• 03-08-2022, 09:44:40
    #28
    SimdiHost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah yardımcınız olsun hocam bazı ev sahipleri dediğiniz gibi doymak bilmiyor oturduğum ev kira 10 ay oldu oturalı taşınırken ev sahibi evi kesinlikle satmayacağını söylemişti şimdi sattı yeni ev sahibi ile sözleşme yaptık %120 zam yaptı mecbur kabul ettim.
    Normalde yeni sahibi ile sözleşme yapmanız gerek yoktu hocam; direk eski sahibi ile yaptığınız 2-3 yıllık ne ise sözleşme geçerliliğini koruyordu sadece sözleşme bitiminde yeniden hocam. Tabi; kendi eve ben geçeceğim diyerek çıkartma hakkı var maalesef.
  • 03-08-2022, 09:46:24
    #29
    Alperen5034 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    birkaç ay önce ev sahibim %100 oranda artış yapmak istedi. vermeyeceğimi söylediğimde de evi boşaltmam gerektiğini söyledi. ben avukat arkadaşımla da konuştum. Öncelikle size evi boşalt diyemez bunu dediğinde gidip mahkemeye verin ben mahkemeye çıkınca kira artış oranınızı söyleyceğim mahkeme evi boşaltmamı söyleyene kadar evi boşaltmam. Eğer kanunlara uymayacaksak o zaman niye vergi veriyoruz. Evi 2 şekilde boşaltmanızı talep edebilir. Birincisi kendisi eve taşınacaktır. bunu yazılı beyanla size iletsin bu şekilde yapınca evi 3 sene kimseye kiraya veremez verirse şikayet edersniz çok güzel cezaları var. İkincisi ise evi satacağını belirtir. böyle bir durumda da siz ben evi boşaltmayacağım. yeni ev sahibi ile konuşurum sizi ilgilendiren bir konu yok dersiniz ve konu geçer.
    Orta yolu bulmaya çalışacağım hocam; çocuk olmaza yada onlarla ilgili okul planlarımız olmasa inanın hiç her türlü topa girerim ama işte maalesef elimizi kolumuzu bağlayan durumlarda var. Çevrede ki; kiralar daha fena. Muhtemelen kabul etmez ise bende sizin yaptığınız gibi yapacağım hocam. En azından Zaman kazanmak için.
  • 03-08-2022, 09:47:56
    #30
    Webx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahliye Taahhütnamesi ile Tahliye Ne Kadar Sürer?

    Tahliye taahhütnamesi mevcut olsa dahi kiracı taşınmazı tahliye etmeyebilir. Bu durumda tahliye davası açılabilir veya icra yolu ile tahliye talep edilebilir. Tahliye davası açılması durumunda -kesinlik bulunmamak kaydıyla- ortalama 1-3 yıl arası sürmektedir. İcra takibi başlatılması durumunda ise tamamen kiracının takibe itiraz etmesi, itirazın iptali davası açılması gibi sebeplere göre değişmektedir. Ancak asgari süre tebliğden itibaren 7 gün (takibin kesinleşme süresi) ve diğer durumlarda ise 1 yıla kadar uzayabilmektedir.
    Tahliye Taahhütnamesi Geçerlilik Şartları

    Türk Borçlar Kanunu 352. maddesine göre tahliye taahhütnamesinin geçerlilik şartları şunlardır:
    • Kiralananın teslim edilmesinden sonra imzalanmalıdır.
    • Tahliye taahhütnamesi kiracı tarafından veya yetkilendirdiği kişi tarafından yapılmalıdır.
    • Tahliye tarihi belirli olmalıdır.
    • Taahhüt yazılı olarak yapılmalıdır.
    Tahliye Taahhütnamesinde Cezai Şart Geçerli Olur mu?

