• 08-07-2022, 05:03:16
    #28
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam iş arama macerasına başlamışsındır. İş ilanlarında baktığında lisans mezunu adamı da adam yerine koymuyorlar artık. Öyle istekler, öyle mülakatlar yapıyorlar ki. Kıçı kırık firmalar öyle isteklerde bulunuyor ki. Lisans okumamak o diplomayı eline almamak bugğn dezavantaj yarın mecburi. Gidişat bunu gösteriyor.
    Diğer lisans bölümleri için bir şey söyleyemem tabi ama mühendisliğin bir itibarı kalmadı artık.
    Zamanında demiştim babama çiğ köfteci açalım diye ama dinlemedi.
  • 08-07-2022, 05:06:02
    #29
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapay zeka, robotik, teknoloji geliştirme veya donanım vb. ağırlıklı çalışılmak isteniyorsa mühendislik tabi ki şart olacaktır,
    Hangi mühendislik dalında bunlar öğretiliyor ki?
  • 08-07-2022, 05:11:56
    #30
    R10.NET'in Bence En İyisi
    kadirbilgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diğer lisans bölümleri için bir şey söyleyemem tabi ama mühendisliğin bir itibarı kalmadı artık.
    Zamanında demiştim babama çiğ köfteci açalım diye ama dinlemedi.
    Bugün doktorluğun itibarı kalmamış ülkede hocam mühendisi kim ne yapsın Benim okuduğum üniversitede ağır bi şekilde donanım, orta seviye network dersleri, seçmeli yapay zeka alanı veriliyor mesela. Devlet üniversiteleri biraz daha yoksul standart müfredat tabi. Okuldan okula da değişiyor. Bizdeki ağırlık başka okulda yazılıma verilirken başka okulda donanıma olabiliyor.
  • 08-07-2022, 05:13:15
    #31
    kadirbilgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi mühendislik dalında bunlar öğretiliyor ki?
    Hocam yeni bilgisayar mühendisliğini bitirdiğinizi söylemişsiniz, öncelikle hayırlı olsun, iş hayatınızda başarılar dilerim. Mühendislik fakültesine gitmedim dediğim gibi, bildiğim kadarıyla üniversitelerin tercihine göre donanım veya yazılım ağırlıklı olarak müfredat belirleniyor, Ege Üniversitesi' nin daha çok donanım ağırlıklı eğitim verdiğini hatırlıyorum 3 - 4 sene önceki araştırmalarıma göre. Siz nasıl bir disiplin içerisinde, hangi üniversitede eğitim aldınız bilmiyorum ama böyle yazdığınıza göre muhtemelen yazılım ağırlıklı bir eğitimdi. Yazılım, bilgisayar ve mekatronik mühendislikleri haricinde bu konularla ilgili olan bir bölüm var mı bilmiyorum.
  • 08-07-2022, 05:16:04
    #32
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bugün doktorluğun itibarı kalmamış ülkede hocam mühendisi kim ne yapsın Benim okuduğum üniversitede ağır bi şekilde donanım, orta seviye network dersleri, seçmeli yapay zeka alanı veriliyor mesela. Devlet üniversiteleri biraz daha yoksul standart müfredat tabi.
    Katılıyorum ve evet en büyük pişmanlığım devlet üniversitesinde okumak oldu.
  • 08-07-2022, 05:19:55
    #33
    R10.NET'in Bence En İyisi
    kadirbilgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Katılıyorum ve evet en büyük pişmanlığım devlet üniversitesinde okumak oldu.
    arkadaşa yazdığım tavsiyeleri okumanı tavsiye ederim. çoğunu yapıyorsundur zaten ama eksik kısım varsa tamamlarsın. olumsuz düşünme yoğunlaş kendini disipline al çok zor değil. yolun zorunu bitirmişsin kolay kısımda pesimist olma. Ülkenin durumundan ötürü karamsarlık hepimizde var en ufak olumsuzluk gözümüzde büyüyor boş ver işine bak sen.
  • 08-07-2022, 05:22:10
    #34
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yeni bilgisayar mühendisliğini bitirdiğinizi söylemişsiniz, öncelikle hayırlı olsun, iş hayatınızda başarılar dilerim. Mühendislik fakültesine gitmedim dediğim gibi, bildiğim kadarıyla üniversitelerin tercihine göre donanım veya yazılım ağırlıklı olarak müfredat belirleniyor, Ege Üniversitesi' nin daha çok donanım ağırlıklı eğitim verdiğini hatırlıyorum 3 - 4 sene önceki araştırmalarıma göre. Siz nasıl bir disiplin içerisinde, hangi üniversitede eğitim aldınız bilmiyorum ama böyle yazdığınıza göre muhtemelen yazılım ağırlıklı bir eğitimdi. Yazılım, bilgisayar ve mekatronik mühendislikleri haricinde bu konularla ilgili olan bir bölüm var mı bilmiyorum.
    Teşekkür ediyorum öncelikle. Keşke yazılım ağırlıklı bir bir eğitim olsaydı. Hatta donanıma bile razıydım. Ben 8 dönem boyunca toplamda 6 yazılım dersi görürken, 9 tane elektrik dersi gördüm. Ve bu elektrik derslerinden sadece 1 tanesi arduino dersiydi. Aslında görmem gereken eğitimin sizin dediğiniz gibi olması gerekirdi ama çeşitli bahanelere sığınarak hiç ders açmadılar.
  • 08-07-2022, 05:25:06
    #35
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşa yazdığım tavsiyeleri okumanı tavsiye ederim. çoğunu yapıyorsundur zaten ama eksik kısım varsa tamamlarsın. olumsuz düşünme yoğunlaş kendini disipline al çok zor değil. yolun zorunu bitirmişsin kolay kısımda pesimist olma. Ülkenin durumundan ötürü karamsarlık hepimizde var en ufak olumsuzluk gözümüzde büyüyor boş ver işine bak sen.
    Ben zaten freelancer olarak çalışıyorum. Ülkemdeki olanaklardan dolayı umudumu kesip yurt dışına çalışmaya başlamıştım.
    Ama her ne kadar kazansam da bu yanlışları söylemeden geçemiyorum.
  • 08-07-2022, 09:54:23
    #36
    Küçük şehirlerde iş imkanı olasılığı az.
    Birde şöyle birşey var bende çok yere başvuru yaptım ama ya hiç dönüş olmuyor ya da olumsuz oluyor. Çabalamaya devam , nasipte varsa olur