• 03-11-2018, 14:52:10
    #37
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkürler abi yorumun için ağzına sağlık bu arada temayı temaforestten seçtik yanii kendisi sıfırdan yazmadı bunu da belirteyim
    HTML kısmı hazır aldığınız anladığım kadarıyla, arkadaş yazılımını giydirdi sadece.

    Burada sorun html tema. Temayı "Extended License" şeklinde aldıysan satışını yapma hakkına sahipsin dostum. "Regular License" ile aldıysan bu etik değil.
    Yazılım konusunda arkadaş sana özel olarak yapıp teslim etmiş. Hakkını savun, öyle bir dünya yok.
    • deepman
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-11-2018, 14:57:51
    #38
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    HTML kısmı hazır aldığınız anladığım kadarıyla, arkadaş yazılımını giydirdi sadece.

    Burada sorun html tema. Temayı "Extended License" şeklinde aldıysan satışını yapma hakkına sahipsin dostum. "Regular License" ile aldıysan bu etik değil.
    Yazılım konusunda arkadaş sana özel olarak yapıp teslim etmiş. Hakkını savun, öyle bir dünya yok.
    abi bu dediklerini malesef anlayamıyorum çünkü hiç bir bilgim yok fakat detay vereyim kendisine aynı sektörde ki 2 adet site linki attım bunlara benzer olacak şekilde dedim ilk yaptığında direk aynısını yapmıştı hiç bir farkı yoktu kabul etmedim bu seferde ''bu böyle olmayacak'' diyip temaforestten tema seçmemi istedi bende güzel bir tane seçtim ve talep ettiğim şeyleri yapmasını istedim.seçtiğim tema ; https://themeforest.net/item/markesi...7607?s_rank=35 teslim edilen site ; instadukkani.com
    scriptte referanslar kısmı - istatislik kısmı eklettirdim. (admindende bir kaç ayarlama istedim)header kısmını verdiğim 2 linkten bir tanesinden direk alıp yapıştırmış yanii şuan ne yapmalıyım ? ben satışnı da yapmak istiyorum



    YerelTeknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görünüm evet arka alt kodlama asp dili sıfırdandır ki temayı nerdeyse %85 değiştirildi görsellik css ve js ler ile.
    alınan tema ; https://themeforest.net/item/markesi...7607?s_rank=35
    arkadaştan benzetmesini istedğim siteler ; 1. https://www.takipcial.com.tr 2. https://www.takipcinoktasi.com
    ortaya çıkan site ; http://instadukkani.com
  • 03-11-2018, 15:10:10
    #39
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benim gördüğüm iki taraf da hatalı. böyle önemli bir konunun konuşulması gerekiyordu. yazılıma herkes 2k 3k verip bir kişi 150 tlye yaparım diyorsa orada bir sorun çıkacağı çok belli zaten. yazılımı yazdıran kişi bunu düşünmesi gerekyiordu. yazılımı yazan kişi de 2k'lık işe 150 tl dediğine göre onun da aklında birşeyler geçiyordu demekki. iki taraf da bu konuyu karara bağlamadığı için kendilerine yontacakları belli. ben mod filan değilim, hiçbir yaptırıcılığım yok ama aklıma iki çözüm yolu geldi. birincisi yerelteknoloji para iadesi yapar, tüm haklar yerel teknolojiye ait olur ve olay çözülür. ikincisi para iadesi yapılmaz, satış hakları her iki tarafa da ait olur, deepman'ın yaptığı her satıştan %10 komisyon yerelteknolojiye verilir ve olay çözülür. tabiki karar sizin ben aklıma gelen yöntemi paylaştım.

    script zaten yazılmış. bence ikinci çözüm üzerinde karar verirseniz her iki taraf da bu işten kârlı çıkar.
    çok haklısınız
    @YerelTeknoloji; sunduğu şartlar makul sanırım. Tasarıma gelirsek sade ve hoş kötü değil
  • 03-11-2018, 15:11:31
    #40
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    HTML kısmı hazır aldığınız anladığım kadarıyla, arkadaş yazılımını giydirdi sadece.

