• 15-08-2025, 13:06:20
    #19
    Üyeliği durduruldu
    SDR1035 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu “3 yıl çalıştım aileme bakıp araba aldım” kafasında olanlar cidden hiç utanmıyor mu? Ülkenin bu halde olmasında zaten en büyük katkınız var ve hâlâ milleti kandırmaya devam ediyorsunuz.
    Matematik yalan söylemez;pek matematik bildiğiniz söylenemez fakat yine de deneyeyim:
    Küçük bir şehirde 35.000 Türk Lirası aldığını varsayalım.
    Herkesin babadan kalma evi yok fakat hadi ev kirası da verilmesin.
    Fatura:5.000 TL
    Mutfak:10.000
    Ek gider:5.000 TL

    Dışarı çıkma yok. Çocuğun masrafı yok. Telefon alma yok. Yaşama yok.
    Aylık toplam gider : 20.000 Türk Lirası
    Kalan : 15.000 Türk Lirası

    Yıllık toplam birikim : 15.000 x 12 : 180.000 Türk Lirası
    3 yıllık toplam birikim : 180.000 x 3 : 540.000 Türk Lirası

    Bugün 700.000 Türk Lirası olan arabayı 3 yıl sonra 540.000 Türk Lirası olarak alabilir misin?

    Tabii bu kısım müslüman olduğu için faize yatırılmadığı hesaplanmıştır. Faize yatırılsa da yine kurtarmıyor.

    Eşinin çalıştığını belirtecek olanlara da evde yemek yapmadığını belirtip mutfak gideri artacaktır ki bu mantıkta olan kişinin eşleri de pek çalışacağını düşünmüyorum.

    Siz yeterince kandırılıyorsunuz.
    Milleti de kendiniz gibi sanmayın.
    Hocam uğraşmaya değmez artık bende hesap kitap yazdım ama nafile
  • 15-08-2025, 13:09:32
    #20
    ismaiwz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam uğraşmaya değmez artık bende hesap kitap yazdım ama nafile
    Normalde cevap bile vermem ama cidden bir yerden sonra can sıkıyor. Neyse.
    Makine mühendisiyim. 5 yıldır çalışıyorum. Evim de arabam da yok. Erasmus kapsamında Polonya’da 1 sene eğitim gördüm,üniversite öğrencileri araba ile geliyordu. Yaşam standartları oldukça yüksekti ki Polonya Avrupa’nın düşük standartlarında bir ülke olmasına rağmen. Arkadaşım Fransa’ya gitti. Üç yıldır orada çalışıyor. Birçok şeye sahip oldu.
    Maalesef iki yol var;
    Şükür edip asgari ücret ile ekmek yiyeceksin
    Bir şekilde yurtdışına gidip kurulu düzen kurup oy vereceksin
  • 15-08-2025, 13:14:43
    #21
    eHNeRa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım söylediklerinizi yapabilmek için önce çok çalışmak gerekiyor. Zaten arkadaş diyorki ben yattığım yerden yada bir asgari ücret ile nasıl sahip olabilirim. Yani dünyanın her yerinde asgari ücret ile alınabilen bu şeyler neyse hocam bence karanlığa sesleniyorsunuz. Onların tek derdi ülkeyi kötü göstermeye çalışmak. Bosverin.
    Asgari ücret ile kaç senede bir ev alabiliyorsunuz?
  • 15-08-2025, 13:22:01
    #22
    eHNeRa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım söylediklerinizi yapabilmek için önce çok çalışmak gerekiyor. Zaten arkadaş diyorki ben yattığım yerden yada bir asgari ücret ile nasıl sahip olabilirim. Yani dünyanın her yerinde asgari ücret ile alınabilen bu şeyler neyse hocam bence karanlığa sesleniyorsunuz. Onların tek derdi ülkeyi kötü göstermeye çalışmak. Bosverin.
    Hocam gelişmekte olan tüm ülkelerin CDS (Kredi ödeyememe risk primi) 95 100 lerde gezerken, bizim ülkenin risk primi 250 300 civarına çıpa atmış ne yükseliyor ne düşüyor, enflasyon vs düşerken bile aynı yani. Şimdi siz gelmiş buraya ülkemizi kötü gösteriyorlar diyorsunuz. Biz bu CDS risk primimizle üzerine dolar faizini de alarak yıllık borçlanıyoruz, ve yukarıdaki bir zat bu cds'in düşmesine paso engel oluyor. ve siz diyorsunuz ki onların derdi ülkeyi kötü göstermeye çalışmak, hocam sizin bilmediğiniz ya da bilmek istemediğiniz bir şeyi daha söleyim, 85 milyon tc vatandaşının kişisel bilgileri flashbelleklerde telegram sunucularında geziyor, 50 tl vererek istediğiniz kişinin kişisel bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Şimdi bu olay başka bir ülke de olsa idi hükümet devrilmezmiydi yoksa devrilirmiydi?
  • 15-08-2025, 13:46:58
    #23
    Üyeliği durduruldu
    yunnux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    22 bin 25 bin alan adam neyi biriktirecek?
    30 alsa ne biriktirecek.
    5 senede ne evinden bahsediyorsunuz?
    ismaiwz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    800-900 bin liralık bir ev kaldı mı hocam

