Anket Kuran-ı Kerim'in Türkçe mealini tamamen okudunuz mu?
Toplam Katılımcı Sayısı: 92
Kuran-ı Kerim'in Türkçe mealini tamamen okudunuz mu?
Evet
%22,83 (21 Oy)
Hayır
%77,17 (71 Oy)
  • 07-05-2013, 22:24:38
    #55
    Üyeliği durduruldu
    Weave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece bir şeyi soracağım konu içerisinde tartışma yaşanmasını istemiyorum.

    Kuran-ı Kerim' in Türkçe mealini tamamen okudunuz mu?
    Hadi ateistler görelim sizi
  • 07-05-2013, 22:52:45
    #56
    Üyeliği durduruldu
    İki dilde de okudum. Arapça da okunabilir tabi fakat ne yazıldığını öğrenmek için mutlaka ana dilinizde okumalısınız. Sabahtan akşama kadar arapça oku dur anlamını bilmedikten sonra neye yarar?
  • 07-05-2013, 23:40:53
    #57
    Archer34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hadi ateistler görelim sizi
    Evet okudum.
  • 07-05-2013, 23:58:37
    #58
    + Olarak Araplara inmesinin sebebi; o dönemde tamamen yoldan çıkmış ahlaksızlık ve zulmün kol gezdiği bir topluluk oldukları için onlara gelmiştir.
    by_karahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuran'ın arapça olarak inmesinin tek bir anlamı var, o da Kuran'ın indiği topraklardaki halkın arap olmasıdır.

    Yani arapçanın kutsallığından v.s değildir öncelikle bunu bilmek gerekir.

    İbrahim suresinin 4. ayetinde de bu belirtilmekte.

    "Her peygamberi kendi kavminin diliyle göndermişizdir ki, onlara açık açık tebliğini bildirsin"

    Kuran'ın arapça olmasının tek sebebi var, Peygamberimizin (sav) geldiği toplumun arap olmasıdır. Arapça dilinin kutsallığından v.s değildir.

    Kuran başka bir dilin konuşulduğu topraklara inseydi, oradaki dil orijinal Kuran dili olacaktı.

    Kuran okurkende önemli olan manadır.

    Kelimeler manaların koyulduğu kap gibidir. Yemeği ister porselen tabağa koyup yersin, istersen bakır tabağa koyar yersin....

    Esas olan yemeği yemektir, kabı değildir... Kelimeler de bunun kabıdır.. Esas olan manasını kavramaktır...


    Ama şunu da dipnot olarak eklemek isterim, Kuran'ı örneğin namaz kılarken türkçe okunmaz bu çok büyük bir yanlıştır. İbadet, orijinal dilde yapılır. Tercümesi kuran yerine geçemez.

    Yani işin özü, ibadet orijinal dil ile yapılır, ama İslamiyet evrensel bir din, bütün dünyayı kapsayan ilahi bir din olduğu için her ırktan insan, kendi diline çevrilmiş halini okuyarak anlamını bilmelidir.

    .
  • 08-05-2013, 15:03:01
    #59
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah selamet versin hepimize gençlik.

    Anladığın dilde okumak diyorum ben.Arapça okumak sevap kazandırıyormuşa inanmıyorum şahsen,ha arapça okunmaz da demiyorum, çok isteyen varsa önce arapçayı öğrenir güzelce fiillerini sıfatlarını çekimlerini falan okuduğunu 4-4 lük anlar sonra açar kur'anı geldiği dilde okur eyvallah.

    Ama şimdi arapça bilmiyoruz anlamadan okusak kime faydası varki ?

    Geçenlerde Cuma'dayım işte herneyse müezzin başladı hutbe öncesi okumaya, bi okuyorki ama uykusu geldi milletin, böyle derinden şarkı söylermişcesine okuyor.Buna da anlam veremiyorum ben bi türlü.

    "Allah namaz kılmayı emretti" yi gidip Alllaaaaaaaahhhhhhhh namaaaaaaaaazzzzzzzz kıııııllllmaaaayııııııı eeeeee-mmmreeetttiii" diye okuyunca milletin uykusunu getirince olmuyor hani vesselam. Tabi bunu arapça okuyor ilahi gibi.
    Sonra namazı kıldıran hoca da bu şekilde devam etti fatihayı okurken falan.Bilmiyorum valla ama insanın esnemesine sebep oluyor gibi uykusunu getiriyorlar yahu
    Kardeşim müslümanmısın bilmiyorum ama islamda kur'an 'daki yazanların yalan olma ihtimali sıfırdır.

    inanmayan dinden çıkmış sayılır.

