• 10-03-2021, 13:15:32
    #46
    2017 ile 2019 yılları arasında çalıştığım şirkette;

    Hafta içi: 08.30 ile 17.30 arası, Cumartesi 09.00 ile 15.00 arası çalışırdım ve asgari ücret alırdım. Çok fazla iş yüklemezlerdi bana ve bir gün istifa dilekçesi sunduğumda tazminat onaylanmıştır diye dilekçeyle cevap verip bir de tazminat ödediler. Böyle insanlar da var az bile olsa. Türkiye'nin veya dünyanın kaç yerine vardır acaba kendi isteği ile istifa edip bir de tazminat alan?

    Umarım herkes böyle şirketlere düşer...
    • maxiimuss
    • Milano
    bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 13:17:31
    #47
    Hocam bende bir işverenim. İş kul hakkına gelirse, işçi de işveren de yapıyor bunu. Ülkenin genel sorunu ne yazık ki.

    Kaç tane işçi çalıştığı 9 saatin 8 saatini verimli bir şekilde geçiriyor? Sigara, çay molalarının yanı sıra muhabbetin dibine vurarak zaman geçiren çok insan var.

    Bende sizin gibi düşündüğümden dolayı kendi işimi kurdum. Ama işin bu tarafı da oldukça zorlu. Sizin patron çakallık yapıyor belli ki ama insanların bir yerde çalışması için gerçekten normal sürelerinin üzerine çıkması gerekiyor bu ülkede.

    Ben size bugün 3 tane elemanımın 1 stajyerimin ve ofisin masrafını yazacağım.

    2.350 TL kira
    550 TL muhasebe
    400 TL elektrik
    550 TL doğalgaz
    100 TL su
    90 TL internet
    3 elemanın asgari ücretten maaşı 8.477,7 TL
    3 elemanın sigortası 3.255,53 TL
    1 stajyerin maaşı 767.1 TL
    4 elemanın aylık yemek masrafı 5.000 TL
    4 elemanın yol parası 600 TL
    Ofis içi kağıt havlu, tuvalet kağıdı, kahve, çay, deterjan gibi masraflar 750 TL

    Bunların üzerine çıkan stopaj, damga vergileri vs. var.

    Bakın cebime para girmeden daha kendi bağkurumu yatırmadan cebimden çıkan para minimum 22,890,33 TL.

    Şu pandemi boyunca hiçbirini işten çıkarmadık, kısa çalışma ödeneği vs. istemedik. 8 aydır kar yazmadan sırf insanların rahatı bozulmasın diye devam ettiriyorum. Kendi bağkur borcum olmuş 10K vergi borçlarım birikmiş 40K.

    Şimdi bu çalışan arkadaşlar yeri geliyor muhabbete dalıp arkada 1 saat boyunca takılıyorlar. Ses etmiyoruz insanların keyfi kaçmasın diye. Ama işverenin çakallığının yanında işçinin de çakallığı çok fazla.

    Konuyla biraz paralel gittim ama son zamanlarda işçilerin bu kadar ses çıkarması garibime gidiyor. Allah var benim çalışan arkadaşlarım iyi insanlar. Biz de ona göre sabah geleceği zaman 10 11 gibi gel diyoruz. Kimi zaman ertesi gün işimiz yoksa, gelme dinlen diyoruz. Kimi zaman ailesini görmeye ücretinden kesmeden izne yolluyoruz. Onlarda gerektiğine kalmaları gerekiyorsa, kalıyorlar.

    Genelleme yapmamalısınız bence. Çakallık yapan kadar iyi niyetli olan da çok ülkede. Genel bir sorunumuz var. Kimse dürüst değil o yüzden çığırtkanlık yapmaya gerek yok.
    • KR@LKSK
    • webkit
    • CougaR
    KR@LKSK, webkit, CougaR ve 12 kişi bunu beğendi.
    15 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 13:37:20
    #48
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bende bir işverenim. İş kul hakkına gelirse, işçi de işveren de yapıyor bunu. Ülkenin genel sorunu ne yazık ki.

