• 30-07-2021, 16:54:04
    #64
    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle bir şey yok hocam, istemeyen hiç bir şekilde olmamalı zaten. Diğer yaptırım kısıtlama vs onlarda Devletin vereceği karar. Biz burada beyin fırtınası yapıyoruz sadece.
    Dost başlığı görünce birden direk post attım kusura bakma.

    Şimdi benim düşüncem şu yönde; aşı olanlar diyorki aşı olmayanlarda olsun virüsü onlar yüzünden bitiremiyoruz yayılıyor.

    1- Ülkene giren trusitlerin aşılarına bakıldı mı ? BU yabancı trusitler ( aşı olmayanlar ) virüsü yaymıyor mu ?
    2- 1-2-3. Doz aşısını olan insanlar neden maskesiz rahat dolaşamıyor.

    3- Herkes kendi özgür iradesi ile aşı olabilir olmayabilir dedikten sonra neden sürekli tüm acıklamalarda aşı olmayanları dolaylı yoldan aşıya yönlendiriyorlar.İşte aşı olmazsanız bitmez gelin aşı olun diyorlar.

    4- Özgür hür irade ile aşı olmak isteyen olur istemeyen olmaz diyen makamlar olası bir kısıtlamada aşı olmayanları mekanlara almazlar ise bu özgür iradaye bir darbe değilmidir ?


    Bence olay önce aşı oldun olmadın değil, tam kapanma ile bu dönemi geçirmekti. Ülkeye sen milyonları sok kıyılarda kural denen birşey kalmasın sonra gel neden aşı olmadınız ? siz aşı olmadınız o zaman mekanlara girewmezsiniz diyemezsin.
  • 30-07-2021, 16:58:00
    #65
    Hipek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim işyerinde Sayın Müdürümüz(!) bugün 3 haftaya kadar aşıları olmayanları fabrikaya sokmam dedi.
    Alnindan opmelik mudur. Kamusal alanda yasayip toplum sagligini hice sayan aksiyonlarda bulunanlar, toplumdan, topluluktan ya da kamusal alandan dislanmayla karsi karsiya kaldiklarinda tek secenekleri bu dislanmayi kabul etmek. Ozel kuruluslarin bunu yapmasini sonuna kadar destekliyorum. Cunku kirsalda yasayan, kente yeni gelmis bir toplum olarak egitimsiz, cahil ve toplum ve topluluk yasaminin ne oldugunu bilmeyen insanlarla dolu etrafimiz. Toplum sagligini ilgilendiren konularda dogru aksiyon almayi icsellestiremeyen herkesin en azindan ozellesmis alanlarda dislanmasindan ve bu sonuca katlanmadinlardan baska bir sanslari yoktur. Hicbir kurum kimseyi asiya zorlayamaz; oyleyse tek yol asi olmayanlarin dislanmasidir ve bu toplum sagligini dikkate alan her kurum icin bu da temel bi haktir.
  • 30-07-2021, 17:11:08
    #66
    Arkadaşlar kesinlikle zorlama yok nereden çıkarıyorsunuz yav böyle şeyleri ama bazı yerlere, avm 'ye , iş yerlerine, devlet kurumlarına, bazı kapalı alanlara, hava alanlarına giriş yasak ama zorunlu değil yersen !
  • 30-07-2021, 17:21:01
    #67
    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dost başlığı görünce birden direk post attım kusura bakma.

    Şimdi benim düşüncem şu yönde; aşı olanlar diyorki aşı olmayanlarda olsun virüsü onlar yüzünden bitiremiyoruz yayılıyor.

    1- Ülkene giren trusitlerin aşılarına bakıldı mı ? BU yabancı trusitler ( aşı olmayanlar ) virüsü yaymıyor mu ?
    2- 1-2-3. Doz aşısını olan insanlar neden maskesiz rahat dolaşamıyor.

    3- Herkes kendi özgür iradesi ile aşı olabilir olmayabilir dedikten sonra neden sürekli tüm acıklamalarda aşı olmayanları dolaylı yoldan aşıya yönlendiriyorlar.İşte aşı olmazsanız bitmez gelin aşı olun diyorlar.

    4- Özgür hür irade ile aşı olmak isteyen olur istemeyen olmaz diyen makamlar olası bir kısıtlamada aşı olmayanları mekanlara almazlar ise bu özgür iradaye bir darbe değilmidir ?


