Ev sahipleri için zor bir durum olabilir ancak ortada bir kural varsa seve seve uyulmak zorunda. Yüzde 25 yapın ve geçin fazlasını da vermeyin. Ev sahibi size zorda kaldığınızda acıyacak mı hayır siz neden düşünesiniz? Artık dönem gemisini yürüten kaptan devri. Gerisi fasa fiso. Kanun varsa buna kiracısı da ev sahibi de uyacak. Kimse peşine düşmüyor hakkını aramıyor sonra bu çıkan yasayı takan yok mu? Siz hakkınızı arayacaksınız devlet tek tek herkesin kira tutarlarına bakıp da buna fazla zam yapılmış müdahale edeyim demez. Ev sahipleri bu durumdan şikayetçi ise bu duruma yol açan kişilere hesap sorabilirler.

Eğer 5 yıl geçti ise kiracılık süresi ev sahibi kira değerleme talebinde bulunabilir. Ya da kendi veya birinci dereceden aile bireyleri oturacaksa çıkmanızı isteyebilir lakin o durumda da başka birine kira vermesi durumunda tazminat alabilme hakkınız doğar.