    Kaç tane işçi çalıştığı 9 saatin 8 saatini verimli bir şekilde geçiriyor? Sigara, çay molalarının yanı sıra muhabbetin dibine vurarak zaman geçiren çok insan var.

    Bende sizin gibi düşündüğümden dolayı kendi işimi kurdum. Ama işin bu tarafı da oldukça zorlu. Sizin patron çakallık yapıyor belli ki ama insanların bir yerde çalışması için gerçekten normal sürelerinin üzerine çıkması gerekiyor bu ülkede.

    Ben size bugün 3 tane elemanımın 1 stajyerimin ve ofisin masrafını yazacağım.

    2.350 TL kira
    550 TL muhasebe
    400 TL elektrik
    550 TL doğalgaz
    100 TL su
    90 TL internet
    3 elemanın asgari ücretten maaşı 8.477,7 TL
    3 elemanın sigortası 3.255,53 TL
    1 stajyerin maaşı 767.1 TL
    4 elemanın aylık yemek masrafı 5.000 TL
    4 elemanın yol parası 600 TL
    Ofis içi kağıt havlu, tuvalet kağıdı, kahve, çay, deterjan gibi masraflar 750 TL

    Bunların üzerine çıkan stopaj, damga vergileri vs. var.

    Bakın cebime para girmeden daha kendi bağkurumu yatırmadan cebimden çıkan para minimum 22,890,33 TL.

    Şu pandemi boyunca hiçbirini işten çıkarmadık, kısa çalışma ödeneği vs. istemedik. 8 aydır kar yazmadan sırf insanların rahatı bozulmasın diye devam ettiriyorum. Kendi bağkur borcum olmuş 10K vergi borçlarım birikmiş 40K.

    Şimdi bu çalışan arkadaşlar yeri geliyor muhabbete dalıp arkada 1 saat boyunca takılıyorlar. Ses etmiyoruz insanların keyfi kaçmasın diye. Ama işverenin çakallığının yanında işçinin de çakallığı çok fazla.

    Konuyla biraz paralel gittim ama son zamanlarda işçilerin bu kadar ses çıkarması garibime gidiyor. Allah var benim çalışan arkadaşlarım iyi insanlar. Biz de ona göre sabah geleceği zaman 10 11 gibi gel diyoruz. Kimi zaman ertesi gün işimiz yoksa, gelme dinlen diyoruz. Kimi zaman ailesini görmeye ücretinden kesmeden izne yolluyoruz. Onlarda gerektiğine kalmaları gerekiyorsa, kalıyorlar.

    Genelleme yapmamalısınız bence. Çakallık yapan kadar iyi niyetli olan da çok ülkede. Genel bir sorunumuz var. Kimse dürüst değil o yüzden çığırtkanlık yapmaya gerek yok.
    Hocam kimsenin çığırtkanlık yaptığı filan yok. Sizin ödediğiniz vergiler, eleman giderlerinin ise konu ile hiç alakası yok. Dünya üzerinde 8 saat çalışmayı tam tamına çalışarak geçirebilecek insan evladı yok. Robot bile o kadar süre çalışsa eskir bozulur. Nasıl böyle bir örnek verebiliyorsunuz bunu aklım almıyor. Bir işveren için önemli olan verilen işin zamanında ve eksiksiz eleman tarafından yapılmasıdır. Bunda bir sorun yaşamıyorsanız sizene elemanın muhabbetinden çayından molasından? Adam isterse 7 saat hiç çalışmaz 1 saatte sizin istediğiniz herşeyi eksiksiz yerine getirir. Yani 8 saatin her dakikası zaten yapacağı ne işi olacak elemanın ? Saçma örneklerle desteklemişsiniz olayı. Ayrıca ben çay,kahve,sigara tek bir kez bile içmiyorum. Çay molasından dolayı 2,3 saat fazla yazarsın ama 45 saat çalışacak adama 58 59 saat çay için çalıştırmazsın değil mi ? O yüzden ( Dürüst,ahlaklı işverenleri tenzih ederim ) bana hiç bu tarz patronları gelip burada savunma.

