim ne yapmış neyi ne kadara mal etmiş piyasaya çıkıp çalışmaya başladıklarında göreceğiz.
    Türk bir firma bile elektrik kullanımını %70 civarında azaltan bir cihaz yaptı.. Yine yabancı devletlerde Amerika da atom enerjisini bir kutuya soktular haber sitelerinden okuyoruz.. tüm bu olacak çalışmalar işler hemen olmayacağından zaman içinde göreceğiz kim ne yatırım yaparsa zarar eder.. Kim ne yatırım yaparsa ülkesine ve kendine ve de müşterisine yararlı bir firma olur..
    Fakat gelişmeler hep elektrik üzerine gidiyor bu ara (: Network cihazlarında çığır açacak, eskileri çöpe attıracak bir gelişme olmadıkça (ki ben beklemiyorum), şu anda bu sektöre yatırım yapan insanlar uzun vadede (elektrik yatırımları hariç) zarar etmezler.
  • 31-01-2009, 20:20:02
    #63
    İlerki zamanlarda en büyük kârlı iş enerji ve telekomünikasyon olacak