• 04-10-2022, 00:03:34
    #46
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Algılamada sıkıntı yaşıyorsun sanırım.

    Realist olmayan her kanun halk nezdinde geçersizdir. Tekrar etmeme gerek yok sanırım. Siz şimdi gidin fındık için tavan fiyatı 1tl olarak belirleyin bakalım çiftçi 1tlye satacak mı o ürünü? Devlet müdahalesi realist olmadığı sürece halk tarafından uygulanmaz. Al kapı gibi sana %25 üstü kira zamları. Bu kadar cahilce bi yorum ve sonradan gülmüş etmiş Bu özgüven çeşidini ben biliyorum.
    Hocam bu cümlenizi bir hukukçuya da söyleyin lütfen hakime mesela bu kanın koyulmuş ama bizce realist değil hükümsüzdür diyin bakın neler oluyor.

    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok cahilsin çok özür dilerim. sen benim ne dediğimi anlayamıyorsun. son kez yazıyorum. realist olmayan kanunlar, halk nezdinde geçersizdir. yok devlet 18 yaşındaymış şu bu. %25 zam veren ev sahibi sayısı kaç sence? Niye uygulanmıyor kanun? Demek ki kanunu takan yok. sen ver mahkemeye, haklı çık, 6 ay sonra adam sözleşmeyi yenilemesin, sonra çıktığında %200-250 daha fazla kira vereceğin bir ev bulacaksın. 6 ay %25i vericem diye diğer taraftan uğrayacağın zararı hesaplayamıyor musun? Yani çok saçma konuşuyorsun ve bir cümlemi alıp konuşmayı onun üzerine yığıyorsun, açıklama yapıyorum fakat okumuyorsun bile. Çok komiksiniz bu kadar cehalet bana fazla. Piyasa dediğin kavram her zaman devletten güçlüdür bunu unutma tüm dünyada.
    Kanun neden uygulanmıyor söyleyeyim size insanımız mahkemeden korkuyor dava eden kendisi olsa bile. Hakkını arayan olsa emin ol herkes seve seve uygulamak zorunda kalacak. Kira sözleşmesi yapılmış ise öyle kafasına göre benim canım sıkıldı ben yenilemiyorum deme olayı diye bir şey yok. Evi satsa bile sözleşmenin yılı dolana kadar yeni ev sahibi kiracısı ile devam etmek zorunda. Ya da çık ben oturacağım kızım oğlum oturacak diye çıkarırsa başkasına kiraya verdiği an eski kiracısına tazminat ödemek zorunda kalır. Tabi bu dediklerimin hepsi kiracı hakkını ararsa olur.
  • 04-10-2022, 00:15:36
    #47
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu cümlenizi bir hukukçuya da söyleyin lütfen hakime mesela bu kanın koyulmuş ama bizce realist değil hükümsüzdür diyin bakın neler oluyor.

    Kanun neden uygulanmıyor söyleyeyim size insanımız mahkemeden korkuyor dava eden kendisi olsa bile. Hakkını arayan olsa emin ol herkes seve seve uygulamak zorunda kalacak. Kira sözleşmesi yapılmış ise öyle kafasına göre benim canım sıkıldı ben yenilemiyorum deme olayı diye bir şey yok. Evi satsa bile sözleşmenin yılı dolana kadar yeni ev sahibi kiracısı ile devam etmek zorunda. Ya da çık ben oturacağım kızım oğlum oturacak diye çıkarırsa başkasına kiraya verdiği an eski kiracısına tazminat ödemek zorunda kalır. Tabi bu dediklerimin hepsi kiracı hakkını ararsa olur.
    Siz hakim, savcı vs diyorsunuz hala oraya odaklanmışsınız hala. Gayet net anlattığımı düşünüyorum. Davadan korkmuyor kimse sadece dava açmanın %25den daha maliyetli olacağını biliyor. Kanun uygulanırsa %25 alacaksın diye 6 ay sonra evsiz kalacaksın, %250 daha fazla kira ödeyebileceğin bir eve geçeceksin. Çok basit sebep ve sonuç. Kanun pratikte geçersizdir maalesef. Bunu zaten yapılan zamlardan gayet net bir şekilde anlayabilirsiniz.

