• 03-11-2018, 14:00:08
    #19
    Bytechnic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, herhangibir yazılım, script veya tasarım yapılırken satışının yapılıp yapılmayacağı, açık kaynak kodlu mu, şifreli/lisansı mı olacağı önceden belirtilemelidir. Örneğin siz tamamen satmak için vs. açık kaynak kodlu bir yazılım/tasarım isterseniz yapan kişi bunun fiyatı 3000 TL derken sadece sizin kullanacağınız satışını yapmayacağınız lisanslı bir yazılım/tasarım için fiyat 1000 TL diyecektir. Başta bunları belirtmediğiniz için lisanslama veya satışlarda komisyon isteme hakkı bence doğaldır.
    doğrudur hocam ben başta hiç bir şekilde konuyu açmadım teşekkürler düşünceniz için
  • 03-11-2018, 14:02:46
    #20
    ismail03 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben baştan konuşurum hocam büyük çoğunlukla yazan kişi @YerelTeknoloji; hatalı çok iyi ilgilenmiş ama tek hataları fiyatlandırma sunsa daha iyi olurmuş inşallah anlaşırsınız.
    Şu konuda hem fikiriz 150 tlye Script satış hakkı olmaz bunu baştan belirtmeleri lazım.
    Öğrenciyim kendim takipçi satacağım para kazanacağım bir site lazım vs. gibi konuşamalar oldu ve bizde yardımcı olmak istedik. amacımızda veya işlemlerimizde kötü bir niyet bizim yoktu. karşı tarafta belki kötü niyetli değildi ama satıcağını hiç dile getirmedi söylemedi. takipçi işi yaptığını ve satış yapmak için bir siteye ihtiyacı olduğunu söyledi.

    Olayın para değerni geçtim en baştan satacağını söylememesi, kimse kendine özgü bişeyi satmak istemez ilk defa karşımıza geliyor olay hocam.
  • 03-11-2018, 14:04:02
    #21
    çok komik bir konu. yazılımı kim yazdırdıysa haklar onundur. parası alınan yazılımın hakkı parasını ödeyen kişiye aittir. 10 yıldır bu forumda iş yaparım ilk kez böyle bir konu görüyorum.
    • Metehaan
    • FSahin
    • Pipocu
    Metehaan, FSahin, Pipocu ve 1 kişi bunu beğendi.
    4 kişi bunu beğendi.
  • 03-11-2018, 14:04:32
    #22
    ismail03 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben baştan konuşurum hocam büyük çoğunlukla yazan kişi @YerelTeknoloji; hatalı çok iyi ilgilenmiş ama tek hataları fiyatlandırma sunsa daha iyi olurmuş inşallah anlaşırsınız.
    Şu konuda hem fikiriz 150 tlye Script satış hakkı olmaz bunu baştan belirtmeleri lazım.
    teşekkürler düşünceniz için fakat konu açmıştım fiyat talebi için herkes 2k 3k istiyordu arkadaş mesaj attı kendisine belirttim öğrenci olduğumu ve 2 3k para verecek durumum olmadığını kendisine 150 tl talep ettim kendisi de kabul etti ve çalışmaya başladık resim ; http://prntscr.com/ldvys2



    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok komik bir konu. yazılımı kim yazdırdıysa haklar onundur. parası alınan yazılımın hakkı parasını ödeyen kişiye aittir. 10 yıldır bu forumda iş yaparım ilk kez böyle bir konu görüyorum.
    şimdi hocam net birşey söyler misiniz kafam karıştı başta söylemedim satış yapacağımı fakat bana özel yazıldığı için ezbere hareket ettim satış hakkını hiç düşünmedim.zaten amacım kodları falan almak değil veya kendisine lisanslı kaldırmadan önce lisans kalsın ama satış yaptığımda engel olmamasını da söyledim. bu konuda bilginiz olduğu belli yardımcı olursranız sevinirim
  • 03-11-2018, 14:09:58
    #23
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok komik bir konu. yazılımı kim yazdırdıysa haklar onundur. parası alınan yazılımın hakkı parasını ödeyen kişiye aittir. 10 yıldır bu forumda iş yaparım ilk kez böyle bir konu görüyorum.
    Normalde haklısınız ama kişiye özel scriptlerde fiyatlandırma buna göre yapılır. Yani sadece sana ait olacak şekilde açık kaynak teslim edilir. Burada iletişim kopukluğu olmuş konu uzmanlara paslayalım
    burdan fuub eski forumunu yad ediyorum orada bende bu hatayı yaptım "Kendime ait bir script isteyip 1200tl duyunca pahalı demem " şimdi hak veriyorum helal olsun
  • 03-11-2018, 14:13:12
    #24
    ismail03 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normalde haklısınız ama kişiye özel scriptlerde fiyatlandırma buna göre yapılır. Yani sadece sana ait olacak şekilde açık kaynak teslim edilir. Burada iletişim kopukluğu olmuş konu uzmanlara paslayalım
    evet iletişim kopukluğu olmuştur doğrudur fakat hanii ben ilk defa böyle bir girişim yapıyorum hiçbir bilgim yoktur anlaşma nasıl yapılır veya ne konuşur. daha ftp/host nedir ilk defa kullandım bu script sayesinde kısacası hiç bir bilgim yoktur bu konularda o yüzden ezbere ve mantıklı düşününce scriptte para ödeyenin satış yapmayada hakkı olduğunu düşündüm. lütfen satış hakkını verilen paraya bağlamayın.bende uzmanları bekliyorum zaten teşekkürler yorumunuz için.



