Siz hakim, savcı vs diyorsunuz hala oraya odaklanmışsınız hala. Gayet net anlattığımı düşünüyorum. Davadan korkmuyor kimse sadece dava açmanın %25den daha maliyetli olacağını biliyor. Kanun uygulanırsa %25 alacaksın diye 6 ay sonra evsiz kalacaksın, %250 daha fazla kira ödeyebileceğin bir eve geçeceksin. Çok basit sebep ve sonuç. Kanun pratikte geçersizdir maalesef. Bunu zaten yapılan zamlardan gayet net bir şekilde anlayabilirsiniz.
Başka açıklama yapmayacağım. Yoruldum cidden. Kanunun halkın gözünde hükümsüz olması ceza almaması anlamına gelmiyor, bahsettiğim kira zammı kanununun, piyasanın reel gerçekleriyle uyuşmadığı için kanun geçersiz ve hükümsüz. Bunu benim dememle olmadı, etrafınıza bakın %25 zamma oke diyebilen ev sahipleri var mı? Demek ki halkın gözünde hükümsüz.
Var mı demişsiniz evet var. Geçenlerde bir arkadaşım aradı ev sahibi yüzde 65 zam yapmak istediğini söylemiş. Kesinlikle kabul etmemesi gerektiğini söyledim. Hatta görüşmeye giderken bende yanında gittim. O da sizin gibi siz kanunlara bakmayın hiçbir geçerliliği yok ev benim değil mi istediğim zammı yaparım devlet ne karışır diyordu. Biz yüzde 25 zam yapıp devam ediyoruz aksinde diretirsen aksi bir şey söylediğin vakit avukatım sizi arar merak etmeyin der demez ev sahibi çark etti neyse kiranızı da düzenli ödüyorsunuz zaten üç kuruş için birbirimizi kırmaya gerek yok yüzde 25 olsun dedi.
Bu aşağıda paylaştığım açıklama Adalet Bakanı Bozdağ'a ait. Kendisine sosyal medyadan yazın isterseniz koyduğunuz kanun benim içni geçersizdir diye.
"Şimdi taraflar yüzde 25'te anlaşamadığı zaman ev sahibi 'anlaşamadık' diye bundan mütevellit kiracıyı çıkaramaz. Tahliye davası açtığı zaman da yasa hükmü mahkemeyi de bağladığı için mahkemenin, yüzde 25 eğer kiracı vermişse onunla ilgili açılan tahliye davasını reddedeceği aşikardır. Zorla kimse kimseyi evinden çıkaramaz. Taraflar arasında eğer evden çıkma konusunda ihtilaf olunca hakem Türk yargısıdır."
Buyrun burada hangi durumlarda evden çıkarabiliyorsunuz ile ilgili güzel bir yazı. Bakın bakalım öyle 6 ay sonra canım sıkıldı sen git başkasını alacağım deniliyormuymuş?
https://www.mapfre.com.tr/blog/yasa/...lari-nelerdir/