• 15-08-2025, 14:02:05
    #28
    Üyeliği durduruldu
    yunnux adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkede çalışanların yüzde 50 si asgari ücret alıyor.
    Çalışan kesimin yüzde 80 i en fazla 2 asgari ücret kadar maaş alıyor.
    Sizin memleketten haberiniz varmı?
    Öyle çalışınca herşey güllük gülistanlık olmuyor.
    Siz 50 tane iş yapıyorum diye övüneceğinize "ben neden 1 işle rahat geçinemiyorum" diye sorgulamanız gerekiyor.
    Hocam sizin derdiniz nedir tam olarak anlayamadım?
    Ben düşüncelerimi dile getiriyorum neden bana hesap sorar gibi cevaplar veriyorsun?
    Kendi kişisel problemlerinizi bana yansıtmazsanız sevinirim.
    Mesajımı alıntılamayın.
  • 15-08-2025, 14:05:20
    #29
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sizin derdiniz nedir tam olarak anlayamadım?
    Ben düşüncelerimi dile getiriyorum neden bana hesap sorar gibi cevaplar veriyorsun?
    Kendi kişisel problemlerinizi bana yansıtmazsanız sevinirim.
    Mesajımı alıntılamayın.
    Boş konuşuyorsunuz da o yüzden. Kusura bakmayın
  • 15-08-2025, 15:11:46
    #30
    Konuda ki 2-3 kişi şükretmeyi çok yanlış biliyor.
    Sorsan en müslümanlar onlar ama şükretmek nasıl olur bilmiyor. haksızlığa karşı susan dilsiz şeytandır diyen peygamberimizin adını almayın bari ağzınıza.
    Adam kendine iyi bir hayatı reva görmüyor, aynı hayatı başkalarına da sunuyor.
    Sene 2025 neymiş araba alamıyorsan bisiklet al.
    Böylelerine ne denir bilmiyorum ki.
    Şükretmek ile itaat etmek arasında ki ayrımı anlayın önce.

    Bu tipler nasıl tipler biliyor musunuz? Düne kadar kendileri gibi düşünmeyenlere bunlar demleniyor deyip te şuan hiçbir şey dememiş gibi takılanlardır.
    Şimdi gelmiş diyorlar ki insanlar yan gelip yatarak para kazanmak istiyorlarmış.

    Burada kaç kişi öyle istiyor? Ya da kaç kişi gerçekten emeğinin karşılığını almak istiyor.

    Ülkemizde üretilen yerli TOGG araç bile Almanya'da bizden daha ucuza satılıyor adam gelmiş buradakilere "amaçları ülkeyi kötülemek" diyor.
    Asıl sizin amacınız ülkenin kötüye gitmesini istemek.

