• 31-01-2009, 18:44:28
    #46
    ruby adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100mbit hat muhabbeti uzun süredir tartışılıyor. 100mbit geldi co-location hizmeti mi verilecek? Sadece 1 makina icinmi olacak bu fiyat? Diyelimki 100mbit co-location oldu ve makina barındırma olarak işlemeye başladı 10mbit hat ile 6 7 makina barındıran müşteri 100mbiti 30 40 servera rahatlıkla dağıtır buna izin verilecekmi? Yani gelecek , gelecek tamam gelecekte şartlar ne olacak..
    Öncelikle bu bir sene içerisinde yurt dışı trafiginin İstanbul'a gelmesini beklemeyin.
  • 31-01-2009, 18:56:02
    #47
    Kurumsal PLUS
    Türk insanı hizmetten önce paraya önem veriyor.. Hani burada ekonominin rolü var doğru müşterinin ekonomik gücü yoksa mecbur bu şekilde düşünecek ama satıcının bunu bilerek artık maliyetin de altına satış yapıyor olması piyasayı bozuyor.. Başta sürümden kazanırım mantığını düşünen bu zihniyet aslında çok yanlış düşünmekte güzel bir klasik hesaplama yapayım..

    Bu işte kimse sürümden kazanamaz… Neden kazanamaz?


    adamın 200 Sunucusu var.. DC kurmuş alt yapı maliyetini minimuma indirim %100 overselling’i vermiş.. Adamın 2 düşüncesi var burada..

    1. Müşteri çoğalsın hizmet kalitesini arttırdım şu oldu bu oldu derim zam yapar oturturum


    2. Ne kadar çok müşteri olursa o kadar overselling yaparım sorun olduğunda da TTNET den kaynaklanıyor der geçerim..


    Bu adamın burada yaptığı ticari hata şudur.. Bunlardan birini çok feci şekilde yaşadım


    Sunucu sayısı arttıkça kazandığınız para bu mantıkla artmaz..


    Sunucuların toplamı şehir trafosunu kullanıyor belirli bir büyüklüğe geldiğinde TEDAŞ yada bir başka elektrik dağıtım şirketi neyse..


    Sana derki; Ulen arkadaşım biz bu mahalleye 600 Lük trafo koyduk bunun normalde %60 yük ile çalışması lazım bu trafoyu sürekli sen kullanıyorsun git kendine trafo yaptır ben sana bu şartlar altında elektrik hizmeti vermem!


    VEYA


    Arkadaşım.. sana gelen elektrik normal elektrik kablosundan geçmekte.. bu elektrik kablosundan maksimum XX Kadar elektrik geçer.. bu kabloyu sana kullandırtmam trafodan direk yer altından kablo çekeceksin..


    Elektrik dağıtım firması haklı? Sürümden kazanacak adam? Ama elektrik dağıtıcıcıda haklı? N’oldu sürümden kazanacağı yılda 50-60 Bın TL gelirini 1 kerede elektrik alt yapısına ödedi.. Şişti adam resmen şimdi nasıl Fiberinin parasını ödeyecek? Nasıl elemanının parasını ödeyecek? Nasıl çarkı döndürecek.. Bu basit bir başka örnek..


    Bir diğeri network cihazı… Yine sunucu sayısı artınca 1 switch koyup networku büyütemezsin.. Nasıl büyüteceksin artık kontrol edilemez bir yapıya geliyor.. Her 40-50 kasada 4000-5000$ para harcayacaksın yoksa pinglerin 2 katına çıkar lag loss dan geçilmez network.. 1000-2000$ değerinde switchlerin üzerinden geçirdiği paket belli.. Ne oldu yine adam sürümden kazanacaktı kazandığı parayı yine networka yatırdı yine elde var 0

    Bir süre sonra bu adam bunalıma girer.. Derki eşek gibi çalışıyoruz hep elde var 0 o zaman neden bu işi yapıyoruz? Bir gün keser fiberi biz battık arkadaşlar gelin kasanızı alın


    Sonra forumlarda cips ve cocacola alıp bu yerden hizmet alanların çektiği çileleri okumaya başlarsınız.. Burada bu olayı yapan adam kadar son kullanıcının yani müşterinin de suçu büyük.. Bu tür firmalara güvenip büyüterek siz onlara destek veriyorsunuz.. Sen yapmadın mı Osman diyeceksiniz? Yaptım burada hepiniz biliyorsunuz Nixcon’un muhabbetini..