    Başka açıklama yapmayacağım. Yoruldum cidden. Kanunun halkın gözünde hükümsüz olması ceza almaması anlamına gelmiyor, bahsettiğim kira zammı kanununun, piyasanın reel gerçekleriyle uyuşmadığı için kanun geçersiz ve hükümsüz. Bunu benim dememle olmadı, etrafınıza bakın %25 zamma oke diyebilen ev sahipleri var mı? Demek ki halkın gözünde hükümsüz.
  • 04-10-2022, 00:19:18
    #48
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz hakim, savcı vs diyorsunuz hala oraya odaklanmışsınız hala. Gayet net anlattığımı düşünüyorum. Davadan korkmuyor kimse sadece dava açmanın %25den daha maliyetli olacağını biliyor. Kanun uygulanırsa %25 alacaksın diye 6 ay sonra evsiz kalacaksın, %250 daha fazla kira ödeyebileceğin bir eve geçeceksin. Çok basit sebep ve sonuç. Kanun pratikte geçersizdir maalesef. Bunu zaten yapılan zamlardan gayet net bir şekilde anlayabilirsiniz.

    Başka açıklama yapmayacağım. Yoruldum cidden. Kanunun halkın gözünde hükümsüz olması ceza almaması anlamına gelmiyor, bahsettiğim kira zammı kanununun, piyasanın reel gerçekleriyle uyuşmadığı için kanun geçersiz ve hükümsüz. Bunu benim dememle olmadı, etrafınıza bakın %25 zamma oke diyebilen ev sahipleri var mı? Demek ki halkın gözünde hükümsüz.
    Var mı demişsiniz evet var. Geçenlerde bir arkadaşım aradı ev sahibi yüzde 65 zam yapmak istediğini söylemiş. Kesinlikle kabul etmemesi gerektiğini söyledim. Hatta görüşmeye giderken bende yanında gittim. O da sizin gibi siz kanunlara bakmayın hiçbir geçerliliği yok ev benim değil mi istediğim zammı yaparım devlet ne karışır diyordu. Biz yüzde 25 zam yapıp devam ediyoruz aksinde diretirsen aksi bir şey söylediğin vakit avukatım sizi arar merak etmeyin der demez ev sahibi çark etti neyse kiranızı da düzenli ödüyorsunuz zaten üç kuruş için birbirimizi kırmaya gerek yok yüzde 25 olsun dedi.

    Bu aşağıda paylaştığım açıklama Adalet Bakanı Bozdağ'a ait. Kendisine sosyal medyadan yazın isterseniz koyduğunuz kanun benim içni geçersizdir diye.

    "Şimdi taraflar yüzde 25'te anlaşamadığı zaman ev sahibi 'anlaşamadık' diye bundan mütevellit kiracıyı çıkaramaz. Tahliye davası açtığı zaman da yasa hükmü mahkemeyi de bağladığı için mahkemenin, yüzde 25 eğer kiracı vermişse onunla ilgili açılan tahliye davasını reddedeceği aşikardır. Zorla kimse kimseyi evinden çıkaramaz. Taraflar arasında eğer evden çıkma konusunda ihtilaf olunca hakem Türk yargısıdır."