    Tahliye taahhütnamesine irade serbestisi ilkesi gereği cezai şart kararlaştırılabilir. Ancak belirlenen tutar fahiş miktara ulaşmamalıdır. Aksi takdirde belirlenen cezai şart yazılmamış sayılır. Fahiş yazılan cezai şart, tahliye taahhüdünün geçerliliğini etkilemez, yalnızca yazılmamış sayılır.
    Tahliye Taahhütnamesi İptal Edilebilir mi?

    Tahliye taahhütnamesinin iptali her zaman mümkündür. Ancak bunun için tarafların iradelerinin bu yönde uyuşması gerekmektedir. Bunun dışında irade sakatlığı hallerinin birinin mevcut olması durumunda iptal edilebilir. Örneğin aldatma, korkutma veya yanılma hali varsa 1 yıllık süre içinde iptal edilebilir. Bu süre hak düşürücü süredir.


    Kaynak: https://www.ekinhukuk.com.tr/tahliye-taahhutnamesi/

    faydalı bilgilendirmenız ıcın çok teşekkür ederim
  • 03-08-2022, 09:51:01
    #31
    wolkam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Orta yolu bulmaya çalışacağım hocam; çocuk olmaza yada onlarla ilgili okul planlarımız olmasa inanın hiç her türlü topa girerim ama işte maalesef elimizi kolumuzu bağlayan durumlarda var. Çevrede ki; kiralar daha fena. Muhtemelen kabul etmez ise bende sizin yaptığınız gibi yapacağım hocam. En azından Zaman kazanmak için.
    çık evimden dedikçe git mahkemeye ver böyle çıkmam mahkeme evi boşalt diyene kadar çıkmam de merak etme ev sahibi yaptığı usulsüzlüğü bildiği içi mahmemeyede veremez. zaten ne dicek yasal sınır 25 ama ben 72 arttırmak istiyorum mu dicek? o yüzden dolayı sıkıntı olmaz. kiranızı düzenli ödüyorsanız komşularınızla bir sorununuz yoksa emin ol hiç birşey yapamaz. dediğim gibi yapın mecburen susup gidecektir. mesela benim ev sahibim yurt dışında yaşıyor. türkiyede öğrencim var masrafları arttı diye birşey söyledi. bende bu beni ilgilendirmez eğer okutamıyorsanız çocuğunuzu okuldan alın yada gitsin çalışsın çocuk masraf yaptıkça ben kira mı ödeyeceğim dedim sustu kaldı. çocugun ev sahibide böyle arttırdı dedi bende vermeyin kirayı mahkemeye verin geçin dedim sonunda evi boşalt dedi ama ben böyle bir seçenek sununda mecburne sustu kaldı. Ben avukatımla konuştum böye böyle diyor diyin emin olun hiç birşey yapamaz. boştan yere çocuğunuzun rızkını böyle insalara yedirmeyin.
  • 03-08-2022, 09:54:18
    #32
    Alperen5034 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çık evimden dedikçe git mahkemeye ver böyle çıkmam mahkeme evi boşalt diyene kadar çıkmam de merak etme ev sahibi yaptığı usulsüzlüğü bildiği içi mahmemeyede veremez. zaten ne dicek yasal sınır 25 ama ben 72 arttırmak istiyorum mu dicek? o yüzden dolayı sıkıntı olmaz. kiranızı düzenli ödüyorsanız komşularınızla bir sorununuz yoksa emin ol hiç birşey yapamaz. dediğim gibi yapın mecburen susup gidecektir. mesela benim ev sahibim yurt dışında yaşıyor. türkiyede öğrencim var masrafları arttı diye birşey söyledi. bende bu beni ilgilendirmez eğer okutamıyorsanız çocuğunuzu okuldan alın yada gitsin çalışsın çocuk masraf yaptıkça ben kira mı ödeyeceğim dedim sustu kaldı. çocugun ev sahibide böyle arttırdı dedi bende vermeyin kirayı mahkemeye verin geçin dedim sonunda evi boşalt dedi ama ben böyle bir seçenek sununda mecburne sustu kaldı. Ben avukatımla konuştum böye böyle diyor diyin emin olun hiç birşey yapamaz. boştan yere çocuğunuzun rızkını böyle insalara yedirmeyin.