    iyi günler.
  • 10-03-2021, 13:44:36
    #49
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kimsenin çığırtkanlık yaptığı filan yok. Sizin ödediğiniz vergiler, eleman giderlerinin ise konu ile hiç alakası yok. Dünya üzerinde 8 saat çalışmayı tam tamına çalışarak geçirebilecek insan evladı yok. Robot bile o kadar süre çalışsa eskir bozulur. Nasıl böyle bir örnek verebiliyorsunuz bunu aklım almıyor. Bir işveren için önemli olan verilen işin zamanında ve eksiksiz eleman tarafından yapılmasıdır. Bunda bir sorun yaşamıyorsanız sizene elemanın muhabbetinden çayından molasından? Adam isterse 7 saat hiç çalışmaz 1 saatte sizin istediğiniz herşeyi eksiksiz yerine getirir. Yani 8 saatin her dakikası zaten yapacağı ne işi olacak elemanın ? Saçma örneklerle desteklemişsiniz olayı. Ayrıca ben çay,kahve,sigara tek bir kez bile içmiyorum. Çay molasından dolayı 2,3 saat fazla yazarsın ama 45 saat çalışacak adama 58 59 saat çay için çalıştırmazsın değil mi ? O yüzden ( Dürüst,ahlaklı işverenleri tenzih ederim ) bana hiç bu tarz patronları gelip burada savunma.

    iyi günler.
    Hocam kimseyi savunduğum yok. Demek istediğim şey çığırtkanlık yaptığınız olay son zamanlarda çok arttı. Evet 58 59 saat çok fazla süreler bunları bende tasvip etmiyorum ama sizin anlattığınız gibi işin detayına bakılırsa, hiçbir çalışan çalıştığı işte memnun kalmaz.

    Sen olaya işçi gözüyle bakıyorsun. 8 saatlik çalışma süresinin 1 saatinde çalışır 7 saatinde yatar isterse gibi bir kafa yapısı olamaz. Mesele bu zaten. Kaç tane işçi 8 saatinin 7 saatini verimli bir şekilde geçiriyor da bu şekilde ses çıkarıyorsun? Sen elini vicdanına koy, patronun senin maaşını gününde yatırsa, sigortanı maaşından tam yatırsa, primler verse çalışma saatini 45 saate çekse sen yine 8 saatin 7 saatini bırak 5 saatini hakkıyla çalışmayacaksın.

    Patronunu savunmuyorum dediğim gibi. Senin patronun çakallık peşinde ama bir şey konuşurken, biraz da dürüst olmak gerekli. Bu ülkede devlet memuru da beyaz yakalı da sokakta simit satan insan bile çalışma saatinin tamamını hakkını vererek yapmıyor.

    Aslında olay basit. Rahatsızsan, çıkışını istersin. Ama istemiyorsun, çünkü ülkede hiçbir şey düzgün değil. Demek istediğim şey bu. Sen bugün çıksan işten yarın gittiğin diğer yerin kesinliği yok. Hadi girdin bir işe yine aynı sorunları yaşayabilirsin.

    Zaten benim kendi maliyet kalemimi saymamın sebebi genelleme yapman yüzünden. Ama diyorum ya o kadar ince bir ipte yürüyoruz hepimiz. Şimdi ben herkesin çalışma şartlarını üst düzey seviyeye çeksem ve 8 saatlik hakkımı sonuna kadar kullansam da rahatsız olacaksın. Bu söylediğim çizgiyi anlayabilirsen, ne demek istediğimi anlayacaksın.

    Selametle kal.
    • ranni
    • constantine38
    • yilmaz70
    ranni, constantine38 ve yilmaz70 bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 13:50:05
    #50
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kimseyi savunduğum yok. Demek istediğim şey çığırtkanlık yaptığınız olay son zamanlarda çok arttı. Evet 58 59 saat çok fazla süreler bunları bende tasvip etmiyorum ama sizin anlattığınız gibi işin detayına bakılırsa, hiçbir çalışan çalıştığı işte memnun kalmaz.

