benimde zararım çok büyük,
zamanında çok yüksek kar etmiştim ancak şimdi zarara girdim.
ancak bekleyeceğim. bozdurmayacağım inadına.
Altın
195
●20.510
- 15-04-2013, 20:08:51Arkadaşlar yatırımlarınız konusunda kesinlikle birebir tavsiyelere uyarak karar vermeyin. Tavsiyeleri dinleyip analiz yapmaya çalışın.
Analiz yapamıyorsanız ve profesyonel hizmet alacak kadar da büyük bir fonunuz yoksa o zaman başka yatırımlara yönelin.
Tek tek yatırımlara tavsiye vermeyi düşünmüyorum.
- Altını olup da satmayı düşünenlerin bu noktanın üstüne çıkışlarda belirli onz fiyatını takip etme opsiyonunu değerlendirmelerini söyleyebilirim.
- Altını olmayıp da almak isteyenlerin altın almalarını en azından ortalık duruluncaya kadar önermiyorum. "Altını alıp onz değeri 1570 olunca satarım" şeklinde olaya yaklaşan kişilere saygı duyarım, yapabiliyorsanız ...
- Altını olup da hiç bir zaman kesinlikle satmak istemeyen ve mutlaka kendi aldıkları noktanın üstüne kısa bir süre sonra çıkacağını söyleyenler için J.K.Galbraith'in Para isimli kitabını piyasaların dinamiklerini ve batı ekonomilerindeki vurgun mantığını kavramaları için okumalarını tavsiye ediyorum.
- "Altın artıp düşüyor ben bu oynaklıktan çok para kazanırım" diye düşünenlerin bu işi biliyorlarsa saygı duymanın ötesinde ellerinden öperim. Ancak, paranın ticaretini yapmak için gerçekten babayiğit bir yürek, aşkın bir zeka, demir gibi sabır ve bol şans gerekir; şansınız açık olsun..
Yatırım tavsiyesi olmamak üzere bilgi vermeye çalışıyorum, kişisel olarak imzamdaki konu kapsamında danışmanlık hizmeti veriyorum. Yatırımlarını yönlendirmek için girişim yapmak üzere karar veren kişilere memnuniyetle hizmet veririm. Ancak, bu hizmet kesinlikle finansal yatırımları kapsamıyor...
Saygılar - 15-04-2013, 20:45:08yukarıdakı yoruma göre kısaca :
mutlak arz talep maliyet fonlar ve spekülatif hareketlerle yukarı aşağı oynamalar olacaktır. piyasayı aktıf takıp ederek az zaralı kişiler oynayabilir heryükseliş satış fırsatıdır bence ama çok zararı olanlar için artık çok geç bencede onlar mutlaka proof yardım almalılar yoksa yukarıdakı arkadaşımın dediği gibi o uyku bantı aralığında baya bir bekleyecekler. muhtemel 1290 1450 arası oluşacak gibi
kimse kol kesip zararına bırakmak istemiyor tabiki bu hareket anormal ve kimsenin anlam veremediği bir hareket
o yuzden mutlaka soğuk kanlı olunmalı acele karar vermeyiniz muhtemelen fibo 1340 lar denenip taban oluşacak 1390 altı kapanırsa ben ona göre şekil alacağım nasipse 101 lerden aldığım maliyetim şu an 87 de az bir zararım var 1000 tl kadar ve çıkmayı düşünmüyorum ama dediğim gibi her yiğit yogurdunu kendi yer
yatırım tavsiyesi değildir
acele karalardan kaçınınız... - 15-04-2013, 21:07:54bende kararsız kaldım 2500 tl zarar var satıp kurtulmak istiyorum yatırımı altına yaptığımdan beri hep zarardayım
- 15-04-2013, 21:53:19Altının düşüş kanalında olduğunu söylemiştik, bu günkü sert düşüşe rağmen hala düşüş kanalında kendini toparlayamadı...Çinliler böylesine düşüşlerde hep alım pozisyonuna geçerdi ama bu sefer yapmadılar demek ki biraz daha düşmesini bekliyorlar.
***Diğer taraftan altın satacak, satmayı düşünen ülkeler ve de yatırım kuruluşları neden altın satacaklarını bangır bangır bağırıyorlar..Bilmezler mi ki böyle yaparlarsa altın düşecek...!!!(Altın bu devletlerden bazıları altınını satana kadar düşmeye devam eder blöf olduğunu görürse toparlanma sürecine girer ve uzun bir süre belli aralıklarda gidip gelir(ama o devletlerin satma ihtimaline karşın yükselmesi için şartlar uygun olsa bile çok fazla yükselemez yani burada bir gizli bir el altına aşağıya doğru git yukarı çıkma diyor yeni bir trend belirliyor) eğer blöf değilse bu yatırımcılar ve devletler altınını satana kadar düşer hatta çok sert düşüşler olabilir)
Biriktirdiğim param değerini kaybetmesin diye altın alanlar işin rengi belli olana kadar altın almasınlar.
**Kişisel yorumumdur... - 16-04-2013, 00:20:17Kesinlikle yatırım tavsiyesi olmamak üzere aşağıdaki resim üzerinden bazı bilgiler vermek istiyorum.

Öncelikle burada çizdiğim mavi elips ve bugünkü değerden itibaren çizdiğim kavuniçi renkli zikzaklar fantastik bir öngörüdür, gerçekte olacaklarla ilgili sadece fikir vermek içindir. Ancak, büyük resmi görmek için hiç bir araca sahip olmayan arkadaşlar için yardımcı olmak istediğimden bu grafiği de eklemek istedim konuya.
Burada, mavi renkli elipsin içinde bir süre hareket öngörüyorum. belki elip biraz daha büyük de düşünülebilir zaman zaman kısa süreli olarak bunun dışına çıkıp geri içine de dönebilir ancak genellikle bu tür büyük düşüşlerden sonra bir süre geniş ya da dar bir dalgalanma ve tepki süreci oluşabilir. Mutlaka oluşur demiyorum ama tüm piyasa bunu bekleyeceğinden piyasada belirli bir yönde çok alıcı satıcı oluşmaz. biraz çıkınca satışlar biraz düşünce alışlar başlar çünkü.
bu elips küçük görünüyor belki ama öyle kısa bir zamanı göstermiyor yaklaşık 8-9 aylık bir süreyi yani yıl sonuna kadar olan süreyi gösteriyor. Yıl sonunda o son tepe noktasını yaptığında genellikle insanlar tekrar altının çok iyi noktalara çıkacağına ikna olmuş olacağından bu başlık muhtemelen tekrar o günlerde ve sonrasında çok aktif olacak
Egomu tatmin etmiyorum sadece hiç bir fikri olmadan başkaları söyledi diye altın alıp yatırım yaptığını düşünen arkadaşların ayılmasını sağlamaya çalışıyorum. İnsan yanlış yapar, burada nedir yanlış? gaza gelip hiç geçmişini incelemeden dinamiklerine dair uzmanlığın olmadığı bir alanda kazanç heyecanıyla bir şeyi alarak, yatırım yapıldığının sanılmasıdır. Paranızla para kazanmak istiyorsanız çok terleyeceksiniz...
Saygılar..

