• 18-04-2019, 00:10:17
    #82
    Üyeliği durduruldu
    Chu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar
    İzmir bayraklıda bir miktar para bulduk. Sahibini facebook instagram Twitter bütün sosyal mecralarda ve çevreye ilan asarak bulmaya çalıştık bir haftadır.
    Siz ne önerirsiniz. Bir camiye yardım, zor durumda olan bir aileye yardım vs vs ne önerirseniz
    Dini açıdan sanırım 1 hafta araştırılması gerekiyordu. Eğer bulunamadıysa o kişinin hayrına bu para verilebilir.


    1- Size önerim öğrencilere direk elden teslim etmeniz. Örneğin bir Kuran kursuna verecekseniz hocalara vermek pek doğru değil bence. Çünkü siz öğrencilere verecekler diye veriyorsunuz ancak hocalar "öğrenciler yemek yiyor buralarında bir gideri var" gibi düşüncelerle doğrudan kurs bütçesine ekliyorlar. Bu nedenle doğrudan öğrencilere vermenizi tavsiye ederim.

    2- Bulduğunuz para yüksek bir meblağ ise atıyorum paranın tamamına döner yaptırıp izmir meydanında dağıtabilirsiniz.
  • 18-04-2019, 00:25:57
    #83
    toplu para görüldüğünde alınmamalıdır. belki sahibini bulurum düşüncesiyle hareket edersin ama böyle köşeye sıkıştırır. orada kalacak, bulan başka kişinin derdi olacaktı.
  • 18-04-2019, 00:26:21
    #84
    Üyeliği durduruldu
    Bir konuda da din düşmanlığı yapılmasa şaşarım 😀
    Hırsız her yerde hırsızdır.
    Tavsiyem bulamıyorsan emniyete ulaştır. Çünkü çıkıp birine versen, sahibi bulur ya da bulunursa cebinden ödemen gerekir. Aslında para vs bulduğunda en mantıklı şey dokunmamaktır. Kaybeden o yollarda gezerek bulur. Şahsen ben uçmayacak şekilde sabitleyip bırakıyorum. Ama ahlakımız o kadar kirlendi ki düşürdüğün parayı bile hemen arkandaki alıp cebine atıyor.
  • 18-04-2019, 09:57:43
    #85
    Üyeliği durduruldu
    AndroiDeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir konuda da din düşmanlığı yapılmasa şaşarım 😀
    Hırsız her yerde hırsızdır.
    Tavsiyem bulamıyorsan emniyete ulaştır. Çünkü çıkıp birine versen, sahibi bulur ya da bulunursa cebinden ödemen gerekir. Aslında para vs bulduğunda en mantıklı şey dokunmamaktır. Kaybeden o yollarda gezerek bulur. Şahsen ben uçmayacak şekilde sabitleyip bırakıyorum. Ama ahlakımız o kadar kirlendi ki düşürdüğün parayı bile hemen arkandaki alıp cebine atıyor.
    Hocam bunun din düşmanlığıyla ne alakası var.
    İmamlar bile camiye yardım etmeyip camiden para isterken, diyanetin bütçesi 7,7 milyar liradan %34 artırılıp 10,5 milyar liraya çıkmışken neden diyanete pardon camiye yardım edilsin ki?
  • 18-04-2019, 10:48:39
    #86
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Doğudaki öğrencilere yapma imkanınız varsa cami yerine daha iyi olacağını düşünüyorum.
  • 18-04-2019, 13:16:47
    #87
    Üyeliği durduruldu
    Chu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allahın yasalarını her yasadan üstün tutarım. Yak o zaman demek kadar cahilce ve saçma sapan tuhaf bir cevap bu platformdan duymayı beklemiyordum. Açıkçası büyük bir hayal kırıklığısınız.