    Kur'an 'ı tecvidli okuma olayına kur'an 'dada yer verilmiştir.

    "Şüphesiz biz hayret verici bir kur'an dinledik" diyor melekler.

    Bu bi ayet sırasını ve suresini hatırlamıyorum araştırabilirsin.

    Türkçe sonradan türeme bi dil olduğu için bize değişik gelebiliyor tecvid 'in okunma şekli.

    Halbuki o bağırıp uzatılan yerler vurgulu kelimelerdir yani arapçada dinlerken uyumsuz tek bir sözcük bulamazsın. Kabe imamı mahir vardı onun tecvid 'ini dinlersen anlarsın beni..
  • 08-05-2013, 17:06:04
    #60
    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim müslümanmısın bilmiyorum ama islamda kur'an 'daki yazanların yalan olma ihtimali sıfırdır.

    inanmayan dinden çıkmış sayılır.

    Kur'an 'ı tecvidli okuma olayına kur'an 'dada yer verilmiştir.

    "Şüphesiz biz hayret verici bir kur'an dinledik" diyor melekler.

    Bu bi ayet sırasını ve suresini hatırlamıyorum araştırabilirsin.

    Türkçe sonradan türeme bi dil olduğu için bize değişik gelebiliyor tecvid 'in okunma şekli.

    Halbuki o bağırıp uzatılan yerler vurgulu kelimelerdir yani arapçada dinlerken uyumsuz tek bir sözcük bulamazsın. Kabe imamı mahir vardı onun tecvid 'ini dinlersen anlarsın beni..
    Değişikmisin arkadaşım sen ?

    Şimdi ben Kur'an da yazanlar yalandır dedimmi,nasıl bi anlama yeteneğiniz var nerenizle okuyup anlamaya çalışıyorsunuz bi türlü çözemedim ben sizleri.

    Müslümanmısın bilmiyorummuşmuş dinden çıkmışmışız, cumaya gittim yazmışım orda,belliki ibadet için gidiyoruz belgesel çekmeye değil,tövbe est.

    Bilmediğim anlamadığım bi dili sen gidip yanık türkü gibi okursan tabi uykun gelir,keza öyle, gidin camilere kuran kurslarına, hocalar kuran okurken onu dinleyen herkes esner uykusu gelir, yalan diyenin anlını karışlarım ben.

    + olarak bilmem bilirmisin, halk arasında birisi dua okurken esnerse, şeytan esnetirmiş uykusunu getirirmiş denir.Camiye ibadet için, anlayıp öğrenmeye gidiyoruz, uyumaya uyuklamaya değil.
  • 08-05-2013, 17:48:34
    #61
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değişikmisin arkadaşım sen ?

    Şimdi ben Kur'an da yazanlar yalandır dedimmi,nasıl bi anlama yeteneğiniz var nerenizle okuyup anlamaya çalışıyorsunuz bi türlü çözemedim ben sizleri.

    Müslümanmısın bilmiyorummuşmuş dinden çıkmışmışız, cumaya gittim yazmışım orda,belliki ibadet için gidiyoruz belgesel çekmeye değil,tövbe est.

    Bilmediğim anlamadığım bi dili sen gidip yanık türkü gibi okursan tabi uykun gelir,keza öyle, gidin camilere kuran kurslarına, hocalar kuran okurken onu dinleyen herkes esner uykusu gelir, yalan diyenin anlını karışlarım ben.

    + olarak bilmem bilirmisin, halk arasında birisi dua okurken esnerse, şeytan esnetirmiş uykusunu getirirmiş denir.Camiye ibadet için, anlayıp öğrenmeye gidiyoruz, uyumaya uyuklamaya değil.
    Şimdi birincisi sen beni anlayamamışsın.

    Forumda ateist arkadaşlarda olduğu için genelde herkese sorarım bu soruyu. Sana kafir demiyorum !

    İkinciside seninle benim aramdaki fark,
    • Sen halk arasında duydugundan konuşursun,
    • Ben Kur'an 'nın Ortasından.

    Halk arasında şöyle denmiştirde şeytan esnetirmişte gibi şeylerle gelme bana.

