• 03-10-2022, 16:48:04
    #28
    drift34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maaşıma gelen zama kadar sorulmuş, benim burada merak ettiğim cumhurbaşkanının söylediği %25 üzerine zam yapılmayacak demesi, neredeyse hiç bir ev sahibi bu rakama uymadığı görüyorum. Bir arkadaşın söylediğine göre sadece iş yerleri için geçerliymiş, neyse artık %83'lük zam ile 3500 lira kiraya bile şükür eder oldum.
    İş yerleri için geçerli değil, konut için geçerli sadece. Arkadaşın söylediğinin tam tersi yani.

    %25 üstü vermek zorunda değilsin, hukuk olarak önüne bir engel çıkmaz, sadece karşındaki barzoysa huzurun bozulur.
  • 03-10-2022, 18:51:51
    #29
    %25 üstü yapamaz hocam. Adalet Bakanı da konuyla ilgili açıklama yaptı. Konutta üst limit %25 olacak. İş yeri için geçerli değil.

    Savcılığa şikayet et, %25 üstü yapamaz. Çıkartır diye korkmayın. Yıllarca sürer mahkeme çıkaramaz.
    • drift34
    • woosoft
    drift34 ve woosoft bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 03-10-2022, 20:18:39
    #30
    Eğer ses etmezseniz tabi ki yapar çünkü kirayi kontrol eden bir mekanizma yok.Her şey sizle ev sahibi arasinda ilerliyor.Ama siz gider de bu adam böyle artış yapiyor diye şikayette bulunursanız işte o zaman mekanizma devreye girer
  • 03-10-2022, 20:32:29
    #31
    Turkiyede hangi mekanizma dogru isliyor? Bugun MB faizi %12 olarak belirliyor ama bankalar %20-25 bandinda faiz veriyor.Bu nasil faiz indirmek? Hukumetin hic bir urunde onune gecemedigi enflasyonu evsahiplerine %25 kota uygulayarak engellemeye calisiyor.Vatandasi birbirine dusurmekten baska bisey degildir bu.Herkes kaderine terkedilmis gibi.
  • 03-10-2022, 20:33:31
    #32
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evim yok kirada. Şunu unutma; kanun gerçeklerle ölçülmüyorsa o kanun piyasada geçersizdir. Bir çok örneği vardır. Bu kanun yok hükmündedir ve geçersizdir.
    "Bu kanun yok hükmündedir ve geçersizdir" şu cümleyi kullanan birisini bırakın forumu, gerçek hayatta bile kaale almam. Siz o zaman kafanıza göre kanunları yoksayabiliyorsunuz öyle mi? Sadece bu kanun için konusmuyorum, ekmek pahalandı diye gidip fırıncıyı dövün? Kanunu yoksaydım dersiniz piyasada böyle dersiniz hakime ahahah sesli güldüm yemin ediyorum.
  • 03-10-2022, 20:36:05
    #33
    Cankat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Bu kanun yok hükmündedir ve geçersizdir" şu cümleyi kullanan birisini bırakın forumu, gerçek hayatta bile kaale almam. Siz o zaman kafanıza göre kanunları yoksayabiliyorsunuz öyle mi? Sadece bu kanun için konusmuyorum, ekmek pahalandı diye gidip fırıncıyı dövün? Kanunu yoksaydım dersiniz piyasada böyle dersiniz hakime ahahah sesli güldüm yemin ediyorum.
    Algılamada sıkıntı yaşıyorsun sanırım.

    Realist olmayan her kanun halk nezdinde geçersizdir. Tekrar etmeme gerek yok sanırım. Siz şimdi gidin fındık için tavan fiyatı 1tl olarak belirleyin bakalım çiftçi 1tlye satacak mı o ürünü? Devlet müdahalesi realist olmadığı sürece halk tarafından uygulanmaz. Al kapı gibi sana %25 üstü kira zamları. Bu kadar cahilce bi yorum ve sonradan gülmüş etmiş Bu özgüven çeşidini ben biliyorum.
  • 03-10-2022, 20:37:16
    #34
    Denetleme mekanizması olmayan bir düzende %25'den fazla yapamazsın dersin ama kimse sallamaz çünkü denetleyen yoktur, adam istediğini yapar. Karşı çıkarsan evden çıkartır senin ödemediğin paranın iki katına yabancı bir istilacı bulup evi kiraya verir. Düzen tam olarak böyle işliyor.
  • 03-10-2022, 20:39:44
    #35
    fasb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Algılamada sıkıntı yaşıyorsun sanırım.

    Realist olmayan her kanun halk nezdinde geçersizdir. Tekrar etmeme gerek yok sanırım. Siz şimdi gidin fındık için tavan fiyatı 1tl olarak belirleyin bakalım çiftçi 1tlye satacak mı o ürünü? Devlet müdahalesi realist olmadığı sürece halk tarafından uygulanmaz. Al kapı gibi sana %25 üstü kira zamları. Bu kadar cahilce bi yorum ve sonradan gülmüş etmiş Bu özgüven çeşidini ben biliyorum.
    Birader boş yapma lütfen. Realist olmayan her kanun halk nezdinde geçersizdirmiş ahahaha nolur bunları hakim karşısında da söyle ya. Devlet her zaman 18 yaşındadır ve hiçbir şeyi unutmaz sadece zamanını bekler, %25'ten fazla zam yapanları dava ettiklerinde mahkemede belki devlet ev sahibini itten pişman edecek? Belki davaya bile gerek kalmayacak başka bir sistem çıkaracak. Sen böyle kanunları yok saymaya devam et bakalım, kanun kanundur uymuyorsan aha kapı orda yurtdışına gidebilirsin. Bana cahil diyecek adamın da alnını öperim
  • 03-10-2022, 20:48:00
    #36
    %25 zam çok az. Devlet orda haksızlık yaptı millet de tanımadı.

    %80 de çok fazla.

    siz ev sahibini arayın beyfendi, devlet %25 dedi ama benim gönlüm buna razı değil. %80 de benim için çok fazla gelin orta yolunu bulalım %50 ile anlaşalım. gibi bir konuşma tavsiye ediyorum.