• 01-01-2018, 17:12:25
    #10
    Bin1SuraT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle geçmiş olsun. İş kazası olayını biraz daha açar mısınız?
    Örneğin olay nasıl gerçekleşti?
    Çalıştığınız şirkete bağlı iş güvenliği uzmanı var mı?
    İş güvenliği uzmanı varsa size eğitim verdi mi?
    Göreviniz elektrik işi ile mi alakalıydı?
    Tesisat ve elektrik hatlarını mı tamir ediyordunuz? Yoksa tesisat uygunsuz şekilde miydi?
    Detay verir misiniz?
    Klasik olarak herkesin her işi yaptığı durumlar,oraya kontrol için gönderildim. Elektrikçi değilim. İitraz etmeme rağmen gönderildim,çünkü akşam yola çıkacağım,aynı zamanda teslim edeceğim evraklar,kardeşimin düğününe geçeceğim.2 gün sonra düğünü var,olay da cumartesi gerçekleştiğinden son iş günü. Kontrol ettiğim şey elektrikli vinç, Elektrikli vincin monte edildiği yer iskele üzerinde,çıkıp baktım,tabi sol elimle tutunduğum yerin elektrikli vincin bağlı olduğu ray ile bağlantısı var. Aşağıdan fişi elektrik panosuna takınca arkadaş elektrik sol elimden kaptı beni,fişi çekinceye kadar da akımı aldım,herhalde 5 sn ve biraz üzeridir. Vincin dış bölgesinde değil ama iç aksamında kaçak varmış sonraki kontrolde söylediklerine göre.Evet eğitim verildi şantiyede . Tabi bizimki tamirden ziyade bakmaktı. Olay anından hemen sonra şirketimizin iş güvenliği olay yeri videolarını,takıldığı panonun videosunu,vincin videosunu vs çekmiş. bende de mevcut. herhangi güvenlik önlemi yok topraklama babında,kaçak akımıydı vs. Şantiye büyük şantiye,türkiyenin gözü önünde bir proje.çamlıcada yapılan cami. bir de beni hastaneye şantiyenin ambulası getirirken kaza yaptı yolda. tam bir talihsiz serüvenler dizisine döndü olay.
  • 01-01-2018, 17:28:49
    #11
    asimetrik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Klasik olarak herkesin her işi yaptığı durumlar,oraya kontrol için gönderildim. Elektrikçi değilim. İitraz etmeme rağmen gönderildim,çünkü akşam yola çıkacağım,aynı zamanda teslim edeceğim evraklar,kardeşimin düğününe geçeceğim.2 gün sonra düğünü var,olay da cumartesi gerçekleştiğinden son iş günü. Kontrol ettiğim şey elektrikli vinç, Elektrikli vincin monte edildiği yer iskele üzerinde,çıkıp baktım,tabi sol elimle tutunduğum yerin elektrikli vincin bağlı olduğu ray ile bağlantısı var. Aşağıdan fişi elektrik panosuna takınca arkadaş elektrik sol elimden kaptı beni,fişi çekinceye kadar da akımı aldım,herhalde 5 sn ve biraz üzeridir. Vincin dış bölgesinde değil ama iç aksamında kaçak varmış sonraki kontrolde söylediklerine göre.Evet eğitim verildi şantiyede . Tabi bizimki tamirden ziyade bakmaktı. Olay anından hemen sonra şirketimizin iş güvenliği olay yeri videolarını,takıldığı panonun videosunu,vincin videosunu vs çekmiş. bende de mevcut. herhangi güvenlik önlemi yok topraklama babında,kaçak akımıydı vs. Şantiye büyük şantiye,türkiyenin gözü önünde bir proje.çamlıcada yapılan cami. bir de beni hastaneye şantiyenin ambulası getirirken kaza yaptı yolda. tam bir talihsiz serüvenler dizisine döndü olay.
