• 15-08-2025, 12:20:13
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Belirli yaşın üstündekiler çalışarak evini arabasını aldı, az da olsa birikimini yaptı. Bakıldığı zaman bizim neslimiz Türkiye sınırları içerisinde bunu çalışarak yapamayacak. İlyas Salmanın dediği gibi çalışan insan ve çalan insan vardır. Biz çalmadan çırpmadan bunları nasıl yapacağız?
  • 15-08-2025, 12:21:22
    #2
    ismaiwz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belirli yaşın üstündekiler çalışarak evini arabasını aldı, az da olsa birikimini yaptı. Bakıldığı zaman bizim neslimiz Türkiye sınırları içerisinde bunu çalışarak yapamayacak. İlyas Salmanın dediği gibi çalışan insan ve çalan insan vardır. Biz çalmadan çırpmadan bunları nasıl yapacağız?
    yakında yurtdışına kaçma planım var orda çalmadan çırpmadan alabilceğimi umuyorum. trde zor.
  • 15-08-2025, 12:24:41
    #3
    Selamlar; TR şartlarında yok olup gideceğiz gibi görünüyor
    ismaiwz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belirli yaşın üstündekiler çalışarak evini arabasını aldı, az da olsa birikimini yaptı. Bakıldığı zaman bizim neslimiz Türkiye sınırları içerisinde bunu çalışarak yapamayacak. İlyas Salmanın dediği gibi çalışan insan ve çalan insan vardır. Biz çalmadan çırpmadan bunları nasıl yapacağız?
    • ismaiwz
    ismaiwz bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 15-08-2025, 12:25:28
    #4
    Üyeliği durduruldu
    3 senedir çalışıyorum.
    Ailemi geçindirdim, 700 bin tl lik araç sahibiyim. Evimiz kira değil. Kira olsaydı 350 bin tl lik arabam olurdu.
    Biraz birikim yapıp arabayı verip üzerine 200-300 koyup 800-900 bin liralık bir ev alacağım.
    Siz çalışın çabalayın birikim yapın. 5 sene içerisinde ev sahibi olursunuz Allah'ın izni ile. Her şey zamanla, çalışarak ve isteyerek oluyor hocam. Bir anda hiçbir şey olmaz, hiçbir şeyin sahibi olamazsınız.
    Araba mı almak istiyorsun? paran mı yok?
    Gidip bir bisiklet alacaksın kullanacaksın işini göreceksin sonra onu satıp elektrikli bisiklet alacaksın, scooter alacaksın onu satıp motor alacaksın onu satıp araba alacaksın. Yavaş yavaş büyüyeceksin.

    Her şeyin zamanla olduğunu anlayacaksın.
  • 15-08-2025, 12:32:41
    #5
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 senedir çalışıyorum.
    Ailemi geçindirdim, 700 bin tl lik araç sahibiyim. Evimiz kira değil. Kira olsaydı 350 bin tl lik arabam olurdu.
    Biraz birikim yapıp arabayı verip üzerine 200-300 koyup 800-900 bin liralık bir ev alacağım.
    Siz çalışın çabalayın birikim yapın. 5 sene içerisinde ev sahibi olursunuz Allah'ın izni ile. Her şey zamanla, çalışarak ve isteyerek oluyor hocam. Bir anda hiçbir şey olmaz, hiçbir şeyin sahibi olamazsınız.
    Araba mı almak istiyorsun? paran mı yok?
    Gidip bir bisiklet alacaksın kullanacaksın işini göreceksin sonra onu satıp elektrikli bisiklet alacaksın, scooter alacaksın onu satıp motor alacaksın onu satıp araba alacaksın. Yavaş yavaş büyüyeceksin.

    Her şeyin zamanla olduğunu anlayacaksın.
    22 bin 25 bin alan adam neyi biriktirecek?
    30 alsa ne biriktirecek.
    5 senede ne evinden bahsediyorsunuz?
  • 15-08-2025, 12:32:53
    #6
    Üyeliği durduruldu
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 senedir çalışıyorum.
    Ailemi geçindirdim, 700 bin tl lik araç sahibiyim. Evimiz kira değil. Kira olsaydı 350 bin tl lik arabam olurdu.
    Biraz birikim yapıp arabayı verip üzerine 200-300 koyup 800-900 bin liralık bir ev alacağım.
    Siz çalışın çabalayın birikim yapın. 5 sene içerisinde ev sahibi olursunuz Allah'ın izni ile. Her şey zamanla, çalışarak ve isteyerek oluyor hocam. Bir anda hiçbir şey olmaz, hiçbir şeyin sahibi olamazsınız.
    Araba mı almak istiyorsun? paran mı yok?
    Gidip bir bisiklet alacaksın kullanacaksın işini göreceksin sonra onu satıp elektrikli bisiklet alacaksın, scooter alacaksın onu satıp motor alacaksın onu satıp araba alacaksın. Yavaş yavaş büyüyeceksin.

    Her şeyin zamanla olduğunu anlayacaksın.
    800-900 bin liralık bir ev kaldı mı hocam

    hesap edelim.

    Aylık 50.000TL temiz gelir elde eden birisini düşünelim.
    20 bin kira
    3 bin faturalar (iyimser rakam)
    5 bin mutfak
    Arada bi gezmeye çıkar 4000tl
    cebine kaldı 18.000TL

    Yılda 216.000TL eder, Türkiye'de ortalama temiz bir evi 3.000.000TL olarak hesap edelim, yıkık dökük bir ev hesap etmeyelim.
    Sıradan bir ev için 14 yıla yakın bir süre çalışıyor.


    Şimdi yazacaksınız 3.000.000TL lik evi ne yapacak gezmesin tozmasın İnanın bana masrafları iyimser tuttum. Ortadoğuda yaratılmış ekonomik insan modeli yüzünden layığımıza, hakettiğimize değil aza kanaat ediyoruz. Elin gavuru 1 yıl çalışıp altına son model araba çekebiliyorken benim gencim bir egea için niye 5-6 yıl çalışsın? Altını çizerek yazıyorum EGEA SIFIR DA OLSA LÜKS DEĞİLDİR, AKSİNE GİRİŞ SEVİYESİ BİR ARABADIR. Böyle ifade ediyorum çünkü buna da lüks diyip, almasın kardeşim başka model alsın bi altını alsın 2. el alsın diyenler olacaktır. Kendinize neyi layık görürseniz ona sahip olursunuz.
  • 15-08-2025, 12:33:32
    #7
    ismaiwz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belirli yaşın üstündekiler çalışarak evini arabasını aldı, az da olsa birikimini yaptı. Bakıldığı zaman bizim neslimiz Türkiye sınırları içerisinde bunu çalışarak yapamayacak. İlyas Salmanın dediği gibi çalışan insan ve çalan insan vardır. Biz çalmadan çırpmadan bunları nasıl yapacağız?
    Gençler abinizi dinleyin okumayın tavsiyem budur
  • 15-08-2025, 12:33:48
    #8
    Instagram mavi tik✅
    Yukarıdaki malum partili engelledigim arkadaş hiç bahsetmemiş 700 binlik arabanın 500 bininin vergi olduğunu
    1 sana 2 hükümete aldığımızı

    Bu ülkede herşey olmak kolay ama Türk olmak zor.
  • 15-08-2025, 12:36:07
    #9
    Türkiye hırsızlık ve yalan dolan üzerine kurulu bir sistem haline gelmiştir. Benim bu ülkeyle ilgili umudum çoktan bitti sizin hala bitmedi mi?