• 18-04-2019, 19:55:20
    #91
    Üyeliği durduruldu
    mtnyvz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devlet diyanete ayrılan milyarlarca liralık paradan çok cüzi miktarı sizin mahallede cami yapmak için ayırmak yerine, tarikatlara para aktarıyorsa tabii ki camiye yardım yapacaksınız.
    Cami imamların malı değildir diyorsun eyvallah ta cami imamların işyeridir.
    İmamlar dışında hiç kimse camiye gidiyor diye maaş almaz.
    Siz orada camiyi yaparsınız, diyanet oraya imam atar maaş bağlar.

    Ben birkaç imamı yakından tanıdım, camide yaşanan maddi durumları gördüm, tarikatların bazılarının belediyeden nasıl yardım aldığını yakından bildiğimden bunları söylüyorum.
    Herşeyi bile bile boyun eğmek var, bilmeden temiz duygularla yardım etmek var.
    Siz camiye gidip sadece namaz kılıp çıkarsanız, sandığa para atınca sanırsınız ki bu değirmenin suyu sadece camiye gidiyor...
    senin tanıdıkların ya da tanıdığını sandıkların(bakış açına bağlı olarak) seni bağlar hocam.
    bu kafa yapısıla hareket edersek tüm devlet kurumlarının bakım onarım vs parasını orada çalışan memurların vermesi lazım. böyle bir şey yok
    ben kimseyi savunmuyorum ama işini düzgün yapan insanları da aynı kefeye koymam.
    bu memlekette hangi kuruma yardım edersen et yardım paran hizmet adı altında yenebilir. böyle düşünüyorsan aynı cümleleri inanarak lösev kızılay vs tüm kurumlar için kurup hepsine karşı olmalısın.
    düzeltmeye çalışmak yerine düşmanlık etmekle bir yere varılamaz
  • 18-04-2019, 20:06:58
    #92
    Üyeliği durduruldu
    AndroiDeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    senin tanıdıkların ya da tanıdığını sandıkların(bakış açına bağlı olarak) seni bağlar hocam.
    bu kafa yapısıla hareket edersek tüm devlet kurumlarının bakım onarım vs parasını orada çalışan memurların vermesi lazım. böyle bir şey yok
    ben kimseyi savunmuyorum ama işini düzgün yapan insanları da aynı kefeye koymam.
    bu memlekette hangi kuruma yardım edersen et yardım paran hizmet adı altında yenebilir. böyle düşünüyorsan aynı cümleleri inanarak lösev kızılay vs tüm kurumlar için kurup hepsine karşı olmalısın.
    düzeltmeye çalışmak yerine düşmanlık etmekle bir yere varılamaz
    Sizin bu düşünce yapısıyla şu anda herkesi yavaş yavaş içine aşan derin bir krize doğru gidiyoruz.

    Dinde para ile hizmet etmek diye birşey yok. Bunu yeni nesil dinciler (din ticaretinden kar elde edenler) çıkardı. Bu yaşanılan din değil, çıkarlar üzerine kurulmuş bir yaşam biçimidir. Peygamberlerin para almadığı dini parayla öğretiyorlar uygulatıyorlar. Bunu dediğimizde ne yapsın imamlar taş mı yesin diyorlar.
    İmamlık bir meslek değildir. Dinin gerçek manada yaşandığı ilk yıllarda parayla imamlık yapanı okuyamazsın. Yasin suresini oku maaşlı imamların yanlış ve çirkin olduğunu görürsün. Ayet diyor ben demiyorum.

    Burada da yazılanlar günümüzü iyi anlatıyor http://allahateslim.com/2016/07/18/e...lan-hocaları/

    Ülkenin yaşadığı krizin büyük nedeni bu düşünce yapısının çok güçlü hale gelmesidir.
  • 18-04-2019, 20:16:21
    #93
    Üyeliği durduruldu
    mtnyvz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin bu düşünce yapısıyla şu anda herkesi yavaş yavaş içine aşan derin bir krize doğru gidiyoruz.

    Dinde para ile hizmet etmek diye birşey yok. Bunu yeni nesil dinciler (din ticaretinden kar elde edenler) çıkardı. Bu yaşanılan din değil, çıkarlar üzerine kurulmuş bir yaşam biçimidir. Peygamberlerin para almadığı dini parayla öğretiyorlar uygulatıyorlar. Bunu dediğimizde ne yapsın imamlar taş mı yesin diyorlar.
    İmamlık bir meslek değildir. Dinin gerçek manada yaşandığı ilk yıllarda parayla imamlık yapanı okuyamazsın. Yasin suresini oku maaşlı imamların yanlış ve çirkin olduğunu görürsün. Ayet diyor ben demiyorum.