    Merhaba. Öncelikle büyük geçmiş olsun. Kazadan sonra hastanede tutulan iş kazası raporu, işyerinde isg uzmanıyla birlikte işverenin tutmuş olduğu ve sizinde imzanızın bulunması gereken iş kazası tutanakları, işverenin 3 iş gününde Sgk'ya göndermekle yükümlü olduğu iş kazası raporu. Bu saydıklarıma ulaşabilirseniz yazılan çizilen ne varsa güzelce okuyun. Eğer aleyhinize şeyler yazıldıysa itiraz edin. Genelde illerde İşkur binalarında bulunan iş teftiş birimlerine müracat edebilirsiniz. 6331 sayılı isg kanunu iş kazalarında özellikle çalışanı koruma altına alacak çok fazla yönetmeliğe yer vermiş. Görülecek olan davada üzerinde bulunduğunuz vincin elektrik panosu veya tesisatın periyodik bakım kontrollerinden, işvernin iş güvenliği eğitimi yanında vermekle yükümlü bulunduğu yüksekte çalışma eğitiminin verilip verilmediği, yüksekte çalışma yapan çalışanların uygun kişisel koruyucu donanımlarla donatılıp donatılmadığı, elektrik işi yapan kimselerin bununla ilgili mesleki yeterlilik belgelerinin olup olmadığı gibi bir çok konu üzerinde duracaktır. Bunların yanı sıra işveren, iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve tanık olarak, çalışan temsilcisiyle destek elamanı olan arkadaşların kaza ile ilgili konuşmaları veya raporları son olarakta işverence tutulan işçi sağlığı ve iş güvenliği tespit öneri defterine yazılanlara bakılacaktır.
  • 01-01-2018, 17:33:01
    #12
    asimetrik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba.
    Geçen yaz ayın çalıştığım iş yerinin şantiyesinde iş kazası geçirdim. Elektrik çarpması sonucu sol omuzumda travmaya bağlı çıkma,bağların kopması vs kırık gibi durumlar oluştu. Yaklaşık 6 aydır da raporluyum. Fizik tedaviye devam etmekteyim fakat kolum henüz açıklığa kavuşamadı,halen sinir bozucu derecede hareketlerim kısıtlı. İşverenim sağolsun hiçbir şekilde destek çıkmadı. Şikayetçi olduğum vakit ise 6 aydır aramayan kişiler beni aradı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar,nasıl bir yol izlemem gerektiği hakkında bilgi verirse sevinirim. Ocak ortasında raporum bitiyor. Maluliyetin belirlenmesi vs süreçleri hakkında bilgi ihtiyacım var açıkcası.
    Şikayetçi olmak için 6 ay beklediniz mi? Yaralanma sonrası raporunuzu alıp sadece tedaviye geçtiniz ve 6 aydır ilgilenen olmadığı için 6 ay bekledikten sonra dava açarsanız hiçbir şey olmaz. Kazadan hemen sonra haklarınızı talep etmeniz için sanırım geçerli süre 15 gündü. Bu sene seçmeli dersim İş sağlığı ve güvenliği olduğu için oradan biliyorum.
  • 01-01-2018, 17:44:26
    #13
    Burada kazayı geçirenin şikayetle ilgilenmesi gibi bir durum söz konusu değil.6331 sayılı kanun diyorki;
    İş kazası ve meslek hastalıklarının kayıt ve bildirimi
    MADDE 14 –
    (1) İşveren; a) Bütün iş kazalarının ve meslek hastalıklarının kaydını tutar, gerekli incelemeleri yaparak bunlar ile ilgili raporları düzenler. b) İşyerinde meydana gelen ancak yaralanma veya ölüme neden olmadığı halde işyeri ya da iş ekipmanının zarara uğramasına yol açan veya çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayları inceleyerek bunlar ile ilgili raporları düzenler.
    (2) İşveren, aşağıdaki hallerde belirtilen sürede Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimde bulunur: a) İş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü içinde. b) Sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde.
