Anket Kuran-ı Kerim'in Türkçe mealini tamamen okudunuz mu?
Toplam Katılımcı Sayısı: 92
Kuran-ı Kerim'in Türkçe mealini tamamen okudunuz mu?
Evet
%22,83 (21 Oy)
Hayır
%77,17 (71 Oy)
  • 08-05-2013, 21:09:09
    #64
    Eğer fark ettiyseniz çoğu din adamı kuranı kerimin türkçe mealini okumayın diyor çünkü okuyanların %90 nının dinden çıkacağını biliyorlar. Kendi içinde çok tutarsızlık var, Kurani Kerim de bu kitabı alimlere gönderdik diye bir hadis , ayet v.b. bişey yok. Herkese gönderildiği ve bütün insanlarin okuması gerektiği söyleniyor. Arapçasını okuyan kendini kandırmaktan başka birşey yapmaz, bu kitap oku kendine çeki düzen ver diye gönderildiyse Türkçesini okuyacaksınız kardeşim kafanızdan hadis uydurmayın.

    Ultimix95 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
  • 08-05-2013, 21:55:35
    #65
    Üyeliği durduruldu
    teknoman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer fark ettiyseniz çoğu din adamı kuranı kerimin türkçe mealini okumayın diyor çünkü okuyanların %90 nının dinden çıkacağını biliyorlar. Kendi içinde çok tutarsızlık var, Kurani Kerim de bu kitabı alimlere gönderdik diye bir hadis , ayet v.b. bişey yok. Herkese gönderildiği ve bütün insanlarin okuması gerektiği söyleniyor. Arapçasını okuyan kendini kandırmaktan başka birşey yapmaz, bu kitap oku kendine çeki düzen ver diye gönderildiyse Türkçesini okuyacaksınız kardeşim kafanızdan hadis uydurmayın.

    Ultimix95 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
    Bencede Türkçesini okumayın. Aklı selim birisi Türkçe okursa dinden çıkar.

    Ne demişler; Kuranı kerimi okuyup anlayana Ateist, okuyup anlamayana dindar denir.
  • 09-05-2013, 00:33:29
    #66
    meali okununca mutlaka tefsiri de okunur. Çünkü bazı ayetler olaylar üzerine inmiş. Olaylar bilinmeden bahsedilen ayet tam anlaşılamaz.

    Mesela:
    ---BAKARA 284---
    göklerde ve yerdekilerin hepsi allah'ındır. içinizdekileri açığa vursanız da gizleseniz de allah ondan dolayı sizi hesaba çekecektir, sonra dilediğini affeder, dilediğine de azap eder. allah her şeye kadirdir. (284)
    Yani bu ayette içinizden kötülük geçirsenizde bundan dolayı yargılanacaksınız deniliyor.

    Bakara Sûresinin 284. âyeti nazil olduğunda Sahabe-i Kiramın içine büyük bir telâş, kaygı, korku ve üzüntü düştü. Ağlamaya, ahiret noktasından endişe ve kaygı duymaya başladılar. Nihayet Peygamber Efendimiz’e (asm) geldiler ve ağlayarak:

    “Ya Resulallah! Namaz, oruç, cihad ve sadaka gibi şeylerle yükümlü tutulduk. Biz bunları yapabiliyoruz. Şimdi de bu âyet nazil olmuştur ve bizi içimizden geçenlerden sorumlu tutmuştur. Buna gücümüz yetmez. Kalbimiz elimizde değil.” dediler.

    Resulallah ise: "sizden evvelki iki ehli kitab'in dedigi gibi isittik ve isyan ettik mi demek istiyorsunuz" dedi ve onlara "Semi’na Ve Ata’na" yani işittik ve itaat ettik demelerini buyurdu.
    Şüphesiz bu büyük bi imtihan. Eğer başarısız olurlarsa diğer 2 din gibi yoldan sapılmaya doğru gişdilecek. Fakat sabaheler isyan etmedi ve sürekli işittik ve itaat ettik dediler ve yanılmıyorsam yaklaşık 1 yıl sonra 285 ve 286. ayetler indi.

