• 03-08-2022, 09:13:16
    #1
    Merhaba Arkadaşlar;

    3 yıl sözleşme yaparak geçen yıl Ağustos ayında 1.750 TL'ye kiraya geçtiğim eve bu yıl ev sahibi %25 muhabbetini dahi yapmadan direk olarak %72 zam yapmak istiyor.

    İşin diğer tarafında ben hem kiracı; hem de ev sahibiyim. Kendi evimden aldığım kiranın üstüne 100 TL civarı ekleyerek kendi kiramı ödüyorum. Doğal olarak bana yapılan zamdan kiracıma bahsettim haklı olarak %25 üstü olmaz dedi. Anlayacağınız iki tarafı da sıkıntılı değnek elimde kaldı. Hiç bir şekilde kira geliri, getirisi beklentim yok; kiramı çıkartsa razıyım diyerek bu evi tuttum. Bende kiracım gibi %25 taraftarıyım (yada daha yakın tutarlarda beklenti) süre istedim evi tutarken aracı olan bir kaç arkadaş ile konuşup durumu izah edeceğim.

    %25'e direterek bu yılı geçirirmiyim bilmiyorum; İnternetten bir çok kiracı ve ev sahibi hakları ile okuduğum kadarıyla 3 yıllık sözleşmem süresince kalabilirim görünüyor. Tabi; ev sahibimin yapacağı veya yapabileceği kurnazlıklardan bir haberiz malumunuz hiç bir şey yazdığı gibi olmuyor. %25'te olduğu gibi bir çok itiraz duydum ama etraftaki kiralık fiyatlarından dolayı bir çok insan razı olmuş %25 üstü zamlara.

    Başına böyle bir durum gelen var mı? Yapabileceklerimi veya dikkat etmem gereken konular üstünde önerilerinizi ve yardımlarınızı istiyorum arkadaşlar;

    Şimdiden teşekkür ederim.

    Not : Ev Sahibim; 25 kadar dairesi olan kiraya gelirine bağlı olarak kredi ödeyen veya gelir ile yaşayan bir insan değil.
  • 03-08-2022, 09:14:28
    #2
    Geçmiş olsun dostum.
  • 03-08-2022, 09:16:43
    #3
    Kurumsal PLUS
    Günaydın,

    %25 üstü zam yasak. Sözleşme tarihi bittiğinde ( bitmeden 2 ay önce siz ihtarname çekip çıkışınızı vermeyecekseniz ) otomatik olarak yenilenir. Aidat, Kira ve Ahlaki durum konusunda herhangi bir sorun veya eksiklik yok ise
    5+5 Yıl şeklinde kendini yeniler o sözleşme.

    Bazıları bir yıllık yapıp, tahliye taahütnamesi imzalatıyor. Onunda bir değeri yok resmiyette.
  • 03-08-2022, 09:17:02
    #4
    o ev sahibinin ev sahibi de %75 zam yapmak istiyor olabilir.
  • 03-08-2022, 09:18:20
    #5
    Merhaba bende ogrenciyim Benide emlakci kandırdı saolsun Sozlemem 1 senelikti galiba kalabiliyorsun 5 yıl boyunca belli bir oranı var bunun onun dısında zam yapması yasak ama bana ev sahibi evi tutucak o yuzden cıkman lazım dedi ama yalan 2 gun sonra baska ogrenciye 2600 tl vermiş ben 1300 tl veriyordum daha karlı sonucta oda haklı uzatmadım buldum baska ev cıktım yoksa mahkeme falan ugras dur diye biliyorum uzun suruyormus işlemler
  • 03-08-2022, 09:18:29
    #6
    Webx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günaydın,

    %25 üstü zam yasak. Sözleşme tarihi bittiğinde ( bitmeden 2 ay önce siz ihtarname çekip çıkışınızı vermeyecekseniz ) otomatik olarak yenilenir. Aidat, Kira ve Ahlaki durum konusunda herhangi bir sorun veya eksiklik yok ise
    5+5 Yıl şeklinde kendini yeniler o sözleşme.

    Bazıları bir yıllık yapıp, tahliye taahütnamesi imzalatıyor. Onunda bir değeri yok resmiyette.
    Hocam 3 yıllık sözleşme yaptık; bu yıl malum devletin koyduğu bir kanun var. Gelecek yıl bu bittiğinde de TÜFE'den yaparak devam edeceğiz bu durumda doğru mu?

    Ailem ile birlikte yaşıyorum hocam; Aidat düzenli, Kira'yi de 15 gün öncesinden ödüyorum hiç bir sorun yok.
  • 03-08-2022, 09:18:52
    #7
    Siz zam zamanı yasal oranda zam yapıp bankadan göndermeye devam edin. Sözleşme bitene kadar devam edersiniz ki anladığım kadarıyla daha 2 sene var.
  • 03-08-2022, 09:19:00
    #8
    KaRneL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    o ev sahibinin ev sahibi de %75 zam yapmak istiyor olabilir.
    25 Kadar evi olan biri hocam. Not olarak düştüm şimdi.
  • 03-08-2022, 09:20:26
    #9
    Lifeguard adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba bende ogrenciyim Benide emlakci kandırdı saolsun Sozlemem 1 senelikti galiba kalabiliyorsun 5 yıl boyunca belli bir oranı var bunun onun dısında zam yapması yasak ama bana ev sahibi evi tutucak o yuzden cıkman lazım dedi ama yalan 2 gun sonra baska ogrenciye 2600 tl vermiş ben 1300 tl veriyordum daha karlı sonucta oda haklı uzatmadım buldum baska ev cıktım yoksa mahkeme falan ugras dur diye biliyorum uzun suruyormus işlemler
    7 Yaşında ikizlerim var; okulları için bu eve geldik hocam inan tek yaşasam direk yapacağım şey olurdu huzurumu kaçırmazdım. Maalesef öyle değil, Ailem ile birlikteyim ve bu bölgede okulları için en az 4 yıl kalmak istiyoruz.