• 01-01-2018, 18:38:25
    #19
    Anladığım kadarıyla eksik bilgiler, belgeler ve evraklar var. Örneğin hastane polisi tarafından şikayetçi olup olmadığınıza dair tutanak tutulması lazımdı. Bu durumda siz üç dava açabilirsiniz. ceza davası, yoksunluk tazminatı​​​​​​​ ve diğer tazminat davası. Maddi ve manevi tazminat davaları kazanma oranınız çok yüksek. Ayrıca iş görmezlik oranınız %10 ise iş görmezlik aylığı bağlanır. SGK'dan iş kazası raporu aldınız mı? Rapor sizin tarafınızdan olumlu ise bu açacağınız davaları kazanabilir ve bu rapor sayesinde sgkdan rapor parası alabilirsiniz. Tedaviniz bittikten sonra hastaneden rapor aldınız mı? O raporu da mutlaka temin etmelisiniz.
    Sonradan evrak düzenlemesi yapılamaz. Tespit edilirse evrakta sahtecilikten birde ordan darbe vurursunuz.
    Şunuda not olarak belirteyim. Dava açmak için süre konusunda yanlış bilenler olabilir. Davalar iş kazasının olduğu tarihten itibaren 10 yıldır.
    Dava açacağınız yer; geçirdiği iş kazası sonucu maddi ve manevi zarara uğrayan işçi kendisinin veya işyerinin adresi bölgesindeki İş Mahkemesi’nde dava açar.​​​​​​​
    Tekrar geçmiş olsun. Allah acil şifalar versin.
  • 01-01-2018, 18:56:25
    #20
    blap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şikayetçi olmak için 6 ay beklediniz mi? Yaralanma sonrası raporunuzu alıp sadece tedaviye geçtiniz ve 6 aydır ilgilenen olmadığı için 6 ay bekledikten sonra dava açarsanız hiçbir şey olmaz. Kazadan hemen sonra haklarınızı talep etmeniz için sanırım geçerli süre 15 gündü. Bu sene seçmeli dersim İş sağlığı ve güvenliği olduğu için oradan biliyorum.
    Oyle birsey yok hocam size bagzı seyleri eksik yada yanlıs ogretiyorlar.Ben kaza gecirdikten 1 yıl sonra sıkayetci oldum.Hatta hastanede polis tutanagında kimseden sikayetci değilim dememe ragmen.Kazadan sonra 5 yıl sure içerisinde şikayetci olabiliyorsunuz.



    asimetrik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam acilde bana sadece kırmız bir hastane kağıdı imzalatıldı hastane polisi tarafından,u yazıda net birşey okunmuyor,okuyabildiğim kazanın basit seyri,iş yerinde elektrik travma vs gibi birşeyler. birde ambulans ile kaza yaptk,yolun kalanını taksiyle geldik,sağlıkçı da bizimle taksiydi,o birşey imzalattı galiba okuduklarımdan. benim iş güvenliğim de geldi ama ben birşey imzalamadım. iş yeri evraklarında ne tutulmuştur bilmiyorum henüz. kendi iş güvenliğimiz olay sırasında şantiyedeydi,hastaneye gelmeden evvel panonun,vincin yakın çevresinin vs bütün videolarını kendi dilinden anlatım ile işte kaçak akım rölevesi,topraklama vs yok diyerekten kaydetmiş ondan o videoları aldım. Ama sanıyorumki iş verenden fazla bilgi alamam şu vakit itibariyle. periyodik bakım vs yapıldığını,evraklandığını sanmıyorum. sonradan düzenlenirse bilemem hocam.
    Hocam acilde hastaneye ne sebeple geldiğinizi gösterir rapor ve hastane polisinin almıs oldugu ifade vardır.Siz hastanenin acil bolumune gidip durumu anlatın evrakların nüshalarını aslı gibidir olarak alabilirsiniz.
  • 01-01-2018, 19:03:52
    #21
    Bilgilendirme için teşekkürler hocam. İfade falan hak getire,haydarpaşa numunede acilden girdim,orada ameliyat oldum. Hastaneden ameliyat sonrası epikriz raporum var. fizik tedavim halen devam etmekte. ve halen iş görememezlik raporum da devam ediyor. 2 ay,1.5 ay,1 ay ve 1.5 seklinde raporlarım mevcut. iş görememezlik ödeneği alıyorum. asgari ücretin 3 te 2 si oranında sanırım. Teşekkürler bütün bilgilendirenlere.
  • 01-01-2018, 19:12:47
    #22
    Yardımcı olabildiysek ne mutlu hocam. Takipçi olun hakkınızı mutlaka arayın. Bu arada yaşanan kazalar sonunda genel olarak işverenler işten çıkarmayı düşünürler. Eğer çalışma kayıplarınız olur durum bu şekilde devam ederse farklı yükümlülükleride doğuyor işverenin. İşten çıkarma gibi durumlarda bunuda göz önünde bulundurun mutlaka bir avukata danışın.
  • 01-01-2018, 19:21:59
    #23
    Geç kalma.Davalar zaten yeterince uzuyor.Bi attımı 6 ay atır gavur