    Daha bü tür hizmet anlayışına sahip firmalarda yaşanacak sorunları ve buna bağlı olarak insanların ticari itibarının nasıl 2 paralık olacağını anlatmak isterim ama uzar gider konu..


    Son kullanıcıya ufak bir öneri yapayım.. Çalıştığınız yer para kazanmıyorsa bu işten zaten fiyatlarından anlaşılır.. Bu işten para kazanmayan adam olduğu yerde sayar ve kıvranır durur.. Bu işten para kazanan adam da müşteriden kazandığı parayı yiyemez.. Bu işten para kazanan adamın kazandığı para zaten size geri her zaman hizmet olarak döner.. Aldığınız hizmetin her geçen gün daha iyi gitmesininde satıcıya olduğu kadar alıcıya da getirisi çok olur.. Daha rahat edersiniz aldıgınız hizmeti 3. Tekil kişilere satıyorsanız satışlarınız artar.. Kazandığınız para artar.. Ticari itibar sahibi olursunuz piyasada saygın birisi olursunuz..

    Ufak bir örnek çalıştığım dc den reklam veya övme olarak algılanmasın konuyu insanımızın anlaması açısından örnek vermek istiyorum.. çalıştığımız veri merkezi şimdi yurt dışından hat getirip bunun satış hakkını Türkiye de biz dahil 5 firmaya verecek.. ben bu veri merkezi ile çalışmasaydım xx veri merkezinin bana sunduğu fiyat bu veri merkezinden %50 daha ucuzdu.. Gidip o veri merkezi ile çalışmış olsaydım elimize böyle bir hizmeti sunabilme imkanı geçecek miydi? Bırak geçmesini xx veri merkezi biz geçtiğimizde eminim 2-3 ay içinde elektrik alt yapısını düzenleyemeyeceğinden bayrakları çekerdi. (DC ismi belirtmedim dışarıdan okuyanlar için zaten hangi dc de çalıştığımızı biliyorsunuz)
  • 31-01-2009, 19:04:02
    #48
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türk insanı hizmetten önce paraya önem veriyor.. Hani burada ekonominin rolü var doğru müşterinin ekonomik gücü yoksa mecbur bu şekilde düşünecek ama satıcının bunu bilerek artık maliyetin de altına satış yapıyor olması piyasayı bozuyor.. Başta sürümden kazanırım mantığını düşünen bu zihniyet aslında çok yanlış düşünmekte güzel bir klasik hesaplama yapayım..

    Bu işte kimse sürümden kazanamaz… Neden kazanamaz?


    adamın 200 Sunucusu var.. DC kurmuş alt yapı maliyetini minimuma indirim %100 overselling’i vermiş.. Adamın 2 düşüncesi var burada..

    1. Müşteri çoğalsın hizmet kalitesini arttırdım şu oldu bu oldu derim zam yapar oturturum


    2. Ne kadar çok müşteri olursa o kadar overselling yaparım sorun olduğunda da TTNET den kaynaklanıyor der geçerim..


    Bu adamın burada yaptığı ticari hata şudur.. Bunlardan birini çok feci şekilde yaşadım


    Sunucu sayısı arttıkça kazandığınız para bu mantıkla artmaz..


    Sunucuların toplamı şehir trafosunu kullanıyor belirli bir büyüklüğe geldiğinde TEDAŞ yada bir başka elektrik dağıtım şirketi neyse..


