• 08-07-2022, 03:53:42
    #19
    R10.NET'in Bence En İyisi
    Taskin4531 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam açıkcası aklımdaki sorular şu
    İş mi yok? (Yani cidden çok kötü bir duruma doğru mu gidiyoruz?)
    Köle mi arıyorlar? (3 kuruşa günde 15 saat çalışma mı arıyorlar? (hayır ona da razıyım))
    Ben mi yeteneksizim? (Bu konuda şöyle kendimi her gün her saat geliştirme odaklı çalışmaktayım. Böyle birşey olacağını sanmıyorum ancak çuvaldızı kendime de batırmam gerektiği için her gün gelişmeye odaklıyım)
    Benim sana tavsiyem ilk olarak sadece linkedin üzerinden başvurma kariyer, işbul vb de ara. Getir iş’e bak. Çok umut besleme ama şans belki gelir ama şu dönem iş aramak yerine altta söylediklerimi yapardım yerinde olsam. Sıkı bi çalışmayla başvurmaz, çağrılan istenen olursun.

    Diğer tavsiyem kendine bi alan seç Web dev, mobil dev vb. Bu seçtiğin alanla ilgili udemyden kurs al bitir, BTK kurslarını da bitirebilirsin aynı şekilde Türkcell geleceği yazanlarda var. Tavsiyem Java, Spring, Springboot olur, Python olur hangisi hoşuna giderse yada MacBook varsa swift.


    Bu kursları bitirdikçe githubda proje paylaş ve bu github hesabını cv ve linkedin ekle. Projeleri yine linkedin de ekle. Kesinlikle bi blog siten olsun ve öğrendiklerini yaptıklarını orada anlatarak paylaş. Medium üzerinden ücretsiz kurabilirsin. Yapabiliyorsun YouTube videosu çek.

    son ve bence en önemli tavsiyem şimdiden DGS çalışmaya başla günde en az 2-3 saat. 2 yıllık bitene kadar. Biter bitmez sınava gir ve lisansa tamamla. DGS de 2 yıllık mezuniyet ortalaman çok önemli kesinlikle 3 üzeri tutmalısın. Lisans esnasında ilk 2 söylediğimi yapmaya devam et. Lisansa tamamlarken Aof yönetim bilişim sistemlerine de aynı anda kayıt yaptırabiliyorsun al onuda bitir. Zaten bi 3-4 gün çıkmış sorulara bakıp girer sınavlara bitirirsin 2 yıllık dersleri kafadan siliyorlar 24 ders falan alıyorsun sadece. 3 diplomalı mühendis kolay yetişmiyor

    Mezun olmaya yakın biraz projede biriktirdikten sonra tekrar başvurmaya başla, hatta başlamasanda olur lisansın son sınıfında ya staj yaptığın yada seni izleyen bi şirket almak için uğraşacak göreceksin.

    yani biraz tuttuğunu koparman lazım. Cv de sadece şurayı okudum okuyorum şunu biliyorum yazarsan insan kaynakları personeli odtülüyü, teknik mezunu alır Manisa’ya sıra gelmez. Üzgünüm ama bu böyle bizim şirkette de 1000 cv geliyor bi ilana otomatik filtreliyorlar kafalarında. Ama anlattıklarımı yapan bi cv varsa en üste alıyorlar incelemek için.

    bunların haricinde dediğim şekilde ilerlerken biraz proje ürettikten sonra patika.dev yada kodluyoruz veya bunlardan ayrı şirketlerin düzenlediği bootcamplere katılabilirsin. Bootcampe seçilir ve başarılı olursan direk 6 aylık eğitim sonunda işe alıyorlar seni. Ama bu dediğimi önceki dediklerimin önünde tutma.

    Lisansta not ortalamanı 3 üzeri tutarsan eğer hiç düşünme özel sektörü yüksek lisans sonra ALES yapıştır öğretim görevlisi ol.