    Kur'an dinlerken "GEVŞEKLiK" göstermek kişinin inancına bağlıdır.

    Ben 5 gün 10 gün boyunca gözümü kırpmadan kur'an dinleyebilirim.

    -Ben sana yalancı demedim.

    -Gözümle okuyup aklımla anlıyorum ama sen konuşurken bunları kullanmıyosun.

    -"Camii 'ye ibadet 'e gidiyorum." diyosun ama boşa gidiyosun. Neden mi?

    Gevşeklik, dinlemek istemediğin birşeyi dinlediğinde veya kafayı vermediğinde meydana gelir. Yani senin şikayetçi olduğun yanık türkü varya ? Ona kafayı vermiyosun işte.

    "Kur'an 'a inanmıyorummu dedim." diyosun ama ayet 'i okumuyosun galiba.

    "De ki: Vahy olundu bana hakıkat bir takım cinnin dinleyip de şöyle dedikleri: inan olsun biz acâib bir Kur'an dinledik." CİNN 1.
  • 08-05-2013, 18:21:17
    #62
    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi birincisi sen beni anlayamamışsın.

    Forumda ateist arkadaşlarda olduğu için genelde herkese sorarım bu soruyu. Sana kafir demiyorum !

    İkinciside seninle benim aramdaki fark,
    • Sen halk arasında duydugundan konuşursun,
    • Ben Kur'an 'nın Ortasından.

    Halk arasında şöyle denmiştirde şeytan esnetirmişte gibi şeylerle gelme bana.

    Kur'an dinlerken "GEVŞEKLiK" göstermek kişinin inancına bağlıdır.

    Ben 5 gün 10 gün boyunca gözümü kırpmadan kur'an dinleyebilirim.

    -Ben sana yalancı demedim.

    -Gözümle okuyup aklımla anlıyorum ama sen konuşurken bunları kullanmıyosun.

    -"Camii 'ye ibadet 'e gidiyorum." diyosun ama boşa gidiyosun. Neden mi?

    Gevşeklik, dinlemek istemediğin birşeyi dinlediğinde veya kafayı vermediğinde meydana gelir. Yani senin şikayetçi olduğun yanık türkü varya ? Ona kafayı vermiyosun işte.

    "Kur'an 'a inanmıyorummu dedim." diyosun ama ayet 'i okumuyosun galiba.

    "De ki: Vahy olundu bana hakıkat bir takım cinnin dinleyip de şöyle dedikleri: inan olsun biz acâib bir Kur'an dinledik." CİNN 1.
    Sana neyle geleyim ileri zekalı arkadaşım benim ?

    Senin gibilerle 5 yıldır uğraşıyorum cevap veriyorum ben bu forumda.

    Sen kendi içinde çelişiyorsun bi kere.

    Hem kafir değilsin yalancı değilsin diyorsun, hemde çıkmış sen ibadet yapmıyorsun diyorsun.

    Daha neyin ne olduğundan haberin yok kalkmış bana cevap vereyim diye uğraşıyorsun.
  • 08-05-2013, 19:01:47
    #63
    Üyeliği durduruldu
    Müslüman değilim, hatta hiçbir dine mensup değilim. Tamamını okudum. Ek bir seçenek olsa fena olmazdı.

    Herkesin dini inancı kendinedir. Dolayısıyla hem dini inanç ile ilgili dayatmalar, hem de tartışma çıkarabilecek türde konuların açılmaması taraftarıyım. Madem açılmış, bir yorum da ben yapayım.

    Bu ülkede "ateistim" dediğiniz zaman "inançsız bu, yakalım", "pis kafir, hakaret etme dinime , pislik !!!111!!11!!" diyerek savunmaya geçen insanlar var. Bu insanlar azınlıkta gerçi, "çok şükür"

    Ben günde 5 vakit ezan dinliyorsam (bu beni rahatsız etmiyor), başka insanların inanma hakkına saygı gösteriyorsam, diğer insanların da benim düşünce ve inançlarıma saygı göstermesini beklerim. Ancak bu hakaret seviyesine gelmemeli, "benim dinime inanmayanlar cehennemde cayır cayır yanacak" demek nefret suçu işlemektir. Bir başka dinde de et yemek yasak, bir diğerinde bambaşka şartlar var. Bunun böyle olduğuna inanabilirsiniz, ancak insanların yüzüne karşı söylememenizi dilerim.