    (3) İşyeri hekimi veya sağlık hizmeti sunucuları; meslek hastalığı ön tanısı koydukları vakaları, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucularına sevk eder.
    (4) Sağlık hizmeti sunucuları kendilerine intikal eden iş kazalarını, yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucuları ise meslek hastalığı tanısı koydukları vakaları en geç on gün içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirir.
    (5) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar, Sağlık Bakanlığının uygun görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenir.
    Yaşamış olduğunuz kaza ile ilgili işverenin tutmuş olduğu evraklar mevcuttur. Eğer iş göremezlik gibi bir durum yaşıyorsanız sgk, çalışma iş kurumu il müdürlüğü kurumlara müracat edebilir hakkınızı talep edebilirsiniz.
  • 01-01-2018, 17:53:25
    #14
    Hastanede tutulan iş kazası raporu haricinde illaki benim belirtilen karakola gitmem gerekli şeklinde söylendi.Ben 10 gün kadar hastanede yattım. Çoğu yatalak durumda olan ve polisin aylarca ayağına gitme durumunun olmadığı,olayların gelişimiyle gerçekleşen birçok şikayet vardır hocam. Ben bu dönemde istanbulda kalamazdım,ailemin yanına döndüm. Bakıma ihtiyacım vardı 2 ay boyunca süngerli açılı askılıklaydım. Bunun dışında ben bildirim yapana kadar zaten herhangi bir ifade girişimi olmamış,olay intikal ettirilmiş ama kolluk güçlerinden bir aksiyon olmamış. adli bir durum olduğundan kamusal olarak dahi araştırılması da gerekliydi bildiğim kadarıyla. Yeni yeni öğreniyoruz. Şikayet işin rengini belirleyen unsurlardan en önemlisi değil bu araştırmalarda gördüğüm. Maluliyet derecesi,deliller ve şahitler bu olayın en önemli unsuru.
  • 01-01-2018, 18:01:56
    #15
    Kesinlikte katılıyorum. Olayın bildirim ve kayda alınmaması, şikayetiniz üzerine değerlendirilir. Tedavi gördüğünüz zaman içerisindeki tüm hastane kayıtlarıda mahkemede delil niteliğinde dosyanızda bulunur. Tekrar söylemek istiyorum iş kazalarında olayın bildirilmesi ve tutanakların mevzuatın belirttiği sürelerce İŞVEREN tarafından saklanması söz konusudur. İyi dileklerim sizlerle hocam.
  • 01-01-2018, 18:03:03
    #16
    etrkylmz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba. Öncelikle büyük geçmiş olsun. Kazadan sonra hastanede tutulan iş kazası raporu, işyerinde isg uzmanıyla birlikte işverenin tutmuş olduğu ve sizinde imzanızın bulunması gereken iş kazası tutanakları, işverenin 3 iş gününde Sgk'ya göndermekle yükümlü olduğu iş kazası raporu. Bu saydıklarıma ulaşabilirseniz yazılan çizilen ne varsa güzelce okuyun. Eğer aleyhinize şeyler yazıldıysa itiraz edin. Genelde illerde İşkur binalarında bulunan iş teftiş birimlerine müracat edebilirsiniz. 6331 sayılı isg kanunu iş kazalarında özellikle çalışanı koruma altına alacak çok fazla yönetmeliğe yer vermiş. Görülecek olan davada üzerinde bulunduğunuz vincin elektrik panosu veya tesisatın periyodik bakım kontrollerinden, işvernin iş güvenliği eğitimi yanında vermekle yükümlü bulunduğu yüksekte çalışma eğitiminin verilip verilmediği, yüksekte çalışma yapan çalışanların uygun kişisel koruyucu donanımlarla donatılıp donatılmadığı, elektrik işi yapan kimselerin bununla ilgili mesleki yeterlilik belgelerinin olup olmadığı gibi bir çok konu üzerinde duracaktır. Bunların yanı sıra işveren, iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve tanık olarak, çalışan temsilcisiyle destek elamanı olan arkadaşların kaza ile ilgili konuşmaları veya raporları son olarakta işverence tutulan işçi sağlığı ve iş güvenliği tespit öneri defterine yazılanlara bakılacaktır.
