• 10-03-2021, 16:26:57
    #64
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    genelleme yanlış olmuş. Teknoparktayım haftalık 45 saat çalışma yapıyoruz. Ne eksik ne fazla. kaç kişi çalışıyorsunuz bilmiyorum ama direk şikayet edin hocam, alsınlar cezayı otursunlar yerine
  • 10-03-2021, 16:50:59
    #65
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    8 aydır kar yazmadan

    Polemik yada art niyet olarak değil hocam da nasıl idame ettiriyorsunuz işi yani benimde ilerleyen zamanlarda bir iş açma fikrim var da 8 ay kar etmesem nasıl hayatımı sürdürürüm bilemiyorum
    Bir şekilde çeviriyoruz hocam şimdilik. Kendi ihtiyaçlarımı birikimimden yedim. Birikimimi sıfırladım bu süreçte açıkçası. Pandemiden önce işlerimiz iyiydi. Yakında toparlarız bir şekilde Allah büyük.
    • digiklan
    • Palria
    digiklan ve Palria bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 17:02:57
    #66
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    8 aydır kar yazmadan

    Polemik yada art niyet olarak değil hocam da nasıl idame ettiriyorsunuz işi yani benimde ilerleyen zamanlarda bir iş açma fikrim var da 8 ay kar etmesem nasıl hayatımı sürdürürüm bilemiyorum
    Bu sene ihracat yapan firmalar ve bazı sektörler dışında kar edebilen çok firma yok.
    Ben de 2020 senesini zararla kapattım, hiç kar etmedim 12 ay sonundaki bilanço ekside yani zarar etmişim.
    Kendi işinin sahibi olmak maaşlı çalışmak gibi değil.
    İşçi maaşı ödenmediğinde işi bırakıp hemen başka iş bakar.
    Ama patron zarar ettiğinde dükkanı kapatıp hemen gidemiyor senelerin emeği var.
    Zarar nasıl karşılanıyor? Ya borcun artıyor ya da birikiminden yiyorsun.
    Ben 18 ay sıfır satış yapsam dan hayatımı ve işletme giderlerimi sürdürebilecek bir birikim yapabilmişim.
    Birikimden yiyorum.
    Ama elbette herkesin bir dayanma limiti var.
    Bu konuda bahsedildği gibi tüm yük işçilerin üzerinde falan kalmış değil.

    O işçilerin verdikleri oylarla seçilen iktidar merkez bankasının kara gün akçelerini bile seçim kazanmak amacıyla kullandığı için bugün hem işçi hem işveren herkes sıkıntı çekiyor.
    Yani ben dandik şirketimde 18 aylık kara gün parasını köşede tutumuşum, ama bu devleti yönetenler kara gün paralarını pavyonda yiyen adanalı pamuk tüccarı gibi memleket yönetmişler.
  • 10-03-2021, 17:38:57
    #67
    Bir patron atasözü bırakıyorum; "Boş duracağına, beleş çalış" şuanda içinde bulunduğum durumu özetliyor. Farklı ve ya iyi olana biz mi denk gelemedik bilemedim ama, az ücret çok iş kafası sıktı yani.
  • 10-03-2021, 17:43:59
    #68
    muratkaya_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir patron atasözü bırakıyorum; "Boş duracağına, beleş çalış" şuanda içinde bulunduğum durumu özetliyor. Farklı ve ya iyi olana biz mi denk gelemedik bilemedim ama, az ücret çok iş kafası sıktı yani.
    Hocam gelmiş buraya iki tane patron sıkıp sıkıp duruyorlar. Yok sistem böyle, yok avrupa da millet robot gibi çalışıyor vs vs hemen düzinelerce bahaneleri de hep hazır yanlarında. Farkındaysan hiçbirine yanıt bile vermiyorum. Çünkü bu kafa değişmez, mermer çatlat bunlar değişmez.Ben saldım artık kendi işimi kurana dek sabrediyorum sen de öyle yap hocam.
    • muratkaya_
    muratkaya_ bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 17:49:42
    #69
    hocam sizin yemek saatinizi de hesaplıyordur
    çalışma saati aslında 53 saat değildir. bunu bir kılıfına uyduruyorlar
  • 10-03-2021, 18:00:30
    #70
    Malesef iyisinden kötüsüne hepsi böyle çakallıklar peşinde. Hepsinin dilinde Allah namaz kuran ama iş elemanın hakkını vermeye gelince binbir dolap çeviriyorlar.
  • 10-03-2021, 18:41:52
    #71
    Dava edip kanıtladığınızda tüm kayıp haklarınızı alabilirsiniz. Tek gerek bir şahit (Parmak izi okuma kanıt sayılır mı bilmiyorum).
  • 10-03-2021, 18:44:45
    #72
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam gelmiş buraya iki tane patron sıkıp sıkıp duruyorlar. Yok sistem böyle, yok avrupa da millet robot gibi çalışıyor vs vs hemen düzinelerce bahaneleri de hep hazır yanlarında. Farkındaysan hiçbirine yanıt bile vermiyorum. Çünkü bu kafa değişmez, mermer çatlat bunlar değişmez.Ben saldım artık kendi işimi kurana dek sabrediyorum sen de öyle yap hocam.
    Ya zaten sıktıkları için kazanıyorlar. Avrupa da millet robot gibi çalışıyor diyen arkadaş her kimse, bilgi eksikliği yaşayan bir arkadaş olmalı. Avrupa da insanlar ''insan gibi yaşıyorlar, insan gibi'' çalışıyorlar ve haklarını gayet iyi alıyorlar tek bir maaş ile istediklerini alabiliyorlar neyseeğ. Valla kardeşim şu internet ortamında kendimi geliştirmek üzere bu siteye üye oldum, davetiye sayesinde. Belki burada bir şeyler öğrenirim, kendimi geliştiririm ya da belki iyi dostlar edinirim amacıyla bu siteye üye oldum da, insanlara güven de olmuyor biliyorsun. Kendi işini kurmak da kolay değil fakat, patron çenesinin yanında asgari ücret alıp çalışacağına kendi işin olsun asgari ücret altında kazan daha iyidir. Umarım hakkında hayırlısı olur kardeşim benim