Anket Kuran-ı Kerim'in Türkçe mealini tamamen okudunuz mu?
Toplam Katılımcı Sayısı: 92
Kuran-ı Kerim'in Türkçe mealini tamamen okudunuz mu?
Evet
%22,83 (21 Oy)
Hayır
%77,17 (71 Oy)
  • 07-05-2013, 00:53:50
    #10
    teamspeak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    birazdan digiklan gelip sacmalamaya başlıycak merak ile bekliorum
    keşke sende onun gibi bilgi sahibi olup saçmalasan
  • 07-05-2013, 00:54:13
    #11
    Üyeliği durduruldu
    ebulfeth adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok güzel kadresim canım kardesim birşey aramıyorum simdi webmaster forumalarında böle konular acılınca insan tedirgin oluyor acep gayesi ne diye.Allahtan sen konuyu aforizmanın banlandıgı bir zamanda actın yoksa fetva üstüne fetvayıo basardı sana
    Bu arada meal - tefsir ,hadis kitapları ve minumum evliya peygamber hayatlarına dair cok kitap okudum gel gelelim yine günahkarım yine günahkarım demekki anlayarak okumamıs kalın kafam
    Konu sadece bir araştırma niteliğindedir. Bende şu anda Türkçe meali okuyorum fakat tekrar tekrar okuduğum için daha bitiremedim. Daha sonra hadislere başlıyacağım
  • 07-05-2013, 00:59:55
    #12
    Saçma sapan cevaplar verip durmayın artık, adam sadece araştırma yapıyor.
  • 07-05-2013, 01:08:05
    #13
    hocam bazı ayetlerde mutlaka tefsir gerekiyor. Bazı ayetlerin hükmü bir süre sürmüş, sonraki gelen ayetle hüküm kalkmıştır. Bunlar tesfirde yer alır. mutlaka bi göz atın. http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx buradan Diyanet işleri tesfirine göz atın.
    Anket hakkında da şunu söyleyebilirim ki bence 75 MİLYONUN %99u Türkçe anlamını okumamıştır.
  • 07-05-2013, 01:10:53
    #14
    Üyeliği durduruldu
    KRMVC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bazı ayetlerde mutlaka tefsir gerekiyor. Bazı ayetlerin hükmü bir süre sürmüş, sonraki gelen ayetle hüküm kalkmıştır. Bunlar tesfirde yer alır. mutlaka bi göz atın. http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx buradan Diyanet işleri tesfirine göz atın.
    Anket hakkında da şunu söyleyebilirim ki bence 75 MİLYONUN %99u Türkçe anlamını okumamıştır.
    Söylediğiniz çok büyük bir rakam. Bakalım R10' dan nasıl bir oran çıkacak. Konuya giren arkadaşlardan katılım talep ediyorum.
  • 07-05-2013, 01:13:42
    #15
    Weave adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu sadece bir araştırma niteliğindedir. Bende şu anda Türkçe meali okuyorum fakat tekrar tekrar okuduğum için daha bitiremedim. Daha sonra hadislere başlıyacağım
    Bu konuda size bir uyarıda bulunayım.
    Ayetleri kendinize göre yorumlamayın bu konuda hadis vardır. Kendinize göre yorumlamak cehenneme kadar götürebilir. Aynı zamanda Hadislerde yoruma muhtaçtır. Bunun için tefsirlerde okumalısınız. Hadis şerhleride (açıklamalı) okumalısınız. Tefsir kitaplarını mutlaka okuyun eğer okumazsanız Kuran-ı Kerim'i anlayamazsınız. Bu düz okunacak bir kitap değildir veya üzerinde düşünmekte yetmez. Ayeti ancak Alim olan insanlar yorumlayabilir.

    Bir Müslüman'ın Kuran-ı Kerim'i hakkını vererek okumalıdır. bkz:tecvid.
    Kuran-ı Kerim'i Arapça okumak ardından mealini ve tefsirini okumak en hayırlı amellerden biridir fakat sadece Kuran-ı Kerim'in Türkçe manasını okumak bir Ruh düşünün içinde beden yok. Bu normal bir kitap değil sadece meali okunsun.

    Konu ile ilgili olarak araştırmayı buradan yapmanız doğru değil çünkü burada insanlara damga vurulacak, yanlış anlaşılmalar olacak bence konuyu rapor edip kilitlenmesini istemelisiniz.
  • 07-05-2013, 01:18:05
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Bende şunu sorayım arapça okumak farzdır ewt fakat arapçayı anlamadan sadece okursak bunun bize faydası olmayacak. Türk'çesini okuyup anlamak daha iyi değilmi dicem topa tutacaksınız beni anlamak istiyorsan arapça öğren diye.
  • 07-05-2013, 01:21:58
    #17
    NetMaster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende şunu sorayım arapça okumak farzdır ewt fakat arapçayı anlamadan sadece okursak bunun bize faydası olmayacak. Türk'çesini okuyup anlamak daha iyi değilmi dicem topa tutacaksınız beni anlamak istiyorsan arapça oku diye.
    Ben bunu anlayamadım hala. Bence Müslüman gibi yaşamadıktan sonra 24 saat Kuran-ı Kerim okumanın ne faydası olur ki ? Arapça okumak farzdır eyvallah fakat bunu hayatına yansıtamadıktan sonra, Müslüman gibi yaşamadıktan sonra ne anlamı kalır ki ? İngilizce bir kitap okuyorsunuz, ama İngilizce bilmiyorsunuz, sadece alfabeyi biliyorsunuz, okuyabilirsiniz ne anlamı kaldı ? Kuran-ı Kerim'de hayatımızın şekilleneceği kurallar yer almıyor mu ki ?
    Segoe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda size bir uyarıda bulunayım.
    Ayetleri kendinize göre yorumlamayın bu konuda hadis vardır. Kendinize göre yorumlamak cehenneme kadar götürebilir. Aynı zamanda Hadislerde yoruma muhtaçtır. Bunun için tefsirlerde okumalısınız. Hadis şerhleride (açıklamalı) okumalısınız. Tefsir kitaplarını mutlaka okuyun eğer okumazsanız Kuran-ı Kerim'i anlayamazsınız. Bu düz okunacak bir kitap değildir veya üzerinde düşünmekte yetmez. Ayeti ancak Alim olan insanlar yorumlayabilir.

