• 04-10-2022, 01:39:36
    #64
    WebToPay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kanunu nizami kimse inkar etmiyor zaten.Yazili olmayan kitabina uydurulan kanunlar var sokakta.Evde kendin yasarsin amenna ama Eşin,colugun cocugunun kaldigi bir evde senin zorla cikmani istiyorlarsa senin ve ailen uzerinde psikolojik baski olusturur.Bu durumda genelde kiracilar geri adim atarlar.
    Ben sizi en başından beri çok net anladım hocam o konuda içiniz rahat olsun. Ancak şu da var o zaman her sesi gür çıkan höt söt diyen için hakkımızdan feragat edellim. Hakkımzıı aramayıp susup pusalım. Bilmiyorum hiçbir zaman böyle bir insan olmadım kimsenin de olmasını istemem. Ev sahibi çeksin kiracıyı vursun o zaman sözleşme sahibi ölünce sözleşme de düşmüş olur. Yani en temiz çözüm bu gibi duruyor
  • 04-10-2022, 01:49:48
    #65
    iki kriacım var toplam 2.800 TL kira alıyorum, onlar çıkıp yenisi gelse 12.000 TL alacağım. Devletin açıkladığından bile az zam yaptık ama kiracı aidata zam geldi siz kiraya zam yapmasanız diyor. Birde trip yapıyor.

    Bazen insanlar b.kunu çıkartıyor gibi geliyor bana.
  • 04-10-2022, 11:01:41
    #66
    woosoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enayi olmayın, hakkınızı kullanın. %25 zamlı olarak adamın ibanına yatır. Fazlasını yatırmayacağını söyle ve muhatap olma. Mahkemeye versin de görelim. 5 yıl geçmeden kira tespit yaptıramaz, 10 yıl geçmeden de seni evinden tahliye edemez.

    Ekleme : Sana senin iyiliğini düşünürmüş gibi yapıp tavsiye veren şark kurnazı diğer ev sahiplerinin mesajlarına sakın aldanma. Sonuna kadar hakkını kullan. Böyle bir hakkı yok.
    Ev sahibi değilim ama asıl siz şark kurnazı gibi davranıyorsunuz.
    %25 kanunu çıktı iyi tamam ama kiracı-ev sahibi sözleşmesine göre de tüfeye göre yapılacak denip noter tasdikli tapuya işlediler. Bu kirada mı %25 ?
    Hele ki %83 zam yapılmasına rağmen piyasanın %50-60 altında olan bir evde dediğiniz saçmalık, ev sahibi enayimi sizmi çok akıllısınız ? beğenmiyorsanız çıkın kardeşim.
    Bunu neden diyorum ? adam sizin söyledikleriniz yüzünden ev sahibi ile papaz olacak, ev sahibi verecek mahkemeye bedavaya oturtacağıma kendim otururum derse o zaman konu sahibi arkadaş mahkeme sonrası evden çıkmak zorunda kalıp verdiği paranın 3 katı ile yeni ev tutacak. Birşey yaparken hem iki tarafı hem de sonrasını da düşünmek lazım.
  • 04-10-2022, 11:49:25
    #67
    Keşke %83 Zam alsaydım.
  • 04-10-2022, 11:59:59
    #68
    drift34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni tutulan evler 5-6 bin civarı benimde kiram 3500 olacak ama biraz sıkışık olduğum için sorgulama gereği duydum.
    Açıkcası yerinizde olsam ev sahibi ile arayıp konuşurum hocam. Bir miktar daha aşağı çekmeye çalışırım. Tabi ki bu iyi niyetle olacak bir iş. Yani kavga edip hakkımı ararım vb dediğiniz zamanda huzurunuz kalmaz. O yüzden belki 3 e çekersiniz fiyatı. Siz çıksanız orayı 5-6 gibi rahatlıkla verirler.