    Burada sorun html tema. Temayı "Extended License" şeklinde aldıysan satışını yapma hakkına sahipsin dostum. "Regular License" ile aldıysan bu etik değil.
    Yazılım konusunda arkadaş sana özel olarak yapıp teslim etmiş. Hakkını savun, öyle bir dünya yok.
    Hocam hak diyorsunuz.

    Peki yazdıklarımı birdaha kısa ve öz yazmak isterim telefondada net üzerindede sordum site bitmeden satıcakmısınız satmayımı düşünüyormusunuz aldıgım cevap hayır abi satmıyacam satmayı düşünmüyor du.

    Ne zaman dosya teslimi yapıldı ozaman satıcam satmak istiyorum satmayı düşünüyorum demelere başlandı bu bir hakmıdır?
  • 03-11-2018, 15:12:34
    #41
    ismail03 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok haklısınız
    @YerelTeknoloji; sunduğu şartlar makul sanırım. Tasarıma gelirsek sade ve hoş kötü değil
    ben zaten verilen emeğe birşey demiyorum arkadaşa whatsapp üzerinden de bunu yüzlerce kez söyledim yapılan iş belki 1000 TL'de hak ediyor şuan konu tasaım değil.



    YerelTeknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hak diyorsunuz.

    Peki yazdıklarımı birdaha kısa ve öz yazmak isterim telefondada net üzerindede sordum site bitmeden satıcakmısınız satmayımı düşünüyorsunuz aldıgım cevap hayır abi satmıyacam satmayı düşünmüyor du.

    Ne zaman dosya teslimi yapıldı ozaman satıcam satmak istiyorum satmayı düşünüyorum demelere başlandı bu bir hakmıdır?
    hiç bir şekilde kabul etmiyorum bu bir suçlamadır sadece gülüyorum telefon üzerinde 2 kere konuştuk ilk işi vermeden önce ne yapılacak onu konuştuk 2. konuşma ise satış yapacağım dediğim zaman aramıştır lisans konusunda konuşmuşuzdur. keşke arama kabul etmeseydim diğer olarak da whatsapp üzerinden konuştuk 1 kere bile satış yapmayacam demedim aksi halde scripttin satışını yapacağımı belirttim arama kayıtları olsa da dinletme şansım olsa herkese
  • 03-11-2018, 15:18:00
    #42
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işte acemiliğimden dolayı ben böyle bir hataya düştüm ama yapan arkadaş çok iyi bu konuda benim açığımı kendisi söyleyerek kapatabilirdi ? fiyat konusuna da gelirsek herkes sıfırdan yazacağını belirttiği için 2 3k para talep etti ben hazır bir scriptte oynama yapsa bile kabul ettim zaten kendisi temaforestten bir script seçtirtti bana o scriptte ekleme/düzeltme yaptı yanii 2 3k'lık scriptte ben 150 TL ödeme yapmadım hak ettiği bir değerdi.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben zaten verilen emeğe birşey demiyorum arkadaşa whatsapp üzerinden de bunu yüzlerce kez söyledim yapılan iş belki 1000 TL'de hak ediyor şuan konu tasaım değil.
    Hocam 4 mesaj öncesi 150tl hak ediyor 1 2 3 k lık sistem değil diye yazdınız ? konu alakalı bir konu değil.



    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben zaten verilen emeğe birşey demiyorum arkadaşa whatsapp üzerinden de bunu yüzlerce kez söyledim yapılan iş belki 1000 TL'de hak ediyor şuan konu tasaım değil.




    hiç bir şekilde kabul etmiyorum bu bir suçlamadır sadece gülüyorum telefon üzerinde 2 kere konuştuk ilk işi vermeden önce ne yapılacak onu konuştuk 2. konuşma ise satış yapacağım dediğim zaman aramıştır lisans konusunda konuşmuşuzdur. keşke arama kabul etmeseydim diğer olarak da whatsapp üzerinden konuştuk 1 kere bile satış yapmayacam demedim aksi halde scripttin satışını yapacağımı belirttim arama kayıtları olsa da dinletme şansım olsa herkese
    Herşeyi geciyorum tüm foruma soruyorum kendisi bu sistemi tabikide kullancak. olduki satacağını FARZ edelim ozaman sistemi dilediğim gibi benimde kullanma hakkım doğuyormu KENDİSİNİN İSMİ VEYA SİTESİ GEÇMEDEN?
  • 03-11-2018, 15:20:49
    #43
    YerelTeknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 4 mesaj öncesi 150tl hak ediyor 1 2 3 k lık sistem değil diye yazdınız ? konu alakalı bir konu değil.