    BAKARA 285 ve 286
    Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. «Allah'ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır» dediler. ﴾285﴿ Allah her şahsı, ancak gücünün yettiği ölçüde mükellef kılar. Herkesin kazandığı (hayır) kendine, yapacağı (şer) de kendinedir. Rabbimiz! Unutursak veya hataya düşersek bizi sorumlu tutma. Ey Rabbimiz! Bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır bir yük yükleme. Ey Rabbimiz! Bize gücümüzün yetmediği işler de yükleme! Bizi affet! Bizi bağışla! Bize acı! Sen bizim mevlâmızsın. Kâfirler topluluğuna karşı bize yardım et! ﴾286﴿

    Sahabeler ayete koşulsuz itaat ettikleri için 1 yıl sonra yukarıdaki ayet indi. Bu ayetler ile birlikte 284ün hükmü kalktı. Artık insanlar kalbindekiyle sorumlu değil, dil ile söze dökerlerse sorumlu olacaklardı. Tüm bunlar tefsirde yer alır.

    Yine aynı şekilde bu kez yanılmıyorsam nur suresinde temiz erkekler temiz kadınlarla evlenebilinir deniliyor. Yani zina etmemiş olanları kasdediyor. Bu ayetle kısa bir dönem hükmediliyor. Bir süre sonra gelen yeni ayette bir önceki belirttiğim ayetin hükmü kaldırılarak artık zina eden etmeyenle de evlenebilir hükmü geliyor.

    Şimdi Sadece türkçe meal okuyan bir kişi ard arda gelen bu ayetlerde bir çelişki görür mü? tabii ki görür. Biraz araştırmak gerekiyor. Allah araştırmamızı ve düşünmemizi ister. Din ciddi bir olaydır. Anadan babadan çevreden duyulan birkaç bilgiyle yürümez. Detaylıca araştırmak gerekir. Ben araştırmaya devam ediyorum henüz.


    Archer34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    -
    syntax_error adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    -
  • 09-05-2013, 00:47:31
    #67
    Üyeliği durduruldu
    KRMVC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    meali okununca mutlaka tefsiri de okunur. Çünkü bazı ayetler olaylar üzerine inmiş. Olaylar bilinmeden bahsedilen ayet tam anlaşılamaz.

    Mesela:
    ---BAKARA 284---
    göklerde ve yerdekilerin hepsi allah'ındır. içinizdekileri açığa vursanız da gizleseniz de allah ondan dolayı sizi hesaba çekecektir, sonra dilediğini affeder, dilediğine de azap eder. allah her şeye kadirdir. (284)
    Yani bu ayette içinizden kötülük geçirsenizde bundan dolayı yargılanacaksınız deniliyor.

    Bakara Sûresinin 284. âyeti nazil olduğunda Sahabe-i Kiramın içine büyük bir telâş, kaygı, korku ve üzüntü düştü. Ağlamaya, ahiret noktasından endişe ve kaygı duymaya başladılar. Nihayet Peygamber Efendimiz’e (asm) geldiler ve ağlayarak:

    “Ya Resulallah! Namaz, oruç, cihad ve sadaka gibi şeylerle yükümlü tutulduk. Biz bunları yapabiliyoruz. Şimdi de bu âyet nazil olmuştur ve bizi içimizden geçenlerden sorumlu tutmuştur. Buna gücümüz yetmez. Kalbimiz elimizde değil.” dediler.

    Resulallah ise: "sizden evvelki iki ehli kitab'in dedigi gibi isittik ve isyan ettik mi demek istiyorsunuz" dedi ve onlara "Semi’na Ve Ata’na" yani işittik ve itaat ettik demelerini buyurdu.
    Şüphesiz bu büyük bi imtihan. Eğer başarısız olurlarsa diğer 2 din gibi yoldan sapılmaya doğru gişdilecek. Fakat sabaheler isyan etmedi ve sürekli işittik ve itaat ettik dediler ve yanılmıyorsam yaklaşık 1 yıl sonra 285 ve 286. ayetler indi.

