Altının son dönemde bu derece artmış olmasının temel bir kaç nedeni var, ama her şeyden önce artmasının nedeni artıyor olması. Yani spekülasyon.
Ve tarih boyunca bu hep böyle olmuştur.
Lütfen, aşağıdaki grafiği inceleyiniz:

Grafikte temel olarak dikkat çeken şeyler;
1- Kapitalizmin başat ekonomik sistem olarak yerleştiği son 500 yıl boyunca altının 400-500 ci carındaki temel bir fiyatlamanın altında yıllarca durduğu dönemler bulunmaktadır.
2- Ekonominin ve dünya refahının global sıkıntıda olmadığı yıllarda 10-50 yıl süresince 400 USd nin altında kaldığı dönemler yaşanmıştır.
3- Hiç bir şekilde altın tepe noktalarında çok uzun bir süre kalmamıştır. Artış ne kadar yüksekse düşüş hızı da o derece yüksek olmuştur.
4- Altının çok uzun vadeli seyri düşüş yönündedir.
Yatırımcı arkadaşlara direkt yatırım tavsiyesi anlamına gelecek şekilde "altın önümüzdeki 5-10 yıllık dönemde mutlaka 450-500 USD'nin altına düşerek muhtemelen yıllarca bu seviyenin altında kalacaktır" kehanetinde bulunmak istemiyorum. Ancak, lütfen bu cümleyi gerçekleşebilecek bir fenomen olarak dikkate alsınlar...
NOT:
Arkadaşlar mümkünse bundan sonra konumu kirletmeden aşağıdaki konuyu artının kesin artacağına dair mesajlarınız için kullanın:
https://www.r10.net/yatirim-araclari/...ar-konusu.html
Saygılar


