Bin1SuraT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. İş kazası olayını biraz daha açar mısınız?
Örneğin olay nasıl gerçekleşti?
Çalıştığınız şirkete bağlı iş güvenliği uzmanı var mı?
İş güvenliği uzmanı varsa size eğitim verdi mi?
Göreviniz elektrik işi ile mi alakalıydı?
Tesisat ve elektrik hatlarını mı tamir ediyordunuz? Yoksa tesisat uygunsuz şekilde miydi?
Detay verir misiniz?
Klasik olarak herkesin her işi yaptığı durumlar,oraya kontrol için gönderildim. Elektrikçi değilim. İitraz etmeme rağmen gönderildim,çünkü akşam yola çıkacağım,aynı zamanda teslim edeceğim evraklar,kardeşimin düğününe geçeceğim.2 gün sonra düğünü var,olay da cumartesi gerçekleştiğinden son iş günü. Kontrol ettiğim şey elektrikli vinç, Elektrikli vincin monte edildiği yer iskele üzerinde,çıkıp baktım,tabi sol elimle tutunduğum yerin elektrikli vincin bağlı olduğu ray ile bağlantısı var. Aşağıdan fişi elektrik panosuna takınca arkadaş elektrik sol elimden kaptı beni,fişi çekinceye kadar da akımı aldım,herhalde 5 sn ve biraz üzeridir. Vincin dış bölgesinde değil ama iç aksamında kaçak varmış sonraki kontrolde söylediklerine göre.Evet eğitim verildi şantiyede . Tabi bizimki tamirden ziyade bakmaktı. Olay anından hemen sonra şirketimizin iş güvenliği olay yeri videolarını,takıldığı panonun videosunu,vincin videosunu vs çekmiş. bende de mevcut. herhangi güvenlik önlemi yok topraklama babında,kaçak akımıydı vs. Şantiye büyük şantiye,türkiyenin gözü önünde bir proje.çamlıcada yapılan cami. bir de beni hastaneye şantiyenin ambulası getirirken kaza yaptı yolda. tam bir talihsiz serüvenler dizisine döndü olay.