    Çünkü hiçbir vatansever, hiçbir Allah korkusu olanlar böyle bir düzene itaat etmez.
  • 15-08-2025, 15:27:23
    #31
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu sahibini tenzih ediyorum;
    insanlar çalışmayayım, yan gelip yatayım ama bir şeylerin de sahibi olayım istiyor. Valla ben de öyle isterdim ama olmuyor maalesef. Öyle olan insanların anne baba doğuştan zengin olmalı ki siz de öyle bir hayatın beklentisi içine girebilesiniz.
    Anne baba zengin değilse, evladına hiçbir şey bırakamamışsa yapılacak pek bir şey yok maalesef. Ya çok çalışıp doktor mühendis olacaksın çok çok iyi yerlere geleceksin. Ya da ticarete atılıp Allah'ta yürü kulum diyecek ve yürüyeceksin.
    Diğer türlü çok zor..
    Her şeyin sonu çok çalışmaya, çok emek vermeye gidiyor.
    Ne demişler "emek olmadan yemek olmaz."
    babamın evde oturdugu günü görmedim sanayide çalışırdı geceleri stresten uyumaz sabahlara kadar borçları düşünür sabahta işine giderdi en son emekli oldu ama halen çalışırdı emeklilik dönemini yanlış hatırlamıyorsam emeklilikten 2-3 sene sonra 50 küsür yaşında 10 sene önce kanserden hayatını kaybetti yılların emeği bir hiç sadece borçlar kaldı onlarıda borçlarla ödedik kimse bana tek asgari ücretli olarak çalışarak ailesine bakıp mal mülk sahibi olunabildiginden bahsetmesin
  • 15-08-2025, 15:34:01
    #32
    Üyeliği durduruldu
    tunatun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    babamın evde oturdugu günü görmedim sanayide çalışırdı geceleri stresten uyumaz sabahlara kadar borçları düşünür sabahta işine giderdi en son emekli oldu ama halen çalışırdı emeklilik dönemini yanlış hatırlamıyorsam emeklilikten 2-3 sene sonra 50 küsür yaşında 10 sene önce kanserden hayatını kaybetti yılların emeği bir hiç sadece borçlar kaldı onlarıda borçlarla ödedik kimse bana tek asgari ücretli olarak çalışarak ailesine bakıp mal mülk sahibi olunabildiginden bahsetmesin
    Allah rahmet eylesin hocam.
    Aynen asgari ücretle mümkün değil bir şeylerin sahibi olmak.
  • 15-08-2025, 19:37:28
    #33
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 senedir çalışıyorum.
    Ailemi geçindirdim, 700 bin tl lik araç sahibiyim. Evimiz kira değil. Kira olsaydı 350 bin tl lik arabam olurdu.
    Biraz birikim yapıp arabayı verip üzerine 200-300 koyup 800-900 bin liralık bir ev alacağım.
    Siz çalışın çabalayın birikim yapın. 5 sene içerisinde ev sahibi olursunuz Allah'ın izni ile. Her şey zamanla, çalışarak ve isteyerek oluyor hocam. Bir anda hiçbir şey olmaz, hiçbir şeyin sahibi olamazsınız.
    Araba mı almak istiyorsun? paran mı yok?
    Gidip bir bisiklet alacaksın kullanacaksın işini göreceksin sonra onu satıp elektrikli bisiklet alacaksın, scooter alacaksın onu satıp motor alacaksın onu satıp araba alacaksın. Yavaş yavaş büyüyeceksin.

    Her şeyin zamanla olduğunu anlayacaksın.
    Her şeyi anlarım da 800-900 bin TL'ye nasıl bir ev alacaksınız? Köyde mi yaşayacaksınız yoksa gecekondu mahallesinde mi? Bizimle dalga mı geçiyorsunuz?
  • 15-08-2025, 20:49:47
    #34
    Üyeliği durduruldu
    AVMSosyal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şeyi anlarım da 800-900 bin TL'ye nasıl bir ev alacaksınız? Köyde mi yaşayacaksınız yoksa gecekondu mahallesinde mi? Bizimle dalga mı geçiyorsunuz?
    Neden buradaki herkes saldırıyor ve çok agresif.
    Oturmak için değil kira getirisi için alıyorum.
    https://www.sahibinden.com/satilik-d...ice_max=900000
    buyrun kayseride 900 bin tl lik evler.
    Burada gördüğünüz mahalleler örnek fevziçakmak merkeze 5 km uzaklıkta, hürriyet 7.5 km uzaklıkta, hacılar 10 km uzaklıkta.
    Her yeri istanbul sanıyorsunuz sanırım.
  • 15-08-2025, 21:24:27
    #35
    Üyeliği durduruldu
    angelicmoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden buradaki herkes saldırıyor ve çok agresif.
    Oturmak için değil kira getirisi için alıyorum.
    https://www.sahibinden.com/satilik-d...ice_max=900000
    buyrun kayseride 900 bin tl lik evler.
    Burada gördüğünüz mahalleler örnek fevziçakmak merkeze 5 km uzaklıkta, hürriyet 7.5 km uzaklıkta, hacılar 10 km uzaklıkta.
    Her yeri istanbul sanıyorsunuz sanırım.
    İlanların çoğuna baktım, yıkık, dökük, külüstür evler. Kira getirisi demeden önce de tipik bir ev sahibi zihniyetinde olduğunuzu tahmin edebilirdik, artık sadece tahmin değil.
  • 15-08-2025, 21:51:49
    #36
    Çalmadan zor ama kendi işini yaparak bir şeyler yapabilirsin.
    Sabah 8 gece 12 çalışıyorum 3 sene sonunda ilk kez bu sene bir şeyler yapabilmeye başladım. Sabit maaş ile sadece o ay geçilebiliyor.