    Dediklerimi yaptığında sana normal adama yaptıkları maaş teklifini bile yapamazlar emin olabilirsin zamanı gelince bana çok dua edersin. Bu tavsiyeleride herkes vermez haberin olsun. Benle benzer yoldasın ondan detaylı yazdım
  • 08-07-2022, 03:55:14
    #20
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu devirde bilgi =para demek genelde okuyan yada yeni mezun kişileri vasıfsız eleman diye veriyorlar asgari ücreti iş başvurusunda kendinizi tam ve karşıdaki kişiyi bilgi açısından etkileyici şekilde yapın (bildiğin yapabildiğin herşeyi yaz )
    +bu devirde ön lisans mezunu minimum 10.000₺ aşağı lisans mezunu da 15.000₺ aşağı çalışmaması lazım
    hedefim bu ücretler inşallah
  • 08-07-2022, 04:14:22
    #21
    Merhaba,

    kriz nedeniyle bir çok firma kapanışını veriyor, işçi çıkartıyor. Şu şartlar altında sektör farketmeksizin herkes zorlanıyor. Asgari ücretin 5500 TL olduğu zamanda en azından yazılım alanındaki firmalarda çalışan mühendislerin 7 - 8 bandında çalıştıklarına dair bilgiler var hatrımda ama net bilgi sahibi olmadığım ve ayrıca araştırma yoluna gitmediğim için teyide muhtaç bir bilgi. Öğrencilik hayatınız devam ederken tecrübe kazanmak istemeniz sizi bir kaç adım öne geçirecek ve sonrasında size katkı sağlayacaktır elbet. Sektör gereği rahatlıkla freelance çalışabilirsiniz, bu büyük bir avantaj. Bende de bu bilincin olmasını isterdim okul hayatım devam ederken, başarılar.
  • 08-07-2022, 04:23:42
    #22
    R10.NET'in Bence En İyisi
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    kriz nedeniyle bir çok firma kapanışını veriyor, işçi çıkartıyor. Şu şartlar altında sektör farketmeksizin herkes zorlanıyor. Asgari ücretin 5500 TL olduğu zamanda en azından yazılım alanındaki firmalarda çalışan mühendislerin 7 - 8 bandında çalıştıklarına dair bilgiler var hatrımda ama net bilgi sahibi olmadığım ve ayrıca araştırma yoluna gitmediğim için teyide muhtaç bir bilgi. Öğrencilik hayatınız devam ederken tecrübe kazanmak istemeniz sizi bir kaç adım öne geçirecek ve sonrasında size katkı sağlayacaktır elbet. Sektör gereği rahatlıkla freelance çalışabilirsiniz, bu büyük bir avantaj. Bende de bu bilincin olmasını isterdim okul hayatım devam ederken, başarılar.
    10-11 bin hocam eski 4250 zamanında ki maaşlar sizin söylediğiniz. 7-8 bandını şu an kabul eden mühendis biraz yeni mezun iş bilmeyenler falan. Yada az buz demeyen, işsiz kalmaktan iyidir diyen, seçme şansı olmayan, piyasadan haberi olmayan vb.
  • 08-07-2022, 04:25:02
    #23
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim sana tavsiyem ilk olarak sadece linkedin üzerinden başvurma kariyer, işbul vb de ara. Getir iş’e bak. Çok umut besleme ama şans belki gelir ama şu dönem iş aramak yerine altta söylediklerimi yapardım yerinde olsam. Sıkı bi çalışmayla başvurmaz, çağrılan istenen olursun.

    Diğer tavsiyem kendine bi alan seç Web dev, mobil dev vb. Bu seçtiğin alanla ilgili udemyden kurs al bitir, BTK kurslarını da bitirebilirsin aynı şekilde Türkcell geleceği yazanlarda var. Tavsiyem Java, Spring, Springboot olur, Python olur hangisi hoşuna giderse yada MacBook varsa swift.


    Bu kursları bitirdikçe githubda proje paylaş ve bu github hesabını cv ve linkedin ekle. Projeleri yine linkedin de ekle. Kesinlikle bi blog siten olsun ve öğrendiklerini yaptıklarını orada anlatarak paylaş. Medium üzerinden ücretsiz kurabilirsin. Yapabiliyorsun YouTube videosu çek.

    son ve bence en önemli tavsiyem şimdiden DGS çalışmaya başla günde en az 2-3 saat. 2 yıllık bitene kadar. Biter bitmez sınava gir ve lisansa tamamla. DGS de 2 yıllık mezuniyet ortalaman çok önemli kesinlikle 3 üzeri tutmalısın. Lisans esnasında ilk 2 söylediğimi yapmaya devam et. Lisansa tamamlarken Aof yönetim bilişim sistemlerine de aynı anda kayıt yaptırabiliyorsun al onuda bitir. Zaten bi 3-4 gün çıkmış sorulara bakıp girer sınavlara bitirirsin 2 yıllık dersleri kafadan siliyorlar 24 ders falan alıyorsun sadece. 3 diplomalı mühendis kolay yetişmiyor

    Mezun olmaya yakın biraz projede biriktirdikten sonra tekrar başvurmaya başla, hatta başlamasanda olur lisansın son sınıfında ya staj yaptığın yada seni izleyen bi şirket almak için uğraşacak göreceksin.