    Sen olaya işçi gözüyle bakıyorsun. 8 saatlik çalışma süresinin 1 saatinde çalışır 7 saatinde yatar isterse gibi bir kafa yapısı olamaz. Mesele bu zaten. Kaç tane işçi 8 saatinin 7 saatini verimli bir şekilde geçiriyor da bu şekilde ses çıkarıyorsun? Sen elini vicdanına koy, patronun senin maaşını gününde yatırsa, sigortanı maaşından tam yatırsa, primler verse çalışma saatini 45 saate çekse sen yine 8 saatin 7 saatini bırak 5 saatini hakkıyla çalışmayacaksın.

    Patronunu savunmuyorum dediğim gibi. Senin patronun çakallık peşinde ama bir şey konuşurken, biraz da dürüst olmak gerekli. Bu ülkede devlet memuru da beyaz yakalı da sokakta simit satan insan bile çalışma saatinin tamamını hakkını vererek yapmıyor.

    Aslında olay basit. Rahatsızsan, çıkışını istersin. Ama istemiyorsun, çünkü ülkede hiçbir şey düzgün değil. Demek istediğim şey bu. Sen bugün çıksan işten yarın gittiğin diğer yerin kesinliği yok. Hadi girdin bir işe yine aynı sorunları yaşayabilirsin.

    Zaten benim kendi maliyet kalemimi saymamın sebebi genelleme yapman yüzünden. Ama diyorum ya o kadar ince bir ipte yürüyoruz hepimiz. Şimdi ben herkesin çalışma şartlarını üst düzey seviyeye çeksem ve 8 saatlik hakkımı sonuna kadar kullansam da rahatsız olacaksın. Bu söylediğim çizgiyi anlayabilirsen, ne demek istediğimi anlayacaksın.

    Selametle kal.
    Hocam ben sizi gayet iyi anlıyorum. Ama sizin anlamadığınız bir nokta var. Bakın bu ülkemizde değil, dünyanın hiçbir yerinde 8 saati tam tamına çalışmak diye birşey yok. Verilen işi zamanında ve eksiksiz teslim etme var anlatabiliyormuyum ? Siz 8 saati hakkıyla çalışmıyor diye bir istekde bulunamazsınız. 8 saat aralıksızca bir adama ne yaptırıcaksınız ? Yani dediğiniz şey akla mantığa aykırı. 8 saati tam verimli çalışmak demek aralıksız 8 saat pc başından kalkmadan çalışmak demek değil bunu anlamanız lazım. 8 saat verimli çalışmak demek, verilen işi zamanında ve eksiksiz teslim etmek demektir. Umarım anlatabilmişimdir. Siz 8 saat mesai kavramını çok yanlış biliyorsunuz.
  • 10-03-2021, 13:51:05
    #51
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kimsenin çığırtkanlık yaptığı filan yok. Sizin ödediğiniz vergiler, eleman giderlerinin ise konu ile hiç alakası yok. Dünya üzerinde 8 saat çalışmayı tam tamına çalışarak geçirebilecek insan evladı yok. Robot bile o kadar süre çalışsa eskir bozulur. Nasıl böyle bir örnek verebiliyorsunuz bunu aklım almıyor. Bir işveren için önemli olan verilen işin zamanında ve eksiksiz eleman tarafından yapılmasıdır. Bunda bir sorun yaşamıyorsanız sizene elemanın muhabbetinden çayından molasından? Adam isterse 7 saat hiç çalışmaz 1 saatte sizin istediğiniz herşeyi eksiksiz yerine getirir. Yani 8 saatin her dakikası zaten yapacağı ne işi olacak elemanın ? Saçma örneklerle desteklemişsiniz olayı. Ayrıca ben çay,kahve,sigara tek bir kez bile içmiyorum. Çay molasından dolayı 2,3 saat fazla yazarsın ama 45 saat çalışacak adama 58 59 saat çay için çalıştırmazsın değil mi ? O yüzden ( Dürüst,ahlaklı işverenleri tenzih ederim ) bana hiç bu tarz patronları gelip burada savunma.

    iyi günler.
    Değerli kardeşim gelişmiş bir ülkeye gidersen işçinin kaytarabileceği zamanın bile sınırı vardır. Tuvalette geçireceğin sürenin, çay sigara molasının bile sınırı vardır. İşveren bu molayı tanıdığımda aylık olarak saat üzerinden geri alır.