    Burada da yazılanlar günümüzü iyi anlatıyor http://allahateslim.com/2016/07/18/e...lan-hocaları/

    Ülkenin yaşadığı krizin büyük nedeni bu düşünce yapısının çok güçlü hale gelmesidir.
    imamlık bir meslek değildir. zaten imamlığı da oradaki en büyük mülki amirin yapması gerekir. mesela il merkezde vali ilçede kaymakam vs.
    zaten camimize imam atanmadan önce imamlık yapan büyüğümüz hem pazarda çay satardı hem de gelip imamlık yapardı. bizler de aramızda toplayıp verirdik. bugün imamlara maaş verilmeyecek dense camilerde imam kalmaz.imamlıkta ilçe müftülüğüne geçince namazı bırakan bir çok insan tanıyorum. ama bunlar imamlık ve cami kültürümüzü bağlamaz. hiç kimse cami ve imamlığı yanlış yapanlar yüzünden hedef tahtasına koyamaz.
    dib lığı da zaten dinin laik devlet sistemimiz tarafından idaresi için kurulmuştur.
    Ben belki senin bildiğin ve gördüğünün 100 katını biliyordurum belki de sen benim. ama bu kimseye camiye yardım kültürümüzü aşağılama,küçük ya da önemsiz görme,aldıklarını cebe atıyorlar vs deme hakkı vermez. Yukarıda yazdığın kişiler olduğu gibi ömrünü bu yola adamış nice büyüklerimiz de var. Allah hepsinden razı olsun
    zaten soru para buldum ne yapmalıyımdı. konu çürümüş zihniyet tarafından camiye para verme yiyorlara döndü. Her zaman olduğu gibi herkes ahlakının ya da ahlaksızlığının gereğini yapar.
  • 18-04-2019, 20:41:00
    #94
    Üyeliği durduruldu
    AndroiDeveloper adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    imamlık bir meslek değildir. zaten imamlığı da oradaki en büyük mülki amirin yapması gerekir. mesela il merkezde vali ilçede kaymakam vs.
    zaten camimize imam atanmadan önce imamlık yapan büyüğümüz hem pazarda çay satardı hem de gelip imamlık yapardı. bizler de aramızda toplayıp verirdik. bugün imamlara maaş verilmeyecek dense camilerde imam kalmaz.imamlıkta ilçe müftülüğüne geçince namazı bırakan bir çok insan tanıyorum. ama bunlar imamlık ve cami kültürümüzü bağlamaz. hiç kimse cami ve imamlığı yanlış yapanlar yüzünden hedef tahtasına koyamaz.
    dib lığı da zaten dinin laik devlet sistemimiz tarafından idaresi için kurulmuştur.
    Ben belki senin bildiğin ve gördüğünün 100 katını biliyordurum belki de sen benim. ama bu kimseye camiye yardım kültürümüzü aşağılama,küçük ya da önemsiz görme,aldıklarını cebe atıyorlar vs deme hakkı vermez. Yukarıda yazdığın kişiler olduğu gibi ömrünü bu yola adamış nice büyüklerimiz de var. Allah hepsinden razı olsun
    zaten soru para buldum ne yapmalıyımdı. konu çürümüş zihniyet tarafından camiye para verme yiyorlara döndü. Her zaman olduğu gibi herkes ahlakının ya da ahlaksızlığının gereğini yapar.
    İslamın sınırlarını belirleyen tek yazılı kaynak Kuran 'dır.
    O çürümüş dediğin zihniyet Kuran ayeti.
    Siz ayeti inkar edip kuran'a karşı paralı dini savunuyorsanız müslümanlar ne yapsın.
  • 18-04-2019, 20:55:46
    #95
    Üyeliği durduruldu
    mtnyvz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İslamın sınırlarını belirleyen tek yazılı kaynak Kuran 'dır.
    O çürümüş dediğin zihniyet Kuran ayeti.
    Siz ayeti inkar edip kuran'a karşı paralı dini savunuyorsanız müslümanlar ne yapsın.
    Yazdıklarımdan anladığın şey bu mu 😂Neyse selametle diyeyim konu kapansın. Anlayana bir söz yeter
  • 18-04-2019, 21:32:45
    #96
    ozgunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merak ettim Allah'ın sokakta bulunan parayla ilgili ne yasası varmış?
    Ben Kur-an'ı komple okudum, öyle birşey göremedim.
    Varsa söyle de bilelim, ayet adıyla birlikte.

    Yakmanın neresi cahillik?
    Para yakmak günah mıymış?
    Bunca insan aç bi çare yaşarken yakmanın ne mantığı var.
  • 18-04-2019, 21:38:17
    #97
    dinin hükmü şu arkadaşlar : bulunan şeyi eline alıyorsun sağına soluna önüe arkana para buldum sahibi var mı diye üç kere bağırıyorsun cevap çıkmazsa senin oluyor muş bir kuran öğretmeni dedi. tarikata bağlı olanından birisi.
  • 18-04-2019, 21:47:17
    #98
    1.) Parayı düşürdüğün yerde kamera görüntüleri varmı? iyice araştır.
    2.) Karakola git durumu haber et. Paraların seri numaralarını tutanak tuttur. Teslim et.
    3.) Meblağa küçük değil, kimsenin parasını kimseye hibe etme.
  • 18-04-2019, 21:53:08
    #99
    Üyeliği durduruldu
    dertliA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dinin hükmü şu arkadaşlar : bulunan şeyi eline alıyorsun sağına soluna önüe arkana para buldum sahibi var mı diye üç kere bağırıyorsun cevap çıkmazsa senin oluyor muş bir kuran öğretmeni dedi. tarikata bağlı olanından birisi.
    Süpermiş [emoji23]