    Sana derki; Ulen arkadaşım biz bu mahalleye 600 Lük trafo koyduk bunun normalde %60 yük ile çalışması lazım bu trafoyu sürekli sen kullanıyorsun git kendine trafo yaptır ben sana bu şartlar altında elektrik hizmeti vermem!


    VEYA


    Arkadaşım.. sana gelen elektrik normal elektrik kablosundan geçmekte.. bu elektrik kablosundan maksimum XX Kadar elektrik geçer.. bu kabloyu sana kullandırtmam trafodan direk yer altından kablo çekeceksin..


    Elektrik dağıtım firması haklı? Sürümden kazanacak adam? Ama elektrik dağıtıcıcıda haklı? N’oldu sürümden kazanacağı yılda 50-60 Bın TL gelirini 1 kerede elektrik alt yapısına ödedi.. Şişti adam resmen şimdi nasıl Fiberinin parasını ödeyecek? Nasıl elemanının parasını ödeyecek? Nasıl çarkı döndürecek.. Bu basit bir başka örnek..


    Bir diğeri network cihazı… Yine sunucu sayısı artınca 1 switch koyup networku büyütemezsin.. Nasıl büyüteceksin artık kontrol edilemez bir yapıya geliyor.. Her 40-50 kasada 4000-5000$ para harcayacaksın yoksa pinglerin 2 katına çıkar lag loss dan geçilmez network.. 1000-2000$ değerinde switchlerin üzerinden geçirdiği paket belli.. Ne oldu yine adam sürümden kazanacaktı kazandığı parayı yine networka yatırdı yine elde var 0

    Bir süre sonra bu adam bunalıma girer.. Derki eşek gibi çalışıyoruz hep elde var 0 o zaman neden bu işi yapıyoruz? Bir gün keser fiberi biz battık arkadaşlar gelin kasanızı alın


    Sonra forumlarda cips ve cocacola alıp bu yerden hizmet alanların çektiği çileleri okumaya başlarsınız.. Burada bu olayı yapan adam kadar son kullanıcının yani müşterinin de suçu büyük.. Bu tür firmalara güvenip büyüterek siz onlara destek veriyorsunuz.. Sen yapmadın mı Osman diyeceksiniz? Yaptım burada hepiniz biliyorsunuz Nixcon’un muhabbetini..


    Daha bü tür hizmet anlayışına sahip firmalarda yaşanacak sorunları ve buna bağlı olarak insanların ticari itibarının nasıl 2 paralık olacağını anlatmak isterim ama uzar gider konu..


    Son kullanıcıya ufak bir öneri yapayım.. Çalıştığınız yer para kazanmıyorsa bu işten zaten fiyatlarından anlaşılır.. Bu işten para kazanmayan adam olduğu yerde sayar ve kıvranır durur.. Bu işten para kazanan adam da müşteriden kazandığı parayı yiyemez.. Bu işten para kazanan adamın kazandığı para zaten size geri her zaman hizmet olarak döner.. Aldığınız hizmetin her geçen gün daha iyi gitmesininde satıcıya olduğu kadar alıcıya da getirisi çok olur.. Daha rahat edersiniz aldıgınız hizmeti 3. Tekil kişilere satıyorsanız satışlarınız artar.. Kazandığınız para artar.. Ticari itibar sahibi olursunuz piyasada saygın birisi olursunuz..