    hesap edelim.

    Aylık 50.000TL temiz gelir elde eden birisini düşünelim.
    20 bin kira
    3 bin faturalar (iyimser rakam)
    5 bin mutfak
    Arada bi gezmeye çıkar 4000tl
    cebine kaldı 18.000TL

    Yılda 216.000TL eder, Türkiye'de ortalama temiz bir evi 3.000.000TL olarak hesap edelim, yıkık dökük bir ev hesap etmeyelim.
    Sıradan bir ev için 14 yıla yakın bir süre çalışıyor.


    Şimdi yazacaksınız 3.000.000TL lik evi ne yapacak gezmesin tozmasın İnanın bana masrafları iyimser tuttum. Ortadoğuda yaratılmış ekonomik insan modeli yüzünden layığımıza, hakettiğimize değil aza kanaat ediyoruz. Elin gavuru 1 yıl çalışıp altına son model araba çekebiliyorken benim gencim bir egea için niye 5-6 yıl çalışsın? Altını çizerek yazıyorum EGEA SIFIR DA OLSA LÜKS DEĞİLDİR, AKSİNE GİRİŞ SEVİYESİ BİR ARABADIR. Böyle ifade ediyorum çünkü buna da lüks diyip, almasın kardeşim başka model alsın bi altını alsın 2. el alsın diyenler olacaktır. Kendinize neyi layık görürseniz ona sahip olursunuz.
    Hasanssk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hangi şehirdesiniz ? Nüfus yoğunluğunun bulunduğu yerlerde Ev satın almak , ev kiraları , şehirin pahalılığını da düşünürseniz motor almak için bile uzun bir zamana ihtiyacı olacaktır insanların
    eHNeRa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım söylediklerinizi yapabilmek için önce çok çalışmak gerekiyor. Zaten arkadaş diyorki ben yattığım yerden yada bir asgari ücret ile nasıl sahip olabilirim. Yani dünyanın her yerinde asgari ücret ile alınabilen bu şeyler neyse hocam bence karanlığa sesleniyorsunuz. Onların tek derdi ülkeyi kötü göstermeye çalışmak. Bosverin.
    Kayseri'deyim.
    Yaptığım işler : web tasarım, e-ticaret uzmanlığı aktif çalıştığım iş, drone çekim, video tasarım, sosyal medya yönetimi, koltuk yıkama işleri yapıyorum arkadaşlar.
    Zaten asgari ücretle geçinemezsin ki. Asgari ücretle geçinirsen asgari şartlarda yaşarsın. Lüks yaşayamazsın.

    Bir insan kendini geliştirmediyse, lise bile okumadıysa bu hayattan çok bir beklentisi olmasın. Her okuyan 50-100 maaş mı alıyor hayır.
    Ben atanamayan bir beden eğitimi öğretmeniyim ama kendimi geliştirdim elimden birçok iş geliyor.

    Bu halde bile olduğum konumdan memnun muyum hayır. Keşke 1 milyonluk değil 3 milyonluk ev alabilme gücüm olsaydı.