    yani biraz tuttuğunu koparman lazım. Cv de sadece şurayı okudum okuyorum şunu biliyorum yazarsan insan kaynakları personeli odtülüyü, teknik mezunu alır Manisa’ya sıra gelmez. Üzgünüm ama bu böyle bizim şirkette de 1000 cv geliyor bi ilana otomatik filtreliyorlar kafalarında. Ama anlattıklarımı yapan bi cv varsa en üste alıyorlar incelemek için.

    bunların haricinde dediğim şekilde ilerlerken biraz proje ürettikten sonra patika.dev yada kodluyoruz veya bunlardan ayrı şirketlerin düzenlediği bootcamplere katılabilirsin. Bootcampe seçilir ve başarılı olursan direk 6 aylık eğitim sonunda işe alıyorlar seni. Ama bu dediğimi önceki dediklerimin önünde tutma.

    Lisansta not ortalamanı 3 üzeri tutarsan eğer hiç düşünme özel sektörü yüksek lisans sonra ALES yapıştır öğretim görevlisi ol.

    Dediklerimi yaptığında sana normal adama yaptıkları maaş teklifini bile yapamazlar emin olabilirsin zamanı gelince bana çok dua edersin. Bu tavsiyeleride herkes vermez haberin olsun. Benle benzer yoldasın ondan detaylı yazdım
    Merhaba,

    öneriler doğru ve yerinde ama aranan adam olacaksın yorumu için yeterli değil bence. Bende bilgisayar programcılığı mezunuyum, sonrasında Dgs ile geçiş için çalıştım kısa bir süre özel haricinde puanım yetmeyince seneye bırakayım dedim ama vazgeçtim sonrasında. Çünkü gördüğüm şey diplomanın büyük ölçekli firmalar ve kamu kurumları dışında hiç bir anlamı olmayışı oldu. Meslek lisesi mezunu arkadaşım ki benden 4 yaş küçük 20 yaşında daha beni bilgi konusunda 10' a katlar ve maddi getirisi de aynı orantıda. Ben zar zor hayatımı idame ettirmeye, şirketi açık tutmaya çalışırken şu dönemde o görece büyük paralar kazanabiliyor diploması olmamasına rağmen. Önemli olan şey kesinlikle bilgi, tecrübe ve referans, gerisi sadece safsatadan ibaret. Okulda senelerini harcarken aynı bilgiyi bir sene de edinebilirsiniz çalışmayla. Buradan okumaya karşı olduğum anlamı da çıkmasın, genel kültür ve çevre açısından oldukça önemli eğitim ama direkt olarak iş hayatına etkisi yok benim gördüğüm kadarıyla.
  • 08-07-2022, 04:39:16
    #24
    R10.NET'in Bence En İyisi
    oguzhanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    öneriler doğru ve yerinde ama aranan adam olacaksın yorumu için yeterli değil bence. Bende bilgisayar programcılığı mezunuyum, sonrasında Dgs ile geçiş için çalıştım kısa bir süre özel haricinde puanım yetmeyince seneye bırakayım dedim ama vazgeçtim sonrasında. Çünkü gördüğüm şey diplomanın büyük ölçekli firmalar ve kamu kurumları dışında hiç bir anlamı olmayışı oldu. Meslek lisesi mezunu arkadaşım ki benden 4 yaş küçük 20 yaşında daha beni bilgi konusunda 10' a katlar ve maddi getirisi de aynı orantıda. Ben zar zor hayatımı idame ettirmeye, şirketi açık tutmaya çalışırken şu dönemde o görece büyük paralar kazanabiliyor diploması olmamasına rağmen. Önemli olan şey kesinlikle bilgi, tecrübe ve referans, gerisi sadece safsatadan ibaret. Okulda senelerini harcarken aynı bilgiyi bir sene de edinebilirsiniz çalışmayla. Buradan okumaya karşı olduğum anlamı da çıkmasın, genel kültür ve çevre açısından oldukça önemli eğitim ama direkt olarak iş hayatına etkisi yok benim gördüğüm kadarıyla.
    Şirketlerde iş bulmak ile şirket kurmak arasında büyük farklar var hocam. DGS'den vazgeçmeyip devam etseydin şirket kurmak yerine dediklerimi yapmış olsaydın şirketi açık tutmaya çalışmaz batarsa gider farklı şirkette çalışırdın. Maalesef bence seçim yanlış. Bütün dediklerimi yapsın cv proje kaynasın seçtiği alanı yalayıp yutsun ama lisans mezunu olmasın çalışmak isteyeceği şirketlerin birçoğu kafadan gene eler, torpil vs arar. Dediğiniz gibi lisans umursamayan küçük orta ölçekli şirketlerde de çalışmak affedersiniz amma bir yerden sonra kölelik gibi olmaya başlıyor. Kurumsallıktan uzak şirketlerde mutlu olması imkansız. Çevrenizde ki insanların seviyesi dahi değişiyor. Bilmiyorum ne iş yapıyorsunuz ama imzanızda ki sitelere bakınca aldığınız eğitimle çok alakalı yerlerde de gezinmşiyorsunuz. Bu çocukta önlisanstan çıkınca muhtemelen çok kendi alanında gitmeyecek. Yada gidiyor diyelim büyük çaplı projelerde yer almayacak. Web site geliştirme vb orta düzey işlerden bahsetmiyorum. Baykara mesela, aselsana girmek ne derece mümkün ön lisansta ?