    BAKARA 285 ve 286
    Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. «Allah'ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır» dediler. ﴾285﴿ Allah her şahsı, ancak gücünün yettiği ölçüde mükellef kılar. Herkesin kazandığı (hayır) kendine, yapacağı (şer) de kendinedir. Rabbimiz! Unutursak veya hataya düşersek bizi sorumlu tutma. Ey Rabbimiz! Bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır bir yük yükleme. Ey Rabbimiz! Bize gücümüzün yetmediği işler de yükleme! Bizi affet! Bizi bağışla! Bize acı! Sen bizim mevlâmızsın. Kâfirler topluluğuna karşı bize yardım et! ﴾286﴿

    Sahabeler ayete koşulsuz itaat ettikleri için 1 yıl sonra yukarıdaki ayet indi. Bu ayetler ile birlikte 284ün hükmü kalktı. Artık insanlar kalbindekiyle sorumlu değil, dil ile söze dökerlerse sorumlu olacaklardı. Tüm bunlar tefsirde yer alır.

    Yine aynı şekilde bu kez yanılmıyorsam nur suresinde temiz erkekler temiz kadınlarla evlenebilinir deniliyor. Yani zina etmemiş olanları kasdediyor. Bu ayetle kısa bir dönem hükmediliyor. Bir süre sonra gelen yeni ayette bir önceki belirttiğim ayetin hükmü kaldırılarak artık zina eden etmeyenle de evlenebilir hükmü geliyor.

    Şimdi Sadece türkçe meal okuyan bir kişi ard arda gelen bu ayetlerde bir çelişki görür mü? tabii ki görür. Biraz araştırmak gerekiyor. Allah araştırmamızı ve düşünmemizi ister. Din ciddi bir olaydır. Anadan babadan çevreden duyulan birkaç bilgiyle yürümez. Detaylıca araştırmak gerekir. Ben araştırmaya devam ediyorum henüz.
    Doğru söylüyorsunuz hocam. Tefsir ile okumak gerek. Tefsir olmadığı vakit insanlar Kuran-ı Kerimdeki basit çelişkilere şahit olmaktalar. Tefsirler zaten bu açıkları kapatmak yada geçiştirmek için vardırlar.
  • 09-05-2013, 00:56:44
    #68
    Archer34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru söylüyorsunuz hocam. Tefsir ile okumak gerek. Tefsir olmadığı vakit insanlar Kuran-ı Kerimdeki basit çelişkilere şahit olmaktalar. Tefsirler zaten bu açıkları kapatmak yada geçiştirmek için vardırlar.

    hocam tefsirler hadislerden oluşur. Sahih hadislerin nasıl toplandığını kısa da olsa önceki mesajlarımda anlatmıştım. zaten ben sizin bu mesajı okuyup hemen müslüman olmanızı beklemiyorum, bir mesajla islamı seçmessiniz zaten. ama yazdıklarım kafanda az da olsa "araştırılması gerek şeyler var" dedirtirse ne mutlu bana
  • 09-05-2013, 09:24:13
    #69
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sana neyle geleyim ileri zekalı arkadaşım benim ?

    Senin gibilerle 5 yıldır uğraşıyorum cevap veriyorum ben bu forumda.

    Sen kendi içinde çelişiyorsun bi kere.

    Hem kafir değilsin yalancı değilsin diyorsun, hemde çıkmış sen ibadet yapmıyorsun diyorsun.

    Daha neyin ne olduğundan haberin yok kalkmış bana cevap vereyim diye uğraşıyorsun.
    Bak boş boş konuşuyosun işte cevabını verdiğim herşeyi tekrardan soruyosun bana.

    1- Ben kesin kaynaktan konuşuyorum (Kur'an) Sende kesin kaynaktan konuş yok şu böyle demiş yok şu şöyle demiş diyosan git ona inan kur'an 'a değil.

    2- Bu forumda 5 yıldır bana cevap vermeye çalıştığın gibi cevap veriyosan 5 sene boş yaşamışsın demektir.

    3- 3. satırdaki yazın yine boş boş bi laf cevabı yok

    4- Sen ibadet etmiyorsun demiyorum. Boşuna ediyosun diyorum bence (Allah bilir.) Camii 'den gelince yanık türkü gibi kur'an dinleyince uykum geliyo diyen adam kur'an 'ı dinlemiyordur. Niyet ederken uydum imama diyosun imamı dinlemiyosun sen şimdi ibadetmi ediyosun ?