    konuya yardımcı olursanız sevinirim etiket için kusura bakmayın.
    @Enfole; @lastwisher; @gencbeyin; @EBT; @tasarimhizmet; @Valx; @yasarkemaldag; @Ofisimo;
  • 03-11-2018, 14:28:11
    #25
    Evet arkadaşlar olay ücret değil.

    Kendisinin de paylaştığı üzere resimde sadece panelime düşsün sipariş yeter ile başlayıp sonra shopier satış entegrasyonu ekletti sonra farklı farklı şeyler en sonda satıcam olayına gectik. Biz iyilik yapıp kendisinin istediği üzerine fazlası ile desteğimizi yaptık site dosyalarını teslim ettik kurulumu yaptık www.instadukkani.com adresindeki site/sistem yapılan sistem hatta ve hatta kendisine dedik o linkteki sitede kod sorunu varsa cıkarsa haber edin yapalım kod hataları olmuş haber etti hemen düzelttik yani burda aslında para ayrı bir yana istenilenle daha sonra yapmaya calışılan olaylar cok farklı dedikki satmak para kazanmak mı istiyorsunuz ozaman %40 her satıştan pay alırız %60 sizin olur sizde kazanırsınız bu sayede uzlaşmada olur onada gelmeyip ben para vermem durumlarına ve en son r10 na taşındı ki bu konular altına yazıyoruz diyede birde azar yiyoruz neden yazıyorsunuz yazmayın diye konu altına biz olanı biteni şeffaflığı ile yazıyoruz diye suçlu oluyoruz.

    @Enfole; @lastwisher; @gencbeyin; @EBT; @tasarimhizmet; @Valx; @yasarkemaldag; @Ofisimo;
  • 03-11-2018, 14:28:47
    #26
    Bu konu işe başlamadan önce konuşulması gereken bir konudur. En başından konuşsaydınız böyle bir sorun yaşamazdınız, ,Bizdende özel script yazdırmak isteyen oluyor biz kişiye 2 seçenek sunuyoruz, Örneğin sadece bir domaine lisanslı isterseniz ve yazılımı biz kendi sitemizdede satacaksak; xxx tl , Satış hakkıyla istiyorsanız x.xxx tl. gibi.
    Eğerki baştan konuşmadıysanız yazılımı yapan kişi lisanslı sattığını savunur, sizde satış hakkyla aldığınızı savunursunuz kısacası orta yolu bulmanız zorlaşır. Ama yinede uzlaşarak işi çözüme kavuşturmanız her iki taraf içinde hayırlı olur.
  • 03-11-2018, 14:29:36
    #27
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok komik bir konu. yazılımı kim yazdırdıysa haklar onundur. parası alınan yazılımın hakkı parasını ödeyen kişiye aittir. 10 yıldır bu forumda iş yaparım ilk kez böyle bir konu görüyorum.
    Sonunda konuya adam akıllı mantıklı bir cevap gelmiş.

    Scripti kim yaptırdıysa hakları onun olur. Ben özel wordpress teması yapıyorum, ee bu durumda ne yapmam lazım satış hakkı benim mi oluyor? İyi o zaman ben hem özel tasarım yapayım hem de onu satışa çıkarayım ya da bir başkasına satayım. Böyle bir şey olamaz tabii ki. Burada yazılımı yaptıran kimse hak onundur.