• 19-07-2009, 02:06:35
    #10
    Creep adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapamadıklarınızı söyleyebilir misiniz?
    kaliteli oyun yok, kimse şimdi bana linux kütüphanesinde şu var bu var demesin, onların birçoğunu yükledim ve denedim.

    dreamweaver8 ve photoshop cs2 dışında adobe çalışmıyor içinde, onlar da zorlamayla çalışıyor.

    görsellik denen şeyden zerre kadar nasiplenmemiş, her istediğimiz şey için bir ek dosya daha indirecez, işimiz gücümüz yok ya

    yeni çıkan programları takip etme ihtimaliniz yok, yüzde 99 u linux desteği vermiyor

    masaüstü düzen ayarları windowstan farklı, tamam anladık da hiç olmazsa daha işe yarar bir hale gelseymiş, kesinlikle kullanışsız.

    ha iyi yönleri de var:

    hiçbirşey yükleyemediğiniz için çatır çatır çalışıyor, hem de nasıl hızlı !
    bilgisayar açılışı çok hızlı, malum yükleyecek ekstra dosya olmayınca !
    internet erişimi çok iyi ( zaten tek iyi şeyi bu, başka iş yapmayınca mecbur mozillaya tıklıyorsunuz )

    sorusu olan varsa neden kötü olduğunu halen anlatabilirim. bu işletim sistemi sadece sektörel ve devlet dairelerinde kullanılmaya mahkum kalacak, ama olr ya ( inanmıyorum ama ) gerçekten güçlü bir yapıya ulaşır, ah bir de sanal zekaya bulaşır ( ki bence yaparsa linux yapar - parayı nerden bulacak bu destek için açık kaynakla olmaz bu işler ayrı dava ) o zaman tadından yenmez.
  • 19-07-2009, 02:18:45
    #11
    Pardus kur
  • 19-07-2009, 02:20:36
    #12
    Eleştirileriniz mantıklı fakat oyun firmaları veya herhangi bir yazılım firması Linux platformunda çalışabilecek kaynak kodlarını yayınlamadığı sürece burda Linux'un suçu nedir? Görsellik konusuna gelince sanırım siz KDE4'ü incelemediniz.
  • 19-07-2009, 02:22:42
    #13
    Linux boş adamların işi değildir
  • 19-07-2009, 03:19:43
    #14
    Creep adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eleştirileriniz mantıklı fakat oyun firmaları veya herhangi bir yazılım firması Linux platformunda çalışabilecek kaynak kodlarını yayınlamadığı sürece burda Linux'un suçu nedir? Görsellik konusuna gelince sanırım siz KDE4'ü incelemediniz.
    inceledim

    windows 7 yi geçtim, vista kadar bile başarılı olduğunu düşünmüyorum..

    oyun firmaları kar amaçlı çalışırlar, dediğim de bu zaten, para yoksa linux çok zor..
  • 19-07-2009, 04:02:18
    #15
    Avagado adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    inceledim
    windows 7 yi geçtim, vista kadar bile başarılı olduğunu düşünmüyorum..
    oyun firmaları kar amaçlı çalışırlar, dediğim de bu zaten, para yoksa linux çok zor..
    Kar ile alakası nedir ? Oyun şirketleri istese bunu Linux platformunda da yapabilir. Yine oyunları parayla satsınlar. Sorun bu değil ki... Ayrıca Linux'un hiçbir kar amacı yoktur. Hala para para diyorsunuz. Bence biraz Linux nedir ne değildir anlamaya çalışın. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşsunuz. İşletim sistemlerinin gelişimi için yılda ayrılan paydan haberiniz yok sanırım. Bu bile Linux'un izlediği politikanın önemini yansıtıyor. Ayrıca KDE4'ü hangi dağıtımda incelediniz? En azından o masaüstü ortamı için Windows 7 ve vistadaki gibi abartı donanımlara ihtiyaç yok.
  • 19-07-2009, 04:06:56
    #16
    linuxa geçmenin tek dezavantajı MS Word gibi çok yaygın kullanılan programları kullanmanın pratikliğini kaybetmenizdir. Yoksa Windowsta olan temel programların hepsi Linuxda da vardır. Üstelik ihtiyacınız olan birçok şey kurulumla beraber gelir. Ubuntu elbette iyiidir fakat pardus tan baslamanızı öneririm.
  • 19-07-2009, 04:21:36
    #17
    Avagado adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kaliteli oyun yok, kimse şimdi bana linux kütüphanesinde şu var bu var demesin, onların birçoğunu yükledim ve denedim.
    dreamweaver8 ve photoshop cs2 dışında adobe çalışmıyor içinde, onlar da zorlamayla çalışıyor.
    görsellik denen şeyden zerre kadar nasiplenmemiş, her istediğimiz şey için bir ek dosya daha indirecez, işimiz gücümüz yok ya
    yeni çıkan programları takip etme ihtimaliniz yok, yüzde 99 u linux desteği vermiyor
    masaüstü düzen ayarları windowstan farklı, tamam anladık da hiç olmazsa daha işe yarar bir hale gelseymiş, kesinlikle kullanışsız.
    ha iyi yönleri de var:
    hiçbirşey yükleyemediğiniz için çatır çatır çalışıyor, hem de nasıl hızlı !
    bilgisayar açılışı çok hızlı, malum yükleyecek ekstra dosya olmayınca !
    internet erişimi çok iyi ( zaten tek iyi şeyi bu, başka iş yapmayınca mecbur mozillaya tıklıyorsunuz )
    sorusu olan varsa neden kötü olduğunu halen anlatabilirim. bu işletim sistemi sadece sektörel ve devlet dairelerinde kullanılmaya mahkum kalacak, ama olr ya ( inanmıyorum ama ) gerçekten güçlü bir yapıya ulaşır, ah bir de sanal zekaya bulaşır ( ki bence yaparsa linux yapar - parayı nerden bulacak bu destek için açık kaynakla olmaz bu işler ayrı dava ) o zaman tadından yenmez.
    1-)Windowsta oyunlar DirectX kullanır linuxta ise OpenGL. Oyuncular DirectX'i tercih ediyorsaki(tamamen maddi) bu linuxun suçu değil.
    2-)Muhtemelen geçmiş yıllarda kurup incelediniz yabancı gelince uğraşmadınız. Hatta KDE'nin 4.2.4'ü görmediniz bile.
    3-)Photoshop linux için değil windows için kullanılır. Photoshop kullanacaksanız windows kullanmanız gerekir. Linuxda ise bu işi Gimp yapar. Keza Adobe içinde Open-Office kullanılır. Open Office MS Officenin tanımadığı birçok uzantıyı bile tanır.
    4-) Linux bambaşka bir dünyadır. Windowstaki alışkanlıklarınızı kullanarak linuxu kullanamazsınız. Yeni çıkan programlar hakkında ise siz cracklayıp kullanıyorsunuz linuxda ise o programın yaptığı iş ne ise onun karşılığı olan ve tamamen özgür olan yazılımlar bulunuyor. Mesela Audacious'u biliyor olsaydınız Winamp'a gülerdiniz.
    5-)İnternet tarayıcı için mozillaya mahkum değilsiniz.Opera, Flock, konqueror ve Google Chrome kullanabilirsiniz.
    Bu kadar dar görüşlü bir mesaaj okuduğuma inanamıyorum bile.... Kaç kişi kendi isteğiyle Windows kullanıyor.... Neyse bu konuda sonsuza kadar tartışılır... Nasıl olsa ddünyayı kurtarmıyoruz
  • 19-07-2009, 04:26:53
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Avagado adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam çok ciddiyim kurma, ubuntu 9.0.4 kurulu bilgisayarımda, vistaya ek olarak, ne mi yapabiliyorsun ubuntu ile: HİÇBİRŞEY
    internet dışında o kadar alakasız bir işletim sistemi ki, linux severler kusura bakmasın ama linux sanal bir beyin olmadığı sürece ACİZ ve kendi kumunda oynamaya mahkum..
    Eray_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1-)Windowsta oyunlar DirectX kullanır linuxta ise OpenGL. Oyuncular DirectX'i tercih ediyorsaki(tamamen maddi) bu linuxun suçu değil.
    2-)Muhtemelen geçmiş yıllarda kurup incelediniz yabancı gelince uğraşmadınız. Hatta KDE'nin 4.2.4'ü görmediniz bile.
    3-)Photoshop linux için değil windows için kullanılır. Photoshop kullanacaksanız windows kullanmanız gerekir. Linuxda ise bu işi Gimp yapar. Keza Adobe içinde Open-Office kullanılır. Open Office MS Officenin tanımadığı birçok uzantıyı bile tanır.
    4-) Linux bambaşka bir dünyadır. Windowstaki alışkanlıklarınızı kullanarak linuxu kullanamazsınız. Yeni çıkan programlar hakkında ise siz cracklayıp kullanıyorsunuz linuxda ise o programın yaptığı iş ne ise onun karşılığı olan ve tamamen özgür olan yazılımlar bulunuyor. Mesela Audacious'u biliyor olsaydınız Winamp'a gülerdiniz.
    Bu kadar dar görüşlü bir mesaaj okuduğuma inanamıyorum bile.... Kaç kişi kendi isteğiyle Windows kullanıyor.... Neyse bu konuda sonsuza kadar tartışılır... Nasıl olsa ddünyayı kurtarmıyoruz
    Bu mesajtan sonra bende Linux'a geçiyorum.