    5- 5. Satırdaki cevabınsa son çırpınışlar galiba boş konuşmaya devam ediyosun

    Pasif bi konuda bizim insanımız boyle soyle inancımız soyle boyle diye dogru konustugunu sanıyosunda hep fasa fiso bu dediklerin.

    Bizim inancımızda insanımızda sensin işte. Kalıplaşmış düşüncelerinle boş boş iddaa lara giriyosun.

    Kur'an alimlere itaat etmeyide emreder ben sana onlara inanma demiyorum.

    Ama ben çıkıp şu ayet şöyle diyor diyosam,

    Sen çıkıp bu alimde böyle diyor deme bana.

    Önce kur'an ne? Alim ne? gibi soruları araştır anladınmı ?
  • 09-05-2013, 10:18:48
    #70
    KRMVC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    meali okununca mutlaka tefsiri de okunur. Çünkü bazı ayetler olaylar üzerine inmiş. Olaylar bilinmeden bahsedilen ayet tam anlaşılamaz.

    Mesela:
    ---BAKARA 284---
    göklerde ve yerdekilerin hepsi allah'ındır. içinizdekileri açığa vursanız da gizleseniz de allah ondan dolayı sizi hesaba çekecektir, sonra dilediğini affeder, dilediğine de azap eder. allah her şeye kadirdir. (284)
    Yani bu ayette içinizden kötülük geçirsenizde bundan dolayı yargılanacaksınız deniliyor.

    Bakara Sûresinin 284. âyeti nazil olduğunda Sahabe-i Kiramın içine büyük bir telâş, kaygı, korku ve üzüntü düştü. Ağlamaya, ahiret noktasından endişe ve kaygı duymaya başladılar. Nihayet Peygamber Efendimiz’e (asm) geldiler ve ağlayarak:

    “Ya Resulallah! Namaz, oruç, cihad ve sadaka gibi şeylerle yükümlü tutulduk. Biz bunları yapabiliyoruz. Şimdi de bu âyet nazil olmuştur ve bizi içimizden geçenlerden sorumlu tutmuştur. Buna gücümüz yetmez. Kalbimiz elimizde değil.” dediler.

    Resulallah ise: "sizden evvelki iki ehli kitab'in dedigi gibi isittik ve isyan ettik mi demek istiyorsunuz" dedi ve onlara "Semi’na Ve Ata’na" yani işittik ve itaat ettik demelerini buyurdu.
    Şüphesiz bu büyük bi imtihan. Eğer başarısız olurlarsa diğer 2 din gibi yoldan sapılmaya doğru gişdilecek. Fakat sabaheler isyan etmedi ve sürekli işittik ve itaat ettik dediler ve yanılmıyorsam yaklaşık 1 yıl sonra 285 ve 286. ayetler indi.

    BAKARA 285 ve 286
    Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. «Allah'ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır» dediler. ﴾285﴿ Allah her şahsı, ancak gücünün yettiği ölçüde mükellef kılar. Herkesin kazandığı (hayır) kendine, yapacağı (şer) de kendinedir. Rabbimiz! Unutursak veya hataya düşersek bizi sorumlu tutma. Ey Rabbimiz! Bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır bir yük yükleme. Ey Rabbimiz! Bize gücümüzün yetmediği işler de yükleme! Bizi affet! Bizi bağışla! Bize acı! Sen bizim mevlâmızsın. Kâfirler topluluğuna karşı bize yardım et! ﴾286﴿

    Sahabeler ayete koşulsuz itaat ettikleri için 1 yıl sonra yukarıdaki ayet indi. Bu ayetler ile birlikte 284ün hükmü kalktı. Artık insanlar kalbindekiyle sorumlu değil, dil ile söze dökerlerse sorumlu olacaklardı. Tüm bunlar tefsirde yer alır.

    Yine aynı şekilde bu kez yanılmıyorsam nur suresinde temiz erkekler temiz kadınlarla evlenebilinir deniliyor. Yani zina etmemiş olanları kasdediyor. Bu ayetle kısa bir dönem hükmediliyor. Bir süre sonra gelen yeni ayette bir önceki belirttiğim ayetin hükmü kaldırılarak artık zina eden etmeyenle de evlenebilir hükmü geliyor.

