Xp kullanıcısıyım,açıkcası memnunumda.
Ama linux kullanmak istiyorum.
Pc özelliklerim
768 mb ddr ram
asus p4 2.6 ghz işlemci
128 mb ekran kartı vs..
Aslında bugüne kadar geçmeyişimin en büyük nedeni kullandığım programlar.
Yaklaışk 30 gb lık program arşivim var.Bunları kaybetmek istemiyorum.Benim için çok önemlileri de var.
Bunlar linux de çalışır mı ? Lİnux için ayrı sürümleri mi gerekiyor ?
En büyük sorunum bu.
Eğer çalışmazsa bunları kullanmanın hiçbir yolu yok mu ? İlla yeniden setupları mı gerekiyor ?
Bunun dışında linuxun bana en büyük katkısı ne olur ?
Forumda bi kaç yazı okudum ama sizce en yararlı tarafları ?
Daha soracağım bir sürü soru var ama henüz aklıma gelmiyor.
Aklıma gelen son soru ? Hangisini kullanayım ?
Elimde ubuntu,kubuntu,edubuntu ve pardus 2007 var.
Bunların arasındaki farklar nedir ?
Önerilerinizi bekliyorum.
Linuxa geçmeyi düşünüyorum ama...
29
●2.048
- 17-07-2009, 22:38:41Ubuntu kur hiç bir sorun olmaz. Sorun olursa yardımcı olurum.KenaNeoN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-07-2009, 01:51:45Ubuntu,kubuntu,edubuntu debian türevi sistemler. Altyapı olarak aralarında bir fark yok. Eğer masaüstü ortamı için gnome kullanacaksan Ubuntu, Kde kullanacaksan kubuntuyu tercih etmelisin. Edubuntu adından da anlaşılacağı gibi eğitim kurumları için araçlar içeren bir dağıtım. Bahsettiğin programların açık kaynak kodları varsa Linux'da kullanabilirsin. Eğer yoksa bunlara alternatif programlar arayacaksın. Emin ol o programlardan fazlasını yapabilecek yazılımlar Linux platformunda bulunmakta. Bazılarını listelersen sana alternatiflerini söyleyebilirim.Pardus 2009 bu akşam yayınlandı. Smolt desteği sayesinde kullanıcılar donanım bilgilerini geliştiriciler ile paylaşabilecekler. Bu şekilde Pardus donanım desteğini geliştirmeyi amaçlıyor... Hangisini kurmalıyım sorusu subjektif.
Bu donanım altyapısını istediğin dağıtımda sorunsuz kullanabilirsin. Sadece neyi amaçladığın bu sorunun cevabını verebilir... - 19-07-2009, 01:41:24hocam çok ciddiyim kurma, ubuntu 9.0.4 kurulu bilgisayarımda, vistaya ek olarak, ne mi yapabiliyorsun ubuntu ile: HİÇBİRŞEYKenaNeoN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
internet dışında o kadar alakasız bir işletim sistemi ki, linux severler kusura bakmasın ama linux sanal bir beyin olmadığı sürece ACİZ ve kendi kumunda oynamaya mahkum.. - 19-07-2009, 01:52:11Yapamadıklarınızı söyleyebilir misiniz?Avagado adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle