• 30-03-2009, 13:01:50
    #10
    Üyeliği durduruldu
    sinnerxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam verilen ödevin mahiyetini bilmeden öğretmene yönelik bir çıkış hatalı olur. yaşım 22 ve 7 yaşından beri okullardayım. Bu güne kadar sırf arşive eklemek için ödev veren öğretmen görmedim. Şunuda belirteyim alınan yıllık ödevler 5 yıl okul arşivinde tutulduktan sonra okul kaloriferinde yakılır. Bizzat bu işi yaptığım için biliyorum.
    Yani öğretmen verdiği ödevi bilmediği için mi veriyor sanıyorsunuz. Zaten o konuyu biliyor. Amaç öğrenciye çalışmasını yaptırtmak.
    Yıllık ödevi açayım size biraz isterseniz. Sınavlarda ve sözlülerde yeteli başarıyı gösteremeyen öğrenciye 2 ila 4 ay arasında sürede hazırlanması için verilen ve sınav ve sözlüleri kurtarmaya yönelik ödevdir. Zor olması, karışık olması, istenilen bilginin detaylı olması normaldir. Burada amaç öğrenciye birşeyleri anlatmak ve öğretmektir.
    Kişinin el yazısının kötü olmasını bir matematik öğretmeni pek umursamaz. Ancak okunmayacak kadar kötü olursa umursar. Kaldı ki yazısı kötü olan bir kişi soruları siz bulacaksınız demez değildi. Yanındaki bir arkadaşınıza rica edip yazdırmanız mümkün. sonuçta hazır ödevi yazdıracaksınız.
    Tamam da biz bu dediklerini yıllardan beri dinliyoruz. Ayrıca ödevlerin arşivlerde tutulduğu falan da yok. Varsa da resmiyette öyle. Ben yıllık ödev olarak öğrencisinden grafik tablet için para alan öğretmenler biliyorum.(Güya ders anlatacakmış dijital ortamda. N'oldu biliyor musun? Parayı öğrencilerinden aldı ve diğer sene çekip gitti? Çok yararı olmuş ama dimi?)

    Bir de şu var hocaların verdiği ödevler genellikle çok saçma olur. Evet sana birşeyler katar ama onu yapacağın sürede oturup ders çalışsan daha çok öğrenirsin.

    Bence bu konuyu daha fazla uzatma. Ortamlar, öğretmenler ve görüşler farklı. Senin çevrendeki öğretmenlerin davranışları sana bu görüşleri aşılamış olabilir. Herkesin doğruları ve düşünme kabiliyeti vardır. Kendi doğrularını anlatmak yerine bırak herkes kendi yolundan gitsin.
  • 30-03-2009, 13:12:01
    #11
    sinnerxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ödevin konusu nedir...
    xxx konularından 200 tane felan soru yazılıcak.
  • 30-03-2009, 13:13:27
    #12
    Platin üye
    BekirJem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da biz bu dediklerini yıllardan beri dinliyoruz. Ayrıca ödevlerin arşivlerde tutulduğu falan da yok. Varsa da resmiyette öyle. Ben yıllık ödev olarak öğrencisinden grafik tablet için para alan öğretmenler biliyorum.(Güya ders anlatacakmış dijital ortamda. N'oldu biliyor musun? Parayı öğrencilerinden aldı ve diğer sene çekip gitti? Çok yararı olmuş ama dimi?)
    Bir de şu var hocaların verdiği ödevler genellikle çok saçma olur. Evet sana birşeyler katar ama onu yapacağın sürede oturup ders çalışsan daha çok öğrenirsin.
    Bence bu konuyu daha fazla uzatma. Ortamlar, öğretmenler ve görüşler farklı. Senin çevrendeki öğretmenlerin davranışları sana bu görüşleri aşılamış olabilir. Herkesin doğruları ve düşünme kabiliyeti vardır. Kendi doğrularını anlatmak yerine bırak herkes kendi yolundan gitsin.
    ** Herkes kendi doğrularını anlatma özgürlüğüne sahiptir. Buradan isteyen istediği sıonucu alır. Ben kimsenin fikrini değiştirmek veya başka bir yöne çalışmak için uğraşmıyorum.

    ** Her yıllık ödev okul arşivinde 5 yıl saklanmak zorundadır. Bu yasal bir yükümlülüktür. Bu konuda isteyenler okul idarelerinden, öğretmenlerden ve bu konu ile alakalı kişilerden bilgi alabilirler.

    ** Verilen ödevin alakasız olması veya zor olması yapılamayacak olmasıyla alakadar değil. Zaten yıllık ödev her öğrenciye verilen ve yapılma zorunluluğu olan bir ödev değildir. Zaten öğrenci oturup o derse gerçekten çalışmışsa yıllık ödevi alma gereksinimi duymaz. Not ortalaması ona o zorunluluğu vermez. Ha çalışmamışsa ve sınavları kötü gelmiş diye almışsada o zaman geçmek için emek harcamak durumunda.

