Osman Bey, fikirlerinize saygı duyuyorum. Lakin atladığınız bazı noktalar var.
Özkaynak ile yatırım yapan bir firma, bu yatırımların parasını 5 sene sonra amorti ederse, bu demek değildir ki o işletme 5 sene boşa çalıştı. Kâr etmesinin yanında 5 senede yatırım maliyetini de çıkarmış demektir ki bu da çoook büyük bir başarıdır. Zaten potansiyel müşterisi ve oturmuş bir sistemi, yapılmış bir yatırımı olan o firma, yaptığı yatırımın 3 katına elinizi öpene satılabilir. E o zaman ne olur bu firmanın kârı? 5 yıllık kârı + firmanın satış fiyatı. Satılırsa tabii.
Tabiki kar etmedi demek değil ben işin işletmeci tarafından bakıyorum adam neden bunu yapsın? daha kısa sürede daha çok para kazanır…
Bakalım... teknolojinin nereye varacağı belli değil.. bundan 3-4 yıl sonra ne olacağı şimdiden bilinmez.. Artık zaman içinde kim ne yapmış neyi ne kadara mal etmiş piyasaya çıkıp çalışmaya başladıklarında göreceğiz.
Türk bir firma bile elektrik kullanımını %70 civarında azaltan bir cihaz yaptı.. Yine yabancı devletlerde Amerika da atom enerjisini bir kutuya soktular haber sitelerinden okuyoruz.. tüm bu olacak çalışmalar işler hemen olmayacağından zaman içinde göreceğiz kim ne yatırım yaparsa zarar eder.. Kim ne yatırım yaparsa ülkesine ve kendine ve de müşterisine yararlı bir firma olur..