    Senin acını geleceğini senden baska kimse dusunmez kardesim.Benim calıstıgım şirkettin müdürü halamın oğluydu.O bile bana sahip çıkmadı.Ben açıkcası sikayetci olmayacaktım arada halamın oglu vardı.Dedim bana yakısmaz.Sobra bi baktım halamın oglu sirketle benim arkama gecmis dayıyor.Yer mi anadolu cocugu.Bastım davayı.Mahkemeye tanık olarak bile gelmem dedi.Sen düşün gerisini.Kanunen hakkın neyse al kardesim.Kimse senin derdini tasanı geleceğini dusunmez.Allaha emanet ol.
  • 01-01-2018, 19:29:50
    #24
    asimetrik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba.
    Geçen yaz ayın çalıştığım iş yerinin şantiyesinde iş kazası geçirdim. Elektrik çarpması sonucu sol omuzumda travmaya bağlı çıkma,bağların kopması vs kırık gibi durumlar oluştu. Yaklaşık 6 aydır da raporluyum. Fizik tedaviye devam etmekteyim fakat kolum henüz açıklığa kavuşamadı,halen sinir bozucu derecede hareketlerim kısıtlı. İşverenim sağolsun hiçbir şekilde destek çıkmadı. Şikayetçi olduğum vakit ise 6 aydır aramayan kişiler beni aradı. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar,nasıl bir yol izlemem gerektiği hakkında bilgi verirse sevinirim. Ocak ortasında raporum bitiyor. Maluliyetin belirlenmesi vs süreçleri hakkında bilgi ihtiyacım var açıkcası.
    babamda aynı yollardan geçti sol eli press te kaldı sol elini kullanamıyor , dava aç hocam hiç bir şekilde duruşunu bozma!! sgk da ki işlemleri yaklaşık 1 yıl sürdü sıkıntılı vakitler olduğu için hep unutmaya çalıştım, sanırım işede yaradı o yüzden aklımda hiçbir şey kalmadı hocam, dava 3 yıl sürdü 6 haneli bir tazminat alacağız,
  • 01-01-2018, 19:34:16
    #25
    etrkylmz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yardımcı olabildiysek ne mutlu hocam. Takipçi olun hakkınızı mutlaka arayın. Bu arada yaşanan kazalar sonunda genel olarak işverenler işten çıkarmayı düşünürler. Eğer çalışma kayıplarınız olur durum bu şekilde devam ederse farklı yükümlülükleride doğuyor işverenin. İşten çıkarma gibi durumlarda bunuda göz önünde bulundurun mutlaka bir avukata danışın.
    Hocam danışacağım avukata.aklıma takılmışken davayı açacağım şehir konusunda ne yapmalı acaba? memleketimdeyim şuan,iş yeri istanbulda. bu konuda yazdığınız şeyden yola çıkarsak memleketimden de dava açabilir miyim?



    CML166 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    babamda aynı yollardan geçti sol eli press te kaldı sol elini kullanamıyor , dava aç hocam hiç bir şekilde duruşunu bozma!! sgk da ki işlemleri yaklaşık 1 yıl sürdü sıkıntılı vakitler olduğu için hep unutmaya çalıştım, sanırım işede yaradı o yüzden aklımda hiçbir şey kalmadı hocam, dava 3 yıl sürdü 6 haneli bir tazminat alacağız,
    size de çok geçmiş olsun hocam. cidden sıkıntılı süreçler. sabır etmekten başka bir yolumuz yok şuanda. keza ölebilirdimde,allah korudu.



    Bin1SuraT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladığım kadarıyla eksik bilgiler, belgeler ve evraklar var. Örneğin hastane polisi tarafından şikayetçi olup olmadığınıza dair tutanak tutulması lazımdı. Bu durumda siz üç dava açabilirsiniz. ceza davası, yoksunluk tazminatı​​​​​​​ ve diğer tazminat davası. Maddi ve manevi tazminat davaları kazanma oranınız çok yüksek. Ayrıca iş görmezlik oranınız %10 ise iş görmezlik aylığı bağlanır. SGK'dan iş kazası raporu aldınız mı? Rapor sizin tarafınızdan olumlu ise bu açacağınız davaları kazanabilir ve bu rapor sayesinde sgkdan rapor parası alabilirsiniz. Tedaviniz bittikten sonra hastaneden rapor aldınız mı? O raporu da mutlaka temin etmelisiniz.
    Sonradan evrak düzenlemesi yapılamaz. Tespit edilirse evrakta sahtecilikten birde ordan darbe vurursunuz.
    Şunuda not olarak belirteyim. Dava açmak için süre konusunda yanlış bilenler olabilir. Davalar iş kazasının olduğu tarihten itibaren 10 yıldır.
    Dava açacağınız yer; geçirdiği iş kazası sonucu maddi ve manevi zarara uğrayan işçi kendisinin veya işyerinin adresi bölgesindeki İş Mahkemesi’nde dava açar.​​​​​​​
    Tekrar geçmiş olsun. Allah acil şifalar versin.
    Cok sağolun hocam,çok kıymetli bilgiler bunlar. maaşı asgariden yatırıp,elden alıyorduk kalanı. hatta resmi şirket mailinden gelen maaş dökümleri de var.sanırım tazminat talebinde aldığın son maaş miktarı da önemli.
  • 01-01-2018, 23:49:57
    #26
    Geçmiş olsun. Davayı işverenin yerleşim yerinde ya da işin yapıldığı yerdeki iş mahkemesinde açmanız gerekiyor. Davayı kendiniz de açabilirsiniz ama durumunuz müsaitse avukatla anlaşmanız daha sağlıklı olur. İş kazalarında tazminat davalarıyla ilgili şu yazıyı okumanızı tavsiye ederim: https://www.uzmanavukatim.com/is-kazasi-tazminat/ tekrar geçmiş olsun.
  • 02-01-2018, 02:31:41
    #27
    geçmiş olsun hocam, hakkın neyse bu işi bilen bir avukatla halledeceksin. dünyada hiçbir şey senin herhangi bir uzvundan daha kıymetli değil, kanunen hakkın neyse sonuna kadar alacaksın, yok şuna yaıp olur yok buna yanlış yapmayalım diye düşünmeyeceksin. ama dediğim gibi iş kazaları konusunda tecrübeli bir avukat olmalı ki senin problemini çözebilsin..