    ** Eğitim sisteminde çarpıklıklar olduğu gerçek. Zaten bunun aksini asla savuvnmam mümkün değil. Gerek sınıf geçme, gerek ödev, gerek anlatım gerekse disiplin yönlerinden birçok eksik ve hatalı uygulama mevcut. Bunun eksikliklerini sıkıntılrı çok çektik çokda çekeceğiz. Ama bu demek olmuyorki ödevleri başkalarına yaptırmalıyız, sınavlara başkalarını sokmalıyız, sorumluklarımızı başkalarına yaptırmalıyız.

    ** Ben halen öğrenciyim ve halen ödevlerle uğraşmaktayım. Ama ne kadar zor olursa olsun başkasına yaptırma gereği duymam. Eğer alınacak puan 0 ise kendi emeğimle, alacağım 100 ize kendi emeğimle. Bunun herkeste de bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta verilen ödevi benim ödevim ben yaptım dediğiniz zaman gerçekten dürüst olmalısınız...

    Teşekkürler...
  • 30-03-2009, 13:16:19
    #13
    BekirJem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da biz bu dediklerini yıllardan beri dinliyoruz. Ayrıca ödevlerin arşivlerde tutulduğu falan da yok. Varsa da resmiyette öyle. Ben yıllık ödev olarak öğrencisinden grafik tablet için para alan öğretmenler biliyorum.(Güya ders anlatacakmış dijital ortamda. N'oldu biliyor musun? Parayı öğrencilerinden aldı ve diğer sene çekip gitti? Çok yararı olmuş ama dimi?)
    Bir de şu var hocaların verdiği ödevler genellikle çok saçma olur. Evet sana birşeyler katar ama onu yapacağın sürede oturup ders çalışsan daha çok öğrenirsin.
    Bence bu konuyu daha fazla uzatma. Ortamlar, öğretmenler ve görüşler farklı. Senin çevrendeki öğretmenlerin davranışları sana bu görüşleri aşılamış olabilir. Herkesin doğruları ve düşünme kabiliyeti vardır. Kendi doğrularını anlatmak yerine bırak herkes kendi yolundan gitsin.
    Burada savunulan ve düşünce ürünü olmayan şeylerin tam tersini de savunmak mümkün.
    1. Belli ki bu vatandaş bir kötü tecrübe yaşamış ve genelliyor
    2. Tembel kişilerin tembel olmadıkları ek konu eleştirmektir. Ödevi yapmıyor, ödev saçma diyor.
    3. Herkes kendi yoluna gidecekse neden eğitim diye bişey var? Kitap da okumayalım hatta konuşmayalım.
    Saçmalık ve ukalalık...
  • 30-03-2009, 13:19:32
    #14
    Misafir
    Ota okul 2 demiydi 3 temiydi neydi , yıllık ödevimi ablamın arkadaşı yazmıştı ama süperdi yazısı..Hoca anlamıştı ve 2 vermişti

    Bir öğretmen adayı olarak davranışını tasvip etmiyorum. Yıllık ödevde yazıya not verecek hocaya hoca demem ben.
  • 30-03-2009, 13:23:51
    #15
    Platin üye
    DeXTeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla arkadaşlar doğruları yazim, yazım iyi olsada kitaptaki örnekleri geçiricem bu yüzden böyle bi konu açtım.
    Dediğiniz gibi eğitim sisteminde sorun var...
    Arkadaş zaten kabul etti sorunun yazı olmadığını. Sorun bir ödev için zaman harcamak istememek. Hazırcılığa kaçmak.

    Yazı ancak edebiyat ve güzel yazı gibi derslerde not baremi olmakta. Ha birde bazı arkadaşlar özentisiz yazılar yazdıkları zaman. Biz şahsen bunlara çince yazı derdik lisede. Hoca okuyamazsa not veremez bu bir gerçek. Onun dışında şu a niye yan yatmış, şu g nin tipini beğenmedim diye not kırılmaz. Kaldı ki matematik hocası tutupta yazıya bakmaz...
  • 30-03-2009, 13:41:58
    #16
    Bu eğitim sisteminde her yol mübah bence şimdiye kadar her yıl dönem ödevimi başkasına yaptırdım hepte 100 aldım Anadolu Öğretmen lisesindeyim.Bu seneki ödevimide başkasına yaptırdım yine mutluyum.Böyle eğitimcilik olmaz öğretim zaten sıfırdı eğitimide sıfıra indirdiler.