    Herşeyi geciyorum tüm foruma soruyorum kendisi bu sisitmei tabıkıde kullancak. olduki satacagını FARZ edelim ozaman sistemi dilediğim gibi benımde kullanma hakkım doğuyormu KENDİSİNİN İSMİ VEYA SİTESİ GEÇMEDEN?
    rica ediyorum konuya dahil olma bir problemin varsa şikayet konusu aç ben burada konuyu bilenlere soruyorum konu da senin adını geçirmedim etiket atmadım markanı kirletmedim niye sürekli konuya dahil ediyorsun kendini ?
  • 03-11-2018, 15:29:09
    #44
    Özel yazılım yaptırılmış olması müşterinin satabileceği anlamına gelmez. Herhalde müşteri kendine özel yaptıracak gidipte başkasının ihtiyacına göre mi yaptıracak? Madem öyle alsın WP, Drupal, Joomla bunlarla yapsın ihtiyacı olan siteyi. Yanlış yargılarınızla sektörün teamüllerini bozmayın Misafir; , @FSahin; .


    Özel yazılım yaptıranın hakları o yazılımı ömür boyu bir daha lisans ücreti ödemeden kullanabileceği anlamına gelir. Yazılım yaptırıpta satış yapabileceği anlamına gelmez. Yanlış söylemleriniz ile insanları yanlış yönlendirmeyin. Sizin yaptığınızın aynısını @YerelTeknoloji; yapıyor. 150 yazılım nedir kardeşim neyin aklındasınız siz? Amele inşaatta günlük 70-120 TL arası para alıyorken bu yazılımı 1.5 günde mi bitirdinde bu paraya veriyorsun?


    Ne akıllar var sizlerde anlamakta zorlanıyorum. Ben bir yazılım kodlayacağım rezil bir paraya sonra müşteri gidecek ondan paralar kazanacak? Yok bir akıllı sizsiniz biz salağız. Aynı mantığı Themeforest te Regular ve Extended License ile yapıyorlar buna da laf söylesenize.


    Mesleği ayaklar altına almayıp hakkınızı ezdirmeyin ama kimseyi de ezmeyin. Adam gibi parasını belirleyip işimizi yapalım bize düşen budur.
  • 03-11-2018, 15:33:06
    #45
    YerelTeknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hak diyorsunuz.

    Peki yazdıklarımı birdaha kısa ve öz yazmak isterim telefondada net üzerindede sordum site bitmeden satıcakmısınız satmayımı düşünüyorsunuz aldıgım cevap hayır abi satmıyacam satmayı düşünmüyor du.

    Ne zaman dosya teslimi yapıldı ozaman satıcam satmak istiyorum satmayı düşünüyorum demelere başlandı bu bir hakmıdır?
    Benim bashettiğim konu bu değil.
    İkiniz arasında geçen diyalog beni ilgilendirmez. Sen arkadaşa hazır bir script satmadın, arkadaşın istekleri doğrulusunda bir yazılım geliştirip teslim ettin.

    Sen bu işe fiyat verirken emeğinin karşılığı olan meblayı talep etmedin mi?
    Emeğin neydi; Zaman ve kod bilgin
    Arkadaş değer biçtiğin şeylere, istediğin ücreti vererek sahip oldu.

    Belki alakasız gibi görünen bir örnek vereceğim ama düşündüğün zaman olayı kavraya bileceksin.
    Petshop sahibisin diyelim. Bana bir dişi bir erkek köpek sattın.
    Bu dişi köpeğim bir sene sonra 6 tane yavru dünyaya getirdi. Bende bu 6 yavruya bakamayacağım için satmaya karar verdim. 6 farklı insana bunları sattım.
    Sen petshop sahibi olarak gelip benden hak talep edebilir misin? Yavru başı x miktar alacağım, bu köpekleri sana ben satmıştım diyebilir misin?

    Olayın özü, bu kodu sadece sen ben yazmıyoruz. Özel yazılım da her hak yazdıran arkadaşa aitdir.
    • deepman
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.