    Lisansı öne sürmemin bir sebebi bu, diğer sebebi 2 yıllık mezuniyet alanlarında verilen işlerin basit oluşu, aldığınız maaşın ona göre şekillenmesi ama en önemli sebebi okul bittikten sonra kendini evde oturup geliştirmeye çalışmasındansa bu süreyi aynı zamanda lisans bitirmeye de harcayarak kendine katması. Mühendisim diyebilme, lisans mezunuyum diyebilmek bile bi özgüven nerden bakarsan bak. Bi şirkete kendini pazarlarken sana motivasyon. Önlisans mezunu bi adam istediği kadar bilsin ilk girişte mühendis kadar istiyorum diyemez, dedirtmezler. Dersende zaten büyük ihtimalle cevapsız mülakatlardan birini yazarsın mazine. (istisnalar kaideyi bozmaz.) Mühendislikte öğreneceği extra derslerin udemy'de vs öyle düzenli bir eğitimi yok hocam. Lisans eğitimi aslında bu işin bu arkadaşa katacağı disiplin kısmı. Bunu yapmazsa kendini dediğim süre boyunca eğitemez evde oturup yoğunlaşamaz max 6 ay sonra işe yaramaz adam sendromuna girer. Yaşadık biz bunları o işler öyle olmuyor.

    Bugün yurtdışına çıkmak istese onda dahi lisans mezunu olması +10 puan yazıyor sana.

    Temelinde söylemeye çalıştığın diploma kağıt parçası önemli değil kısmına katılıyorum fakat arkası dolu diploma emin ol piyasadan adamın ayağını kaydırır yerine göre.

    Bugün baktığında kimse mühendislikte şunu diyemez lisans okumanın bir artısı yok, ama şunu rahat der lisans okumamanın eksisi var.
  • 08-07-2022, 04:50:57
    #25
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bugün baktığında kimse mühendislikte şunu diyemez lisans okumanın bir artısı yok, ama şunu rahat der lisans okumamanın eksisi var.
    Bilgisayar mühendisliğinden daha dün mezun olmuş birisi olarak söylüyorum. Kesinlikle çok haklı bir cümle.
  • 08-07-2022, 04:57:38
    #26
    R10.NET'in Bence En İyisi
    kadirbilgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgisayar mühendisliğinden daha dün mezun olmuş birisi olarak söylüyorum. Kesinlikle çok haklı bir cümle.
    Hocam iş arama macerasına başlamışsındır. İş ilanlarında baktığında lisans mezunu adamı da adam yerine koymuyorlar artık. Öyle istekler, öyle mülakatlar yapıyorlar ki. Kıçı kırık firmalar öyle isteklerde bulunuyor ki. Lisans okumamak o diplomayı eline almamak bugğn dezavantaj yarın mecburi. Gidişat bunu gösteriyor.
  • 08-07-2022, 05:03:00
    #27
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirketlerde iş bulmak ile şirket kurmak arasında büyük farklar var hocam. DGS'den vazgeçmeyip devam etseydin şirket kurmak yerine dediklerimi yapmış olsaydın şirketi açık tutmaya çalışmaz batarsa gider farklı şirkette çalışırdın. Maalesef bence seçim yanlış. Bütün dediklerimi yapsın cv proje kaynasın seçtiği alanı yalayıp yutsun ama lisans mezunu olmasın çalışmak isteyeceği şirketlerin birçoğu kafadan gene eler, torpil vs arar. Dediğiniz gibi lisans umursamayan küçük orta ölçekli şirketlerde de çalışmak affedersiniz amma bir yerden sonra kölelik gibi olmaya başlıyor. Kurumsallıktan uzak şirketlerde mutlu olması imkansız. Çevrenizde ki insanların seviyesi dahi değişiyor. Bilmiyorum ne iş yapıyorsunuz ama imzanızda ki sitelere bakınca aldığınız eğitimle çok alakalı yerlerde de gezinmşiyorsunuz. Bu çocukta önlisanstan çıkınca muhtemelen çok kendi alanında gitmeyecek.

