• 30-07-2021, 11:36:57
    #37
    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen önce okuduğunu anla bi. Nerede yazıyor kalanlar da olmak zorunda diye???
    Siz de yazdığınızı ve benim yazdığımı anlayın düşünceye yönlendirme dedim, "Neticede demokrasi ile ve çoğunluğun kararı ile yönetilen bir ülke olduğumuza göre aşı olmayı tercih edenlerin çoğunlukta olduğu bir ülkede aşı olma olmama tartışmalarına en net cevap verilmiştir kanımca."
  • 30-07-2021, 11:40:03
    #38
    1) Aşı olmama özgürlüğü insanların var. Ama her özgürlüğün getirdiği bir sorumluluk da var.
    2) Aşı olmayan ile aşı olan aynı haklara sahip değildir çünkü haklar eşit bireyler arasında eşit olarak uygulanır. Aşı olan ile olmayan eşit değildir.
    3) Aşı olmayanın hemen işten atılmasına karşıyım be tazminatsız kovulmak istenen ama kovulamayan bir çok çalışanın işten atılmasına neden olur, ama aşılanmayan personelin açığa alınması ve maaş verilmemesi mümkün olabilir. Ya da çalışanların 48 saatte bir pcr testi ibraz etmesi istenebilir. 3 ay boyunca aşılanmazsa ya da 48 saatte bir pcr testi getrmezse işten atılabilir.
    4) AVM, Restoran, Toplu taşım gibi kapalı mekanlarda ya aşı kartı ya da 48 saatlik PCR testi zorunluluğu getirilebilir. Aşı olmak istemeyenler 48 saatte bir PCR testi yaptırıp negatif olduklarını kanıtlamak zorundadır.

    Bir de yok ölenlerin çoğu aşılılar. Yok aslında hastalığı aşılananlar bulaştırıyor, yok hastalananların çoğu aşılalar gibi abuk sabuk cümleler kurmayı bıraksın birileri. Hiç bir bilginiz olmayan bir konuda okuduğunuz uyudurk sosyal medya mesajlarını papağan gibi tekrar etmeyin. Aşı korur. Bugün insan nüfusunun bu kadar artmasının ve Z kuşağındaki bir çok gencin hayata gelebilmesinin nedeni zorunlu aşılamalardır.

    Zorunlu aşılama olmasaydı bugün hayatta bile olamayacak adamlar aşı zorunlu tutlamaz diye yaygara koparıyor demokrasi dersi vermeye kalkıyor. Demokrasi de verilen her hak gibi verilen sorumluluklar vardır.

    Kendinizi riske atma hakkınız vardır, tedaviyi reddetme hakkınız vardır, aşı olmama hakkınız vardır. Ama toplum sağlığını tehlikeye atıp aşısız veya pcr testsiz kamusal alanda fink atamazsınız, toplum sağlığına daha az risk teşkil ettiğinizi kanıtlama sorumluluğunu da bir zahmet yerine getirin.
  • 30-07-2021, 11:43:13
    #39
    laaps adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz de yazdığınızı ve benim yazdığımı anlayın düşünceye yönlendirme dedim, "Neticede demokrasi ile ve çoğunluğun kararı ile yönetilen bir ülke olduğumuza göre aşı olmayı tercih edenlerin çoğunlukta olduğu bir ülkede aşı olma olmama tartışmalarına en net cevap verilmiştir kanımca."
    Aynen toplumun çoğunluğu tercihi ile cevap vermiş tartışmalara. Bu bir tespit, kimseye zorla aşı olunacak diyen yok. Bir durum tespitini yorumluyoruz burada. Ama sizin gibi art niyetli birisi gelip konuyu sabote etmek için yok kutuplastırma vs 2 kelime yazarak bizim aklımızla alay etmeye çalışıyor.
  • 30-07-2021, 11:59:06
    #40
    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen toplumun çoğunluğu tercihi ile cevap vermiş tartışmalara. Bu bir tespit, kimseye zorla aşı olunacak diyen yok. Bir durum tespitini yorumluyoruz burada. Ama sizin gibi art niyetli birisi gelip konuyu sabote etmek için yok kutuplastırma vs 2 kelime yazarak bizim aklımızla alay etmeye çalışıyor.
    Ben mi art niyetliyim bu konu açılmadan önce bile anlaşılabilir konunun nasıl gelişeceği, nasıl cevaplar alınabileceği, düzgün bir eğitim almış biri çok basit bi şekilde anlayabilir hangi amaçla açıldığını iki seçenek var ya bilinçli bi şekilde ya da bilinçsiz şekilde açtınız.