    Buyrun burada hangi durumlarda evden çıkarabiliyorsunuz ile ilgili güzel bir yazı. Bakın bakalım öyle 6 ay sonra canım sıkıldı sen git başkasını alacağım deniliyormuymuş?

    https://www.mapfre.com.tr/blog/yasa/...lari-nelerdir/
  • 04-10-2022, 00:25:33
    #49
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Var mı demişsiniz evet var. Geçenlerde bir arkadaşım aradı ev sahibi yüzde 65 zam yapmak istediğini söylemiş. Kesinlikle kabul etmemesi gerektiğini söyledim. Hatta görüşmeye giderken bende yanında gittim. O da sizin gibi siz kanunlara bakmayın hiçbir geçerliliği yok ev benim değil mi istediğim zammı yaparım devlet ne karışır diyordu. Biz yüzde 25 zam yapıp devam ediyoruz aksinde diretirsen aksi bir şey söylediğin vakit avukatım sizi arar merak etmeyin der demez ev sahibi çark etti neyse kiranızı da düzenli ödüyorsunuz zaten üç kuruş için birbirimizi kırmaya gerek yok yüzde 25 olsun dedi.
    Tamam 6 ay - 1 sene sonra ev kira sözleşmesini yenilemek istemiyorum derse veya evi başkasına sattım hadi çık derse ne olacak? Ev sahipleri de bu sefer evi satıyorlar. Gidiyorsun bu sefer x2 x3 katı yeni ev buluyorsun. Döngü böyle devam ediyor. O zaman atıyorum %40ı keşke kabul etseydim demek zorunda kalacak 6 ay sonra.

    Kanun orada, kim ne kadar uyguluyor hepimiz görüyoruz. Yok veya var hükmünde çenemizi yırtıyoruz ama ortada gerçekler var. Yüz kaç uygulanıyor her şey ortada. Çok söze gerek yok. Enflasyon belli %25 zam imkansız o yüzden.

    Umarım herkes %25 alır, herkes rahatlar.
  • 04-10-2022, 00:28:27
    #50
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam 6 ay - 1 sene sonra ev kira sözleşmesini yenilemek istemiyorum derse veya evi başkasına sattım hadi çık derse ne olacak? Ev sahipleri de bu sefer evi satıyorlar. Gidiyorsun bu sefer x2 x3 katı yeni ev buluyorsun. Döngü böyle devam ediyor. O zaman atıyorum %40ı keşke kabul etseydim demek zorunda kalacak 6 ay sonra.

    Kanun orada, kim ne kadar uyguluyor hepimiz görüyoruz. Yok veya var hükmünde çenemizi yırtıyoruz ama ortada gerçekler var. Yüz kaç uygulanıyor her şey ortada. Çok söze gerek yok. Enflasyon belli %25 zam imkansız o yüzden.

    Umarım herkes %25 alır, herkes rahatlar.
    Burada da yanlışınız var. Aşağıda vereceğim linkte detaylı bir şekilde anlatılmış. Sene bitti ben yenilemiyorum deme lüksünüz yok. Altta sadece sorunuza istinaden kısa bir paragrafı paylaşıyorum. Detaylı bilgi almanız için okumanızı tavsiye ederim.

    "Evini kiraya veren mal sahibiyseniz kiracıyı evden çıkarmak için geçerli sebeplerinizin olması gerekir. Çünkü kiracı, “Ben çıkıyorum” demediği sürece normal şartlarda kiracıyı tahliye etmeniz pek mümkün değil. Sadece bazı durumlarda evinizde oturan kiracıya, tahliye davası açabilirsiniz. Bu durumlar şu şekilde olabilir:"

    https://www.mapfre.com.tr/blog/yasa/...lari-nelerdir/

    Evet evi satabilir haklısınız ancak yeni ev sahibi de en erken ihtar çektikten sonra 6 ay süre vermek zorunda.
  • 04-10-2022, 00:34:03
    #51
    Bugun bende bir kiracim ile zam icin konustum. %60 (TUFE-UFE 12 aylik ortalama) oraninda zamda anlastik.

    Yasal hakkindir, yuzde 25 isteyebilirde lakin bu oran su kosullarda hic realistik degil.