    Lisansı öne sürmemin bir sebebi bu, diğer sebebi 2 yıllık mezuniyet alanlarında verilen işlerin basit oluşu, aldığınız maaşın ona göre şekillenmesi ama en önemli sebebi okul bittikten sonra kendini evde oturup geliştirmeye çalışmasındansa bu süreyi aynı zamanda lisans bitirmeye de harcayarak kendine katması. Mühendisim diyebilme, lisans mezunuyum diyebilmek bile bi özgüven nerden bakarsan bak. Bi şirkete kendini pazarlarken sana motivasyon. Önlisans mezunu bi adam istediği kadar bilsin ilk girişte mühendis kadar istiyorum diyemez, dedirtmezler. Dersende zaten büyük ihtimalle cevapsız mülakatlardan birini yazarsın mazine. (istisnalar kaideyi bozmaz.) Mühendislikte öğreneceği extra derslerin udemy'de vs öyle düzenli bir eğitimi yok hocam. Lisans eğitimi aslında bu işin bu arkadaşa katacağı disiplin kısmı. Bunu yapmazsa kendini dediğim süre boyunca eğitemez evde oturup yoğunlaşamaz max 6 ay sonra işe yaramaz adam sendromuna girer. Yaşadık biz bunları o işler öyle olmuyor.
    Şahsen ben hiç bir yere başvuru yapmadım işle alakalı direkt olarak ticarete yönelmek istedim işimle ilgili olarak. Emeğimi başkalarına sömürtmek istemedim açıkçası, ne kazanıyorsam hepsini kendim alıyorum ve rahat bir şekilde çalışıyorum, bu tamamen tercih meselesi, kurumsal firmalarda, plazalarda çalışma hayali olan kitle daha büyüktür muhtemelen ama yüz binlerce liralık projeler yapıp işin sonunda 10 - 15 Bin TL gibi rakamlar almak bana cezbedici gelmiyor hiç. Sorduğunuz için söylüyorum; genellikle hazır altyapılarla olmak üzere web sitelerini, teknik destek kısımlarını ve barındırmalarını sağlıyorum. İmzamdaki domainler kontrol ederseniz göreceğiniz gibi pasif durumda, bende hoşuna giden domain gördüğü zaman duramayıp tescil eden ve kenarda bekletip her sene binlerce TL' yi çöpe atan gruptanım. Kısaca 10 Bin TL' lik bir iş yapıyorsam bu benim cebime kalıyor, emeğimi paylaşmak istemiyorum ve zorunda kalmazsam, ki Allah o durumlara düşürmesin aynı yolda ilerleyeceğim muhtemelen, önerim de budur herkese. Orta ölçekli dediğimiz firmalardan da aralarında düzgün olanlar ve gayet büyük projeler yapıp diğerleriyle denk maaşlar ödeyenlerde vardır illa ki hocam, sektörü topyekün taca çıkarmayalım. Tabi ki Vodafone' da, Microsoft' ta, holdingte veya dengi yerel / global şirkette çalışamaz ama diplomasız olarak da tecrübesiyle orada çalışanlardan daha büyük meblağlarda kazanılabilir rahatlıkla. Herkesin freelance çalışma yapısını kaldıramayacağı konusunda sizinle hem fikirim ama işi sadece kazanç kaynağı olarak görüyorsak, idealist yaklaşmıyorsak freelance çalışarak veya sektörle ilgili farklı bir alana yönelip hizmet satarak, ticaret yaparak daha büyük rakamlar kazanmak oldukça olası. Eğitime karşı değilim yukarıda da yazdığım gibi, kesinlikle okunmalı bende devam etmek isterim uzun vadede ama bu bilgiden ziyade tamamen genel kültür, network ve sizin de dediğiniz gibi o disiplini öğrenebilmek amaçlı olur. Yapay zeka, robotik, teknoloji geliştirme veya donanım vb. ağırlıklı çalışılmak isteniyorsa mühendislik tabi ki şart olacaktır, yazımdaki kastım sadece web, masaüstü ve mobil yazılımla ilgili elbette.