    Bir Müslüman'ın Kuran-ı Kerim'i hakkını vererek okumalıdır. bkz:tecvid.
    Kuran-ı Kerim'i Arapça okumak ardından mealini ve tefsirini okumak en hayırlı amellerden biridir fakat sadece Kuran-ı Kerim'in Türkçe manasını okumak bir Ruh düşünün içinde beden yok. Bu normal bir kitap değil sadece meali okunsun.

    Konu ile ilgili olarak araştırmayı buradan yapmanız doğru değil çünkü burada insanlara damga vurulacak, yanlış anlaşılmalar olacak bence konuyu rapor edip kilitlenmesini istemelisiniz.
    Üstad doğru diyorsun fakat benim düşüncem şu şekilde. Tecvid ile okuyorsunuz, içten okuyorsunuz ama anlamını, hikmetini, ilmini bilmiyorsunuz bunun katkısı ne kadar olur ki ? Yani hayatı her şekilde farklı yaşıyorsunuz ama Kuran-ı Kerim'i çok iyi ve tecvidli okuyorsunuz, bunun kime faydası olacak ?
  • 07-05-2013, 01:36:07
    #18
    Segoe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda size bir uyarıda bulunayım.
    Ayetleri kendinize göre yorumlamayın bu konuda hadis vardır. Kendinize göre yorumlamak cehenneme kadar götürebilir. Aynı zamanda Hadislerde yoruma muhtaçtır. Bunun için tefsirlerde okumalısınız. Hadis şerhleride (açıklamalı) okumalısınız. Tefsir kitaplarını mutlaka okuyun eğer okumazsanız Kuran-ı Kerim'i anlayamazsınız. Bu düz okunacak bir kitap değildir veya üzerinde düşünmekte yetmez. Ayeti ancak Alim olan insanlar yorumlayabilir.

    Bir Müslüman'ın Kuran-ı Kerim'i hakkını vererek okumalıdır. bkz:tecvid.
    Kuran-ı Kerim'i Arapça okumak ardından mealini ve tefsirini okumak en hayırlı amellerden biridir fakat sadece Kuran-ı Kerim'in Türkçe manasını okumak bir Ruh düşünün içinde beden yok. Bu normal bir kitap değil sadece meali okunsun.

    Konu ile ilgili olarak araştırmayı buradan yapmanız doğru değil çünkü burada insanlara damga vurulacak, yanlış anlaşılmalar olacak bence konuyu rapor edip kilitlenmesini istemelisiniz.
    Kuran'da defalarca apaçık ifadesi geçiyor. Yani Kuran'ın apaçık olduğu Kuran'da defalarca tekrar ediliyor.

    Kuran'ın neresinde bu kitabı sadece alimler anlar, normal insanlar sizin kafanız basmaz siz gibin alimlere sorun boşuna bu kitabı okumayın yazıyor?

    Şimdi Kuran, kendisi için apaçık ifadesini kullanırken hangi hadis Kuran'ı sadece alimler anlar normal insanlar anlayamaz diyebilir? Bu hadise ben ne kadar güvenirim. Hadis'in ayet ile çelişmesi mümkün müdür? Nüfusun %99,99'unun okuma yazma bilmediği bir dönemde alim demek ile bugün alim demek aynı şey midir?


    Kuran'ı Türkçe okumak sonra okunan ayetler ile ilgili bir kaç farklı tefsirden fikir almak ve sonra kendi kararını kendi vermek lazım.
    Kuran'ın sözlü sevabı olduğu da söylenir. Ama tecvidle okumaktan bahsediyor arkadaşlar. Ben arap değilim ve arapça okuma diksiyon kurallarını öğrenmek zorunda değilim. Ben Allah'ın mesajını ve isteklerini öğrenmek zorundayım. Ben Kuran okurken söylediğim sözlerin ne anlama geldiği değil, benim kalbimde ne anlama geldiği önemlidir.

    İslamın %99'u niyettir. Siz iyi niyetle yanlış okusanız da sevabını alırsınız. Kötü niyetle doğru okusanız da günaha girersiniz.
    O yüzden tüm ibadetlerden önce niyetlenilir. Niyetlenmeden oruç tutarsanız sayılmaz. Niyetlendiğiniz oruçta unutarak kötü niyet olmadan yerseniz oruç bozulmaz...
    Okumakta da niyet önemlidir. Sen arapça bilmedikten sonra yanlış okurken yanlış kelime söylesen ne farkeder? Allah bilmiyor mu senin kalbinden geçeni? Bile bile yanlış ve çarpıtarak okumuyorsun ki?