Merhaba. Öncelikle büyük geçmiş olsun. Kazadan sonra hastanede tutulan iş kazası raporu, işyerinde isg uzmanıyla birlikte işverenin tutmuş olduğu ve sizinde imzanızın bulunması gereken iş kazası tutanakları, işverenin 3 iş gününde Sgk'ya göndermekle yükümlü olduğu iş kazası raporu. Bu saydıklarıma ulaşabilirseniz yazılan çizilen ne varsa güzelce okuyun. Eğer aleyhinize şeyler yazıldıysa itiraz edin. Genelde illerde İşkur binalarında bulunan iş teftiş birimlerine müracat edebilirsiniz. 6331 sayılı isg kanunu iş kazalarında özellikle çalışanı koruma altına alacak çok fazla yönetmeliğe yer vermiş. Görülecek olan davada üzerinde bulunduğunuz vincin elektrik panosu veya tesisatın periyodik bakım kontrollerinden, işvernin iş güvenliği eğitimi yanında vermekle yükümlü bulunduğu yüksekte çalışma eğitiminin verilip verilmediği, yüksekte çalışma yapan çalışanların uygun kişisel koruyucu donanımlarla donatılıp donatılmadığı, elektrik işi yapan kimselerin bununla ilgili mesleki yeterlilik belgelerinin olup olmadığı gibi bir çok konu üzerinde duracaktır. Bunların yanı sıra işveren, iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve tanık olarak, çalışan temsilcisiyle destek elamanı olan arkadaşların kaza ile ilgili konuşmaları veya raporları son olarakta işverence tutulan işçi sağlığı ve iş güvenliği tespit öneri defterine yazılanlara bakılacaktır.
hocam acilde bana sadece kırmız bir hastane kağıdı imzalatıldı hastane polisi tarafından,u yazıda net birşey okunmuyor,okuyabildiğim kazanın basit seyri,iş yerinde elektrik travma vs gibi birşeyler. birde ambulans ile kaza yaptk,yolun kalanını taksiyle geldik,sağlıkçı da bizimle taksiydi,o birşey imzalattı galiba okuduklarımdan. benim iş güvenliğim de geldi ama ben birşey imzalamadım. iş yeri evraklarında ne tutulmuştur bilmiyorum henüz. kendi iş güvenliğimiz olay sırasında şantiyedeydi,hastaneye gelmeden evvel panonun,vincin yakın çevresinin vs bütün videolarını kendi dilinden anlatım ile işte kaçak akım rölevesi,topraklama vs yok diyerekten kaydetmiş ondan o videoları aldım. Ama sanıyorumki iş verenden fazla bilgi alamam şu vakit itibariyle. periyodik bakım vs yapıldığını,evraklandığını sanmıyorum. sonradan düzenlenirse bilemem hocam.