• 02-01-2018, 14:02:40
    #28
    asimetrik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Cok sağolun hocam,çok kıymetli bilgiler bunlar. maaşı asgariden yatırıp,elden alıyorduk kalanı. hatta resmi şirket mailinden gelen maaş dökümleri de var.sanırım tazminat talebinde aldığın son maaş miktarı da önemli.
    Dava sonucunda çalıştığınız şirket hem size tazminat ödemek zorunda hem de devlete yüklü ceza ödeyecek. Neden? Çünkü;

    Çalıştığınız şirket size asgari ücreti hesabınıza geri kalanı elden vermesinin sebebi, sigortanızı asgari ücret yatırıyor olması. Bir çalışanın en az asgari ücretle çalışıyor olması zorunludur. Dolayısıyla sigortanızı en az asgari ücret yatırması lazım. Şirket akıllılık yapıp sizin maaşınızı devlete asgari ücret ödüyorum diye gösteriyor. Böylece aldığınız maaşın tutarı kadar sigorta ücreti yatırmamış oluyor.

    Misal maaşınız 2000 olduğunu varsayalım. 1600 hesabınıza 400 elden veriyor. Böylece 400 lirayı devletten kaçırarak bunun vergisini ödemiyor. Ayrıca sigortanıza 2000 yerine 1600 yatırıyor.

    Bu bir suçtur. Sizde mail olarak toplam maaş dökümü olduğunu söylüyorsunuz. Elinizde çok büyük bir delil var demektir. İşveren ne kadar maaş veriyorsa hepsini belirtilen hesaba ve sigortanıza o kadar yatırmak zorundadır. Bu sebeple bu konuda da şikayetçi olun.

    Çalıştığınız iş yerinde gündüz - gece vardiyası var mıydı? Varsa büyük ihtimal gece vardiyasını izinsiz yani kaçak yapıyordur. Maaşın tamamını maaş hesabına tam ödemeyen işveren gece vardiyasını da kaçak yapıyordur. Bu konuda da şikayetçi olabilirsiniz. Ekstra olarak mesai ücreti ödeme zorunluluğu da doğmuş olacaktır.
  • 02-01-2018, 15:19:15
    #29
    Geçmiş olsun hocam. Hangi hastanede tutanak tutuldu acaba?
  • 02-01-2018, 17:07:32
    #30
    Bin1SuraT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dava sonucunda çalıştığınız şirket hem size tazminat ödemek zorunda hem de devlete yüklü ceza ödeyecek. Neden? Çünkü;

    Çalıştığınız şirket size asgari ücreti hesabınıza geri kalanı elden vermesinin sebebi, sigortanızı asgari ücret yatırıyor olması. Bir çalışanın en az asgari ücretle çalışıyor olması zorunludur. Dolayısıyla sigortanızı en az asgari ücret yatırması lazım. Şirket akıllılık yapıp sizin maaşınızı devlete asgari ücret ödüyorum diye gösteriyor. Böylece aldığınız maaşın tutarı kadar sigorta ücreti yatırmamış oluyor.

    Misal maaşınız 2000 olduğunu varsayalım. 1600 hesabınıza 400 elden veriyor. Böylece 400 lirayı devletten kaçırarak bunun vergisini ödemiyor. Ayrıca sigortanıza 2000 yerine 1600 yatırıyor.

    Bu bir suçtur. Sizde mail olarak toplam maaş dökümü olduğunu söylüyorsunuz. Elinizde çok büyük bir delil var demektir. İşveren ne kadar maaş veriyorsa hepsini belirtilen hesaba ve sigortanıza o kadar yatırmak zorundadır. Bu sebeple bu konuda da şikayetçi olun.

    Çalıştığınız iş yerinde gündüz - gece vardiyası var mıydı? Varsa büyük ihtimal gece vardiyasını izinsiz yani kaçak yapıyordur. Maaşın tamamını maaş hesabına tam ödemeyen işveren gece vardiyasını da kaçak yapıyordur. Bu konuda da şikayetçi olabilirsiniz. Ekstra olarak mesai ücreti ödeme zorunluluğu da doğmuş olacaktır.
    evet gece vardiyası da var. ve bu vardiyaları mesai satti dökümü şeklinde yine maaş dökümünde belirtiyorlar. yani o da ortada aslına bakarsanız. biraz zorlu bir süreç olacak. fakat bunlar benim pek uğraşmayacağım kanaatinde demekki. keza şirket sahibi babamın öğrenciliği yapmış biri. duygusal yaklaşağımızı düşünüyor belliki. bizim onlardan bir talebimiz olmaz. onlar bizimle iletişime geçmeli lakin bu sistemde ağlamayana meme yok. bir de acı tecrübe olarak anladığım şu oldu,eğer o çöpü dökmek senin görevin değil ise ne olursa olsun yapmayacaksın.



    Abdlsmt! adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam. Hangi hastanede tutanak tutuldu acaba?
    haydarpaşa numune hocam
  • 02-01-2018, 17:19:07
    #31
    Geçmiş olsun.
  • 02-01-2018, 17:29:31
    #32
    asimetrik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba.
    Geçen yaz ayın çalıştığım iş yerinin şantiyesinde iş kazası geçirdim. Elektrik çarpması sonucu sol omuzumda travmaya bağlı çıkma,bağların kopması vs kırık gibi durumlar oluştu. Yaklaşık 6 aydır da raporluyum. Fizik tedaviye devam etmekteyim fakat kolum henüz açıklığa kavuşamadı,halen sinir bozucu derecede hareketlerim kısıtlı. İşverenim sağolsun hiçbir şekilde destek çıkmadı. Şikayetçi olduğum vakit ise 6 aydır aramayan kişiler beni aradı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar,nasıl bir yol izlemem gerektiği hakkında bilgi verirse sevinirim. Ocak ortasında raporum bitiyor. Maluliyetin belirlenmesi vs süreçleri hakkında bilgi ihtiyacım var açıkcası.
    Bir avukat arkadaş ile görüşmenizde fayda var.
    Yazılan her kelimenin her iki taraf için önemi var.
    Geçmiş Olsun
  • 02-01-2018, 17:37:02
    #33
    Bazi arkadaslar yanlis bilgi veriyorlar.Kardesim ben olayin icerisindeyim.Ben kazayi eskisehirde gecirdim benim sirket ankarada.Ne alakasi var sirketin bulundugu yerde davayi acmasiyla.Yanlis yonlendirmeyin adami.
  • 02-01-2018, 17:38:28
    #34
    Geçmiş olsun öncelikle hastaneye gittiğinde polis tarafından rapor vs tutuldu mu?