    Şimdi Sadece türkçe meal okuyan bir kişi ard arda gelen bu ayetlerde bir çelişki görür mü? tabii ki görür. Biraz araştırmak gerekiyor. Allah araştırmamızı ve düşünmemizi ister. Din ciddi bir olaydır. Anadan babadan çevreden duyulan birkaç bilgiyle yürümez. Detaylıca araştırmak gerekir. Ben araştırmaya devam ediyorum henüz.
    Allah ilk önce bir ayet yolluyor ondan sonra dur bu yanlış oldu yenisini mi yollayayım diyor? O zaman Allah bir hata yapıyor daha sonra hatasını düzeltmek için yeni bir ayet yolluyor. Ya bırakın bunları saçmalıktan öte birşey değil, bu müslümanların bir yanlışı nasıl çekiştirsemde kılıfına uydursam mantalitesi beni öldürüyor..
  • 09-05-2013, 10:20:36
    #71
    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak boş boş konuşuyosun işte cevabını verdiğim herşeyi tekrardan soruyosun bana.

    1- Ben kesin kaynaktan konuşuyorum (Kur'an) Sende kesin kaynaktan konuş yok şu böyle demiş yok şu şöyle demiş diyosan git ona inan kur'an 'a değil.

    2- Bu forumda 5 yıldır bana cevap vermeye çalıştığın gibi cevap veriyosan 5 sene boş yaşamışsın demektir.

    3- 3. satırdaki yazın yine boş boş bi laf cevabı yok

    4- Sen ibadet etmiyorsun demiyorum. Boşuna ediyosun diyorum bence (Allah bilir.) Camii 'den gelince yanık türkü gibi kur'an dinleyince uykum geliyo diyen adam kur'an 'ı dinlemiyordur. Niyet ederken uydum imama diyosun imamı dinlemiyosun sen şimdi ibadetmi ediyosun ?

    5- 5. Satırdaki cevabınsa son çırpınışlar galiba boş konuşmaya devam ediyosun

    Pasif bi konuda bizim insanımız boyle soyle inancımız soyle boyle diye dogru konustugunu sanıyosunda hep fasa fiso bu dediklerin.

    Bizim inancımızda insanımızda sensin işte. Kalıplaşmış düşüncelerinle boş boş iddaa lara giriyosun.

    Kur'an alimlere itaat etmeyide emreder ben sana onlara inanma demiyorum.

    Ama ben çıkıp şu ayet şöyle diyor diyosam,

    Sen çıkıp bu alimde böyle diyor deme bana.

    Önce kur'an ne? Alim ne? gibi soruları araştır anladınmı ?

    Yok onla gel bunla gel daha ne dediğinin farkında değilsin gelmiş burda bana laf atıyorsun.

    Yok o Kurandan konuşuyormuş, iyi böyle cahil cühela hiçbirşeyi anlamadan konuşmaya devam et sen.

    Hayır daha ne dediğini çözemedim bi türlü cevap vereceğim, ne dediğin belli değil ki.
  • 09-05-2013, 10:31:32
    #72
    Üyeliği durduruldu
    Sorunun gayesini biraz olsa anlamak mümkün. Bana kalirsa dunyadaki muslumanlarin buyuk bir cogunlugu farz diye sunnet diye, gunahtan korunmak, ibadet etmek icin kuran okuyor.

    Kurani anlayacagi sekilde, yorumlayabilecegi sekilde okuyanlar zaten kuranin nasil bir mucize oldugunu daha iyi anlarlar. hayata daha iyi baglanirlar ve Allah'in gucu ve kudretinin sinirsiz oldugunu fark edin.

    Biliniz ki dunyada ateist iken dine inanmaya baslayan, musluman olan insanlar ozellikle kurani yorumlayarak bu duruma gelmislerdir.

    Ayrica hatim etmenin amaci kurani ogrenmek, Allah'in emirlerini bilmek ve buna gore davranmaksa anlayacagimiz sekilde, dilde okumaliyiz.

    Ayrica burdaki insanlarin cogu dine saygili gibi gorunse de dinin kurallarini yerine getiremeyecek kadar basitler ( birinin dusuncesine saygili olmak en basitinden. )