    Almanya da 8 saat çalıştığında Türkiye de 2 gün çalışmış gibi hissedersin. Çünkü orada paranı saat üzerinden öderlerken her saati sonuna kadar çalıştırırlar. Sen kaytarma kültürüne o kadar alışmışsın ki bunu artık normal görmeye başlamışsın. Robot olsa insan olsa farketmez aldığı her saatin karşılığında tam saat performans vermesi gerekir.

    Sistem baştan hatalı. Bir sene 52 hafta. 12 ay ise 48 hafta yapar. İşçilerin maaşları saat üzerinden hesaplansa ve aylık olarak değil haftalık olarak ödense senede her sene 1 aylık fazla para alırlar. Ama aldıkları saat ücretinin karşılığında da robot gibi tam saat performans vermeleri gerekir.
  • 10-03-2021, 13:53:10
    #52
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim babamın patronu kadar omurgasız patron yoktur Dünyada. sigortasız çalıştırıyor elemanlarını, bir izin alsalar parasını keser hiç affetmez kaç kere ameliyat oldu akıllanmadı da.
    Kabeye falan gidiyor oraya da iş alırım belki diye gidiyor. böyle karaktersiz ş... işçilerine pandemide ücretsiz izin verdi kendine araba aldı. yedi de yedi yedi de yedi.. hesap günü gelir elbet..
    Şikayet etmek zormu geliyor hocam ?
  • 10-03-2021, 13:54:52
    #53
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli kardeşim gelişmiş bir ülkeye gidersen işçinin kaytarabileceği zamanın bile sınırı vardır. Tuvalette geçireceğin sürenin, çay sigara molasının bile sınırı vardır. İşveren bu molayı tanıdığımda aylık olarak saat üzerinden geri alır.

    Almanya da 8 saat çalıştığında Türkiye de 2 gün çalışmış gibi hissedersin. Çünkü orada paranı saat üzerinden öderlerken her saati sonuna kadar çalıştırırlar. Sen kaytarma kültürüne o kadar alışmışsın ki bunu artık normal görmeye başlamışsın. Robot olsa insan olsa farketmez aldığı her saatin karşılığında tam saat performans vermesi gerekir.

    Sistem baştan hatalı. Bir sene 52 hafta. 12 ay ise 48 hafta yapar. İşçilerin maaşları saat üzerinden hesaplansa ve aylık olarak değil haftalık olarak ödense senede her sene 1 aylık fazla para alırlar. Ama aldıkları saat ücretinin karşılığında da robot gibi tam saat performans vermeleri gerekir.
    Ben kaytarmıyorum hocam. Siz bir insandan bir robotun bile yetişemeyeceği performansı bekliyorsunuz. Siz ve sizin gibi yazan o diğer kişilerin hepsi benim saydığım özelliklerde patronlarsınız. En ufacıcık bir tutar yanınız savunmanız yok, yok avrupada robot gibi çalışılıyormuş, bizim çalışanlar robot gibi değilmiş yahu böyle bir sebep bahane olabilir mi allah aşkına ? Sen avrupa klasmanında maaş verip, iş şartları sağlıyormusun da adamdan robot olsun istiyorsun. Baştan aşağıya şu konuya giren her işveren saçmalayıp çekip gidiyor. Çünkü savunucak diyecek birşeyleir yok. Onlarda işçinin hakkına girmeyi, vicdanlarına öyle kılıf uydurarak hallediyor.
  • 10-03-2021, 13:55:29
    #54
    %99 az buna %100 diyebiliriz. En kralı bile sgk'nı asgari ücretten gösteriyor bu da kul hakkı. Diğer adı hırsızlık.