    Sözün özü çalışmadan hiçbir şey sahibi olamazsınız. Çalışsakta olmuyor diyen arkadaşlara ise söyleyecek bir söz bulamıyorum
  • 15-08-2025, 13:52:25
    #24
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 senedir çalışıyorum.
    Ailemi geçindirdim, 700 bin tl lik araç sahibiyim. Evimiz kira değil. Kira olsaydı 350 bin tl lik arabam olurdu.
    Biraz birikim yapıp arabayı verip üzerine 200-300 koyup 800-900 bin liralık bir ev alacağım.
    Siz çalışın çabalayın birikim yapın. 5 sene içerisinde ev sahibi olursunuz Allah'ın izni ile. Her şey zamanla, çalışarak ve isteyerek oluyor hocam. Bir anda hiçbir şey olmaz, hiçbir şeyin sahibi olamazsınız.
    Araba mı almak istiyorsun? paran mı yok?
    Gidip bir bisiklet alacaksın kullanacaksın işini göreceksin sonra onu satıp elektrikli bisiklet alacaksın, scooter alacaksın onu satıp motor alacaksın onu satıp araba alacaksın. Yavaş yavaş büyüyeceksin.

    Her şeyin zamanla olduğunu anlayacaksın.
    öyle deme şükürsüzlükten mal mülk sahibi olamıyorlardır azla yetinmeyi bilmeli insan yahu
  • 15-08-2025, 13:56:18
    #25
    Üyeliği durduruldu
    tunatun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öyle deme şükürsüzlükten mal mülk sahibi olamıyorlardır azla yetinmeyi bilmeli insan yahu
    Konu sahibini tenzih ediyorum;
    insanlar çalışmayayım, yan gelip yatayım ama bir şeylerin de sahibi olayım istiyor. Valla ben de öyle isterdim ama olmuyor maalesef. Öyle olan insanların anne baba doğuştan zengin olmalı ki siz de öyle bir hayatın beklentisi içine girebilesiniz.
    Anne baba zengin değilse, evladına hiçbir şey bırakamamışsa yapılacak pek bir şey yok maalesef. Ya çok çalışıp doktor mühendis olacaksın çok çok iyi yerlere geleceksin. Ya da ticarete atılıp Allah'ta yürü kulum diyecek ve yürüyeceksin.
    Diğer türlü çok zor..
    Her şeyin sonu çok çalışmaya, çok emek vermeye gidiyor.
    Ne demişler "emek olmadan yemek olmaz."
  • 15-08-2025, 13:56:31
    #26
    Hep aynı şeyler konuşuluyor 2001 de iş hayatına atıldım çok zor bir dönemdi benim için araba almak hayal pc toplamak için aylarca parça toplamak zorunda kaldım. Aradan 4 yıl geçti birikimimle 92 lada samara alabildim sonra 4 yıl sonra aile desteğiyle 99 yumurta kasa hyundai aldım.
    Hayat herzaman bu ülkede zordu en iyi dönem 2010 ila 2015 arasında oldu oda fed parasal genişleme ile bol para vardı. Bu döngü devam ediyor yurtdışıyla hiç kıyaslama yapmadım çünkü olmayacak işler için hayal kırıklığına uğramak istemedim. Burda bu işler böyle maalesef çalışacaksın şansında varsa birşeyler oluyor yoksada yaşamaktan zevk almaya çalışmak lazım yoksa hayal ile bir ömür geçmez.
  • 15-08-2025, 13:59:03
    #27
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kayseri'deyim.
    Yaptığım işler : web tasarım, e-ticaret uzmanlığı aktif çalıştığım iş, drone çekim, video tasarım, sosyal medya yönetimi, koltuk yıkama işleri yapıyorum arkadaşlar.
    Zaten asgari ücretle geçinemezsin ki. Asgari ücretle geçinirsen asgari şartlarda yaşarsın. Lüks yaşayamazsın.

    Bir insan kendini geliştirmediyse, lise bile okumadıysa bu hayattan çok bir beklentisi olmasın. Her okuyan 50-100 maaş mı alıyor hayır.
    Ben atanamayan bir beden eğitimi öğretmeniyim ama kendimi geliştirdim elimden birçok iş geliyor.

    Bu halde bile olduğum konumdan memnun muyum hayır. Keşke 1 milyonluk değil 3 milyonluk ev alabilme gücüm olsaydı.

    Sözün özü çalışmadan hiçbir şey sahibi olamazsınız. Çalışsakta olmuyor diyen arkadaşlara ise söyleyecek bir söz bulamıyorum
    Ülkede çalışanların yüzde 50 si asgari ücret alıyor.
    Çalışan kesimin yüzde 80 i en fazla 2 asgari ücret kadar maaş alıyor.
    Sizin memleketten haberiniz varmı?
    Öyle çalışınca herşey güllük gülistanlık olmuyor.
    Siz 50 tane iş yapıyorum diye övüneceğinize "ben neden 1 işle rahat geçinemiyorum" diye sorgulamanız gerekiyor.