    Eger yasal olarak yuzde 25 yapmak zorundasin, daha da fazlasini vermem seklinde yaklasmis olsaydi evi saticaktim. Yeni ev sahibi kendi otururacak olursada onu pasalar gibi cikarip, yine tasinmak zorunda kalicakti.

    Benim kisisel gorusum su ortamda yuzde 25 seklinde zam yapilan konutlari elde tutmak hic mantikli bir yatirim degildir.
  • 04-10-2022, 00:35:50
    #52
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada da yanlışınız var. Aşağıda vereceğim linkte detaylı bir şekilde anlatılmış. Sene bitti ben yenilemiyorum deme lüksünüz yok. Altta sadece sorunuza istinaden kısa bir paragrafı paylaşıyorum. Detaylı bilgi almanız için okumanızı tavsiye ederim.

    "Evini kiraya veren mal sahibiyseniz kiracıyı evden çıkarmak için geçerli sebeplerinizin olması gerekir. Çünkü kiracı, “Ben çıkıyorum” demediği sürece normal şartlarda kiracıyı tahliye etmeniz pek mümkün değil. Sadece bazı durumlarda evinizde oturan kiracıya, tahliye davası açabilirsiniz. Bu durumlar şu şekilde olabilir:"

    https://www.mapfre.com.tr/blog/yasa/...lari-nelerdir/

    Evet evi satabilir haklısınız ancak yeni ev sahibi de en erken ihtar çektikten sonra 6 ay süre vermek zorunda.
    Konu sahibi ve diğer tüm arkadaşlar, arkadaşa pm ile ulaşın %25 zammınızı alın. 6 ay sonra tekrar aynı fiyattan yeni evinize rahatlıkla oturun. Bu yazı burada dursun 6 ay sonra tekrar bakıp bakıp iç çekebiliriz.
  • 04-10-2022, 00:39:29
    #53
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu sahibi ve diğer tüm arkadaşlar, arkadaşa pm ile ulaşın %25 zammınızı alın. 6 ay sonra tekrar aynı fiyattan yeni evinize rahatlıkla oturun. Bu yazı burada dursun 6 ay sonra tekrar bakıp bakıp iç çekebiliriz.
    Ben size kanıtlarıyla birlikte doğrusunu anlattım tersini kanıtlayabiliyorsanız buyrun konuşalım eğer kanıtlayamıyorsanız arkadaş yapabiliyorsa yapsın tarzı çocukça triplere gerek olmadığını düşünüyorum. Size bakan açıklamasından tutun da güvenilir bir sigorta şirketinin internet sitesindeki kiracı haklarına kadar her şeyi attım ama siz karşı argüman olarak bana hep kendi düşüncelerinizi sundunuz. Keşke somut kanıtlar sunabilecek kadar konuya vakıf olsaydınız. En başta söylediğimi tekrar ediyorum evet şu an çok uygulanmıyor onun sebebi de bizim insanımızın kendi hakkını arayamıyor olması.
  • 04-10-2022, 00:41:29
    #54
    ademsahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben size kanıtlarıyla birlikte doğrusunu anlattım tersini kanıtlayabiliyorsanız buyrun konuşalım eğer kanıtlayamıyorsanız arkadaş yapabiliyorsa yapsın tarzı çocukça triplere gerek olmadığını düşünüyorum. Size bakan açıklamasından tutun da güvenilir bir sigorta şirketinin internet sitesindeki kiracı haklarına kadar her şeyi attım ama siz karşı argüman olarak bana hep kendi düşüncelerinizi sundunuz. Keşke somut kanıtlar sunabilecek kadar konuya vakıf olsaydınız. En başta söylediğimi tekrar ediyorum evet şu an çok uygulanmıyor onun sebebi de bizim insanımızın kendi hakkını arayamıyor olması.
    Kesinlikle katılıyorum size. %25 zam gerçekçi ve bu kanun %99 oranın hayata geçirildi. %1'de vatandaştan ötürü. Piyasa kavramının devletten büyük olduğunu bilmiyorsunuz.