    Hocam sizi anlamıyorum gerçekten. Ben r10 da para kaybeden varmı diye sormuyorum. Paranın sahibini aramıyorum. Sahibini aradım bulamadım bu saatten sonra ne yapmalıyım diye r10 ailesine danışıyorum. Allah muhafaza yemek harcamak aklımın ucundan bile geçmez.
    Merak ettim Allah'ın sokakta bulunan parayla ilgili ne yasası varmış?
    Ben Kur-an'ı komple okudum, öyle birşey göremedim.
    Varsa söyle de bilelim, ayet adıyla birlikte.

    Yakmanın neresi cahillik?
    Para yakmak günah mıymış?
  • 18-04-2019, 13:44:13
    #88
    Üyeliği durduruldu
    mtnyvz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bunun din düşmanlığıyla ne alakası var.
    İmamlar bile camiye yardım etmeyip camiden para isterken, diyanetin bütçesi 7,7 milyar liradan %34 artırılıp 10,5 milyar liraya çıkmışken neden diyanete pardon camiye yardım edilsin ki?
    Hocam mahallemizdeki camiimizi kendi imkanlarımızla biz yaptık. Cumalarda para toplanıyor malum. Her zaman ne için olduğunu sorarım. Kendi camimiz için değil de müftülük,diyanet vakfı vs ise vermiyorum(tabi verenlere de saygı duyarım). Cami imamların malı değildir. İster yarım eder, ister etmez. Herkes gibi.
    Hırsız ise hangi kurumda çalışırsa çalışaın hırsızdır. Eğer çalıyorlar diye düşünürsek hiç bir kuruma veremeyiz.
  • 18-04-2019, 17:02:05
    #89
    Üyeliği durduruldu
    AndroiDeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mahallemizdeki camiimizi kendi imkanlarımızla biz yaptık. Cumalarda para toplanıyor malum. Her zaman ne için olduğunu sorarım. Kendi camimiz için değil de müftülük,diyanet vakfı vs ise vermiyorum(tabi verenlere de saygı duyarım). Cami imamların malı değildir. İster yarım eder, ister etmez. Herkes gibi.
    Hırsız ise hangi kurumda çalışırsa çalışaın hırsızdır. Eğer çalıyorlar diye düşünürsek hiç bir kuruma veremeyiz.
    Devlet diyanete ayrılan milyarlarca liralık paradan çok cüzi miktarı sizin mahallede cami yapmak için ayırmak yerine, tarikatlara para aktarıyorsa tabii ki camiye yardım yapacaksınız.
    Cami imamların malı değildir diyorsun eyvallah ta cami imamların işyeridir.
    İmamlar dışında hiç kimse camiye gidiyor diye maaş almaz.
    Siz orada camiyi yaparsınız, diyanet oraya imam atar maaş bağlar.

    Ben birkaç imamı yakından tanıdım, camide yaşanan maddi durumları gördüm, tarikatların bazılarının belediyeden nasıl yardım aldığını yakından bildiğimden bunları söylüyorum.
    Herşeyi bile bile boyun eğmek var, bilmeden temiz duygularla yardım etmek var.
    Siz camiye gidip sadece namaz kılıp çıkarsanız, sandığa para atınca sanırsınız ki bu değirmenin suyu sadece camiye gidiyor...
  • 18-04-2019, 17:23:41
    #90
    Yorumlara bak arkadaş... Yok camiye ver, yok camiye verme milyonlar veriliyor löseve ver (lösev aç çünkü), yok aç susuz adama ver... Kimin parasını neye göre kime verdiriyorsunuz kardeşim? Yorum yapan, hesapta cevap verip yardımcı olanlara soruyorum; sen paranı kaybetsen ne yaparsın? Ya, parayı düşürdük, bulan da bari löseve versin mi dersin? Bulan bari camiye versin, bulan bari yoksul birine versin mi dersin? Yapacağın şey muhtara, karakola, düşündüğün bölgedeki esnafa gidip haber vermek, sonra ara ara gidip sormak olur. Bir kerede empati yapın arkadaş.

    İşimiz gücümüz lafı döndürüp dolaştırıp dine getirip aşağılamak.