    Ufak bir örnek çalıştığım dc den reklam veya övme olarak algılanmasın konuyu insanımızın anlaması açısından örnek vermek istiyorum.. çalıştığımız veri merkezi şimdi yurt dışından hat getirip bunun satış hakkını Türkiye de biz dahil 5 firmaya verecek.. ben bu veri merkezi ile çalışmasaydım xx veri merkezinin bana sunduğu fiyat bu veri merkezinden %50 daha ucuzdu.. Gidip o veri merkezi ile çalışmış olsaydım elimize böyle bir hizmeti sunabilme imkanı geçecek miydi? Bırak geçmesini xx veri merkezi biz geçtiğimizde eminim 2-3 ay içinde elektrik alt yapısını düzenleyemeyeceğinden bayrakları çekerdi. (DC ismi belirtmedim dışarıdan okuyanlar için zaten hangi dc de çalıştığımızı biliyorsunuz)
    Olayı herkesin anlayabilceği şekilde çok güzel özetlemişsin, daha önce forumdan bir arkadaşıma yakında elektrik fiyatları hat fiyatlarını geçicek demiştim gerçekten öyle oldu.
  • 31-01-2009, 19:07:30
    #49
    Ni-Osman: dediklerine ilaveten şunu da düşünmeni öneririm. Nixcon olmasaydı piyasadaki diğer datacenterlar milleti ............ devam ederdi. Her sektörde bir deli mutlaka ortaya çıkar, bungy jumping yapar. herkes "aaa batıyor batacak" der, ama virajı döner. ardından herkes "ben de istiyorum" demeye başlar.

    genel anlamda fiyat belirleme politikası bunların da ötesinde kıvrık bir nokta. eğer öyle olmasaydı "inovasyon" da olmazdı. şimdi biri çıkıp elektriğini kendi üretebildiği bir datacenter kuracak (sistemnet battığında projelendirmiştim marmarisde), senin dediğin elektrik meselesi aradan kalkacak. diyeceksin ki, ne olacak bu sektörün hali? ben de diyeceğim ki, hele websitesi sayısı 10 milyonu bulsun, o zaman datacenter kurma işine büyük patronlar girip siyasi çevrelerini kullanarak bu işi yapanlara yıllık belli bir vergi koyup (rtük %5 payı, gsm aboneliği vergisi gibi) küçük otları biçerler (örneğin biyodizel üretiminde olduğu gibi).

    o zamana kadar herkes at koştursun bu meydanda.
  • 31-01-2009, 19:12:36
    #50
    Kurumsal PLUS
    SayfaNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ni-Osman: dediklerine ilaveten şunu da düşünmeni öneririm. Nixcon olmasaydı piyasadaki diğer datacenterlar milleti ............ devam ederdi. Her sektörde bir deli mutlaka ortaya çıkar, bungy jumping yapar. herkes "aaa batıyor batacak" der, ama virajı döner. ardından herkes "ben de istiyorum" demeye başlar.
    genel anlamda fiyat belirleme politikası bunların da ötesinde kıvrık bir nokta. eğer öyle olmasaydı "inovasyon" da olmazdı. şimdi biri çıkıp elektriğini kendi üretebildiği bir datacenter kuracak (sistemnet battığında projelendirmiştim marmarisde), senin dediğin elektrik meselesi aradan kalkacak. diyeceksin ki, ne olacak bu sektörün hali? ben de diyeceğim ki, hele websitesi sayısı 10 milyonu bulsun, o zaman datacenter kurma işine büyük patronlar girip siyasi çevrelerini kullanarak bu işi yapanlara yıllık belli bir vergi koyup (rtük %5 payı, gsm aboneliği vergisi gibi) küçük otları biçerler (örneğin biyodizel üretiminde olduğu gibi).
    o zamana kadar herkes at koştursun bu meydanda.
    Elektriği kendi üretmesi çözüm değil bunun için ne kadar alt yapı maliyetine para dökecek.. Parayı nasıl çıkartacak? Fiyatlara yansıtacak…
    Hem yine trafo benzeri olaylar gerekecek.. Büyük elektrikleri telefon adaptörle yönetemiyorsun ki Milyarlarca yatırım demek buda

    bu elektirik bir etkendi

    yine network var
    yine soğutma sistemi var

    var oğlu var
  • 31-01-2009, 19:17:08
    #51
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektriği kendi üretmesi çözüm değil bunun için ne kadar alt yapı maliyetine para dökecek.. Parayı nasıl çıkartacak? Fiyatlara yansıtacak…
    Hem yine trafo benzeri olaylar gerekecek.. Büyük elektrikleri telefon adaptörle yönetemiyorsun ki Milyarlarca yatırım demek buda
    600KW/saat üreten bir rüzgar santrali 300 bin euro.

