• 03-10-2022, 20:49:01
    #37
    Cankat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birader boş yapma lütfen. Realist olmayan her kanun halk nezdinde geçersizdirmiş ahahaha nolur bunları hakim karşısında da söyle ya. Devlet her zaman 18 yaşındadır ve hiçbir şeyi unutmaz sadece zamanını bekler, %25'ten fazla zam yapanları dava ettiklerinde mahkemede belki devlet ev sahibini itten pişman edecek? Belki davaya bile gerek kalmayacak başka bir sistem çıkaracak. Sen böyle kanunları yok saymaya devam et bakalım, kanun kanundur uymuyorsan aha kapı orda yurtdışına gidebilirsin. Bana cahil diyecek adamın da alnını öperim
    çok cahilsin çok özür dilerim. sen benim ne dediğimi anlayamıyorsun. son kez yazıyorum. realist olmayan kanunlar, halk nezdinde geçersizdir. yok devlet 18 yaşındaymış şu bu. %25 zam veren ev sahibi sayısı kaç sence? Niye uygulanmıyor kanun? Demek ki kanunu takan yok. sen ver mahkemeye, haklı çık, 6 ay sonra adam sözleşmeyi yenilemesin, sonra çıktığında %200-250 daha fazla kira vereceğin bir ev bulacaksın. 6 ay %25i vericem diye diğer taraftan uğrayacağın zararı hesaplayamıyor musun? Yani çok saçma konuşuyorsun ve bir cümlemi alıp konuşmayı onun üzerine yığıyorsun, açıklama yapıyorum fakat okumuyorsun bile. Çok komiksiniz bu kadar cehalet bana fazla. Piyasa dediğin kavram her zaman devletten güçlüdür bunu unutma tüm dünyada.
  • 03-10-2022, 22:41:48
    #38
    Üyeliği durduruldu
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok cahilsin çok özür dilerim. sen benim ne dediğimi anlayamıyorsun. son kez yazıyorum. realist olmayan kanunlar, halk nezdinde geçersizdir. yok devlet 18 yaşındaymış şu bu. %25 zam veren ev sahibi sayısı kaç sence? Niye uygulanmıyor kanun? Demek ki kanunu takan yok. sen ver mahkemeye, haklı çık, 6 ay sonra adam sözleşmeyi yenilemesin, sonra çıktığında %200-250 daha fazla kira vereceğin bir ev bulacaksın. 6 ay %25i vericem diye diğer taraftan uğrayacağın zararı hesaplayamıyor musun? Yani çok saçma konuşuyorsun ve bir cümlemi alıp konuşmayı onun üzerine yığıyorsun, açıklama yapıyorum fakat okumuyorsun bile. Çok komiksiniz bu kadar cehalet bana fazla. Piyasa dediğin kavram her zaman devletten güçlüdür bunu unutma tüm dünyada.
    Kiracı sözleşme yenilemek zorunda değil dostum. Sözleşmeler otomatik olarak uzar. 10 yıl seni evden atamaz, kiracı istemediği taktirde.
  • 03-10-2022, 23:20:04
    #39
    Ev kiralarında neden Tefe-Üfe'yi baz almış ev sahibi? Hadi tavan oran olan %25'i reddetti diyelim. Eylül ayı kira artış oranı %54 olarak belirlendi.
  • 03-10-2022, 23:29:48
    #40
    Allah, fahiş zam yapan ev sahiplerine insaf versin.
  • 03-10-2022, 23:33:52
    #41
    woosoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enflasyonu kiracılar yaratmadı, kanunu da kiracılar koymadı. Seve seve kanuna uyacak ev sahipleri.

    Hem evler 10x e katlayacak değer kazanacak hem de kiradan zengin olma hayalleri kuracaksınız. Yok öyle yağma.

    Kiracı dostum, kiranı %25 zamlı şekilde yatır ev sahibinin hesabına. Bedava hukuk desteği vereceğim sana.

    Ekleme : kiracı dostum, etraftaki evlerin ne kadar olduğu ne kadar zam yapıldığı seni bağlamaz. 1 yıllık bile sözleşmen var ise ev satılsa dahi evde oturmaya devam edebilirsin. Bu sene %25 diğer seneler efe tüfe vs. zamlı olmak şartıyla 10 yıl boyunca evinde huzurla kal.
    Merhaba hocam Ekleme kısmınıza bir şey demek istiyorum bilginizi buradan yada Pm ile paylaşırsanız çok memnun olurum.
    Benim bir dairem var satıp başka yerden ev almak istiyorum şimdi ben satamıyor muyum ? Okuduğum makalelerde ev satıldıktan sonra en geç sözleşme tarihine kadar evini boşaltmak zorunda diye
  • 03-10-2022, 23:36:49
    #42
    Üyeliği durduruldu
    silver29 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba hocam Ekleme kısmınıza bir şey demek istiyorum bilginizi buradan yada Pm ile paylaşırsanız çok memnun olurum.
    Benim bir dairem var satıp başka yerden ev almak istiyorum şimdi ben satamıyor muyum ? Okuduğum makalelerde ev satıldıktan sonra en geç sözleşme tarihine kadar evini boşaltmak zorunda diye
    Satarsın hocam. Yeni ev sahibi ile eski kiracın aynı şekilde sözleşme devam eder.
  • 03-10-2022, 23:39:11
    #43
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100-200 TL daha indirim yaptırtın , %80 gözünüze çok gelebilir fakat yine piyasada evler 5-6 bin diyorsunuz.

    Bizim kiracılar 1000 TLye oturuyor , emsal daireler 7 bin TL olmuş biz nasıl zam yapacağız % kaç yapacağız biri çıksın açıkcasın

    + Şimdi 2-3 ay sonra asgari ücret artması falan derken 7 bin olan piyasa 10 bin olacak.

    %500 zam yapsak haberlere düşeriz resmen 1K kirayı 5k yapsak yine adam piyasadan 2 katı ucuza oturmuş olacak.

    Nasıl bir saçmalık içindeyiz bilmiyorum.
    Hocam Allah korusun bir kombi bozulsa 1 yıl kira alamıyacsınız babamın bir dairesi var kombi bozuldu 1 yıl boyunca kirası kombi taksitini ödiyecek Allah korusun seneye başka bir sorun olursa bu sefer oraya derken hiç gelir olmadan dışarıdan oo evi var kira geliyor diye kıskananlar var.
  • 03-10-2022, 23:55:51
    #44
    Ev sahipleri için zor bir durum olabilir ancak ortada bir kural varsa seve seve uyulmak zorunda. Yüzde 25 yapın ve geçin fazlasını da vermeyin. Ev sahibi size zorda kaldığınızda acıyacak mı hayır siz neden düşünesiniz? Artık dönem gemisini yürüten kaptan devri. Gerisi fasa fiso. Kanun varsa buna kiracısı da ev sahibi de uyacak. Kimse peşine düşmüyor hakkını aramıyor sonra bu çıkan yasayı takan yok mu? Siz hakkınızı arayacaksınız devlet tek tek herkesin kira tutarlarına bakıp da buna fazla zam yapılmış müdahale edeyim demez. Ev sahipleri bu durumdan şikayetçi ise bu duruma yol açan kişilere hesap sorabilirler.

    Eğer 5 yıl geçti ise kiracılık süresi ev sahibi kira değerleme talebinde bulunabilir. Ya da kendi veya birinci dereceden aile bireyleri oturacaksa çıkmanızı isteyebilir lakin o durumda da başka birine kira vermesi durumunda tazminat alabilme hakkınız doğar.
  • 03-10-2022, 23:59:50
    #45
    Avrupa bizi kıskanıyor...