• 20-10-2020, 20:21:38
    #46
    Yorumlar acınası, askerliği sıhhiye bölüğünde ambulans şöförü olarak yaptım. Tabip üsteğmenimden allah bir kere daha razı olsun dedim, düzenli kan bağışı yapma alışkanlığı kazandırdı.

    Hep söylerdi allah aratmasın diye 2 sene önce ararken ne demek istediğini öğrendim. Her gün 2 ünite 0 rh negatif ve tam 39 gün boyunca kan takviye edildi hastamıza şükür iyileşti.

    Özel kurum arkadaşlar onca araba, onca sağlık çalışanı, sağlık malzemesi materyali bir şekilde gelir elde etmesin mi? Senin verirken niyetin belli. Vucuduna yaptığın iyilik belli. Başka üretim tesisi yok korkmayın verin. Vucut en güzelini en temizini üretiyor insanlığı unutarak yazanlar olmuş içler acısı....
  • 20-10-2020, 20:40:09
    #47
    sezgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlar acınası, askerliği sıhhiye bölüğünde ambulans şöförü olarak yaptım. Tabip üsteğmenimden allah bir kere daha razı olsun dedim, düzenli kan bağışı yapma alışkanlığı kazandırdı.

    Hep söylerdi allah aratmasın diye 2 sene önce ararken ne demek istediğini öğrendim. Her gün 2 ünite 0 rh negatif ve tam 39 gün boyunca kan takviye edildi hastamıza şükür iyileşti.

    Özel kurum arkadaşlar onca araba, onca sağlık çalışanı, sağlık malzemesi materyali bir şekilde gelir elde etmesin mi? Senin verirken niyetin belli. Vucuduna yaptığın iyilik belli. Başka üretim tesisi yok korkmayın verin. Vucut en güzelini en temizini üretiyor insanlığı unutarak yazanlar olmuş içler acısı....
    İnsanlar verdiği kan için para istemiyor, ihtiyacı olanlara ücretsiz verilsin diyor. Kızılayın yaptığı aynen şudur:
    Sizden bağış olarak aldığı parayla ürün üretip onu yine parayla satmak. Kanı alıp parayla satmaktan hiçbir farkı yok. İnsanlar parayla satıldığı için tepkili zaten. Adı üzerinde “bağış” istiyorlar ama parayla satıyorlar.
  • 20-10-2020, 21:07:23
    #48
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kızılay yerine lösev e bağış yapabilirsiniz. bence daha makul.
    lösev kan topluluyor mu?
  • 20-10-2020, 21:11:35
    #49
    Kan satarken fatura kesiyorlar da kan alırken de kesiyorlar mı fatura ?
  • 20-10-2020, 21:13:13
    #50
    CooL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    600 tl + kdv.
    (geçen hafta arkadaşa aldık 4 unite.)

    Eskiden değiş tokuş yapıyorlardı, sen ab rh+ sin kan veriyorsun işte 0 grubu alıyorsun gibi. Artık onu kaldırmışlar.
    Ver parayı al kanı mantalitesine dönmüşler. Kredi kartı ilede ödeme yapabilirsiniz ama taksit yok.
    2-3 ay önce bu değiş tokuş olarak kan aldık akrabama kanı ben vermiştim. Yenimi bunun kaldırılması kesin bilgi mi?
  • 20-10-2020, 21:17:23
    #51
    4-5 ay önce ilk defa kan verdim öncesi ve sonrası çok fark etti yine vereceğim halsizlik yorgunluk sabah zorla uyanma şikayetlerim vardı verdikten sonra düzeldi para ile satılmasını yadırgamadım masraf var karşılanması gerek birim fiyatı çok veya az gelebilir tartışılır orası ayrı
  • 20-10-2020, 22:11:24
    #52
    Kızılay normal bir dernek değil. Kızılay devlet bünyesinde bulunan devlet destekli bir dernek. Kanunlar ile vergilerden falan muaf.
    Bir de üstüne bir sürü bağış topluyor. İçeride dönen yolsuzluklardan hiç bahsetmiyorum artık.
    Kusura bakmayın da verdiğim kanı bedava versin.
    Bu kanı parayla satma konusundan yıllardır kan bağışlamıyorum.
  • 21-10-2020, 00:05:49
    #53
    original adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çook uzun zaman önce öğrendiğimde kurum ve kuruluşlara kan vermeyi bıraktım.
    Bir düzenleme yapalım. Bunu buraya yazmamızın sebebi, insanları kan bağışı yapmaktan soğutmak değil elbette. İnsanların bağış yaptığı kanı ücretsiz ve adil bir şekilde ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması gerektiğini düşünmemizdir.
  • 21-10-2020, 00:56:23
    #54
    Kurumsal PLUS
    CooL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    600 tl + kdv.
    (geçen hafta arkadaşa aldık 4 unite.)

    Eskiden değiş tokuş yapıyorlardı, sen ab rh+ sin kan veriyorsun işte 0 grubu alıyorsun gibi. Artık onu kaldırmışlar.
    Ver parayı al kanı mantalitesine dönmüşler. Kredi kartı ilede ödeme yapabilirsiniz ama taksit yok.
    +KDV Mi?
    Ben Kızılay'a ürün satışı yapıyorum ve KDV'den muafız diyip ödeme yapmıyorlar. Şaka mı bu