    varsa forumda bi edebiyatçı okusun konuyu objektif şekilde yorumlasın
    Ek olarak ben forumda tartışma çıkartabilecek her konunun yasaklanması taraftarıyım
  • 30-07-2021, 12:09:18
    #41
    laaps adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben mi art niyetliyim bu konu açılmadan önce bile anlaşılabilir konunun nasıl gelişeceği, nasıl cevaplar alınabileceği, düzgün bir eğitim almış biri çok basit bi şekilde anlayabilir hangi amaçla açıldığını iki seçenek var ya bilinçli bi şekilde ya da bilinçsiz şekilde açtınız.

    varsa forumda bi edebiyatçı okusun konuyu objektif şekilde yorumlasın
    Ek olarak ben forumda tartışma çıkartabilecek her konunun yasaklanması taraftarıyım
    Her tartışmayı kavga sandıkça 1 adım yol alamaz bu ülke. Gelişmiş toplumlar tartışa tartışa geliyorlar o seviyeye.
  • 30-07-2021, 12:09:45
    #42
    MetroTelekom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşı olanlar risk altındaysa neden aşı oldular o zaman.
    emniyet kemeri ile kaza yapanlar neden ölüyor şeklinde absürt bir soru
  • 30-07-2021, 12:10:49
    #43
    o birileri galiba ben oluyorum istersen sana verileri güvenilir kaynaktan haberleri atarım. İsrail gibi ingiltere gibi ülkelerde aşılı vakalıların fazla olduğuna yönelik. Bu arada özgürlük siz başkasının özgürlüğünüzü kısıtladığınız yerde biter. Şu dediğiniz sosyal medyada yayılan kısıtlama haberleri yüzünden avrupanın yarısında insanlar sokaklara döküldüler. Aşı korur ben mesela 10 gün önce rapel tetanos aşımı oldum. Tarihleri geldiğinde diğer aşılarımıda olacam. Ama zırt pırt mutasyona uğrayan ( grip bile yılda en ağır basan mutasyona göre aşısı revize ediliyor) bir virüse 1 yıl önce geliştirilmiş acil onay almış bir aşıya güvenmemek benim hakkım. Hiç bir bilgim olmadığını benim farklı olan bakış açımdan çıkarttınız sanırım ama ne iş yaptığımı bilmiyorsunuz havadan lütfen bol keseden konuşmayalım. Demokrasinin sözlük anlamını bilmek onu yaşamak anlamına gelmiyor. Bunuda belirtir noktayı koyarım. Tabiki aşılı ve aşısızların farklı hakları olacak. Who nun açıklamasına göre delta için açıklaması çift doz biontech olanlar maske taksa bile işe yaramadığı yönde
  • 30-07-2021, 13:00:46
    #44
    Avrupa insan hakları mahkemesine kadar giderim. Benim hak ve özgürlüğümü kısıtlayamazlar. Aşı olanlar neden korkuyor madem hala korkuyorlar aşı olmasınlar o zaman ayrıca aşının koruma oranı %65 kadar düşmüş aşıda bir işe yaramıyor toplum bağışıklık kazanana kadar böyle devam edecek aşı olmanın bir faydası yok.
    Sağlık bakanlığı verileri ŞEFFAF şekilde açıklamadığı sürece hiç bir veriye inanmıyorum inanmayacağım. Virüsten öldüğünü iddaa ettiği insanların otopsi raporları neden yayınlamıyorlar yada neden otopsi yapılmıyor? hayatınızı yaşayın insanları zorlamanın anlamı yok. Virüs olduğuna dahi inancım yok denecek kadar az ÇİN 1 ayda bitiriyor ama dünyadaki diğer devletler bitiremiyor öylemi yersen.
  • 30-07-2021, 13:02:46
    #45
    MetroTelekom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşı olanlar risk altındaysa neden aşı oldular o zaman.
    Hiç bir bilimsel makale hiç bir aşının %100 koruma sağlayacağını söylemez.☺️
    Aşı ilaç değildir. İgleştirmez.
    Karıştırmayın.