    Kimseyi dinleme bence yaptır birine uğraşma soru yazmakla filan.
  • 30-03-2009, 13:49:47
    #17
    sinnerxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş zaten kabul etti sorunun yazı olmadığını. Sorun bir ödev için zaman harcamak istememek. Hazırcılığa kaçmak.
    Yazı ancak edebiyat ve güzel yazı gibi derslerde not baremi olmakta. Ha birde bazı arkadaşlar özentisiz yazılar yazdıkları zaman. Biz şahsen bunlara çince yazı derdik lisede. Hoca okuyamazsa not veremez bu bir gerçek. Onun dışında şu a niye yan yatmış, şu g nin tipini beğenmedim diye not kırılmaz. Kaldı ki matematik hocası tutupta yazıya bakmaz...
    Hayır sorun zaman değil ben bile yapsam kitaptaki örnekleri geçiricem yani bi faydası olmucak.

    Bu arada arkadaşlar daha uzatmasak iyi olmazmı
  • 30-03-2009, 13:58:49
    #18
    Üyeliği durduruldu
    muhatapx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burada savunulan ve düşünce ürünü olmayan şeylerin tam tersini de savunmak mümkün.
    1. Belli ki bu vatandaş bir kötü tecrübe yaşamış ve genelliyor
    2. Tembel kişilerin tembel olmadıkları ek konu eleştirmektir. Ödevi yapmıyor, ödev saçma diyor.
    3. Herkes kendi yoluna gidecekse neden eğitim diye bişey var? Kitap da okumayalım hatta konuşmayalım.
    Saçmalık ve ukalalık...
    Sen de benim gibi tembel birinin yorumunu ukalaca bulduğuna göre çok zeki olmalısın İşte bu da bir başka düşünce sistemi, şimdi sen çok zekisin biz değiliz dimi vatandaş?
    Alıntı
    Bu arada hayatında kitap bitirdin mi bilmiyorum ama kitap okumak en değer verdiğim hobilerimdendir, atıp tutma istersen. Bir kere senin bir kişinin yorumuna saçmalık demen ne kadar kişilikli bir insan olduğunu gösteriyor? Ben tartışırken kimsenin yorumuna saçma dediğimi hatırlamıyorum, sadece kendi görüşümü belirtmek istedim. Bazılarını rahatsız ettiyse affola.(Her ne sebebtense artık bilemem onu.)
    ** Herkes kendi doğrularını anlatma özgürlüğüne sahiptir. Buradan isteyen istediği sıonucu alır. Ben kimsenin fikrini değiştirmek veya başka bir yöne çalışmak için uğraşmıyorum.
    ** Her yıllık ödev okul arşivinde 5 yıl saklanmak zorundadır. Bu yasal bir yükümlülüktür. Bu konuda isteyenler okul idarelerinden, öğretmenlerden ve bu konu ile alakalı kişilerden bilgi alabilirler.
    ** Verilen ödevin alakasız olması veya zor olması yapılamayacak olmasıyla alakadar değil. Zaten yıllık ödev her öğrenciye verilen ve yapılma zorunluluğu olan bir ödev değildir. Zaten öğrenci oturup o derse gerçekten çalışmışsa yıllık ödevi alma gereksinimi duymaz. Not ortalaması ona o zorunluluğu vermez. Ha çalışmamışsa ve sınavları kötü gelmiş diye almışsada o zaman geçmek için emek harcamak durumunda.
    ** Eğitim sisteminde çarpıklıklar olduğu gerçek. Zaten bunun aksini asla savuvnmam mümkün değil. Gerek sınıf geçme, gerek ödev, gerek anlatım gerekse disiplin yönlerinden birçok eksik ve hatalı uygulama mevcut. Bunun eksikliklerini sıkıntılrı çok çektik çokda çekeceğiz. Ama bu demek olmuyorki ödevleri başkalarına yaptırmalıyız, sınavlara başkalarını sokmalıyız, sorumluklarımızı başkalarına yaptırmalıyız.
    ** Ben halen öğrenciyim ve halen ödevlerle uğraşmaktayım. Ama ne kadar zor olursa olsun başkasına yaptırma gereği duymam. Eğer alınacak puan 0 ise kendi emeğimle, alacağım 100 ize kendi emeğimle. Bunun herkeste de bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta verilen ödevi benim ödevim ben yaptım dediğiniz zaman gerçekten dürüst olmalısınız...
    Teşekkürler...
    Görüşlerine saygı duyuyorum. Ben de ödevimi başkasına yaptırdığımdan böyle konuşmuyorum zaten. Ki çoğu zaman yıllık ödev yapmama gerek kalmaz bile. Arkadaş burada yaptırmak istediğini belirtmiş. İşi sorgulamamız için değil, yaptırmak istediği için. Sonuçta bu bölümde ticaret yapılıyor. Diğer arkadaş gibi yorumlarıma "saçmalık" diyerek değil "düşüncelerin ile"(insan olan düşünür) cevap verdiğin için teşekkür ederim. Tartışma daha fazla uzamasın.
    DeXTeR umarım aradığın arkadaşı bulursun.