İş Arayışı ve Zorluğu
49
●2.662
- 08-07-2022, 03:16:56Arkadaşlar merhaba, Manisa'nın küçük bir ilçesinde yaşıyorum. Bilgisayar Programcılığı öğrencisiyim. Bulunduğum şehirde bölümümü ilgilendiren bir iş imkanı neredeyse sıfır. Ancak Linkedin üzerinden de yaklaşık 100+ firmaya başvuru yapmama rağmen hiçbir şekilde pozitif yönde bir ilerleme olmadı. Aramızda elbette vardır bu yollardan geçen tecrübeleri nelerdir dinlemek isterim.
- 08-07-2022, 03:19:01Ben Karabük üniversitesi bilgisayar programcılığı, Anadolu üniversitesi yönetim bilişim sistemleri mezunuyum, Çankaya üniversitesi bilgisayar mühendisliğinden de gelecek dönem mezun olucam.
bana bile dönüş yapmıyorlar kardeşim
100 firmadan belki 1-2 si mülakata çağırıyor onlarda zaten şu yüzden almadık bile demiyor
- 08-07-2022, 03:21:29Hocam açıkcası aklımdaki sorular şuSaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İş mi yok? (Yani cidden çok kötü bir duruma doğru mu gidiyoruz?)
Köle mi arıyorlar? (3 kuruşa günde 15 saat çalışma mı arıyorlar? (hayır ona da razıyım))
Ben mi yeteneksizim? (Bu konuda şöyle kendimi her gün her saat geliştirme odaklı çalışmaktayım. Böyle birşey olacağını sanmıyorum ancak çuvaldızı kendime de batırmam gerektiği için her gün gelişmeye odaklıyım) - 08-07-2022, 03:23:58Sağolun hocam. Anadan babadan zengin değilim açıkcası. Bir şekilde hayatta kalmam lazım. Yuva kurmam lazım. Şuan açıkcası bölümüm olmayan her işte çalışmaya razıyım. Parası iyi olsun yeterElma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-07-2022, 03:24:49Ben normal serbest meslek arıyorum ama bulamıyorum bulduğumda asgari ücretin yarı fiyatı . Harçlık çıkarmak için bu eziyete değmez diye evde yatıyorum gün boyu.
- 08-07-2022, 03:26:05Hocam inanın artık hayattan soğudum. Şundan 3 yıl önce dünyayı gezmek isterken şuan yaşama hevesimi çaldılar. Harçlık çıkarmayı da geçtim. İş yok ki piyasadanorahbutlean adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-07-2022, 03:27:17Bu devirde bilgi =para demek genelde okuyan yada yeni mezun kişileri vasıfsız eleman diye veriyorlar asgari ücreti iş başvurusunda kendinizi tam ve karşıdaki kişiyi bilgi açısından etkileyici şekilde yapın (bildiğin yapabildiğin herşeyi yaz )
+bu devirde ön lisans mezunu minimum 10.000₺ aşağı lisans mezunu da 15.000₺ aşağı çalışmaması lazım
100 firmadan belki 1-2 si mülakata çağırıyor onlarda zaten şu yüzden almadık bile demiyor