    hocam acilde bana sadece kırmız bir hastane kağıdı imzalatıldı hastane polisi tarafından,u yazıda net birşey okunmuyor,okuyabildiğim kazanın basit seyri,iş yerinde elektrik travma vs gibi birşeyler. birde ambulans ile kaza yaptk,yolun kalanını taksiyle geldik,sağlıkçı da bizimle taksiydi,o birşey imzalattı galiba okuduklarımdan. benim iş güvenliğim de geldi ama ben birşey imzalamadım. iş yeri evraklarında ne tutulmuştur bilmiyorum henüz. kendi iş güvenliğimiz olay sırasında şantiyedeydi,hastaneye gelmeden evvel panonun,vincin yakın çevresinin vs bütün videolarını kendi dilinden anlatım ile işte kaçak akım rölevesi,topraklama vs yok diyerekten kaydetmiş ondan o videoları aldım. Ama sanıyorumki iş verenden fazla bilgi alamam şu vakit itibariyle. periyodik bakım vs yapıldığını,evraklandığını sanmıyorum. sonradan düzenlenirse bilemem hocam.
  • 01-01-2018, 18:11:39
    #17
    Hastanede bulunan kolluk kuvvetleri olayın kaza sonucu olup olmadığını, olduysa derecelerini kayıt altına alıyor. Eğer kaza sebebiyle çalışmanıza engel bir durum söz konusuysa örneğin; uzuv kopması, his kaybı, görme, işitme gibi. bununla ilgili başvuruda bulunup çalışma kaybınızın tespiti istenir zaten. Diğer yandan periyodik bakımları eğitimleri vs hepsini mahkeme inceliyor. Çıkılmaz noktada ise hakim bilir kişi raporu istiyor mutlaka. Siz gerekenleri yapın hakkınızı mutlaka arayın hocam.
  • 01-01-2018, 18:20:40
    #18
    etrkylmz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hastanede bulunan kolluk kuvvetleri olayın kaza sonucu olup olmadığını, olduysa derecelerini kayıt altına alıyor. Eğer kaza sebebiyle çalışmanıza engel bir durum söz konusuysa örneğin; uzuv kopması, his kaybı, görme, işitme gibi. bununla ilgili başvuruda bulunup çalışma kaybınızın tespiti istenir zaten. Diğer yandan periyodik bakımları eğitimleri vs hepsini mahkeme inceliyor. Çıkılmaz noktada ise hakim bilir kişi raporu istiyor mutlaka. Siz gerekenleri yapın hakkınızı mutlaka arayın hocam.
    ilginiz için teşekkürler hocam. 3 adet vida takıldı. sol kol omuz ekleminden itibaren kullanımı kısıtlı. 6 aydır da raporluyum,fizik devam etmekte. Bakalım nasıl işleyecek süreç. gördüğüm şu oldu,sen ilgilenmezsen kimse ilgilenmiyor. dayım kaza yaptı,çarptığı araçtaki çocukta hasar vardı,2 sene boyunca okul masrafına kadar ilgilendi. halen daha o çocuk bayramlarda dayma gelir gider. bu kadar da alakasız olunmamalı. senin sisteminde 6 aydır raporluyum ben,insan bir merak eder arar be kardeşim. en son sistemde raporumu göremediğinden muhasebe aradı. çıkışınızı vereceğiz raporunuz yoksa dedi,iyi bakın dedim,şimdi gördüm dedi. Hem bu durumumdan hem de bu gelişmelerden yeterince keyfim kaçtı. teşekkürler tekrardan.