• 10-03-2021, 09:56:39
    #28
    Hak hukuk onlar için bir şey ifade etmez ki.
    Satsan para eder mi ona bakarlar.
    Ben şimdiye kadar 2 kere battım. İkisinde de zor zamanlardan geçerken manevra yapacak birikimim varken personelin hakkını yemeyeyim diye maaşları hep gününde ödedim. Battım ama titanik gibi değil, eğilip bükülmeden kalıp halinde. İçim rahat
    • JustMaffay88
    JustMaffay88 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 10-03-2021, 09:59:47
    #29
    ozgurcetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba amacım patronları savunmak değil
    Siz eğer beyaz yaka personeli iseniz beyaz yakaya hiç bir iş yerinde fazla mesai ücreti ödenmez maaşları onlara göre verilir
    Çalışma saati hakkında ise çalışma saatinde yemek ve çay saati vakti düşülür siz muhtemelen günde 1 saat yemek 15 dk çay molası var eğer böyle ise sizin günlük çalışma saatiniz 9 saat olarak hesaplamanız gerekir cumartesi ise 8 saat çalışıyorsunuz
    Toplamda 53 saat çalışıp 45 saat üzerinden maaş alıyorsunuz
    Ve emin olun maalesef tr hemen hemen her yerinde böyle
    Ama yine diyorum beyaz yaka olarak çalışıyorsanız haftada 100 saatte çalışsanız alamazsınız bu yasaldır

    İyi forumlar
    Eksik bilgi. Beyaz yakalılar yönetici de olsa eğer mesai saatlerini belirleyen bir üst yönetici varsa ek mesai ücretine hak kazanır. https://www.birganpartners.com/beyaz...mesai-kavrami/
  • 10-03-2021, 10:01:28
    #30
    Kurumsal Üye
    webkit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısaca; insan eşek olunca semer vuran çok olur.
    Maalesef bizler hakkımızı aramayı bilmiyoruz.

    Bilinçli tüketici değiliz mesela. Daha çook uzar gider bu liste.

    Haliyle istismar eden / etmeye çalışan patronlarda, personellerde olacaktır.
  • 10-03-2021, 10:04:05
    #31
    üretim bandında vs. çalışan mavi yakalı değilsen hele beyaz yakalıysan patron seni fazla çalıştıramaz. fazlaca ofiste / şirkette bulunursun.

    direkt alamıyorsan dolaylı olarak al hakkını ona göre çalış.
  • 10-03-2021, 10:05:37
    #32
    İleride patron olursam bu sözü odama asacağım.
  • 10-03-2021, 10:08:30
    #33
    mersan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İleride patron olursam bu sözü odama asacağım.
  • 10-03-2021, 10:13:28
    #34
    Özel sektörün %90 ı böyle maalesef. Onun için ya devlet memuru olacaksın ya da kendi işini yapacaksın.
  • 10-03-2021, 10:13:49
    #35
    Berkay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eksik bilgi. Beyaz yakalılar yönetici de olsa eğer mesai saatlerini belirleyen bir üst yönetici varsa ek mesai ücretine hak kazanır. https://www.birganpartners.com/beyaz...mesai-kavrami/
    Eksik bilgi demeyelim de tamamen iş sözleşmesine bağlı bir durum bu fazla mesai ücretine ilişkin açılan davada beyaz yaka olup dava açıp kaybeden kişi çok

    Çalıştığım firmada fazla mesai yapan kişiler daha sonra bu fazla süreyi izin olarak kullanıyordu maaşı kesilmeden yada işe geç geldiklerinde maaş kesilmiyor du
    Bu durumu kişiler suistimal ettiler altında arabası olan kişi işi olsada olmasada günde iki üç saat geç çıkıyor be bunu daha sonra izin olarak kullanıyordu firma bunu fark edince komple kaldırdı

    Ayrıca %99 hak yiyor demeniz sizinde hakka girdiğinizi belirtmek isterim.

    Ek olarak ise bu tür durumlarda en iyi öğrenme amacı alo170 dir buraya yazarak veya arayarak kesin bilgi edinebilirsiniz forumdaki kişilerin lafına bakarak işinizden olmayınız
  • 10-03-2021, 10:15:54
    #36
    bu ülke'de haftalık 45 saat kuralı olduğu halde 45 saat çalışan var mı? , yok tabiki. 12 saat + asgari ücret, çok afedersiniz, köpek gibi çalıştırıyorlar, yemek molası bile yok.

    işine gelmediklerin de biz aileyiz yok oyuz buyuz vs.. iş başvuruyorsun 12 saat asgari ücret, yemek yok, yol yok, sigorta yok sonra da iş beğenmiyor diyorlar.

    hakkınızı arayın hocam.
    • maxiimuss
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.