2011 yılı başında 26 ay kadar önce bir yorum yapmıştım.
Neyse ki hiç kimse yanıtlamamış, tartışmamış, uzatmamış konuyu.
Şimdi yanıtlama zamanı gelmiş.
Resim nasılsa kaybolmuş, ilk mesajımı tarihi aynen durması açısından düzenlemiyorum. Benim bu mesajı attığım tarihten sonra tabii ki daha yüksek değerleri görmüş altın. Ancak sonuç olarak bir tepe noktasından itibaren uzun bir süredir düşmekte ve düşüşün yıllarca sürebileceğine dair uluslararası piyasada her gün bir çok haber çıkmaya başladı.



NOT: grafiğin sonu artışın başladığı 250 dolar/onz civarıdır, ayrıca 1998 yılı fiyat seviyesini baz alarak fiyat değişimlerini bertaraf edecek şekilde düzeltilmiş fiyatlardır. 1. grafik ise (altta) 1980 yılındaki tepe noktasını içine alacak şekilde genişletilmiş bir son 40-50 yıl grafiğidir.




Üstteki iki resim yeterince açıklayıcı yazdığım mesaj için; son bir kaç yılda bazı artışlara ve artış çığırtkanlarına kanarak mütemadiyen altın satın alan ve her "altın bu kardeşim düşse de mutlaka artar hep artar hep artar ..." türünde son derece basit bir yaklaşımla herkesin kazanç elde edebileceğini zanneden arkadaşların bugünkü 1540 USD civarı onz fiyatı ile dip noktaları test etme trendini iyiden iyiye teyit eden noktaya dikkat etmelerini rica ediyorum. Mutlaka elinizdeki altınları satın demiyorum. Ama çok iyi düşünün ve inceleyin son 3-4 yıla bakarak inceleme olmaz. hep artmış 10 yıldır yine artar nasılsa diye bir analiz de olamaz. uzun vadeli grafiği anlamaya çalışın. anlamıyorsanız da altına yatırım yapmayın...

Yine de yatırım tavsiyesi olmamak üzere bilgi vermek istedim. Umarım faydalanılır...