    Bence olay önce aşı oldun olmadın değil, tam kapanma ile bu dönemi geçirmekti. Ülkeye sen milyonları sok kıyılarda kural denen birşey kalmasın sonra gel neden aşı olmadınız ? siz aşı olmadınız o zaman mekanlara girewmezsiniz diyemezsin.
    Bu devlet bize neler neler dedi hocam. Valla öyle bir der ki hepimizde kuzu kuzu uyarız. Aşı olmayana kısıtlama getirmezse yine vakalar artınca tüm topluma kısıtlama gelecek. Kimse 21gun daha kapanmayı kaldıracak ekonomiye sahip değil, buna devlet de dahil.
  • 30-07-2021, 17:37:55
    #68
    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ayrıca delta varyantı şu ana kadarki en az ölüme yol açan varyant. Diğer varyantlardan daha hızlı bulaşıp daha az hasta eden bjr varyant. Hazır virüsün ölümcül etkisi azalmışken aşı ile iyice etkisiz hale getirmek çok çok faydalı olacaktır.
    Tabii yetmez ama birde seni engelleyeyim gereksiz konular görmekten sıkıldık .
  • 30-07-2021, 17:54:26
    #69
    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu devlet bize neler neler dedi hocam. Valla öyle bir der ki hepimizde kuzu kuzu uyarız. Aşı olmayana kısıtlama getirmezse yine vakalar artınca tüm topluma kısıtlama gelecek. Kimse 21gun daha kapanmayı kaldıracak ekonomiye sahip değil, buna devlet de dahil.
    Şimdi diyecekki aşı olmayanlar var işte bu yüzden ben kısıtlama getirdim.

    Madem öyle adama demezler mi onca virüs ortamı varken neden kongre yaptın? Neden yabancı trusitlere kapıları açtın yurdum insanı yanıyorken onlar denizi girdi bizim insanımız güneş altında yandı sokağa çıkamadı ?

    Neden bu sene sezonu yine açtın. Madem bu kadar açabiliyordun neden onca esnaf kapalı kaldı ?
  • 30-07-2021, 18:03:08
    #70
    Altyapısı hazırlanmış bile. Şu an nasıl avm banka vs Hes kodsuz almıyorsa yakında aşı kartı olmadan da alınmayacak. Kurtuluş yok yani, o zaman da böyle komik komik gülersin gereksiz diye, Şirin çocuk.


  • 30-07-2021, 19:02:17
    #71
    Ben bu ülkede hala aşının içinde gerçekten aşı var mı diye merak edenlerdenim. Bu soruma çok sağlam bir cevap bulabilirsem o zaman olsam mı diye düşünmeye başlayacağım. İsteyen ne kadar cahilsin diyebilir ama ben bu ülkede hiçbir şeye güvenmiyorum.
  • 30-07-2021, 20:44:00
    #72
    Yiqit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    o birileri galiba ben oluyorum istersen sana verileri güvenilir kaynaktan haberleri atarım. İsrail gibi ingiltere gibi ülkelerde aşılı vakalıların fazla olduğuna yönelik. Bu arada özgürlük siz başkasının özgürlüğünüzü kısıtladığınız yerde biter. Şu dediğiniz sosyal medyada yayılan kısıtlama haberleri yüzünden avrupanın yarısında insanlar sokaklara döküldüler. Aşı korur ben mesela 10 gün önce rapel tetanos aşımı oldum. Tarihleri geldiğinde diğer aşılarımıda olacam. Ama zırt pırt mutasyona uğrayan ( grip bile yılda en ağır basan mutasyona göre aşısı revize ediliyor) bir virüse 1 yıl önce geliştirilmiş acil onay almış bir aşıya güvenmemek benim hakkım. Hiç bir bilgim olmadığını benim farklı olan bakış açımdan çıkarttınız sanırım ama ne iş yaptığımı bilmiyorsunuz havadan lütfen bol keseden konuşmayalım. Demokrasinin sözlük anlamını bilmek onu yaşamak anlamına gelmiyor. Bunuda belirtir noktayı koyarım. Tabiki aşılı ve aşısızların farklı hakları olacak. Who nun açıklamasına göre delta için açıklaması çift doz biontech olanlar maske taksa bile işe yaramadığı yönde
    Kaynakları benimle de paylaşırsanız memnun olurum. Kaynak olmadan soyledikleriniz hava da kalır ancak kaynak varsa elbette doğruluk payı da vardır.