Ben konuya biraz farklı bakmak istiyorum.
Merak ediyorum neden bizde sürekli bir sömürme mantalitesi var. 5 ytl konuşuyorsun telefonda 30 ytl fatura ödüyorsun. 5 mbps metro ethernet 1.6 milyar.
yurt dışında 100 mbps = 400 - 450 Euro.
Bizde 100 mbps =10.000 YTL gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.
800 - 900 YTL nere 10.000 YTL nere.
Türk telekom ben olsam Veri merkezleri ile pazarlığa otururum. Onlara güzel fiyatlar sunarım. Ki bunun sonucunda yurt dışı trafiğim düşsün.
Düşünün bir mail gönderecek Ahmet mehmete. Mail çıkıyor istanbuldan, almanyaya gidiyor. oradan okyanusu geçiyor ve örneğin dallasa ulaşıyor. Mehmet de aynı şekilde dallastan geri alıyor.
Bu yapı bence internetin mantığına da herşeyine de ters. KArdeşim ver ucuz hattı DC 'lere ahmetin maili istanbulda kalsın. tüm altyapı senin zaten. sıfır maliyet.
Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum.