linuxa geçmenin tek dezavantajı MS Word gibi çok yaygın kullanılan programları kullanmanın pratikliğini kaybetmenizdir. Yoksa Windowsta olan temel programların hepsi Linuxda da vardır. Üstelik ihtiyacınız olan birçok şey kurulumla beraber gelir. Ubuntu elbette iyiidir fakat pardus tan baslamanızı öneririm.