    sanko nun rüzgar santrallerine yaptığı yatırım ortalama 40 milyon euro.

    olayları 1-2 bin dolarlık düşünen zaten kendisi 3-5 maaşla işe girebilecekken serbest takılmayı seçen tostçular. (bana göre)

    amerikada bir şirket kurulurken kendine bir ağa babası bulur. der ki, gel benim projeme maddi destek ver, sana %50.

    baba da 500 bin dolar verir, yerine göre 5 mio dolares. inan ki güneyde "şu otelimi satsam da daha karlı işe girsem" diye düşünen yüzlerce baba var. bekledikleri kar oranı yıllık %20 net.
  • 31-01-2009, 19:22:45
    #52
    Kurumsal PLUS
    SayfaNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    600KW/saat üreten bir rüzgar santrali 300 bin euro.
    sanko nun rüzgar santrallerine yaptığı yatırım ortalama 40 milyon euro.
    olayları 1-2 bin dolarlık düşünen zaten kendisi 3-5 maaşla işe girebilecekken serbest takılmayı seçen tostçular. (bana göre)
    amerikada bir şirket kurulurken kendine bir ağa babası bulur. der ki, gel benim projeme maddi destek ver, sana %50.
    baba da 500 bin dolar verir, yerine göre 5 mio dolares. inan ki güneyde "şu otelimi satsam da daha karlı işe girsem" diye düşünen yüzlerce baba var. bekledikleri kar oranı yıllık %20 net.
    600KW/saat düşündüğün gibi bir elektirik değilki.. 1 tane bu rüzgar motoru olsa kaç sunucu çalıştıracakki?

    500 Tane çalıştırsın hepsi dandirik sunucular olsun

    adam 1 yılda parasını çıkartamazki?

    300bin€ ya da 600BiN TL de

    600Bin böl 500 Sunucuya

    600.000 / 500 = 1.200 TL sunucu başı maliyet?

    600KW/saat diyorsun

    e Bu işi yapan adamın hiçmi aklı yok nasıl para kazanacak?
  • 31-01-2009, 19:27:16
    #53
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    600KW/saat düşündüğün gibi bir elektirik değilki.. 1 tane bu rüzgar motoru olsa kaç sunucu çalıştıracakki?
    500 Tane çalıştırsın hepsi dandirik sunucular olsun
    adam 1 yılda parasını çıkartamazki?
    300bin€ ya da 600BiN TL de
    600Bin böl 500 Sunucuya
    600.000 / 500 = 1.200 TL sunucu başı maliyet?
    600KW/saat diyorsun
    e Bu işi yapan adamın hiçmi aklı yok nasıl para kazanacak?
    illa projesini mi yazayım yaw
  • 31-01-2009, 19:44:05
    #54
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    600KW/saat düşündüğün gibi bir elektirik değilki.. 1 tane bu rüzgar motoru olsa kaç sunucu çalıştıracakki?
    500 Tane çalıştırsın hepsi dandirik sunucular olsun
    adam 1 yılda parasını çıkartamazki?
    300bin€ ya da 600BiN TL de
    600Bin böl 500 Sunucuya
    600.000 / 500 = 1.200 TL sunucu başı maliyet?
    600KW/saat diyorsun
    e Bu işi yapan adamın hiçmi aklı yok nasıl para kazanacak?
    Yapılan yatırımların maliyetini 1 senede çıkarmak, o işletmenin içine düşeceği en büyük hata olsa gerek. Misal bir ticari taksi aldığınızda, 1 yılda ona ödediğiniz parayı çıkarabilecek misiniz?

    Bu yüzden yatırımda özkaynak kullanmak çok önemli. Hele ki bu devirde, bu türden yatırımlar yapılacaksa işletmenin kendi özkaynakları ile yapılmalı. 3M $ özkaynağıyla piyasaya giren bir şirket, bugün datacenter'ım diye ortalıkta gezen birsürü şirketi piyasadan siler!