    Çok teşekkür ederim hocam; inanın 2 gündür sitres, sinir tavan yapmış durumdayım zaten çocuklar için inanın her şey; yoksa kendi evimi buraya taşıyıp böyle bir topa hiç girmezdim. Bu evi tutarken aracı olan arkadaş ile önce görüşeceğim münakaşaya girmeden gereken açıklamayı yapması için dediğiniz gibi diretirse 3 yıllık sözleşmeye ve yazan maddelere uyarak oturmaya devam edeceğim. Sağ olun var olun hocam.
  • 03-08-2022, 10:05:06
    #33
    Hocam burada piyasa devreye giriyor ne yazık ki. Sen 25 dedin o 75 dedi illa bir ortası bulunur ama yüzde 25 zam bu piyasa da akıl işi değil. Bence senın de farklı bir oranda güncelleme istemen gerekirdi.
  • 03-08-2022, 10:07:52
    #34
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam burada piyasa devreye giriyor ne yazık ki. Sen 25 dedin o 75 dedi illa bir ortası bulunur ama yüzde 25 zam bu piyasa da akıl işi değil. Bence senın de farklı bir oranda güncelleme istemen gerekirdi.
    İşte ben hocam hem kiraciyim, hemde ev sahibi. Benim kiracım %25 diretiyor haklı olarak. Devlet 1 Temmuz 2023 yılına kadar tüm kiralık evlerdeki sözleşmeleri sabitledi. Bende evimden gelen kira ile bu kirayı ödüyorum ki; bana soracak olursaniz %30 ideal bir artış olurdu ama bir yandan Kredi ile ev alan veya kira geliri ile geçinenlere de ne diyebilirsiniz ki bilemedim. Piyasa alt üst olmuş durumda.
  • 03-08-2022, 10:11:01
    #35
    wolkam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte ben hocam hem kiraciyim, hemde ev sahibi. Benim kiracım %25 diretiyor haklı olarak. Devlet 1 Temmuz 2023 yılına kadar tüm kiralık evlerdeki sözleşmeleri sabitledi. Bende evimden gelen kira ile bu kirayı ödüyorum ki; bana soracak olursaniz %30 ideal bir artış olurdu ama bir yandan Kredi ile ev alan veya kira geliri ile geçinenlere de ne diyebilirsiniz ki bilemedim. Piyasa alt üst olmuş durumda.
    Burada %25 gibi bir kısıtlama çok gereksiz piyasayı alt üst eden durum bu. Enflasyon almış başını gitmiş %25 ile sınırlandırırım diyemezsin.
    Madem piyasa müdahalesi oldu, bütün fiyat artışları yüzde 25 ile sınırlandırılacak tam piyasa müdahalesi olsun.
    Hatta enflasyona o kadar güveniliyorsa asgari ücret artışları da yüzde 25 ile sınırlandırılsın.
  • 03-08-2022, 10:35:50
    #36
    PhoenixTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada %25 gibi bir kısıtlama çok gereksiz piyasayı alt üst eden durum bu. Enflasyon almış başını gitmiş %25 ile sınırlandırırım diyemezsin.
    Madem piyasa müdahalesi oldu, bütün fiyat artışları yüzde 25 ile sınırlandırılacak tam piyasa müdahalesi olsun.
    Hatta enflasyona o kadar güveniliyorsa asgari ücret artışları da yüzde 25 ile sınırlandırılsın.
    Kesinlikle bilinçli bir hareket değildi; üstelik bu karar sadece ev kiraları için; bunun İş yeri kiraları, Araba piyasası, Gıda ürünleri nerden tutsanız elinizde kalıyor zaten. Bilemedim hocam; şansız tarafım hem kiracıyım hemde evsahibiyim ortada kaldım. Huzur istiyoruz ama töbe.