• 17-07-2009, 21:11:27
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Xp kullanıcısıyım,açıkcası memnunumda.
    Ama linux kullanmak istiyorum.

    Pc özelliklerim

    768 mb ddr ram
    asus p4 2.6 ghz işlemci
    128 mb ekran kartı vs..


    Aslında bugüne kadar geçmeyişimin en büyük nedeni kullandığım programlar.
    Yaklaışk 30 gb lık program arşivim var.Bunları kaybetmek istemiyorum.Benim için çok önemlileri de var.
    Bunlar linux de çalışır mı ? Lİnux için ayrı sürümleri mi gerekiyor ?
    En büyük sorunum bu.
    Eğer çalışmazsa bunları kullanmanın hiçbir yolu yok mu ? İlla yeniden setupları mı gerekiyor ?

    Bunun dışında linuxun bana en büyük katkısı ne olur ?

    Forumda bi kaç yazı okudum ama sizce en yararlı tarafları ?

    Daha soracağım bir sürü soru var ama henüz aklıma gelmiyor.

    Aklıma gelen son soru ? Hangisini kullanayım ?

    Elimde ubuntu,kubuntu,edubuntu ve pardus 2007 var.

    Bunların arasındaki farklar nedir ?

    Önerilerinizi bekliyorum.
  • 17-07-2009, 21:17:37
    #2
    ubuntu iyidir.Vista gibi 3 programdan fazla program çalıştırmak istedigimizde kısıtlama getirmez:@.Her pc yi açtıgında 15 dakka kasmaz.Sürekli hata vermez.Microsoft sürümlerine çalışan bir çok programın,benzeri yada onun ubuntuya göre çalışanı mutlaka vardır.
  • 17-07-2009, 21:19:17
    #3
    Bu ubuntunun edubuntu veya diğerlerinden farkı ne ?
    Ayrıca mutlaka programları yenilemem mi lazım ?
    Özellikle sistem programlarını bulabilir miyim? Emin değilim.
    ekran kartı vs..
  • 17-07-2009, 22:38:41
    #4
    KenaNeoN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu ubuntunun edubuntu veya diğerlerinden farkı ne ?
    Ayrıca mutlaka programları yenilemem mi lazım ?
    Özellikle sistem programlarını bulabilir miyim? Emin değilim.
    ekran kartı vs..
    Ubuntu kur hiç bir sorun olmaz. Sorun olursa yardımcı olurum.
  • 17-07-2009, 23:54:33
    #5
    Ubuntu Adını Öyle Bir Kazıdı ki Windows Ne Çıkartırsa Çıkartsın Ubuntu Hep Alternatif Olabilecek Kapasitededir.
  • 18-07-2009, 01:01:06
    #6
    Sanal sistemime yarın kuracağım.Biraz kurcalayalım..
  • 18-07-2009, 01:51:45
    #7
    Ubuntu,kubuntu,edubuntu debian türevi sistemler. Altyapı olarak aralarında bir fark yok. Eğer masaüstü ortamı için gnome kullanacaksan Ubuntu, Kde kullanacaksan kubuntuyu tercih etmelisin. Edubuntu adından da anlaşılacağı gibi eğitim kurumları için araçlar içeren bir dağıtım. Bahsettiğin programların açık kaynak kodları varsa Linux'da kullanabilirsin. Eğer yoksa bunlara alternatif programlar arayacaksın. Emin ol o programlardan fazlasını yapabilecek yazılımlar Linux platformunda bulunmakta. Bazılarını listelersen sana alternatiflerini söyleyebilirim.Pardus 2009 bu akşam yayınlandı. Smolt desteği sayesinde kullanıcılar donanım bilgilerini geliştiriciler ile paylaşabilecekler. Bu şekilde Pardus donanım desteğini geliştirmeyi amaçlıyor... Hangisini kurmalıyım sorusu subjektif.
    Bu donanım altyapısını istediğin dağıtımda sorunsuz kullanabilirsin. Sadece neyi amaçladığın bu sorunun cevabını verebilir...
  • 19-07-2009, 01:41:24
    #8
    KenaNeoN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Xp kullanıcısıyım,açıkcası memnunumda.
    Ama linux kullanmak istiyorum.

    Pc özelliklerim

    768 mb ddr ram
    asus p4 2.6 ghz işlemci
    128 mb ekran kartı vs..
    Aslında bugüne kadar geçmeyişimin en büyük nedeni kullandığım programlar.
    Yaklaışk 30 gb lık program arşivim var.Bunları kaybetmek istemiyorum.Benim için çok önemlileri de var.
    Bunlar linux de çalışır mı ? Lİnux için ayrı sürümleri mi gerekiyor ?
    En büyük sorunum bu.
    Eğer çalışmazsa bunları kullanmanın hiçbir yolu yok mu ? İlla yeniden setupları mı gerekiyor ?
    Bunun dışında linuxun bana en büyük katkısı ne olur ?
    Forumda bi kaç yazı okudum ama sizce en yararlı tarafları ?
    Daha soracağım bir sürü soru var ama henüz aklıma gelmiyor.
    Aklıma gelen son soru ? Hangisini kullanayım ?
    Elimde ubuntu,kubuntu,edubuntu ve pardus 2007 var.
    Bunların arasındaki farklar nedir ?
    Önerilerinizi bekliyorum.
    hocam çok ciddiyim kurma, ubuntu 9.0.4 kurulu bilgisayarımda, vistaya ek olarak, ne mi yapabiliyorsun ubuntu ile: HİÇBİRŞEY

    internet dışında o kadar alakasız bir işletim sistemi ki, linux severler kusura bakmasın ama linux sanal bir beyin olmadığı sürece ACİZ ve kendi kumunda oynamaya mahkum..
  • 19-07-2009, 01:52:11
    #9
    Avagado adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam çok ciddiyim kurma, ubuntu 9.0.4 kurulu bilgisayarımda, vistaya ek olarak, ne mi yapabiliyorsun ubuntu ile: HİÇBİRŞEY
    internet dışında o kadar alakasız bir işletim sistemi ki, linux severler kusura bakmasın ama linux sanal bir beyin olmadığı sürece ACİZ ve kendi kumunda oynamaya mahkum..
    Yapamadıklarınızı söyleyebilir misiniz?