    Valla ben kendi binamızda 1+1 i ofis olarak kullanıyorum peder geldi çık burayı kiraya vereceğim dedi. Nuh diyor peygamber demiyor. ben 1000 tl veriyorum eski kiracılara göre normal olması gereken. Fakat şimdi çıkınca eşya koyup 6-7 ye vericek. Durumlar kötü açıkcası. Babana bile güvenmiycen
  • 04-10-2022, 13:10:59
    #69
    zammı çok görenler şöyle bir bakın ya,
    1200e oturduğunuzda 1.5 depo hatta 2 depo yakıt alınabiliyordu şuan o parayla 1 depo zar zor doluyor ( 62 LT )
    Ev sahibinin bu durum karşısında o evi en az %80 zam ile 2100-2000 civarına vermesi gerekiyorki tekrar bir önceki yıl'a göre ezilmeden devam edebilsin.
    Ekonomistler zamanında bas bas maaş zamlarının çözüm olmayacağını söyledi ama herkes sevindi maaş zamlandı diye

    Pazarcı esnafı sevindi herşey pahalandı kar ediyorum diye ev sahibi taş mı yesin?
    Adam tüm birikimini kazancını eve gömmüş sende göm sende al sende ye o zaman.
    Maaşlara bu yılda zam gelirse 4k altında ev kalmayabilir,
    Bulundugum yerde en düşük kira 500 liraydı geçen yıl, şuan en düşük 2000-2500 den başlıyor 650 bin nufuslu bir il..
    sobalı evler 1200-1500 den başlıyor diyebilirim.

    Dün ilan gördüm 1+1 eve 400 bin lira istiyor, şimdi sen istediğin kadar çalış didin edin anca 1+1 layık görüyorlar bu sistemde, onuda alamayabilirsin.
    Taksitle alayım desen yeme içmeden kesmen lazım.
  • 04-10-2022, 14:15:26
    #70
    demirel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam 5 yıla kadar oturma hakkınızla beraber zamma itiraz edebilirsiniz. Sizi çıkarmakla tehdit ederse ancak kendi ya da ailesinden oğlu kızı vs oturacak olursa çıkarma hakkı var. 5 yıl sonunda taşınmaz mülklerin yeniden değer biçilmesi sebebi ile 5 yıla kadar bu şartlarda oturabilirsiniz. Hakkınızı kanuni olarak arayacak olursanız bu süre içinde haklı çıkarsınız. Tabi birde ev sahibi açısından değerlendirdiğimizde ona hak vermek gerekir (Bende kiracıyım bu arada) ama %83 de gerçekten abarrtı bir zam olmuş.
    Yalan enflasyonu bile %83 açıklamışlarken %83'e abartı demek te....
  • 04-10-2022, 14:21:06
    #71
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iki kriacım var toplam 2.800 TL kira alıyorum, onlar çıkıp yenisi gelse 12.000 TL alacağım. Devletin açıkladığından bile az zam yaptık ama kiracı aidata zam geldi siz kiraya zam yapmasanız diyor. Birde trip yapıyor.

    Bazen insanlar b.kunu çıkartıyor gibi geliyor bana.
    Paranın acıması olmaz.
    İnsanlık namına yapıyorsanız da karşılığı buysa yanlış yapıyorsunuz.

    Ev sahibi afgan olunca bunlar yaşanacak şükretsinler hallerine.
    nasıl ki devlet büyükleri en iyisini bilir deyip ses çıkarmıyorlarsa, ev sahibine ev büyüğü en iyini bilir deyip ses çıkarmamaları gerekir.
  • 04-10-2022, 15:15:25
    #72
    Üyeliği durduruldu
    Bayyn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ev sahibi değilim ama asıl siz şark kurnazı gibi davranıyorsunuz.
    %25 kanunu çıktı iyi tamam ama kiracı-ev sahibi sözleşmesine göre de tüfeye göre yapılacak denip noter tasdikli tapuya işlediler. Bu kirada mı %25 ?
    Hele ki %83 zam yapılmasına rağmen piyasanın %50-60 altında olan bir evde dediğiniz saçmalık, ev sahibi enayimi sizmi çok akıllısınız ? beğenmiyorsanız çıkın kardeşim.
    Bunu neden diyorum ? adam sizin söyledikleriniz yüzünden ev sahibi ile papaz olacak, ev sahibi verecek mahkemeye bedavaya oturtacağıma kendim otururum derse o zaman konu sahibi arkadaş mahkeme sonrası evden çıkmak zorunda kalıp verdiği paranın 3 katı ile yeni ev tutacak. Birşey yaparken hem iki tarafı hem de sonrasını da düşünmek lazım.
    Evet bu kira da %25 dostum. Ev sahibi kendi oturacaksa 3 yıl boyunca kiraya veremeyecek oturacaksa buyursun otursun. Ancak doğduk doğalı kanunlara göre yaşıyoruz ve bu kanunlara öyle ya da böyle uyuyoruz. Siz de uyacaksınız, herkes uyacak. Yok öyle zenginin faydasına olunca uyarım fakirin faydasına olunca eleştiririm olayları.